DYer uğulduyor ve titriyor, kahve kupası katlanır masanın üzerinde kendi kendine hareket ederken, konuklar yumuşak minderlere oturup tepelerin, koruların ve ara sıra eski bir Roma su kemerinin uçtuğu pencereden dışarı bakıyorlar – “Arlecchino” İtalya boyunca gök gürültülü.
İngilizce’de “Harlequin” olarak adlandırılan bu tren, renkli iç mekanı nedeniyle sözde; o the İtalyan demiryollarının gururu. Daha doğrusu, yine o. Çünkü fütüristik araç ilk kez 1960 yazında, Roma’da Olimpiyat Oyunları yapılırken zaten çalışıyordu.
Milano ve Venedik arasındaki ilk yolculuğunda 187 km/s hıza ulaştı. O zamanlar için müthiş bir hızdı.
Batı Almanya için VW Beetle gibi, aerodinamik elektrikli ekspres trenler, 1990’larda kullanımdan kaldırılana kadar İtalya’nın yeniden canlanan ekonomisinin bir simgesiydi.
Yolculuk sadece 14,50 avroya mal oluyor
İtalyan devlet demiryollarının kültürel bir kuruluşu olan Fondazione FS tarafından sevgiyle restore edilen “Harlequin”, Ekim 2020’den bu yana belirli tarihlerde İtalya’da yeniden vızıldamaya başladı. Ve sadece o değil. Fondazione, birçoğu düzenli olarak çalışmayan, ancak ülkenin en güzel köşelerinden oldukça sık ve genellikle çok ucuza geçen bir dizi tarihi treni yola koydu.
ayrıca oku
Örneğin Milano’dan Bergamo ve Brescia’ya “Harlequin” için bir bilet sadece 14,50 avroya mal oluyor. “Harlequin” e ek olarak, çoğu 1930’lardan ve 1950’lerden kalma eski buharlı, dizel ve elektrikli lokomotiflere sahip trenler de Fondazione adına yollarda.
İtalya’nın en güzel manzaraları boyunca tarihi trenlerde
Kaynak: Fondazione FS Italiane
İtalya uzun zamandır modern demiryolu seyahati için bir rol model olarak görülüyor. Almanya’nın aksine trenler hızlı, sessiz, temiz ve her şeyden önce dakik. Örneğin, Roma’dan Milano’ya seyahat etmek istiyorsanız, devlete ait parlak kırmızı Trenitalia süper ekspres trenleri ile özel operatör NTV tarafından işletilen koyu kırmızı Italo trenleri arasında seçim yapabilirsiniz – her ikisi de yaklaşık 600 yolculuk için sadece üç saate ihtiyaç duyar. kilometre, her ikisi de ICE’den daha fazla konfor ve daha iyi hizmet sunar.
Yolcu sayısı da buna bağlı olarak yüksek. İtalyan trafiğindeki geri dönüş o kadar başarılı ki, uzmanlar onu geleneksel havayolu şirketi Alitalia’nın iflasından bile sorumlu tutuyor.
Ön bir görüntüleme platformudur
Bu başarılı trenlerin en şık selefi “Arlecchino” dur. Yıldız mimar Giò Ponti ve tasarımcı Giulio Minoletti tarafından tasarlanan tren, yalnızca tasarımıyla bile ikonikti. Peluş kadife koltuklar, pencere önü perdeler, suni deri duvarlar; üç yüksek kapasiteli vagonun her birinin kendi temel rengi vardır: mavi, bej veya yeşil.
Tüm koltuklar birinci sınıftır, geniş koltuk aralığına sahiptir, yarısı bir, yarısı iki koltuklu konfigürasyonlarda. Dördüncü araba, beyaz üniformalı personelin espresso, taze hamur işleri ve mükemmel köpüklü şarap servis ettiği parlak krom bara ev sahipliği yapmaktadır.
Minberden panoramik manzara
Kaynak: FS Vakfı Arşivleri
Vurgu, üst kısımdaki yuvarlak arabadır: sürücü kabininin normal bir trende veya vagonda olduğu yerde, “Harlekin”in önünde camlı bir “Belvedere”, sekiz döner sandalyeli (rezerve edilemez) aerodinamik olarak şekillendirilmiş bir görüntüleme platformu vardır. ), tasarımı “Starship Enterprise” köprüsünü anımsatan biraz farklı.
Motor sürücüsü, yükseltilmiş gözetleme yeri olan bir odada, arkasında, yarım kat yukarıda oturuyor.
Doğu Ekspresi de geri geliyor
2009 yılında bir depoda lekeli ve paslı halde bulunan son mevcut “Harlequin” in restorasyonu on yıl sürdü. Ondan geriye pek bir şey kalmamıştı, bu nedenle çalışmanın ana kısmı, eski fotoğraflara ve eskizlere göre iç mekanın ayrıntılı yeniden inşasından oluşuyordu.
Şimdi tren, dizüstü bilgisayarları şarj etmek için prizler, bar vagonundaki ince modernizasyonlar, modern tuvaletler ve Trenitalia’nın normal rezervasyon sistemiyle entegrasyon gibi birkaç güncelleme dışında, orijinal formunun neredeyse mükemmel bir kopyası. Öte yandan, sönümleme önemli ölçüde iyileştirilmemiştir, yukarıya bakın – “Harlequin” de 180 km/s, geçmişte olduğu gibi bugün de oldukça sarsıcı bir deneyim.
“Arlecchino” restore edilmeden önce, vandallar üzerine buhar salmıştı.
Kaynak: Fondazione FS Italiane
Fondazione web sitesinde, bölgeye (Abruzzo’dan Toskana’ya), tren türüne (buharlı lokomotiflerden elektrikli çoklu ünitelere) veya aya (Nisan’dan Kasım’a kadar) göre sıralanmış tarihi tren gezileri için rezervasyon yapılabilir. Buharlı ve dizel trenler en yaygın olanlarıdır ve vagonlar bazen çeşitli stillerden oluşan bir hodgepodge’dur.
Hangi turu seçerseniz seçin: Her biri, İtalya’nın en güzel bölgelerini daha yavaş bir şekilde gezmek ve ülkeye ve onun özel demiryolu tarihine özel bir göz atmak için mükemmel bir fırsat sunuyor.
Tarihi ama daha da lüksü sevenler, yine yeniden canlandırılan Orient Express “La Dolce Vita” ile yakında İtalya üzerinden bir gondol gezisine çıkabilirler: Fransız seyahat grubu Accor, bu yıl ilk turları planlıyor, örneğin Roma’dan Portofino, Siena veya Palermo’ya. 14.50 Euro yerine, orada bir bilet en az 2000 Euro’ya mal olacak.
Perdeler ve kadife örtülerle: lüks trende konforlu koltuklar
Kaynak: Fondazione FS Italiane
Bilgi: Geçmişe tren yolculuğu
bu Vakıf FS2013 yılında kurulan İtalya Devlet Demiryolları’nın mirasını sürdürmekte ve yönetmektedir. Bunlar arasında 400 tarihi araçlık bir filo, arşivler ve kütüphane ve Napoli yakınlarındaki Pietrarsa’daki Ulusal Demiryolu Müzesi yer alır – İtalya’nın 1839’da açılışı yapılan ilk demiryolu hattı üzerindedir.
Vakfın bir diğer amacı da demiryolu mirasını tanıtmaktır. turist teklifleri geniş bir kitleye ulaşmasını sağlamak. Bunlara bir yandan yaklaşık 600 kilometrelik kullanılmayan demiryolu hattını (ülke çapında toplam on iki hat) yeniden canlandıran “Binari senza Tempo” (“Zamansız Raylar”) projesi dahildir.
diğeri olmak biletler tarihi trenlerdeki yolculuklar için satıldı ve bir sonraki turu 30 Nisan’da Milano’dan Brescia’ya yapılacak olan “Arlecchino” için de satıldı (tek bir yolculuk için 14,50 avro). Fondazionefs.it/content/fondazionefs/en/itineraries.html adresinde bilgi ve rezervasyonlar
İngilizce’de “Harlequin” olarak adlandırılan bu tren, renkli iç mekanı nedeniyle sözde; o the İtalyan demiryollarının gururu. Daha doğrusu, yine o. Çünkü fütüristik araç ilk kez 1960 yazında, Roma’da Olimpiyat Oyunları yapılırken zaten çalışıyordu.
Milano ve Venedik arasındaki ilk yolculuğunda 187 km/s hıza ulaştı. O zamanlar için müthiş bir hızdı.
Batı Almanya için VW Beetle gibi, aerodinamik elektrikli ekspres trenler, 1990’larda kullanımdan kaldırılana kadar İtalya’nın yeniden canlanan ekonomisinin bir simgesiydi.
Yolculuk sadece 14,50 avroya mal oluyor
İtalyan devlet demiryollarının kültürel bir kuruluşu olan Fondazione FS tarafından sevgiyle restore edilen “Harlequin”, Ekim 2020’den bu yana belirli tarihlerde İtalya’da yeniden vızıldamaya başladı. Ve sadece o değil. Fondazione, birçoğu düzenli olarak çalışmayan, ancak ülkenin en güzel köşelerinden oldukça sık ve genellikle çok ucuza geçen bir dizi tarihi treni yola koydu.
ayrıca oku
Örneğin Milano’dan Bergamo ve Brescia’ya “Harlequin” için bir bilet sadece 14,50 avroya mal oluyor. “Harlequin” e ek olarak, çoğu 1930’lardan ve 1950’lerden kalma eski buharlı, dizel ve elektrikli lokomotiflere sahip trenler de Fondazione adına yollarda.
İtalya’nın en güzel manzaraları boyunca tarihi trenlerde
Kaynak: Fondazione FS Italiane
İtalya uzun zamandır modern demiryolu seyahati için bir rol model olarak görülüyor. Almanya’nın aksine trenler hızlı, sessiz, temiz ve her şeyden önce dakik. Örneğin, Roma’dan Milano’ya seyahat etmek istiyorsanız, devlete ait parlak kırmızı Trenitalia süper ekspres trenleri ile özel operatör NTV tarafından işletilen koyu kırmızı Italo trenleri arasında seçim yapabilirsiniz – her ikisi de yaklaşık 600 yolculuk için sadece üç saate ihtiyaç duyar. kilometre, her ikisi de ICE’den daha fazla konfor ve daha iyi hizmet sunar.
Yolcu sayısı da buna bağlı olarak yüksek. İtalyan trafiğindeki geri dönüş o kadar başarılı ki, uzmanlar onu geleneksel havayolu şirketi Alitalia’nın iflasından bile sorumlu tutuyor.
Ön bir görüntüleme platformudur
Bu başarılı trenlerin en şık selefi “Arlecchino” dur. Yıldız mimar Giò Ponti ve tasarımcı Giulio Minoletti tarafından tasarlanan tren, yalnızca tasarımıyla bile ikonikti. Peluş kadife koltuklar, pencere önü perdeler, suni deri duvarlar; üç yüksek kapasiteli vagonun her birinin kendi temel rengi vardır: mavi, bej veya yeşil.
Tüm koltuklar birinci sınıftır, geniş koltuk aralığına sahiptir, yarısı bir, yarısı iki koltuklu konfigürasyonlarda. Dördüncü araba, beyaz üniformalı personelin espresso, taze hamur işleri ve mükemmel köpüklü şarap servis ettiği parlak krom bara ev sahipliği yapmaktadır.
Minberden panoramik manzara
Kaynak: FS Vakfı Arşivleri
Vurgu, üst kısımdaki yuvarlak arabadır: sürücü kabininin normal bir trende veya vagonda olduğu yerde, “Harlekin”in önünde camlı bir “Belvedere”, sekiz döner sandalyeli (rezerve edilemez) aerodinamik olarak şekillendirilmiş bir görüntüleme platformu vardır. ), tasarımı “Starship Enterprise” köprüsünü anımsatan biraz farklı.
Motor sürücüsü, yükseltilmiş gözetleme yeri olan bir odada, arkasında, yarım kat yukarıda oturuyor.
Doğu Ekspresi de geri geliyor
2009 yılında bir depoda lekeli ve paslı halde bulunan son mevcut “Harlequin” in restorasyonu on yıl sürdü. Ondan geriye pek bir şey kalmamıştı, bu nedenle çalışmanın ana kısmı, eski fotoğraflara ve eskizlere göre iç mekanın ayrıntılı yeniden inşasından oluşuyordu.
Şimdi tren, dizüstü bilgisayarları şarj etmek için prizler, bar vagonundaki ince modernizasyonlar, modern tuvaletler ve Trenitalia’nın normal rezervasyon sistemiyle entegrasyon gibi birkaç güncelleme dışında, orijinal formunun neredeyse mükemmel bir kopyası. Öte yandan, sönümleme önemli ölçüde iyileştirilmemiştir, yukarıya bakın – “Harlequin” de 180 km/s, geçmişte olduğu gibi bugün de oldukça sarsıcı bir deneyim.
“Arlecchino” restore edilmeden önce, vandallar üzerine buhar salmıştı.
Kaynak: Fondazione FS Italiane
Fondazione web sitesinde, bölgeye (Abruzzo’dan Toskana’ya), tren türüne (buharlı lokomotiflerden elektrikli çoklu ünitelere) veya aya (Nisan’dan Kasım’a kadar) göre sıralanmış tarihi tren gezileri için rezervasyon yapılabilir. Buharlı ve dizel trenler en yaygın olanlarıdır ve vagonlar bazen çeşitli stillerden oluşan bir hodgepodge’dur.
Hangi turu seçerseniz seçin: Her biri, İtalya’nın en güzel bölgelerini daha yavaş bir şekilde gezmek ve ülkeye ve onun özel demiryolu tarihine özel bir göz atmak için mükemmel bir fırsat sunuyor.
Tarihi ama daha da lüksü sevenler, yine yeniden canlandırılan Orient Express “La Dolce Vita” ile yakında İtalya üzerinden bir gondol gezisine çıkabilirler: Fransız seyahat grubu Accor, bu yıl ilk turları planlıyor, örneğin Roma’dan Portofino, Siena veya Palermo’ya. 14.50 Euro yerine, orada bir bilet en az 2000 Euro’ya mal olacak.
Perdeler ve kadife örtülerle: lüks trende konforlu koltuklar
Kaynak: Fondazione FS Italiane
Bilgi: Geçmişe tren yolculuğu
bu Vakıf FS2013 yılında kurulan İtalya Devlet Demiryolları’nın mirasını sürdürmekte ve yönetmektedir. Bunlar arasında 400 tarihi araçlık bir filo, arşivler ve kütüphane ve Napoli yakınlarındaki Pietrarsa’daki Ulusal Demiryolu Müzesi yer alır – İtalya’nın 1839’da açılışı yapılan ilk demiryolu hattı üzerindedir.
Vakfın bir diğer amacı da demiryolu mirasını tanıtmaktır. turist teklifleri geniş bir kitleye ulaşmasını sağlamak. Bunlara bir yandan yaklaşık 600 kilometrelik kullanılmayan demiryolu hattını (ülke çapında toplam on iki hat) yeniden canlandıran “Binari senza Tempo” (“Zamansız Raylar”) projesi dahildir.
diğeri olmak biletler tarihi trenlerdeki yolculuklar için satıldı ve bir sonraki turu 30 Nisan’da Milano’dan Brescia’ya yapılacak olan “Arlecchino” için de satıldı (tek bir yolculuk için 14,50 avro). Fondazionefs.it/content/fondazionefs/en/itineraries.html adresinde bilgi ve rezervasyonlar