Avusturya: Oldukça dik – Wilder Kaiser’de tırmanış

Selvi

New member
Wilder Kaiser’de Totenkirchl’e giden yürüyüş parkurları yok – burada sadece dağcılar geziyor

Kaynak: Christian Haas/www.srt-bild.de


Dkırklı yaşlarında üç erkek kardeş, fiziksel olarak formda, ancak hiçbir şekilde olağanüstü değil. Tecrübeli dağlar, ancak tırmanışta değil, ferrata yoluyla biri veya diğeri dışında. Birkaç yıl önce başlatılan ve eşit derecede efsanevi Kaiser Dağları’ndan geçen efsanevi tırmanış rotalarını içeren “Kaiser hoch 6” teklifi için tam olarak doğru hedef grupmuşuz gibi görünüyor.

Bu, Totenkirchl’e kadar bize bir dağ rehberi olarak eşlik edecek olan Gebi tarafından da önceden onaylandı – ne uğursuz bir isim. Hazırlık gününü atlıyoruz ve doğrudan Kaiserbachtal’ın sonundaki Griesneralm’daki 37 yaşındaki oyuncuyla randevu alıyoruz. Gebi’nin rehber meslektaşı 67 yaşındaki Wastl Fürstaller ile de tokalaşmalar ve kısa sohbetler. Daha sonra tırmanma emniyet kemeri test edilir – ve temel durum. “Strips”e tırmanarak, yaklaşık 550 metre daha yüksek olan Stripsenjochhaus, 1580 metre yükseklikte.

Yukarıya doğru güzel bir yürüyüş parkuru var. Güzel bir saatin ardından fevkalade bir eyer üzerine yerleştirilmiş Alpenvereinshütte’ye ulaşıyoruz, içecekler ve güneş kremi ile kendimizi güçlendiriyoruz. Güneş zaten bize karşı nazik, ancak bulutsuz gökyüzüne rağmen Wastl uyarıyor: “Her zaman gök gürültülü fırtınalar beklemelisiniz – ve sonra kayanın üzerinde rahatsız olur.”


Kaiser Dağları'ndaki Totenkirchl, Tirol, Avusturya




Kaynak: İnfografik DÜNYA


Kaya. Bununla, kulübeden pek de uzak olmayan Tirol gökyüzüne yüzlerce metre yükselen ve kulübenin etrafındaki yumuşak yürüyüş parkurlarıyla tam bir tezat oluşturan heybetli duvarı kastediyor. Orada nereye gitmeli? Gebi bunu onaylıyor: “Predigtstuhl, Totenkirchl and Co.’ya giden yürüyüş parkurları yok, sadece dağcılar dışarıda ve sonsuz gibi görünen kaya yüzlerinde takılıyor.”

Kaiser Dağları’nda tırmanış öncüleri


Sonsuz? Wastl bunu daha somut bir şekilde ifade ediyor: “Zirveye varıp geri dönmenin altı saat süreceğini hesaplıyoruz.” Bu arada, duvarın ayağına kadar olan ilk kısım hala sabittir. Kısmen çamların arasından ve kayaların üzerinden geçen parkurda Gebi hakkında daha fazla bilgi edinmenin zamanı geldi. Wastl gibi o da Kitzbühel dağ rehberlerinde aktiftir, ancak aynı zamanda devlet onaylı bir kayak rehberi ve spor tırmanışta eski Avrupa Kupası katılımcısıdır. Ayrıca, çalışılan Almanca ve Romantizm çalışmaları “Wilder Kaiser” hakkında bir tarih kitabı yazdı.


ayrıca oku








Böylece Gebi, gün boyunca tekrar tekrar yaptığı tırmanma öncüleri hakkında bize çok şey anlatabilir. Tırmanış öncüleri – her şeyden önce Hias Rebitsch ve Hans Dülfer. Tek başına Dülfer’in hesabı, dört yıl içinde 50 ilk yükselişi içeriyor, örneğin başka bir tuhaf isim olan Fleischbank’a kadar. Dülfer, yan taraftaki 2190 metre yüksekliğindeki Totenkirchl’i de fethetti, ancak ilk dağcılar 1881’de Karl Babenstuber, Gottfried Merzbacher ve Michael Soyer oldu.


Tirol'deki Kaiser Dağları: Totenkirchl'e tırmanmak isteyen dağcılar 400 metrelik dik bir duvarı aşmak zorunda




Totenkirchl’e tırmanmak isteyen dağcılar 400 metrelik dik yüzü aşmak zorunda.

Kaynak: Christian Haas/www.srt-bild.de


142 yıl sonra, dağ hala Kuzey Kireçtaşı Alpleri’ndeki en ünlü tırmanma dağlarından biridir. Şu anda ayağında durduğumuz 400 metre yüksekliğindeki duvar göz önüne alındığında şaşılacak bir şey yok. Şüphe? Gözlerin içine derin bir bakış – ve başlıyorsunuz! Tırmanma kayışlarına kayıyoruz, kasklarımızı takıyoruz ve kilitlediğimiz düzinelerce karabina ve birçok uzun halata hayretle bakıyoruz. Kardeşlerim Wastl ile bir halat takımı oluşturuyor. Takip ediyorum, Gebi’ye bağlıyım.

Arada sırada kırmızı oklar, kayalık oluklardan geçen yolu gösterir, ancak daha çok Gebi’nin “çizgisini” gösterir. O nereye adım atarsa ben de ayak basardım. O nereye giderse ben de oraya giderim. Kılavuzlar, arkalarından tırmanmamızı istemeden önce tekrar tekrar cıvatalara kilitlenir. Bazen Gebi’yi bir an göremiyorum. Rahatsız, özellikle uzanıp cesur bir adım atmaya cesaret edemediğim bir noktada. Bu zaten son mu? Hayır, birkaç dakika sallanıp sallandıktan sonra sonunda cesaret ettim.

Bu rota yüksekten korkanlar için değil


Ayrıca, halatla inmemiz gereken ve bir bacadan tekrar yukarı çıkmadan önce dar bir kayanın üzerine “inebileceğimiz” yer olmadan da olmaz. Burada birkaç yüz metre aşağıda. Bu rota kesinlikle yükseklik korkusu olanlar için değil. En önemli şey, adım adım soğukkanlılığınızı korumaktır. Asla bütün duvarı düşünme. Ve en iyisi: asla aşağı bakma! Bırakın dağların kaderini düşünmeyi. Çünkü evet, Totenkirchl’de de ölümler var, sadece 2011’de burada bir kaza oldu.

Bu düşüncelerden uzaklaşın ve unutulmaz manzaraların tadını çıkarın. Ve sağlam kayaya giderek daha fazla güven kazandıkça, gerçek bir akışa gireriz. Koşar! Ayrıca ter, çünkü tırmanış yorucu olduğu kadar çeşitlidir. Bazı bacalarda kendinizi düzgün bir şekilde yukarı çekmeniz gerekir.


Tirol'deki Kaiser Dağları: sadece tırmanmak değil, aynı zamanda iniş yapmak da bir meydan okumadır




Sadece tırmanmak değil, aynı zamanda iniş yapmak da bir meydan okumadır.

Kaynak: Christian Haas/www.srt-bild.de


Bir kez “Mariazeller” ile kendime yardım ettiğimde, yani, tıpkı Mariazell’deki hacılar gibi, giderek hırpalanan dizlerimin üzerine çöküyorum ve kendimi yukarı çekiyorum. “Gerçek” dağcılar arasında kaşlarını çattı, ama umurumuzda değil. Saatin bir diğer kelimesi de “yayılmak”. Anlamı: bacaklarınızı her iki taraftaki kayalara dayayın ve kendinizi basınçla yukarı doğru itin. Gebi’nin kendisi herhangi bir çaba hissetmiyor gibi görünüyor. Tüy kadar hafif, duvarlarda, oluklarda ve bacalarda dans ediyor. Biz kardeşler ata biner, sarılır, ardından Marian hücresine sarılırız.

Aniden ilk terasa ulaşıyoruz. Ve eziyete rağmen sadece üçte bir geride olduğumuza inanamıyorum! Bunu 3. ve 3. sınıflarda daha fazla tırmanma geçidi izler, ancak çoğunlukla ikincide. Gebi bizi motive ediyor: “Watzmann doğu yüzü teknik olarak daha kolay ama çok daha uzun ömürlü.” Daha mı uzun?

Totenkirchl’in zirvesine hayran kalın


Yürüdüğümüz sözde kılavuz yolun üzerindeki rampadaki en iyi kayadan yapılmış 150 metre yüksekliğinde bir duvarla dikey olarak çıkıntı yapan ikinci terasta mısır gevreği barı kırılıyor. Dülfer ve Co.’nun bir zamanlar dik duvarlarda nasıl ustalaştığını hayal ediyoruz, özellikle sadece çivili dağ çizmeleri ve hiç değilse tüyleri diken diken eden kenevir halatlarla.

Üst üçte birlik kısım biraz daha yumuşak geliyor, en azından canavar uçurumu artık ensenizden aşağı nefes almıyor. Bazen “2. ve 3. zorluk seviyesinde kolay dağ tırmanışı” (çok çiçekli bulduğumuz pazarlama sloganı budur), daha sonra çiçeklerle büyümüş çim yastıkların üzerinde bir dağ yürüyüşüne dönüşür.

Hâlâ yorucu: Kendinizi güvenli bir yere çekin, sıkışan halatları çözün, sağlam bir temel bulun. Neredeyse altı saat (!) sonra nihayet zirveye ulaştığımızda, buna inanmakta güçlük çekiyoruz: zirvedeyiz!

Azalan güçle tırmanma


Yürüyüş parkurları ve insanlardan arınmış, her yerdeki zirvelerin muhteşem manzarasına rağmen hala gerçekten rahatlayamıyoruz. Çünkü şu sorularla ilgileniyoruz: Oradaki fırtına bulutları mı? HAYIR. Ve: Gerçekten aynı yoldan tekrar aşağı inmek zorunda mıyız? Evet! Ama daha hızlı gidiyor çünkü yaklaşık sekiz kez iniş yapıyoruz. Bu, her seferinde buna göre emniyete almak, dik kenarda geriye doğru durmak ve ardından yavaşça kendinizi alçaltmak anlamına gelir.


Tirol’de bir tatil mi hayal ediyorsunuz? İşte daha fazla ipucu:




Wastl’ın ipucu: “Bacaklarınızı sarkıtmadan düzleştirmek en iyisidir.” Ama olan tam olarak bu! Bir çıkıntıda, parmağım neredeyse ipin altına giriyor, bu da parmağın kopması anlamına gelebilir. Ama neyse ki bu olmuyor, nabız tekrar düşüyor.

Ve pürüzsüz kayada amaçlanan gecikme noktasını kesinlikle bulamadığım zaman tekrar yukarı. Sonuç: Dayanıklılık, sağlamlık ve yüksekliğe ek olarak, böyle bir girişim için belirli bir zihinsel güç zarar vermez.

Bu, şimdi bir önceki iniş geçidine tırmanmamız gereken final için de geçerli. Ve bu, azalan kuvvetler ve zor tutma noktaları ile. Ama bunu da halledebiliriz.


Tirol: Tırmanma turunun ardından, 1580 metre yükseklikteki bir Alpine Club kulübesi olan Stripsenjochhaus ferahlık vaat ediyor




Tırmanış turunun ardından 1580 metre yükseklikteki bir Alpine Club kulübesi olan Stripsenjochhaus ferahlık vaat ediyor.

Kaynak: pa/Bernd Juergens/Shotshop


Ve “Strips”in terasındaki imparatorlar gibi, tamamen bitkin de olsa koşun, burada gün batımını yudumlayan duş alan misafirlere güçlü kokulu bir karşılık oluşturuyoruz. 600 metre halat ve toplam 1240 metre irtifa üzerinde dokuz buçuk saatlik “kolay tırmanış” sonucunda kazandık. Erkek kardeşlerimden biri, “Sınırıma ulaştım – hem de daha fazlasını! Ve son derece gururlu ve mutluyum. Şimdi!”

İpuçları ve bilgiler:


Konaklama: Stripsenjochhaus, ÖAV, 2 ila 8 yataklı odalar ve yatakhaneler, 15 Euro’dan başlayan fiyatlarla, yarım pansiyon 35 Euro, Ekim ortasına kadar açık, stripsenjoch.at

dağ rehberi: Kitzbühel dağ rehberleri, Tel. 0043/664/3710740, kitzbuehelerbergfuehrer.at

6’nın gücüne İmparator: Totenkirchl, Fleischbank, Predigtstuhl, Ellmauer Halt, Lärchegg, Hintere Goinger Halt turları. Rehber başına maksimum iki katılımcı, talep üzerine fiyat (ayrıca olası hazırlık gününe, ekipmana, “yan programa” bağlı olarak), kitzalps.cc/kaiserhoch6

Daha fazla bilgi: Tirol’deki St. Johann’daki bilgi ofisi, kitzalps.com

Geziye katılım Kitzbüheler Alpen Marketing GmbH tarafından desteklenmiştir. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.