Dağ manzarası, kışın Alp kayak sirkinden uzakta beyaz bir resimli kitap manzarasına dönüşen yuvarlak zirvelerle karakterize edilir; kış yürüyüşçüleri, kros kayakçıları ve kayak turları için idealdir. Başka bir artı nokta: iyi yerel mutfak.
Salzburg'un güneyinde, Münih'ten arabayla üç saat uzaklıkta, Avusturya'nın güneyindeki Nockberge var. Yuvarlak zirveleri “Nock'n” ile Karintiya'da jeolojik olarak nadir görülen bir türdür.
Uzun bir yolculuktan sonra ilk önce varmanız ve pillerinizi şarj etmeniz ve otelin sıcak açık havuzunda kristal berraklığındaki dağ havasının tadını çıkarmanız gerekiyor. Otel misafirleri yamaçlarda eğlenmeye devam ederken, ıssız havuzda da birkaç metre yüzüyorlar. Daha sonra kış güneşi havuzun sığ dalgalarında yüzlerce kez yansıtılırken, ergonomik şekilli havuz şezlongunun masaj jetlerinin keyfini çıkarın. Manzara, Karintiya Alpleri'nin güneşli tarafındaki beyazlara bürünmüş Nockberge'ye düşüyor.
Havaya girmek için, korucu Markus Böheim ile birlikte UNESCO Karintiya Nockberge Biyosfer Parkı'nı ziyaret etmeniz önerilir. Rota sizi deniz seviyesinden 1.475 metre yükseklikte Sankt Lorenzener Hochmoor'a giden patikalı bir yola götürüyor.
Markus şöyle diyor: “Bir zamanlar burada turba kazanarak 100'den fazla insan yaşıyordu.” Özel küreklerle kesilen turba tuğlaları 1965 yılına kadar direklerde kurutuldu ve daha sonra sığırların ahırına yayıldı. Bugün cep telefonu dahil hiç kimse bu muhteşem cevheri rahatsız etmiyor. Yoğun kar altında doğal mücevherin görülebildiği, özel olarak inşa edilmiş ahşap bir kulenin üzerindeki grubu mutlak bir sessizlik çevreliyor.
Bozkır büyümeli
Bozkır, yaklaşık 10.000 yıl önce en son buzul çağı sırasında ve sonrasında yaratıldı. Markus, “Şu anda kulenin üzerinde durduğumuz yerde, her şey suyla kaplıydı” diyor. Bu, on bir hektarlık dağ çamıyla kaplı bozkırla sonuçlandı. Kar, bir zamanlar madencilik alanını işaretleyen doğal izlerin yalnızca kenarlarını açığa çıkarıyor. Korucu, “Bugün” diyor, “su seviyesinin düşmemesi, bozkırın kurumaması ve çok ama çok yavaş büyümeye devam edebilmesi için suyu tutmak amacıyla birçok küçük ahşap baraj inşa edildi.”
Sankt Lorenzener Hochmoor'dan döndüğümüzde, Karintiya'nın en yüksek kilisesi olan 1560 metredeki St. Anna Şapeli'ne birkaç metre tırmanıyoruz. Kilisenin önünde grubu bir sürpriz beklemektedir. Çiftçi Anita Gruber lezzetli, sıcak bir Ritschat çorbası hazırladı. Öğleden sonra güneşinde tahta bir bankta tahıllardan, sebzelerden ve etten yapılan tipik Karintiya güvecinin tadını herkes çıkarıyor.
Daha sonra çiftçinin karısı bize küçük kilisenin efsanesini anlatıyor. “Mahrhofer çiftçisinin” bir zamanlar orada kutsal anne Anna'nın bir resmini bulduğu söyleniyor. Onu evine götürdü. Ancak ertesi sabah resim bulunduğu yere geri döndü. Çiftçi ne kadar uğraşsa da evinde kalmıyordu. Böylece resmin bulunduğu Aziz Anne Kilisesi'ni yaptırdı. Ahşap giriş salonundaki adak resimleri ve dilekçeler, burada yardım arayan ve bugün hala kutsal mekanı ziyaret eden birçok hacıya tanıklık ediyor.
Soğuk bir sabahın erken saatlerinde konuk, yeni başlayan iki kişi ve kros kayağı eğitmeni Wolfgang Krainer ile birlikte Kaiserburgbahn vadi istasyonunun yanındaki pistte duruyor. Güneş Wöllaner-Nock zirvesi üzerinde yavaş yavaş yükselirken, kayaksız ısınma aşaması başlıyor. Bunu bir kayakla ve düz arazide ikinci kayakla birkaç egzersiz takip eder.
Wolfgang şöyle diyor: “Kazaları önlemek ve eğlenmek için temel tekniğin iyi çalışılması benim için çok önemli.” Daha sonra on iki kilometre uzunluğundaki dağda frenleme ve klasik kros kayağı teknikleri takip ediyor. , Her akşam özenle hazırlanmış bir “Römerloipe” var.
Dost canlısı ve sabırlı öğretmen Wolfgang sayesinde rotanın bir bölümünde işler yavaş yavaş yoluna giriyor. Sonraki günlerde doğa deneyimleri ve kros kayak pistindeki antrenmanlar güneş ışığında ideal bir şekilde birleştirilir. Dinlenen tek ses kayakların altındaki karın hışırtısıydı. Nockberge'nin eteğinde ne harika, yalnız bir spor!
Mutfakta Adriyatik'e bir dokunuş
Kros kayağı sizi acıktırır. Karintiya'nın Alp-Adriyatik mutfağının zevkli birleşiminde, “Kirchheimerhof” otelinin ana yemekleri akşamın erken saatlerinde gerçek bir ikram sağlar. Örneğin Anna Hinteregger, kabak böreği ve Akdeniz sebzeleri ile Marsala sosunda evin kendi Wagyu Limousin bifteğinden pembe kızarmış biftek yaratıyor.
Evin aşçıbaşısı ve kızı da ailenin ikinci geçim kaynağı olan tarımla uğraşıyor. “16 büyükbaş hayvan ve buzağı şu anda çiftliğimizde eşekler, midilliler, alpakalar, göbekli domuz ve diğer birçok hayvanla birlikte yaşıyor ve çocukların meraklı gözlerini sabırsızlıkla bekliyor.”
Misafirler, lezzetlerin ardından her akşam olduğu gibi önce saunaya, ardından da dinlenme odasına geçiyor. Tepeden aşağıya doğru evlerin ışıklarına bakıyor ve yerlilere gülümsüyor.
Tepesinden vadideki insanlara baktığı için otel müdürü Gerald Hinteregger'e her zaman “Tepe Sayısı” diyorlardı. Aynısını yapmak için kont olmanıza gerek yok.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Bad Kleinkirchheim'da deniz seviyesinden 1.100 ila 2.055 metre yükseklikte iki termal banyo bulunmaktadır. Kayak alanında 24 teleferik ve 103 kilometrelik pist bulunmaktadır.
Varış: Millstätter See – Bad Kleinkirchheim – Nockberge bölgesine Spittal/Millstätter See, Spittal Ost ve Villach Ossiachersee A10 otoyolu çıkışlarından erişilebilir. Arabayla Münih'e 300 kilometre daha var ve trafiğe bağlı olarak yaklaşık dört saatlik bir yolculuk. Trenle geliyorsanız, varış noktanıza bağlı olarak Kärnten'deki Spittal-Millstättersee, Villach Hauptbahnhof veya Feldkirchen'de inersiniz.
Konaklama: Bölgedeki teklif oldukça geniştir ve otellerden tatil dairelerine, kamp alanlarından dağ evlerine, çiftlik tatillerinden kayak pistlerinde konaklamaya kadar çeşitlilik göstermektedir.
Kros kayağı: Kışın bakımlı parkurların genel görünümünü Seeundberg.at adresinde bulabilirsiniz. Badkleinkirchheim kayak okulunun yanı sıra Brunner kayak okulu ve Intersport da kurslar sunmaktadır.
Bilgi: www.kaernten.at
Geziye katılım Kärnten Werbe ve Millstätter See – Bad Kleinkirchheim – Nockberge turizm işletmeciliği tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.
Gerd Krauskopf
Salzburg'un güneyinde, Münih'ten arabayla üç saat uzaklıkta, Avusturya'nın güneyindeki Nockberge var. Yuvarlak zirveleri “Nock'n” ile Karintiya'da jeolojik olarak nadir görülen bir türdür.
Uzun bir yolculuktan sonra ilk önce varmanız ve pillerinizi şarj etmeniz ve otelin sıcak açık havuzunda kristal berraklığındaki dağ havasının tadını çıkarmanız gerekiyor. Otel misafirleri yamaçlarda eğlenmeye devam ederken, ıssız havuzda da birkaç metre yüzüyorlar. Daha sonra kış güneşi havuzun sığ dalgalarında yüzlerce kez yansıtılırken, ergonomik şekilli havuz şezlongunun masaj jetlerinin keyfini çıkarın. Manzara, Karintiya Alpleri'nin güneşli tarafındaki beyazlara bürünmüş Nockberge'ye düşüyor.
Havaya girmek için, korucu Markus Böheim ile birlikte UNESCO Karintiya Nockberge Biyosfer Parkı'nı ziyaret etmeniz önerilir. Rota sizi deniz seviyesinden 1.475 metre yükseklikte Sankt Lorenzener Hochmoor'a giden patikalı bir yola götürüyor.
Markus şöyle diyor: “Bir zamanlar burada turba kazanarak 100'den fazla insan yaşıyordu.” Özel küreklerle kesilen turba tuğlaları 1965 yılına kadar direklerde kurutuldu ve daha sonra sığırların ahırına yayıldı. Bugün cep telefonu dahil hiç kimse bu muhteşem cevheri rahatsız etmiyor. Yoğun kar altında doğal mücevherin görülebildiği, özel olarak inşa edilmiş ahşap bir kulenin üzerindeki grubu mutlak bir sessizlik çevreliyor.
Bozkır büyümeli
Bozkır, yaklaşık 10.000 yıl önce en son buzul çağı sırasında ve sonrasında yaratıldı. Markus, “Şu anda kulenin üzerinde durduğumuz yerde, her şey suyla kaplıydı” diyor. Bu, on bir hektarlık dağ çamıyla kaplı bozkırla sonuçlandı. Kar, bir zamanlar madencilik alanını işaretleyen doğal izlerin yalnızca kenarlarını açığa çıkarıyor. Korucu, “Bugün” diyor, “su seviyesinin düşmemesi, bozkırın kurumaması ve çok ama çok yavaş büyümeye devam edebilmesi için suyu tutmak amacıyla birçok küçük ahşap baraj inşa edildi.”
Sankt Lorenzener Hochmoor'dan döndüğümüzde, Karintiya'nın en yüksek kilisesi olan 1560 metredeki St. Anna Şapeli'ne birkaç metre tırmanıyoruz. Kilisenin önünde grubu bir sürpriz beklemektedir. Çiftçi Anita Gruber lezzetli, sıcak bir Ritschat çorbası hazırladı. Öğleden sonra güneşinde tahta bir bankta tahıllardan, sebzelerden ve etten yapılan tipik Karintiya güvecinin tadını herkes çıkarıyor.
Daha sonra çiftçinin karısı bize küçük kilisenin efsanesini anlatıyor. “Mahrhofer çiftçisinin” bir zamanlar orada kutsal anne Anna'nın bir resmini bulduğu söyleniyor. Onu evine götürdü. Ancak ertesi sabah resim bulunduğu yere geri döndü. Çiftçi ne kadar uğraşsa da evinde kalmıyordu. Böylece resmin bulunduğu Aziz Anne Kilisesi'ni yaptırdı. Ahşap giriş salonundaki adak resimleri ve dilekçeler, burada yardım arayan ve bugün hala kutsal mekanı ziyaret eden birçok hacıya tanıklık ediyor.
Soğuk bir sabahın erken saatlerinde konuk, yeni başlayan iki kişi ve kros kayağı eğitmeni Wolfgang Krainer ile birlikte Kaiserburgbahn vadi istasyonunun yanındaki pistte duruyor. Güneş Wöllaner-Nock zirvesi üzerinde yavaş yavaş yükselirken, kayaksız ısınma aşaması başlıyor. Bunu bir kayakla ve düz arazide ikinci kayakla birkaç egzersiz takip eder.
Wolfgang şöyle diyor: “Kazaları önlemek ve eğlenmek için temel tekniğin iyi çalışılması benim için çok önemli.” Daha sonra on iki kilometre uzunluğundaki dağda frenleme ve klasik kros kayağı teknikleri takip ediyor. , Her akşam özenle hazırlanmış bir “Römerloipe” var.
Dost canlısı ve sabırlı öğretmen Wolfgang sayesinde rotanın bir bölümünde işler yavaş yavaş yoluna giriyor. Sonraki günlerde doğa deneyimleri ve kros kayak pistindeki antrenmanlar güneş ışığında ideal bir şekilde birleştirilir. Dinlenen tek ses kayakların altındaki karın hışırtısıydı. Nockberge'nin eteğinde ne harika, yalnız bir spor!
Mutfakta Adriyatik'e bir dokunuş
Kros kayağı sizi acıktırır. Karintiya'nın Alp-Adriyatik mutfağının zevkli birleşiminde, “Kirchheimerhof” otelinin ana yemekleri akşamın erken saatlerinde gerçek bir ikram sağlar. Örneğin Anna Hinteregger, kabak böreği ve Akdeniz sebzeleri ile Marsala sosunda evin kendi Wagyu Limousin bifteğinden pembe kızarmış biftek yaratıyor.
Evin aşçıbaşısı ve kızı da ailenin ikinci geçim kaynağı olan tarımla uğraşıyor. “16 büyükbaş hayvan ve buzağı şu anda çiftliğimizde eşekler, midilliler, alpakalar, göbekli domuz ve diğer birçok hayvanla birlikte yaşıyor ve çocukların meraklı gözlerini sabırsızlıkla bekliyor.”
Misafirler, lezzetlerin ardından her akşam olduğu gibi önce saunaya, ardından da dinlenme odasına geçiyor. Tepeden aşağıya doğru evlerin ışıklarına bakıyor ve yerlilere gülümsüyor.
Tepesinden vadideki insanlara baktığı için otel müdürü Gerald Hinteregger'e her zaman “Tepe Sayısı” diyorlardı. Aynısını yapmak için kont olmanıza gerek yok.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Bad Kleinkirchheim'da deniz seviyesinden 1.100 ila 2.055 metre yükseklikte iki termal banyo bulunmaktadır. Kayak alanında 24 teleferik ve 103 kilometrelik pist bulunmaktadır.
Varış: Millstätter See – Bad Kleinkirchheim – Nockberge bölgesine Spittal/Millstätter See, Spittal Ost ve Villach Ossiachersee A10 otoyolu çıkışlarından erişilebilir. Arabayla Münih'e 300 kilometre daha var ve trafiğe bağlı olarak yaklaşık dört saatlik bir yolculuk. Trenle geliyorsanız, varış noktanıza bağlı olarak Kärnten'deki Spittal-Millstättersee, Villach Hauptbahnhof veya Feldkirchen'de inersiniz.
Konaklama: Bölgedeki teklif oldukça geniştir ve otellerden tatil dairelerine, kamp alanlarından dağ evlerine, çiftlik tatillerinden kayak pistlerinde konaklamaya kadar çeşitlilik göstermektedir.
Kros kayağı: Kışın bakımlı parkurların genel görünümünü Seeundberg.at adresinde bulabilirsiniz. Badkleinkirchheim kayak okulunun yanı sıra Brunner kayak okulu ve Intersport da kurslar sunmaktadır.
Bilgi: www.kaernten.at
Geziye katılım Kärnten Werbe ve Millstätter See – Bad Kleinkirchheim – Nockberge turizm işletmeciliği tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.
Gerd Krauskopf