Avusturya: Karintiya'daki Kleinkirchheim bir kış sporları alanı ve sağlık tesisidir

Selvi

New member
FEsneme egzersizleri için Römerbad'ın açık havuzundan daha iyi bir yer olamaz. 31 ila 33 derece arası ılık su, ağrıyan kalçalarınızı rahatlatırken, karşıdaki pistte son kayakçıların akşam güneşinde uzun gölgeler bırakmasını izliyorsunuz.

Su sıçratmak, yüzmek ve saunaya girmek Bad Kleinkirchheim'da kayak tatilinin ayrılmaz bir parçasıdır. Karintiya'daki dağ köyü, sağlık tesisi ve kış sporları alanının bir karışımıdır ve kısa mesafelidir. Kayak yaptıktan sonra konuklar yamaçlardan doğrudan Römerbad'a veya St. Kathrein termal banyolarına yürüyebilirler.

Efsaneye göre, bir zamanlar yoldan geçen Romalı lejyonerler kaplıcaları keşfettiler, bu yüzden bugün Roma hamamlarının konukları Trajanus Laconicum, Jupiter Caldarium ve Venus Sudatorium adı verilen saunalarda, buhar banyolarında ve sıcak hava odalarında terliyorlar. Üç kat ve 12.000 metrekarelik alanda, kelimenin tam anlamıyla çok sayıda havuz, banyo ve dinlenme odasından oluşan bir labirentte dolaşıyorsunuz. Kapalı havuzun ortasında mini volkanlar ve açık hava saunaları, genç Luke Skywalker'ın Yıldız Savaşları çöl gezegeni Tatooine'deki kilden eskimo kulübesini anımsatıyor.





Römerbad'ın açık havuzuna dalmıyorsanız kayak pistlerinin doğrudan manzarasını göreceksiniz.

Kaynak: Gert Perauer


Yerel havuz yarışması St. Kathrein termal banyoları, jakuzili havuzları, sıçrama yastıkları, eğlenceli havuzu ve Karintiya'nın en uzunu olan 86 metre uzunluğundaki su kaydırağıyla öne çıkıyor. Özellikle aileler arasında popülerdir.

Peki ancak 1.700 nüfusu olan dağ köyünün neden şimdi iki büyük termal banyosu var? Cevaplardan biri şudur: Çünkü gelenek böyle istiyor. Rekabet baskısı nedeniyle diğer kayak alanları kötü hava koşullarına alternatif olarak termal banyolar inşa ederken (Ischgl geçen yıl 75 milyon euro yatırım yaptı) spa misafirleri yüzyıllardır rahatlamak için Bad Kleinkirchheim'a seyahat ediyor.

Ailelere özel kayak alanı


Ayrıca tatilcilerin istekleri de değişti. Yerel kayak okulundan Wolfgang Krainer, “Buradaki konuklar artık bütün gün kayak yapıp kilometrelerce yemek yemek istemiyor” diyor. Yarım günlük kayak turları, kar bisikleti veya kar ayakkabısıyla yürüyüş popülerdir.

Tabii bu aynı zamanda kayak alanından da kaynaklanıyor. Birbirine bağlı üç koşu, 100 kilometrelik yamaçların sihirli engelini zar zor aşıyor. Ancak Krainer'in değerlendirmesine göre kendilerini inanılmaz derecede uzun kayak pistlerinde veya siyah mogul pistlerinde kanıtlamak isteyen hırslı kişilerin başka yerlerde rezervasyon yapma olasılıkları daha yüksek.


Bad Kleinkirchheim, Karintiya, Avusturya




Kaynak: İnfografik WELT


Ağırlıklı olarak kırmızı olarak sınıflandırılan yokuş aşağı yamaçlar, ladin ve karaçam ormanları boyunca orta derecede dik bir şekilde kıvrılır. Kuşlar cıvıldıyor, bir ağaçkakan bir yerlerde çekiç vuruyor. 35 yıldır kayak eğitmenliği yapan Andreas Heide, “Burası bir aile kayak alanı” diyor. Ancak eski Dünya Kupası yokuş aşağı koşusu gibi daha zorlu eğimler de var.

2018 yılına kadar profesyonel kayakçılar, 1.904 metre yüksekliğindeki Strohsack'ta Dünya Kupası yarışlarında yarışıyordu. Yokuş aşağı koşu, en büyük yerel kahramanın adını taşıyor: 1976 Olimpiyat yokuş aşağı şampiyonu Franz Klemm. 25 yokuş aşağı zaferi ve yokuş aşağı Dünya Kupası'nı beş kez kazanmasıyla bu disiplindeki en başarılı yarışçıdır.

Ayda bir kez, sportif erken kalkanlar, şu anda 70 yaşında olan Franz Klemm ile güneş doğmadan önce boş yamaçlarda kayak yapabilirler. Kayak efsanesi hâlâ birçoğunu kullanıyor.

Toz karda yürüyüş


Her halükarda, Andreas Heide'nin müşterileri bu kadar yorucu sabah erken turlarına rezervasyon yaptırma eğiliminde değiller. 58 yaşındaki rehber, aralarında Hollandalı, Alman ve İtalyanların da bulunduğu çoğu kişinin kış sporları meraklısı olduğunu söylüyor.

Heide ve misafirleri, ilk panoramik manzarayı görmek için sabahın erken saatlerinde teleferiği kullanarak fütüristik dağ istasyonunun bulunduğu 2.055 metre yüksekliğindeki Kaiserburg'a çıkıyor ve ardından yokuştan yokuşa, asansörden teleferiğe doğru yola çıkıyor. Yolun altındaki bir tünelden, adından da anlaşılacağı gibi güney yamaçları öğlen saatlerinde zaten kavurucu güneş altında olan Sonnwiesbahn'a geçiyorsunuz. Öğleden sonra buradaki kar da buna göre eridi.

Nockberge'nin engelsiz zirvelerinin manzarası muhteşem. Heide, uzaktaki Rosennock'u işaret ediyor; 2.440 metrelik burası, UNESCO tarafından 2012 yılında biyosfer parkı ilan edilen bölgenin en yüksek zirvesi.

Nockberge'nin sakin güzelliğini deneyimlemek için deneyimli bir dağcı olmanıza gerek yok. Sabahları Wolfgang Krainer'in spor okuluna kışlık botlarla gelmeniz yeterli. 25 yıldır kar ayakkabısıyla turlar düzenliyor ve konuklarını haftada iki kez dağlara çıkarıyor. Tur, Maibrunn-Alm'a teleferik yolculuğuyla başlıyor. Krainer, 1.760 metre yükseklikteki dağ istasyonundan batıya doğru yürüyor ve birkaç adım sonra durup bir dağ keçisinin ilk izini gösteriyor. “Hayvan dün gece bu tarafa yürüdü” diyor. Yalnızca bu sıradağda 300 kadar dağ keçisi yaşıyor.


Kar ayakkabılarıyla yürüyüş: Wolfang Krainer'in konukları kayak pistlerinin ötesindeki güzelliği arıyor




Kar ayakkabılarıyla yürüyüş: Wolfang Krainer'in konukları kayak pistlerinin ötesindeki güzelliği arıyor

Kaynak: Florian Sanktjohanser


Sadece birkaç dakika sonra kayak sirki dünyalar kadar uzakta görünüyor. Taze kar, ağaçların etrafını sarıyor, kar ayakkabılarının sürtünmesi dışında hiçbir şey duyulmuyor. Sakallı likenler, eski karaçam ağaçlarının dallarından cicili bicili gibi sarkıyor. Krainer şöyle diyor: “Kendi izinizi arayın, böylece taze kar tozunu hissedebilirsiniz.”

Manzara dağların çok ötesine uzanıyor


Krainer, normalde dokunulmamış olan beyaz renkte defalarca tilki, tavşan ve çalı tavuğu izlerini gösteriyor. Ancak kayak turistlerinin her yerde dolaşmasının hayvanlar için sorun teşkil ettiğini söylüyor. Oyun irkilirse kaçmaya çalışırken çok fazla enerji harcar. Bu çok sık meydana gelirse, zayıf hayvanlar ihtiyaç anında hayatta kalamaz. Bu yüzden misafirleriyle birlikte yaban hayatı koruma alanlarına gitmiyor.

Grubun havası fazla düşünceli hale gelmeden önce Krainer eski bir kayak eğitmeni numarasıyla müdahale eder. Saat tam 11.15'te turun en yüksek noktasında küçük bardaklara meyve schnapps dolduruyor. Schnapps ısınırken, kar yürüyüşçüleri derinlerdeki donmuş Feldsee manzarasının keyfini çıkarıyor.


Kış tatilleri için daha fazla ipucu:




Orman yolları boyunca devam ediyoruz ve bazen de karla kaplı dağ çayırları boyunca ülkeyi geçiyoruz. Uzakta Dobratsch'ın beyaz zirvesi, Mirnock masifi, Karavanke zinciri ve Slovenya'daki Julian Alpleri parlıyor. Kaiserburg'dan bir kış yürüyüşü parkuruyla yürüyebileceğiniz Wöllaner Nock'tan Wörthersee Gölü'nü ve hava açıksa Großglockner'ı bile görebilirsiniz.

Krainer memleketi Feld am See'ye gitmeyi severdi. Ancak şimdi Nockberge'nin neredeyse her yerinde olduğu gibi oradaki yamaçlar giderek daha fazla büyümüş durumda. Bunun bir nedeni de birçok genç çiftçinin göç etmesidir. Alplerdeki otlakları kimse sığırlarla birlikte devralmazsa, dağ ormanı hızla çayırları kaplayacak ve kayak turistleri artık kışın geçemeyecek.

Karintiya'dan doyurucu bir spesiyalite


Feldpannalpe'deki Klamerhütte'de süt ürünleriyle mola verin. Alp çiftçisi Klaus Kohlweiß geleneklere bağlı kalıyor ve yumuşak kış turizmi bu konuda ona yardımcı oluyor. Ailesinin geçmişi 1430'a kadar uzanan çiftliğinden bahsediyor. Yaz aylarında 350 sığır ve koyunu çevredeki meralarda otlatıyor. Kohlweiß'in doğrudan çiftlikte ürettiği ürünleri satıyor.


Kulübenin sahibi misafirleri akordeonla karşılıyor




Kulübenin sahibi misafirleri akordeonla karşılıyor

Kaynak: Florian Sanktjohanser


Kışın kulübede ağır Karintiya yemekleri servis edilmektedir: Soğan, yumurta, dağ peyniri ve domuz pastırmasından yapılan bir spesiyalite olan Frigga. Kohlweiß, “Oduncular Frigga'yı ormandaki ateşte kızartırlardı” diyor. Doyurucu spesiyaliteyi deneyen herkes bunun neden bu kadar popüler olduğunu anlıyor. Aynı zamanda besleyici ve lezzetlidir.


Yumurta, dağ peyniri ve domuz pastırmasından yapılan özel Frigga, ızgarada cızırdıyor




Yumurta, dağ peyniri ve domuz pastırmasından yapılan özel Frigga, ızgarada cızırdıyor

Kaynak: Florian Sanktjohanser


Kar yürüyüşçülerinden oluşan grup yemek yedikten sonra vadiye doğru kızakla indi. Zaman çok önemlidir, sonuçta gün batımında Millstätter See Gölü'nde olmak istersiniz. Kıyıdaki bölgede üçüncü termal hamam bulunmaktadır: Hamam. Açık havuz Römerbad'a göre biraz daha serindir ve görünürde kayak pisti yoktur. Manzara gölün ve güneş kırmızısı dağların üzerinde dolaşıyor.

Kış sporlarına doyamayanlar için güneş battıktan sonra kayaklarınızı giyin. Mehtaplı akşamlarda Brunnach inişi gece kuşlarına aittir. Karın ışıltısı, ağaç tepelerinin gölgesi, ay ışığında kayak turu, manzarayı bambaşka bir şekilde algılamanızı sağlar.

Hedef, Brunnach Biyosfer Parkı teleferiğinin 1.908 metre yükseklikteki dağ istasyonu ve “Nock In” dağ restoranıdır. Dumanı tüten peynirli erişte, peynirli börek çorbası ve av eti yahnisi var. Ertesi sabah uyuyoruz: yamaçlara çıkmak yerine doğrudan termal havuza gidiyoruz.

İpuçları ve bilgiler:


Oraya varmak: Trenle Spittal-Millstätter See'ye, ardından Radenthein üzerinden otobüsle Bad Kleinkirchheim'a (oebb.at; kaerntner-linien.at). En yakın havaalanları Klagenfurt, Ljubljana ve Salzburg'dur. Servisler Klagenfurt Havaalanından Bad Kleinkirchheim'a (kaernten-transfer.at) gitmektedir.

Konaklama: Örneğin, spalı dört yıldızlı aile oteli “Die Post” (tam pansiyonlu çift kişilik oda 284 Euro'dan, diepost.com) veya kır evi tarzındaki “Pension Südhang” (kahvaltılı çift kişilik oda 110 Euro'dan, diepost.com) Pension-suedhang.at). Daha da cennet gibi olan, Millstätter See Gölü kıyısındaki bir konumdur, örneğin “Hotel Villa Postillion” (kahvaltı dahil çift kişilik oda 176 Euro'dan, villa-postillion.at) veya gölün etrafında duran ahşap evlerden biri (250 Euro'dan) yemeklerle birlikte avro, millstaettersee.com).

Daha fazla bilgi: badkleinkirchheim.at; kaernten.at

Geziye katılım Kärnten Tourismus ve Millstätter See-Bad Kleinkirchheim-Nockberge Turizm İşletmeciliği tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza axelspringer.com/de/werte/downloads adresinden ulaşabilirsiniz.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.