Renkli ormanlar, karla kaplı dağlar, çok sayıda vahşi doğa: Anchorage'dan Fairbanks'e arabayla gitmek sizi büyüleyici doğaya götürür. Ve yalnızlığın içinden. Ancak otoyoldaki bazı karşılaşmalar yüzünden asla sıkıcı bir an yaşanmaz.
Sabah erkenden Anchorage'daki hostelimizde başlıyoruz. Deniz kenarındaki ayrıcalıklı konumuna ve onu çevreleyen dağlara rağmen Alaska'nın en büyük şehrinden ayrılıyoruz.
Kuzey Kutup Dairesi'nin 400 kilometre güneyinde, Alaska'nın merkezindeki Fairbanks'e gitmek istiyoruz. Birkaç gün önce doğa parlak renklerini göstermeye başladı.
Ünlü Glenn Otoyolu boyunca kuzeye, küçük bir tarım kasabası olan Palmer'a doğru gidiyoruz. Sahil boyunca, ardından kısmen karla kaplı dağlara doğru. Hava güzel. Dağların beyaz zirveleri mavi gökyüzüne karşı göze çarpıyor.
Palmer, Almanya'nın neredeyse beş katı büyüklüğündeki Alaska'nın ABD'nin yalnızca en büyük değil aynı zamanda en az nüfuslu eyaleti olduğu konusunda size ilk fikri veriyor. Alaska Route 3 yalnızca ara sıra köylerden geçmektedir. Doğa yavaş yavaş kontrolü ele alıyor.
Alaska ormanlarında Hint yazı
Direksiyon başındaki Minnesota'lı Michael Zak, her virajda kendisini bekleyen güzelliğe hayran kalıyor. İş için Fairbanks'a gitmek zorunda olan 40 yaşındaki bu yolculuğa kendiliğinden katıldım. Yani Fairbanks'ta herhangi bir zamanda devralabileceğim kiralık arabada yalnız değilim.
Yol gezileri için daha fazla ipucu:
Düz otoyol, kırmızının, sarının, kahverenginin ve turuncunun akla gelebilecek her tonundaki yaprak döken ormanların içinden hoş bir arkadaşlıkla geçiyor. Ve ayrıca Alaska'nın tipik iğne yapraklı ormanları aracılığıyla. Dağ zirvelerinde kış yavaş yavaş yayılırken, aşağıda Hint Yazı hakim oluyor.
Biraz sonra tamamen farklı bir manzara. Artık manzaraya sağında ve solunda dağların olduğu karanlık, çalılık bir ova hakimdir. Otoyol boyunca uzanan yollar var. Özellikle turistler arasında popüler olan Alaska Demiryolu treni de Anchorage'dan Fairbanks'a kadar uzanıyor. Ama arabanın içindeyiz, her yerde durabilme avantajına sahibiz.
Denali Dağı en yüksek olanıdır Kuzey Amerika'daki dağ
Yaklaşık üç saat sonra yaklaşık 20.000 kilometrekarelik bir alana yayılan ve her yıl yaklaşık 400.000 ziyaretçiyi (Alaska nüfusunun yarısından fazlasını) çeken Denali Milli Parkı'na ulaşıyoruz.
Parkta yer alan ve 6.190 metre yüksekliğiyle Kuzey Amerika'nın en yüksek dağı olan Denali Dağı, 2015 yılında yeniden adlandırılıncaya kadar McKinley Dağı olarak anılıyordu. Bu bir Alaska dönüm noktasıdır. Açık bir günde, 200 kilometreden daha uzaktaki Anchorage'dan görülebilir.
“Denali Viewpoint South” tabelalı bir otoparkta duruyoruz, geniş bir nehrin üzerinden kısa bir patika ilerleyerek bir noktaya ulaşıyoruz: Buradan Denali zirvesinin manzarası muhteşem. Ayaklarının dibinde ve karla kaplı dağ silsilesinin tamamı: yine geniş alanlarda rengarenk ormanlar.
Parlak renkler tüm rotayı etkiliyor. Otoyol neredeyse her zaman boş. Bunun yolda tankın başına gelmeyeceğinden emin olmalısınız. Benzin istasyonları ABD standartlarına göre az sayıdadır. Alaska, Kanada ile ayrılmış, en kuzeyde, neredeyse dünyanın ucunda yer almaktadır.
Çoğunlukla herhangi bir medeniyetten uzağız ve bu, Denali Milli Parkı'ndaki tabelalarda da görülüyor. Her otoparkta ayılar ve geyiklerle ilgili uyarılar var. Yaban hayatı ayrıca Alaska kar koyunlarını, kurtlarını ve karibularını da içerir. Afrika'nın doğasına atıfla beşine de “Büyük Beş” adı veriliyor. Ancak otoyolda hayvanları görme şansımız çok az – hala düşünüyoruz.
Kuzey ışıkları ve aniden bir boz ayı
Altı saatlik bir yolculuktan sonra Fairbanks'e vardığımızda, bir zamanlar altın avcıları tarafından kurulan şehrin artık göz alıcı olmadığını, büyük caddelerin, sanayinin ve gerçek bir merkez olmadığının farkına varıyoruz. Ama varış saatimiz doğruydu.
Kuzey Işıkları sezonu eylül ayında başlıyor. Fairbanks çevresi ise Alaska'da Kuzey Işıklarının gözlemlenebileceği en ünlü yerlerden biri. Akşamın karanlığında bekliyoruz. Ve sonra aniden şehrin üzerindeki gökyüzünde yeşil ışıklar dans ediyor ve bu ışıklar kısa süre sonra pembeye dönüyor. Biz ve pansiyonun diğer konukları gösteriyi saatlerce izliyoruz.
Ertesi sabah Anchorage'a doğru aynı rotayı izliyoruz; alternatif rota yok. Sıkıcı? Michael heyecanla şöyle diyor: “Alaska'ya üç kez gittim ve hiçbir zaman sıkıcı olmuyor.” Gece soğuktu, kış ovalara kadar ulaşmıştı. Rota boyunca hafif buzlu küçük göller beliriyor ve karla kaplı dağlar bu göllere yansıyor.
Ve sonra, yolculuğun neredeyse yarısında bir şey oluyor: Küçük bir boz ayı yola doğru koşuyor. Arabadan korkar, iki ayağı üzerinde durur ve kendini büyük gösterir. Daha sonra ormana doğru koşar. Hatıra fotoğrafı çektirmek için fazla hızlıydı ama zorlu Alaska'daki yolculuğun anısına göre değildi.
İpuçları ve bilgiler:
Seyahat süresi: Her mevsim kendi güzelliklerini sunar. Sonbahar, eylül ortasından itibaren renkli Hint yazını gösterir. Daha sonra karlı bir kış manzarasında yolculuk ediyorsunuz.
Varış: Condor, sezonluk olarak Frankfurt/Main'den Anchorage'a aktarmasız uçuşlar gerçekleştirmektedir, aksi takdirde Almanya'dan en az bir duraklama planlamanız gerekir.
Giriş: Alman vatandaşlarının geçerli bir pasaporta ve elektronik giriş iznine (Esta) ihtiyaçları vardır. Fiyatı 21 dolar yani 19,50 euro civarında.
Yol gezisi: Anlatılan rota neredeyse 600 kilometre uzunluğunda. Kuzey Pasifik Okyanusu kıyısındaki Anchorage'dan Glenn Otoyolu (Alaska Rota 1) boyunca Palmer'a ve oradan George Parks Otoyolu (Alaska Rota 3) üzerinden Denali Ulusal Parkı'nın vahşi doğasından geçerek Alaska'nın merkezindeki Fairbanks'e kadar uzanır. ülke.
Alternatif tren yolculuğu: Alaska'nın en büyük iki şehri de Alaska Demiryolu ile birbirine bağlanmaktadır. Yolculuk arabayla yolculuktan yaklaşık iki kat daha uzun sürüyor. Dönüş yolculuğunun maliyeti 400 Euro'dur.
Saat farkı: Alaska Almanya'nın on saat gerisindedir.
Bilgi: Alaska'ya seyahat edin; Anchorage Alaska'yı ziyaret edin; Fairbanks Alaska'yı keşfedin
Sabah erkenden Anchorage'daki hostelimizde başlıyoruz. Deniz kenarındaki ayrıcalıklı konumuna ve onu çevreleyen dağlara rağmen Alaska'nın en büyük şehrinden ayrılıyoruz.
Kuzey Kutup Dairesi'nin 400 kilometre güneyinde, Alaska'nın merkezindeki Fairbanks'e gitmek istiyoruz. Birkaç gün önce doğa parlak renklerini göstermeye başladı.
Ünlü Glenn Otoyolu boyunca kuzeye, küçük bir tarım kasabası olan Palmer'a doğru gidiyoruz. Sahil boyunca, ardından kısmen karla kaplı dağlara doğru. Hava güzel. Dağların beyaz zirveleri mavi gökyüzüne karşı göze çarpıyor.
Palmer, Almanya'nın neredeyse beş katı büyüklüğündeki Alaska'nın ABD'nin yalnızca en büyük değil aynı zamanda en az nüfuslu eyaleti olduğu konusunda size ilk fikri veriyor. Alaska Route 3 yalnızca ara sıra köylerden geçmektedir. Doğa yavaş yavaş kontrolü ele alıyor.
Alaska ormanlarında Hint yazı
Direksiyon başındaki Minnesota'lı Michael Zak, her virajda kendisini bekleyen güzelliğe hayran kalıyor. İş için Fairbanks'a gitmek zorunda olan 40 yaşındaki bu yolculuğa kendiliğinden katıldım. Yani Fairbanks'ta herhangi bir zamanda devralabileceğim kiralık arabada yalnız değilim.
Yol gezileri için daha fazla ipucu:
Düz otoyol, kırmızının, sarının, kahverenginin ve turuncunun akla gelebilecek her tonundaki yaprak döken ormanların içinden hoş bir arkadaşlıkla geçiyor. Ve ayrıca Alaska'nın tipik iğne yapraklı ormanları aracılığıyla. Dağ zirvelerinde kış yavaş yavaş yayılırken, aşağıda Hint Yazı hakim oluyor.
Biraz sonra tamamen farklı bir manzara. Artık manzaraya sağında ve solunda dağların olduğu karanlık, çalılık bir ova hakimdir. Otoyol boyunca uzanan yollar var. Özellikle turistler arasında popüler olan Alaska Demiryolu treni de Anchorage'dan Fairbanks'a kadar uzanıyor. Ama arabanın içindeyiz, her yerde durabilme avantajına sahibiz.
Denali Dağı en yüksek olanıdır Kuzey Amerika'daki dağ
Yaklaşık üç saat sonra yaklaşık 20.000 kilometrekarelik bir alana yayılan ve her yıl yaklaşık 400.000 ziyaretçiyi (Alaska nüfusunun yarısından fazlasını) çeken Denali Milli Parkı'na ulaşıyoruz.
Parkta yer alan ve 6.190 metre yüksekliğiyle Kuzey Amerika'nın en yüksek dağı olan Denali Dağı, 2015 yılında yeniden adlandırılıncaya kadar McKinley Dağı olarak anılıyordu. Bu bir Alaska dönüm noktasıdır. Açık bir günde, 200 kilometreden daha uzaktaki Anchorage'dan görülebilir.
“Denali Viewpoint South” tabelalı bir otoparkta duruyoruz, geniş bir nehrin üzerinden kısa bir patika ilerleyerek bir noktaya ulaşıyoruz: Buradan Denali zirvesinin manzarası muhteşem. Ayaklarının dibinde ve karla kaplı dağ silsilesinin tamamı: yine geniş alanlarda rengarenk ormanlar.
Parlak renkler tüm rotayı etkiliyor. Otoyol neredeyse her zaman boş. Bunun yolda tankın başına gelmeyeceğinden emin olmalısınız. Benzin istasyonları ABD standartlarına göre az sayıdadır. Alaska, Kanada ile ayrılmış, en kuzeyde, neredeyse dünyanın ucunda yer almaktadır.
Çoğunlukla herhangi bir medeniyetten uzağız ve bu, Denali Milli Parkı'ndaki tabelalarda da görülüyor. Her otoparkta ayılar ve geyiklerle ilgili uyarılar var. Yaban hayatı ayrıca Alaska kar koyunlarını, kurtlarını ve karibularını da içerir. Afrika'nın doğasına atıfla beşine de “Büyük Beş” adı veriliyor. Ancak otoyolda hayvanları görme şansımız çok az – hala düşünüyoruz.
Kuzey ışıkları ve aniden bir boz ayı
Altı saatlik bir yolculuktan sonra Fairbanks'e vardığımızda, bir zamanlar altın avcıları tarafından kurulan şehrin artık göz alıcı olmadığını, büyük caddelerin, sanayinin ve gerçek bir merkez olmadığının farkına varıyoruz. Ama varış saatimiz doğruydu.
Kuzey Işıkları sezonu eylül ayında başlıyor. Fairbanks çevresi ise Alaska'da Kuzey Işıklarının gözlemlenebileceği en ünlü yerlerden biri. Akşamın karanlığında bekliyoruz. Ve sonra aniden şehrin üzerindeki gökyüzünde yeşil ışıklar dans ediyor ve bu ışıklar kısa süre sonra pembeye dönüyor. Biz ve pansiyonun diğer konukları gösteriyi saatlerce izliyoruz.
Ertesi sabah Anchorage'a doğru aynı rotayı izliyoruz; alternatif rota yok. Sıkıcı? Michael heyecanla şöyle diyor: “Alaska'ya üç kez gittim ve hiçbir zaman sıkıcı olmuyor.” Gece soğuktu, kış ovalara kadar ulaşmıştı. Rota boyunca hafif buzlu küçük göller beliriyor ve karla kaplı dağlar bu göllere yansıyor.
Ve sonra, yolculuğun neredeyse yarısında bir şey oluyor: Küçük bir boz ayı yola doğru koşuyor. Arabadan korkar, iki ayağı üzerinde durur ve kendini büyük gösterir. Daha sonra ormana doğru koşar. Hatıra fotoğrafı çektirmek için fazla hızlıydı ama zorlu Alaska'daki yolculuğun anısına göre değildi.
İpuçları ve bilgiler:
Seyahat süresi: Her mevsim kendi güzelliklerini sunar. Sonbahar, eylül ortasından itibaren renkli Hint yazını gösterir. Daha sonra karlı bir kış manzarasında yolculuk ediyorsunuz.
Varış: Condor, sezonluk olarak Frankfurt/Main'den Anchorage'a aktarmasız uçuşlar gerçekleştirmektedir, aksi takdirde Almanya'dan en az bir duraklama planlamanız gerekir.
Giriş: Alman vatandaşlarının geçerli bir pasaporta ve elektronik giriş iznine (Esta) ihtiyaçları vardır. Fiyatı 21 dolar yani 19,50 euro civarında.
Yol gezisi: Anlatılan rota neredeyse 600 kilometre uzunluğunda. Kuzey Pasifik Okyanusu kıyısındaki Anchorage'dan Glenn Otoyolu (Alaska Rota 1) boyunca Palmer'a ve oradan George Parks Otoyolu (Alaska Rota 3) üzerinden Denali Ulusal Parkı'nın vahşi doğasından geçerek Alaska'nın merkezindeki Fairbanks'e kadar uzanır. ülke.
Alternatif tren yolculuğu: Alaska'nın en büyük iki şehri de Alaska Demiryolu ile birbirine bağlanmaktadır. Yolculuk arabayla yolculuktan yaklaşık iki kat daha uzun sürüyor. Dönüş yolculuğunun maliyeti 400 Euro'dur.
Saat farkı: Alaska Almanya'nın on saat gerisindedir.
Bilgi: Alaska'ya seyahat edin; Anchorage Alaska'yı ziyaret edin; Fairbanks Alaska'yı keşfedin