Aziz James Yolu yerine: Rheingau’da hacıyı kendi içinizde keşfedebilirsiniz

Selvi

New member
DKlostersteig’deki ilk etap havlu kadar dar bir yolda başlıyor. Eberbach’tan Hallgarter Zange’ye kadar dağ eteğinden dik bir yokuş yukarı gidiyor. Sadece dört kilometrede 350 metre yükseklik – Rheingau’nun “Jakobsweg”i yavaş yavaş başlıyor.

Planda toplam 30 kilometre var. Wolfgang Blum, “Bu yaklaşık 45.000 adım demek” diye tahmin ediyor. Geisenheimer, yılda birkaç kez şarap bölgesinden geçen rotada yürüyüş gruplarına eşlik ediyor.

Rota, Eltville yakınlarındaki eski Eberbach manastırlarını ve Assmannshausen-Aulhausen’deki Marienhausen’i birbirine bağlar. Yolda üç canlı manastır var: Marienthal Fransisken manastırı, Nothgottes’un Cistercian topluluğu ve St. Hildegard’ın Benedictine rahibeleri. Klostersteig adının hakkını veriyor.

İlk tırmanışı başarırsanız, en kötüsü geride kaldı. Blum, “580 metrede, Hallgarter Zange zirvesi, Rheingauer Klostersteig’in en yüksek noktasıdır” diyor.

Göz alabildiğince şarap


Buradan Klostersteig, yemyeşil üzüm bağları arasında yavaşça yukarı ve aşağı kıvrılır. Ünlü Riesling üzümlerinin olgunlaştığı yer burasıdır. Güzergah bazen orman patikalarından geçiyor, ancak çoğunlukla bağcıların geniş çiftlik yollarından geçiyor.


ayrıca oku







Hac yürüyüşü, çok satan “O Zaman Gittim” den bu yana bir patlama yaşadı. Kitapta, TV yıldızı Hape Kerkeling, St. James Yolu’nu İspanya’nın kuzeyinden geçerek hac yeri olan Santiago de Compostela’ya yürürken yaşadıklarını anlatıyor.


Klostersteig genellikle bağcıların geniş çiftlik yollarının üzerinden geçer.




Klostersteig genellikle bağcıların geniş çiftlik yollarının üzerinden geçer.

Kaynak: dpa-tmn


Yürüyüş uzmanı Blum, konuklarla yaptığı konuşmalardan “Kendinizi keşfetmek ve telaşlı, belirsiz zamanlarda doğanın durgunluğunu yaşamak için, yürüyüşçülerin Klostersteig’de dolaşmasının nedeni budur” dedi. Yol iki günlük aşamada yapılabilir. Arada, kendinizi manastırların ve dini tarikatların tarihine kaptırmak için bolca fırsat var. Ve Rheingau’daki şarap tarihine.

Şarap ve hac, birlikte giderler mi? Yürüyüş rehberi Blum bu soruyu bekliyor gibi görünüyor ve kullanışlı yanıtı hazırlıyor: “İncil’de hangi içkiden sık sık söz edilir? Şarap!”

Manevi düşünceler için çok yer


İlk gün, 1211’de ilk kez şarap sattığı kanıtlanmış bir mülk olan Schloss Vollrads’ı geçeceksiniz. Ve Johannisberg’e. Yolun yarısı burada bitti.

Johannisberg Sarayı’ndaki bazilikanın içi süssüzdür, neredeyse hiç heykel veya resim yoktur. Ancak tam da bu seyreklik, kendini arayan ruhani düşüncelere yer açar.Basilikanın tarihi 1100 yılına, 16. yüzyılda kapatılan ve daha sonra prens piskoposların yazlık konutuna dönüştürülen Benedictine manastırına kadar uzanır. Fulda’nın.


Schloss Johannisberg Bazilikası'nda manevi düşünceler için bolca yer var.




Schloss Johannisberg Bazilikası’nda manevi düşünceler için bolca yer var.

Kaynak: dpa-tmn


Uzaktaki Fulda’da yüce lordlar her zaman üzüm hasadı için izin verirdi. Ön koşul, üzümlerin daha önce bir kurye ile test için Fulda’ya getirilmiş olmasıydı. 1775’te binici iki hafta geç döndü. Bu arada hasat bozulmuş gibiydi. Ancak işler farklı gelişti, çürük üzümlerden elde edilen şarap, kalite açısından önceki şarapları geride bıraktı.

Geç hasat Riesling’in keşfiydi. Schloss Johannisberg’in avlusundaki ve Oestrich-Winkel yolundaki Riesling binicisinin tasvirleri, Rheingau’daki 500’den fazla şarap imalathanesinin başarı öyküsünü anımsatıyor.

Meryem resminin önünde dua etmek


Rheingauer Klostersteig’de ikinci gün: Blum liderliğindeki grup, Elsterbachtal’daki orman yolunda Marienthal manastırına bir saatten biraz fazla yürüyüş yapıyor.

Bugün dokuz Fransisken Baba, 14. yüzyıldan kalma geleneği koruyor; Almanya’daki en eski hac yerlerinden biri olarak kabul edilir.


Mary yardım ettiKloster Marienthal hac kilisesindeki birçok teşekkür plaketinde böyle yazıyor




Kloster Marienthal hac kilisesindeki birçok teşekkür plaketi “Maria yardım etti” diyor

Kaynak: dpa-tmn


Müminler bazen çok uzaklardan gelirler ve Meryem’in sureti önünde dua ederler. Kendi yollarıyla, kişisel yüklerinin hafifletilmesini derinlemesine düşünerek ve dua ederek deneyimlerler: “Meryem’e teşekkürler” ve “Mary yardım etti”, bu genellikle kilisenin giriş odasındaki taş levhalara yazılır.

Bu arada, yürüyüş rehberi Blum, grubunda şaşkın yüzlere neden olur: 1468’de, dünyanın ilk manastır matbaası Marienthal’da kuruldu. Bu, birkaç yıl önce Mainz yakınlarındaki matbaayı icat eden Johannes Gutenberg’in ölüm yılıydı.

Hildegard’ın varisleri


Asma yamaçlardan geçerek Benedictine St. Hildegard Manastırı’na çıkar. Bugünkü kilise ve manastır 1900 yılına kadar inşa edilmemiştir. Yaklaşık 50 Benedictine kız kardeş, 1165 civarında komşu Eibingen’de bir manastır kuran Saint Hildegard von Bingen’in halefleridir. Erken Orta Çağ’ın önemli tabiat ve tıp doktorunun kalıntıları, Klostersteig’in biraz dışında, Eibingen bölge kilisesindeki altın bir tapınakta tutulmaktadır.

Blum, “Klostersteig, Rheinsteig ve ayrıca St. James Yolu, St. Hildegard Manastırı’nda bir araya geliyor” diye açıklıyor. Yürüyüşçüler bazen üzüm bağlarında iş başında Rahibe Thekla Baumgart ile tanışırlar. O bir şarap üreticisi ve 1998’den beri manastır şarap imalathanesini yönetiyor.


Hildegard Manastırı'nın etrafında yedi hektarlık üzüm bağları uzanıyor




Hildegard Manastırı’nın etrafında yedi hektarlık üzüm bağları uzanıyor

Kaynak: dpa-tmn


“Yedi hektarlık üzüm ekiyoruz ve Riesling ve Pinot Noir’a baskı yapıyoruz” diye açıklıyor. “Almanya’da, üzüm bağlarıyla ilgilenmekten manastır dükkânında sıkma ve satışa ve çevrimiçi nakliyeye kadar aktif olarak şarap yetiştiren tek manastır topluluğuyuz.” Loggertrunk, manastır şaraphanesindeki kurumuş Riesling’lerden birinin mantıksal adıdır.

Klostersteig’deki son beş kilometre bitiş çizgisini işaretler. Aulhausen’de yürüyüşçüler, tamamladıkları yürüyüşten mutlu ve tatmin olmuş bir şekilde Marienhausen’deki eski Cistercian manastırının küçük kilisesine ulaşırlar. Ve şaşırırlar ve “parlarlar”. Aydınlık odaya, 300 yıllık bir meşe ağacının gövdesinden yapılmış, üç metre yüksekliğinde bir İsa heykeli hakimdir. Papaz Kurt Weigel, “Mesih yürüyenler için kollarını iki yana açıyor” diye açıklıyor. Ne güzel bir karşılama.

ipuçları ve bilgiler


Tatil istikameti: Klostersteig, Eltville yakınlarındaki Eberbach Manastırı’ndan yaklaşık 30 kilometrelik bir mesafeyi üzüm bağları üzerinden Assmannshausen-Aulhausen’e götürür. İki veya üç günde yürünebilir. Yürüyüş, Johannisberg’de, oradan otobüs veya taksi ile Geisenheim tren istasyonuna kesilebilir. Aulhausen’deki varış noktasından Assmannshausen tren istasyonuna hala yaklaşık üç kilometre var.

Ulaşım: Rheingau hattında Wiesbaden’den Koblenz yönüne giden trene binerek Eltville’e gidin, oradan da Kloster Eberbach’a giden otobüse binebilirsiniz.

seyahat süresi: Mart – Aralık başı

Konaklama: Doğrudan Kloster Eberbach’taki Rheingauer Klostersteig’de ve Johannisberg, Geisenheim-Marienthal ve Aulhausen’deki St. Hildegard Manastırı’nda oteller, misafirhaneler ve tatil daireleri bulunmaktadır.

Pratik Notlar: Yürüyüşte sırt çantasıyla yiyecek ve içecek alınmalı; doğrudan yol üzerinde içecekler için durabileceğiniz yalnızca birkaç yer var. Her manastırda, yürüyüşçülere Klostersteig’i hatırlatan hacı kartına (turizm bürolarında mevcuttur) bir damga verilir. Navigasyon için cep telefonlarına ihtiyaç yoktur, rota iyi bir şekilde işaretlenmiştir.

Bilgi: Rheingau-Taunus Kültür ve Turizm, Rheinweg 30, 65375 Oestrich-Winkel (Tel.: 0672360/2720, e-posta: [email protected]; İnternet: www.rheingau.com)

Bu makale ilk olarak Ekim 2022’de yayınlandı.