Almanya’dan gelen yiyecekler: Bölgesel spesiyaliteleri bu şekilde gerçekten tanıyorsunuz

Selvi

New member
“Seni Kara Orman’dan geri getirdim.” Veya: “Doğrudan Lübeck’ten ithal!” Kara Orman jambonu ve Lübeck badem ezmesi kesinlikle güzel hediyelik eşyalardır. Ancak bunun her zaman seyahat ettikleri bölgeden %100 orijinal bir spesiyalite olduğunu düşünenler genellikle yanılıyor. Yenilebilir hediyelik eşyalar genellikle etikette yazanları içermez.

Thüringen sosisi, Nürnberg zencefilli ekmeği, Hessian elma şarabı, Dresden Noel stollen’i veya Westphalian balkabağı gibi yukarıda belirtilen ve diğer bölgesel spesiyaliteler coğrafi olarak korunmaktadır. Avrupa Komisyonu’nun kalite işaretini taşırlar: Korumalı Coğrafi İşaret (PGI).

Bununla birlikte PGI, belirtilen alanda yalnızca en az bir üretim aşamasının gerçekleştiğini söylüyor; örneğin, olgunlaşma için kürleme, çeşnilendirme, tütsüleme ve kuru depolama da dahil olmak üzere jambonun üretimi. Ancak: “Etiket, hammaddenin menşei konusunda çoğunlukla sessiz kalıyor”, diye eleştiriyor Berlin’deki Federal Tüketici Birliği. Kara Orman jambonu Danimarka domuzlarından da gelebilir.





AB’nin PDO mührü, korunan menşe tanımı anlamına gelir: Üretimden nihai ürüne kadar tüm üretim adımları ilgili bölgede gerçekleştirilmelidir.

Kaynak: Avrupa Birliği


Güvende olmak ve bölgesel kalitenin baştan sona garanti altına alınmasını istiyorsanız, AB’nin PDO mührüne dikkat etmelisiniz – bu, korunan bir menşe tanımı anlamına gelir. Bu, üretimden son ürüne kadar tüm üretim adımlarının ilgili bölgede gerçekleşmesi gerektiği anlamına gelir. Avrupa çapında yaklaşık 2000 spesiyalite PDO korumalıdır, Almanya’da şu anda 31 tane vardır – çoğunlukla şarap ve peynir. Bunlardan dördünü sunuyoruz.

Peynir: Allgäuer Weißlacker


Bu güney Alman peynirinin kokusu o kadar yoğun ki, Alman İç Savaşı sırasında Prusyalıları kaçırdığı söyleniyor. Popüler bir anekdota göre. Bununla birlikte, savaş 1866’da yapıldı – kokuşmuş peynir spesiyalitesi için bir kraliyet patenti yalnızca 1876 yılı için belgelendi. Daha önce var mıydılar? Sadece tahmin edilebilir.


ayrıca oku








Bu arada, yarı sert yarı sert bir peynir olan Allgäuer Weißlacker neredeyse unutulmaya yüz tutmuştu. Ancak 2015’ten beri popülaritesi arttı: o yıl adı, Avrupa Birliği siciline korumalı bir menşe adı olarak tescil edildi. AB Resmi Gazetesine göre, kokuşmuş orijinal yalnızca Ravensburg bölgesinden, Constance Gölü bölgesinden veya Swabia idari bölgesinden geliyor.






Kaynak: Infographic WELT/Claudia Weidner


Beyazımsı, cila benzeri lekeli peynir sevenler, Käsespätzle’nin onsuz tamamlanmayacağını söylüyor. Diğer peynir türleri onlar için söz konusu değildir. Baharatlı-acı ve tuzlu Weißlacker ayrıca ekmek ve tereyağı, simit ve bira ile lezzetlidir veya bir Allgäu bockwurst olan Schübling ile servis edilir. Vinaigrettes yapmak için de kullanılır.

Allgäuer Weißlacker’ın var olması tamamen bir tesadüften kaynaklanmaktadır: Oberallgäu’daki Wertach’tan Josef ve Anton Kramer kardeşler mucitler olarak kabul edilir. Uzun ömürlü bir peynir arıyorlardı, ancak deneylerinde karanlık bir odada bir yıl dayanacak bir parçayı unuttular. Görünüşe göre onun avantajına.


ayrıca oku


Korsika'daki Casgiu Merzu peyniri kurtçukları kendine çekiyor






Bugün sadece çok az sayıda mandıra, kabuğu olmayan yarı sert peynir üretmektedir. Alp meralarında otlayan ineklerin sütü kullanılır. Tuz banyosuna konulan peynir bir hafta boyunca sıcak kalabilir. Düzenli olarak tuzla fırçalanır ve ardından serin bir yerde saklanır; 12-15 ayda ilginç tat ve koku olgunluğuna ulaşır. Kokuşmuş hediyelik eşya Ruderatshofen’deki Käserei Stich’te (kaeserei-stich.de) veya Missen-Wilhams’ta (hof-milch.de) Allgäuer Hof-Milch GmbH’de mevcuttur.

Et: Lüneburg Heidschnucke


Yılın 365 günü Almanya’nın en güzel bölgelerinden birinde mi dolaşıyorsunuz? Yürüyüş tutkunları için rüya hayatı gibi görünen şey, uzun, gri saçlı boynuzlu bir yaratığın günlük hayatıdır: Lüneburg Heidschnucke.

Aşağı Saksonya’nın kuzeydoğusundaki engebeli arazide koyun sürüleri kemirerek ve meleyerek dolaşıyor. Bunu yaparken bir taşla iki kuş vuruyorlar: karnını doyuruyorlar ve yan bahçe düzenlemecileri olarak çalışıyorlar. Çünkü çam veya huş ağacı fidanlarını çiğnerler ve Lüneburg Heath’in çalılar ve ağaçlarla aşırı büyümemesini sağlarlar. Funda bitkileri nefes alabilir ve çiçek açabilir.






Kaynak: Infographic WELT/Claudia Weidner


Bölgede Heidschnucken sürülerine yürüyüşler ve bisiklet turları düzenleniyor, çiftlikleri ve ahırları ziyaret ederek içeri girip çıkabilir ve iddiasız hayvanları izleyebilirsiniz.

Etleri de popülerdir: Temiz hava, bol egzersiz ve yabani otları da içeren özel diyet sayesinde, PDO menşe mührü ile korunan Heidschnucke etinin yağ oranı düşük, yumuşak ve aromalıdır. Sosis, köfte, sosis, jambon veya konserve sosis olarak işlenir. Güzel bir hediyelik eşya ve tabii ki hiçbir restoranın menüsünde Heidschnuckenbraten yok.

Tatilciler eti satın alarak çobanlara yardımcı olurlar, çünkü koyun yetiştiriciliğini karlı hale getirmenin tek yolu budur. Bu da Lüneburg Heath’e yardımcı oluyor – çünkü aç Heidschnucke koyunları olmasaydı kültürel manzara olmazdı.

Bira: bölünmüş ayırıcı


Biraz hantal olan isim, pürüzsüz bir biranın yapıldığı bir şerbetçiotu çeşidini tanımlar. Aynı zamanda çiçeksi, meyvemsi ve baharatlı – “özellikle yoğun ve ince şerbetçiotu aroması” ile karakterize edilir. Avrupa Birliği’nin ilgili Resmi Gazetesi bunu böyle tanımlıyor.

2012’de AB, Spalt Spalt’a “korumalı menşe göstergesi” kalite işareti verdi: Yalnızca Nürnberg’in güneyindeki Orta Franken kasabası Spalt çevresindeki tepelerden gelen şerbetçiotu Spalt Spalt olarak adlandırılabilir.






Kaynak: Infographic WELT/Claudia Weidner


Şehrin tarihi tahıl ambarındaki yerel bira müzesine göre, 1.700 saatlik güneş ışığıyla bozulan yetiştirme alanı, 19. yüzyılın başında hala Almanya’daki en büyük şerbetçiotu bölgesiydi, ancak o zamandan beri Hallertau tarafından geride bırakıldı.

Ancak sarsılamayacak bir rekor var: Bölgede 1000 yılı aşkın süredir şerbetçiotu yetiştiriliyor. Bu, onu Almanya’daki en eski şerbetçiotu yetiştirme bölgesi yapar. Resmi gazetede siyah beyaz yazılmıştır: “Spalt kasabasından gelen şerbetçiotu, dünyanın en eski kalite mührünü taşımaktadır.”


ayrıca oku


İki Ansbach cazibe merkezi: St. Johannis bölge kilisesi ve tipik domuz sucuğu






Biralar, şehrin yaklaşık 5.000 vatandaşının ortak mülkiyetinde olan, Almanya’nın belediye tarafından işletilen tek bira fabrikasında hazırlanmaktadır. Spalt belediye başkanı her zaman şehir bira fabrikasının genel müdürüdür. Orada, usta bira üreticisi Uwe Schulz bölgeden gelen malt, kendi kaynak suyumuz ve tabii ki Spalt aromalı şerbetçiotu ile 21 bira spesiyalitesi oluşturuyor.

Meyve: Stromberger eriği


Korunan foklara tam olarak nasıl davranıldığı, Stromberger eriklerinin menşe bölgesi hakkındaki AB yönetmeliğinde okunabilir: “Oelde belediyesindeki Stromberg bölgesi artı bölge sınırının etrafında uzanan 500 metre genişliğinde bir bölge. 500 metre genişliğindeki bu bölge, Wadersloh (Warendorf bölgesi), Langenberg (Gütersloh bölgesi) ve Rheda-Wiedenbrück (Gütersloh bölgesi) topluluklarının küçük kısımlarını içermektedir. Örneğin 600 metre uzakta yetişen ağaçlardan elde edilen eriklerin AB’nin PDO mührü ile süslenmesine izin verilmiyor.






Kaynak: Infographic WELT/Claudia Weidner


2013 yılında, Stromberger eriğine, orijinal olarak Münsterland’a özgü olmamasına rağmen, korumalı bir menşe statüsü verildi. Resmi bir katip ve gezgin olan Ludwig Niedieck, çeşidi 1790 civarında güney Fransa’dan bölgeye getirdi. Castle Hill’in güney yamaçlarına dikildiler. Stromberger Plaume Koruma Derneği hikayenin ana hatlarını çiziyor, “benzersiz iklim ve saha veya toprak koşulları nedeniyle” stoğun otuz yıl içinde ikiye katlanarak 30.000 ağaca çıktığı söyleniyor.

Bugün, yaklaşık 15.000 Stromberger erik ağacı, Münsterland Körfezi’nin korunaklı yamacında büyüyor ve bu süper meyvelerden yaklaşık 650 ton, her yıl Eylül ayının başından itibaren hasat ediliyor. Başlangıç sinyali geleneksel olarak on bir kilometre uzunluğundaki halka açık bir yürüyüşle verilir. Doğrudan tadılabilir.


Alman spesiyaliteleri hakkında daha fazla bilgi:


Berchtesgaden Alpleri'nde gezerken: Bergbrenner Max Irlinger (solda) ve kök kazıcı Florian Gatz






Doğu Frizce rahatlığı: çay ve waffle Lüttje Teehus Juist'te



Evden spesiyaliteler






Kuzey Denizi'nde yengeç avlamak için ağları olan bir balıkçı kesici






Hasattan önce Spreewald salatalık









Tatlılığı ve ince asiditesi nedeniyle eriğin tadı doğrudan ağaçtan lezzetlidir. Yüksek şeker içeriği ve kolay çıkarılabilen taşı sayesinde pişirme, fırınlama, kurutma veya fırınlama için de idealdir. Yıllık Stromberg erik pazarı, meyvenin hayal gücünü nasıl ateşlediğini gösterir: Burada domuz sucuğu, hardal, ekmek, kek, meyve suyu, likör, reçel, lapa, dondurma veya Hint turşusu haline getirilmiş soylu meyveleri bulabilirsiniz.

Pazar yaz sonuna kadar tekrar kurulmasa da, 500 metrelik şeritteki bölgeyi Nisan ayı gibi erken bir tarihte ziyaret etmeye değer: Bu, bir zamanlar Güney Fransa’dan gelen ağaçların tamamen çiçek açtığı zamandır.

Cırcır böcekleri ve tahıl küfü böcekleri artık gıdada da işlenebilir

Yeni AB yönetmeliği ile gelecekte cırcır böcekleri ve tahıl küfü böcekleri gıdada işlenebilir. WELT muhabiri Paul Klinzing, Berlin’deki “Yeşil Hafta”da küçük hayvanları yakından inceliyor ve hemen onları deniyor.



Kaynak: WELT/ Paul Klinzing