Arabalı tatiller: Bunlar, Avrupa’da 2023 araba geçiş ücreti için kurallar

Selvi

New member
Sİsviçre, İtalya, Avusturya, Fransa – araba tatilcileri, tatillerini ve rotalarını planlarken ilgili vinyet ve geçiş ücretleri için hazırlıklı olmalıdır. Bununla birlikte, şehirler ayrıca araçla giriş ve çıkış için giderek daha fazla tarife uyguluyor. Ve yöntemler de değişiyor: dijital, yapıştırma, faturalama ve borçlandırma için – her yerde farklı. Stressiz bir yolculuk için önceden biraz araştırma yapmakta fayda var.

Güneye gidiyorsanız, henüz Almanya’dayken kendinize bir “Pickerl” satın almanız en iyisidir. Avusturya. On gün için 9,90 EUR veya iki ay için 29 EUR tutarındadır. Onsuz yakalanan – ve yakalanacak! – 120 Euro değerinde bir “ikame ücret” bekleyebilir. Ayrıca vinyet yanlış yapıştırılırsa 120 avro para cezası vardır; bu zamanında ödenmezse, 300 Euro ödenecektir.

Bazı tünellerden geçmek bazen ekstra ücrete tabidir. Cüzdanınızı dört otoban bölümünde bırakabilirsiniz: Walserberg ve Salzburg Kuzey kavşağı arasındaki A1 batı otobanında, Kufstein ve Kufstein Süd eyalet sınırı arasındaki A12 Inntal otobanında, A14 Rheintal/Walgau otobanında eyalet sınırı arasındaki Hörbranz ve Hohenems ve şu anda yapım aşamasında olan A26 Linz otobanında.

İtalya’daki bazı şehirler ücret alıyor


İçinde İsviçre her şey var ya da hiçbir şey yok – ama aynı fiyata yıllarca değişmedi. Yıl boyunca geçerli olan skeç 40 frank veya 42 avroya mal oluyor. Kayıp bir skeç için 175 avroya eşdeğer ceza oranı tüm ülke için geçerlidir.


ayrıca oku







İçinde İtalya rotaya bağlı olarak otoyol ücreti olan pedaggiodur. Bu nedenle, otoyolda araç kullanıyorsanız, genellikle gişede bir kart çekersiniz. Ayrılırken, seyahat ettiğiniz aşamaya ve aracın türüne bağlı olarak, kilometre başına yaklaşık yedi sent ücretlendirilirsiniz. Rota ne kadar kısa ve araç ne kadar küçükse, tur o kadar ucuz olur. Ülkenin güneyinde birçok rota da ücretsizdir.


ayrıca oku


Tayland: Maya Körfezi'nin büyüsünü korumak için artık katı kurallar geçerli






Dikkat: Ödeme yapmak için bir gişeye giderseniz, dikkatli bir şekilde sağ şeride geçmelisiniz. Yanlış sırada oldukları için geri dönen veya geri dönen herkes en az 422 avro ve 6.000 avroya kadar para cezası ve iki yıla kadar araç kullanma yasağı beklemelidir. Bu arada, Milano, Bologna ve Palermo şehirlerinde günlük beş ve altı avroluk şehir geçiş ücretleri alınıyor.

Fransızlar ayrıca Péage’lerini rota bölümlerine, yani katedilen kilometreye ve araç sınıfına göre hesaplar. Fransa’da tek tip ücret yoktur. Ucuz bir bölüm olması durumunda, 100 kilometre başına yedi avro, başka bir yerde aynı güzergah uzunluğu için 16 avro ödenmesi gerekebilir.

Portekiz ve Hırvatistan’da tek tip tarife yok


Geçiş ücreti istasyonundan geçiş ücreti istasyonuna da Portekiz bir ücret ödenir. Burada da tek tip bir tarife yok. Lizbon’dan Marateca’ya yaklaşık bir saatlik rota 1,55 avro, Lizbon’dan Faro’ya (yaklaşık üç saat) giden rota ise 21,20 avroya mal oluyor.

Ödeme yapmak her zaman kolay değildir: Bazı paralı yollar gelenekselken, diğerlerinin arabaları elektronik olarak kaydedilmiştir – oraya önceden kaydolmanız gerekir. Sınırda plaka fotoğrafı çektirirseniz ve kredi kartınızı kaydettirirseniz, ücretler 30 gün sonra otomatik olarak kesildiği için çok az sorun yaşarsınız.

Ayrıca üç günlük ve 20 Euro’luk ön ödemeli bir bilet var. Via Verde Ziyaretçi vericisinin lüksüne sahip olan herkes, özel olarak ayarlanmış şeritlerde hızlı ilerlemeyi umabilir. Üç hafta geçerlidir, günlük 1,75 Euro’ya ek olarak 5 Euro’luk bir aktivasyon ücretine sahiptir ve geçiş ücreti basitçe borçlandırılır. Trafik kontrollerinde dikkat: Portekiz’de kayıt için makbuz gereklidir.


ayrıca oku


Sessizlik.  Algarve, kendi fikirleriniz için bolca yer sunar.






Otoyol, tünel ve köprü ücretleri nispeten ılımlıdır Yunanistan. Araç tipine bağlı olarak, ilgili yol bölümleri için sabit bir ücret alınır. Bu, bir araba için 2,80 ila maksimum 17,10 Euro’dur.

Otoyol maliyetleri için de belirleyici olan Hırvatistan katedilen kilometre ve araba sınıfı. Ancak sabit bir miktar yoktur. Küçük bir referans noktası: Bu yıl Zagreb’den Split üzerinden Dubrovnik’e gidiyorsanız, 31 avroya eşdeğer bir paranızın olması gerekir.

Çek Cumhuriyeti, skeç satın alırken dolandırıcılara karşı uyardı


Sabit oran Slovenya faturalandırılan. Avusturya’da olduğu gibi, sürücüler bir vinyet satın alır. Bir araba için 15 avroya mal oluyor ve yedi gün, bir ay için 30 avro ödenmesi gerekiyor. Vinyet yükümlülüğü dikkate alınmadığında 300 ile 800 Euro arasında bir maliyet söz konusudur. Avusturya ve Slovenya arasındaki Karawanken Tüneli için yolculuk başına 7,80 Euro daha ödüyorsunuz.


Slovenya'da Avusturya'ya giden Karawanken Tüneli için ekstra ücret alınıyor




Slovenya’da Avusturya’ya giden Karawanken Tüneli için ekstra ücret alınıyor

Kredi: pa/SvenSimon/Frank Hoermann/SVEN SIMON


Ayrıca Çek Cumhuriyeti otoyollarını ve otobanlarını, diğer şeylerin yanı sıra geçiş ücreti geliri yardımıyla koruyor. Yapışkanlı vinyet artık kaldırıldı, dijital sürüm en iyi çevrimiçi olarak veya Çek Cumhuriyeti’ndeki satış noktalarından satın alınabilir – ve asla özel olarak değil, Çek Ulaştırma Bakanlığı dolandırıcılara karşı uyarıda bulunuyor.

Geleneksel bir araba için aylık bir vinyet yaklaşık 19 avroya, on gün yaklaşık 13 avroya mal oluyor. Motosikletçiler hiçbir şey ödemiyor. E-arabaları kullanmak da ücretsizdir. Ancak muafiyetin önceden yetkililerden talep edilmesi gerekmektedir. Vignette gösteremeyen herkes yaklaşık 200 avro para cezası alma riskiyle karşı karşıya.

2000 km uzunluğundaki otoyol ağı Polonya her yerde geçiş ücretine tabi değildir. Herhangi bir ücret, arabanın boyutuna ve rotaya bağlıdır. Geçiş ücreti kilometre başına maksimum yedi senttir – ilgili geçiş ücreti istasyonlarında ödenebilir.

İçinde Macaristan vadesi gelen vinyet (yaklaşık 15 avroya on gün) ön cama yapıştırılmaz. Plaka numarası kayıtlıdır. Yolculuktan önce çevrimiçi olarak “e-Matrica” satın almak en iyisidir. Otoyolda otoyolda otobanda araç kullanıyorsanız, ücreti ödemek için en fazla 60 dakikanız var. Tatil fotoğrafları ile birlikte makbuzu daha sonraki şikayetler için kanıt olarak iki yıl boyunca saklamak en iyisidir. Satın almama cezası 165 Euro’ya kadar eşdeğerdir.

Otoyol için geçiş ücreti yok, ancak tüneller ve köprüler için


Batıda oldukça ucuz kalıyor: Hollanda saymak Belçika Avrupa’da geçiş ücreti almayan birkaç ülkeden biri. Yalnızca iki tünelden geçmek ücrete tabidir: Kil ve Westerschelde tünellerinin maliyeti, arabalar için geçiş başına beş avrodur.

Kim kuzeye çekiliyor ve kim gidiyor ya da geçiyor Danimarka otoyollarda araba kullanmak için hiçbir şey ödemeyen, ancak köprüler için para ödeyen. Köprü-tünel kombinasyonu Öresund, Kopenhag-Katrup-Malmö-Lernacken yaklaşık 60 avroya mal oluyor. Storebaelt Köprüsü’nden Zelanda ve Funen adaları arasındaki geçiş, uzunluğa bağlı olarak bir araba için 18 avro ile 55 avro arasında değişiyor.


Araba veya mobil ev ile seyahat hakkında daha fazla bilgi:




Ayrıca İsveç Otoyollarda ve otobanlarda sürüş ücretsizdir. Ancak gün, saat ve araç tipine bağlı olarak Stockholm ve Göteborg’da araçlar için trafik sıkışıklığı ücretleri vardır. Ücretli bölgeye girerken ve çıkarken kameralar plakayı kaydeder, güncel fiyat bir ekran kartından okunabilir. Göteborg’da en fazla beş avro ve Stockholm’de on iki avro olan fatura ay sonunda postayla geliyor.

bir turda İngiltere Birkaç köprü ve tünel dışında, otobanda da çoğunlukla ücretsiz seyahat edebilirsiniz. Ancak: Örneğin, 373 kilometre ile Birleşik Krallık’ın en uzun otobanı olan M6 otoyolu, Birmingham ile Wolverhampton (45 kilometre) arasında geçiş ücretine tabidir. Günün saatine ve araç sınıfına bağlı olarak, yaklaşık dokuz Euro’luk bir ödeme yapılması gerekiyor. Londra, Durham, Bristol ve Birmingham şehirleri de artık şehir geçiş ücretlerini alıyor. Londra’da günlük yaklaşık 17 Euro ödersiniz.

Yukarıda belirtilen şehirlere ek olarak, Oslo, Bergen, Trondheim, Viyana ve Roma’da şehir geçiş ücreti ödenir.

Güvenli seyahat – stressiz bir yaz tatili için ipuçları

Yaz tatili kapıda – hatta altı federal eyalette başladı bile. Havaalanlarındaki kaos ve aşırı kalabalık trenler göz önüne alındığında, birçok Alman arabalarına güveniyor. Ancak dikkate alınması gereken çok şey var.