Almanlara yönelik tutumlar: “Almanlar yurt dışında yaban domuzu olmayı seviyor”

Selvi

New member
eBu, Marcus S. Kleiner'in “Almanya 151. 151 fotoğrafta tanınmış bir ülkenin portresi” adlı kitabında çizdiği ikircikli bir Almanya resmidir. Almanlar “her zaman kararlıdır, ancak çoğu zaman karar vermekte zorlanırlar.” Açıklığı seviyorlar ama belirsiz yaşıyorlar” diyor Kleiner.

Bu hayatın her alanında geçerlidir; tatilde bile. Kleiner'la bu konuyu konuştuk. Yazar ve iletişim bilimci, SRH Berlin Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nde ders veriyor ve “yoğun atmosferi olan yerlere seyahat etmeyi tercih ediyor”.

DÜNYA: A'dan başlayarak alfabetik olarak düzenlenmiş 151 metinde Almanya'yı tasvir ediyorlar. Izgara, Nükleer güç Ve Otoyol Z'ye, mesela sansür Ve Şeker torbası. Ancak Noel W'nin altında boşuna arıyorsunuz, neden?

Marcus S. Kleiner: Haklısın, Almanya'yı karakterize etmek için Noel'i seçebilirdim. Peki o zaman neden Yahudi Işık Festivali Hanuka veya İslami Kurban Bayramı gibi Almanya'da önemli olan diğer festivaller hakkında yazmıyorsunuz?

Noel lehine bu festivalleri kitapta dışarıda bırakmak ve böylece Almanya'yı kültürlerarası açıdan cahil görmeye devam etmek tipik bir Alman olurdu. Ben bunu istemedim ve üç festivalden hiçbirine kitapta yer vermedim.

DÜNYA: Peki neden kutlama konusu listenizde yok?

Daha küçük: Örneğin bölgesel halk festivalleriyle ilgili olarak farklı Alman kutlama kültürleri var, ancak kutlama davranışımızı karakterize eden ve bizi örneğin İngiliz kutlama davranışından ayıran özellikle tipik bir Alman kutlaması yok – mevcut olmasa bile.

Kitapta bayramlar ve kutlamalar konusu dolaylı olarak ele alınıyor. Karnaval, fuar, Berghain veya Oktoberfest. Burada da Berghain'e baktığınızda Almanya'da siyasi kutlamaların nasıl olabileceği veya Oktoberfest'in ne kadar popüler olabileceğiyle ilgileniyorum. F harfinin altında şöyle terimler var: Çalışkanlık Ve itaat.


ayrıca oku




Teksas'ta “Alman Wurstfest”






DÜNYA: Artık bölüme başlayacağım itaat ve buradan okuyun: “Almanya'da neredeyse her zaman bize dayatılan yükümlülüklere uyuyoruz. Almanlar yurtdışında çılgın olmayı seviyor.” Mallorca'daki Ballermann'da kutlamayı mı düşünüyorsunuz?

Daha küçük: Almanya'da da yaban domuzu serbest bırakılıyor, ancak yurtdışındaki birçok Alman şu slogana sadık kalarak daha çekinmeden kutlama yapıyor: Tatilde olan, tatilde kalır.

DÜNYA: Kitabınızın başında Almanların sıklıkla kararsız davrandıklarını belirtiyorsunuz. kendilerini adamışlar kararsızlıkyani çelişkili duyguların eşzamanlı deneyimi, ayrı bir bölüme bile sahip ve neden “ne Almanya'yı ne de Almanları net bir ulusal veya karakter özüne indirgemediğinizi” açıklıyor.

Peki ya kamp? Sonuçta, on milyon Alman kampçıdır veya 3.000'den fazla kamp alanından birinde arsa sahibidir; bu, net bir karakter özelliği için yeterli değil mi?

Daha küçük: bununla ilgilenmiyorum kararsızlık Ve Belirsizlik (belirsizlik, editörün notu) her bir bölümde, daha ziyade 151 terimin tamamı aracılığıyla bunların temel Alman özellikleri olarak tanınabilir olmasını istiyorum.

Örneğin kitabımda da yer alan terimleri ele alalım. Tatil dünyası Ve kamp yapmak; İkisi de zıt şeyleri dile getirseler de Almanya'yı temsil ediyorlar. Çünkü Alman kampının gerçek seyahat etme, dünyayı tanıma ve kendi ufkunuzu genişletme fikriyle pek alakası yok.

Aksine, Almanların kamp sevgisi, nereye giderlerse gitsinler Almanların sürekli olarak kendi konforlarının ve yaşam vizyonlarının bir temsilini aradıklarını gösteriyor. Öyleyse Almanya'nın bir parçasını arayın ve onu her seyahatinizde yanınıza alın.


ayrıca oku


Schleswig-Holstein'daki Insel-Camp Fehmarn, Almanya'daki 2022 ADAC süper kurslarından biridir






DÜNYA: Almanların Hollandalı veya Fransızlardan farklı kamp kurduğunu mu söylüyorsunuz?

Daha küçük: Ben kampçı değilim. Bu bakımdan eleştirel olarak anlattığım Alman kamp kültürü ve zihniyetinin Hollandalılarda mı, yoksa Fransızlarda mı bulunduğunu size ampirik olarak söyleyemem. Ancak seyahat davranışı her zaman kültürel olarak belirlenmekte ve aynı zamanda bireysel olarak belirlenmektedir.

Bu noktada tezim şu: Ne kadar çok ülkeye seyahat ederseniz, vatanınızı her yere yanınızda götürme arzunuzu o kadar kaybedersiniz, hatta bu terimin mantıklı olduğunu bile düşünüyorsanız.

DÜNYA: Almanları ve ülkeyi derinlemesine analiz ettiğiniz kadar, kitabınız aynı zamanda Almanya'ya seyahat edenler için bir nevi kullanım kılavuzu değil mi?

Daha küçük: Kitabım Almanlar için olduğu kadar Almanya'ya seyahat edenler için de yazılmıştır. Ama özellikle biz Almanlar için.


ayrıca oku


John Murray'in Almanya'yı gezmesinden bu yana neler değişti?  Christian Eisert yerlere baktı






DÜNYA: Tahsis bahçesi Ve Reeperbahn, Kaleler, Bayreuth Ve Orman romantizmi – Almanya'yı temsil eden birçok şeye değiniyorsunuz ama okuyucular da pek çok şeyi kaçıracak. Konuyu belirlerken nasıl bir yol izlediniz?

Daha küçük: Bir yandan Almanya ve Almanlar açısından beklenilmesi gereken konulara odaklandım. Öte yandan benim için büyük kültürel ve politik anlam taşıyan terimleri seçtim. Kanak Sprak, Gendern, Energiewende, Earth Speakr, Hip-Hop, Prosperity Waste, Woke Ve kültürel ulus.

DÜNYA: Hadi buna sadık kalalım kültürel ulusBir grup insan arasında dillerine, inançlarına, geleneklerine dayalı olarak kurulan bağ anlamına gelen bir terim. Anlaşılan bu aynı zamanda Kara Orman'daki insanların da yeni “Wundersamer Schwarzwald” imaj kampanyasına karar verdiklerinde düşündükleri şeydi. Sloganı ilginizi çekiyor mu?

Daha küçük: Hiç de değil, bu bana Katja Ebstein'ın 1970 tarihli eski hit şarkısı “Mucizeler her zaman olur”u hatırlatıyor. Almanya'ya yönelik seyahat reklamları çoğu zaman nostaljik ve gelenekçi bir Almanya imajı çiziyor ve bu arada, bu imaj hiçbir zaman reklamı yapılan biçimde var olmadı.


ayrıca oku


Alplerdeki bir çayırda yapayalnız: “Şimdiye kadar gördüğümüz en güzel ıhlamur ağacı






Çoğu zaman yaratıcılıktan ve her şeyden önce gerçekçilikten yoksunum. Odak gelenek değil, şimdiki zaman olmalıdır. Her şeyden önce, Almanya seyahat reklamları Almanya'yı bir efsane olarak yüceltme hatasına düşmemelidir.

Şimdinin görüşü her zaman nostaljik ve her şeyden önce geçmişin çarpıtılmış görünümü tarafından karartılmıştır. Ve aynı zamanda dahil etmeyi ve dışlamayı savunan bu görüş, dünyaya Almanya'ya seyahat etmeye ve Almanları tanımaya bir davet değildir.

DÜNYA: Yabancı arkadaşlarınıza Alman kültürünü ve yaşam tarzını tanımaları için hangi bölgeyi önerirsiniz?

Daha küçük: Kültürlerarası bir metropol olarak Berlin, cumhuriyetin kalbi ve değişim bölgesi olarak Ruhr bölgesi. Gelenekleri ve Alman folklorunu sürdürmenin bir örneği olarak Bavyera. Ve doğal bir alan olarak Mecklenburg-Batı Pomeranya ve Almanya'nın 1990'daki yeniden birleşmeden sonra nasıl birlikte büyüdüğünü gösteren bir örnek.


ayrıca oku


Jens Brambusch, Berlin-Friedrichshain'deki bu daireyi dünyanın her yerinden gelen turistlere kiraladı






DÜNYA: Almanya ile ilgili bir kitabın şöyle klişeler içermesi muhtemelen kaçınılmazdır. Sarışın, deri pantolon Ve lâhana turşusu alır. Ancak terime rastladım kabalık. Bu ilişkilendirmeyi nasıl buldunuz?

Daha küçük: Dünya çapında birçok gezi sırasında, biz Almanların kaba ve görgüsüz olarak değerlendirilmesiyle sık sık karşılaştım. Öte yandan İtalyanlar genellikle zarafetleriyle, Fransızlar çekicilikleriyle ve İspanyollar mizaçlarıyla övülürler; bunlara yalnızca üç örnek verilebilir.

Zarafet, çekicilik ve incelik ise nadiren Almanlara atfedilen niteliklerdir. Aksine, biz de İngilizler gibi sıklıkla fazla doğrudan davranan kişiler olarak algılanıyoruz. Mizahımız kaba, gömleğimizin kolları gibi görünüşümüz, tavrımız fazla cesur ve talepkar.

Dil birçok insana çok sert geliyor. Bira ve sosis tabağı üzerinde birlikte oturmak, kültürsüz sosyalliğimizin bir ifadesidir. Bütün bunların anlaşılmasına izin verirseniz, Almanlar sosyal açıdan yalnızca kısmen kabul edilebilir görünüyor.

DÜNYA: Diğer ulusların da kötü bir itibarı var; örneğin Çin hükümeti vatandaşları için bir tür seyahat İncil'i yazdı ve Çinlilerin yurtdışındaki sokaklara tükürmemesi gerektiği konusunda uyardı. Alman gezginlerin seyir defterine ne yazarsınız?

Daha küçük: İyi davranışlar nadiren Almanya'da bir seyahat erdemidir. Tevazu ve diğer kültürlere saygı çoğu zaman seyahat bagajına dahil edilmez. Sadece birkaç Alman gezgin sürdürülebilir seyahatin farkındadır, asıl önemli olan bunu kendiniz aşmanızdır.

Aynı şekilde, eğitime olan ilgi de çoğu zaman bir kenara düşüyor çünkü Alman gezginler, Alman mutfağı veya Alman konfor standartları gibi yabancı ülkelerde benzersiz olan şeyleri sıklıkla arıyorlar. Görüyorsunuz, seyahat yoluyla eğitimsel deneyimler kazanmak ve deneyimler kazanmak için, seyahat hazırlığı ilk önce başkalarıyla etkileşime girme ve onları içeri alma istekliliğini gerektirir; böylece dünyayı daha açık gözlerle gezebilir ve her zaman düşünmeden hareket edebilirsiniz. : 'Bulunduğumuz yer önümüzdür.'


Marcus S. Kleiner, seyahat ederken sık sık Almanların kaba ve görgüsüz olduğu yönündeki değerlendirmeyle karşı karşıya kalıyordu.




Marcus S. Kleiner, seyahat ederken sık sık Almanların kaba ve görgüsüz olduğu yönündeki değerlendirmeyle karşı karşıya kalıyordu.


Marcus S. Kleiner “Almanya 151. 151 fotoğrafta tanınmış bir ülkenin portresi”, Conbook Verlag, 320 sayfa, 24,95 euro.

Bu makale ilk olarak Aralık 2021'de yayınlandı.