K“Gaststätte Großmarkthalle” diye Google'da arattığınızda sevimli bir açıklama çıkıyor: “Beyaz sosisleriyle ünlü, sade ahşap dekorlu Bavyera tavernası.” Tarihi odaları saat on buçukta gezdiğimizde sade ahşap dekorun ne anlama geldiğini anlıyoruz.
Sütlü çikolata kahvesi meyhane sandalyeleri, parlak ovuşturulmuş sırt dayanakları ve etrafını saran, askılı duvar kaplamaları. Oldukça dolu ve bazı insanlar bir süredir buradalar. Tipik meyhane sesi halısı odanın içinde süzülüyor.
Bölge pek hoş değil, toptancı hali hemen yan tarafta ve tren rayları onun arkasında bitiyor. Ancak buraya niyetle gelirseniz, Gotzinger Platz'ın çevresinde, başka yerlerde nadiren bulunan her şeyi deneyimleyebilirsiniz: gerçek Münih.
Bu beyaz sosisi bu kadar özel yapan şey nedir?
Açılış saatleri sabah yediden öğleden sonra dörde kadar buraya kimin geldiğini gösteriyor. Bunlar mesai sonrası işçiler, öğle yemeği molasına gelen ofis çalışanları, mahalle halkı. Birçok kişi şehrin en iyi beyaz sosisini burada bulabileceğinizi söylüyor.
Ev sahibi ve usta kasap Ludwig Wallner tarafından mahzende yapılmıştır, o kadar iyidir ki bir zamanlar bir gazete onu “beyaz sosis bölgesinin kralı” olarak adlandırmıştır. Bölge toptancı pazarıdır. Bu başlı başına bir anakronizm: Şehrin ortasında çiçekler, meyveler ve meyveler için 310.000 metrekare – ve buradaki arazi fiyatı göz önüne alındığında bu.
Usta kasap Ludwig Wallner beyaz sosisin içinde ne kadar maydanoz olması gerektiğini biliyor
Kaynak: Picture Alliance/SZ Fotoğrafı/Stephan Rumpf
Wallner'ın sosisi yüzde 100 dana etinden oluşuyor ve bu pahalıdır ve bu nedenle yalnızca yüzde 51 gerekli olduğundan her yerde standart değildir. Beyaz sosis bir Bavyera simgesi olarak kabul edilir; efsaneye göre 1857 yılında Münih'teki “Zum Ewigen Licht” hanında icat edilmiştir.
Münih'te brunch böyle işliyor
Arkadaşım ve ben köşede oturuyoruz. Dört sosisimiz – her biri için iki tane, eğer gerçekten açsak üç tane – beyaz bir kasede geliyor ve ısıyı içeride tutmak için üstünde bir tabak var. Modaya uygun. Garson Mona tarafından size getirildi, basit bir dirndl, dumanlı bir ses, gerçek bir samimiyet.
Sosis beyaz bir kasede masaya getirilir.
Kaynak: Picture Alliance/SZ Fotoğrafı/Stephan Rumpf
Tam zamanında geldik, saat on ikiden hemen önce, kural Weißwurst'un saat on iki zilini deneyimlemesine izin verilmediğini söylüyor. Bunları doğru şekilde yemek biraz beceri gerektirir. Bazı insanlar kıstırarak, yani destekleyici basınçla eti deriden emerek yemin ederler. Beğenmek zorundasın.
ayrıca oku
Ben onları uzunlamasına kesip derisinden soymayı ya da 90 derecelik bir açıyla tekrar kestikten sonra açmayı tercih ediyorum. Nasıl yaparsanız yapın: derisi yenmez. Arkadaşım hemen onaylıyor: “Sosis güzel.” Kabarık, çok tuzlu değil, içinde yeterince maydanoz var. Zorunlu tuzlu kraker, taze pişmiş ve çıtırdır veya Bavyeralıların dediği gibi “resch”tir.
Beyaz sosisin yanında çubuk kraker ve tatlı hardal bulunur
Kaynak: picture-alliance/Sueddeutsche Zeitung Fotoğraf/Haas, Robert
Hardal (tatlı tabii ki!) plastik bir sıkma şişesinde geliyor. Bunu tarzda bir kırılma olarak görebilirsiniz, ama burada bunu pragmatik olarak görüyorsunuz. Ayrıca gerekirse buğday birası da var ve henüz öğle vakti bile olmadığı için alkolsüz bir bira. Münih brunch'ı böyle işler. Ödemeyi yaparken Mona, “Merhaba, tekrar görüşürüz ve güvende kalın” dedi. Ve bu kulağa harika bir şekilde gerçekçi geliyor.
Ek Bilgiler: Restoran Kochelseestraße 13 adresinde yer almaktadır ve pazartesiden cumaya 07:00 – 16:00, cumartesi 07:00 – 13:00 saatleri arasında açıktır. Beyaz sosisin fiyatı 3,60 avro, simitin fiyatı ise 1,80 avro; Diğer sosis türleri de sunulmaktadır: yün sosisinden şekerli sosise ve dana sucuğundan tütsülenmiş sosise kadar. Cumartesi günü rezervasyon yaptırmanız tavsiye edilir (gaststätte-grossmarkthalle.de).
Makale, seyahat gazetecisi Detlef Dreßlein'in Michael Müller Verlag/mm-jagd.de adlı yazarının “Münih – Macera” kitabından bir alıntıdır. Kitap, Münih ve çevresinde olağandışı ve olağan turistik rotaların dışında gerçekleşen 33 deneyimi anlatıyor.
Kaynak: Michael Müller Verlag
Sütlü çikolata kahvesi meyhane sandalyeleri, parlak ovuşturulmuş sırt dayanakları ve etrafını saran, askılı duvar kaplamaları. Oldukça dolu ve bazı insanlar bir süredir buradalar. Tipik meyhane sesi halısı odanın içinde süzülüyor.
Bölge pek hoş değil, toptancı hali hemen yan tarafta ve tren rayları onun arkasında bitiyor. Ancak buraya niyetle gelirseniz, Gotzinger Platz'ın çevresinde, başka yerlerde nadiren bulunan her şeyi deneyimleyebilirsiniz: gerçek Münih.
Bu beyaz sosisi bu kadar özel yapan şey nedir?
Açılış saatleri sabah yediden öğleden sonra dörde kadar buraya kimin geldiğini gösteriyor. Bunlar mesai sonrası işçiler, öğle yemeği molasına gelen ofis çalışanları, mahalle halkı. Birçok kişi şehrin en iyi beyaz sosisini burada bulabileceğinizi söylüyor.
Ev sahibi ve usta kasap Ludwig Wallner tarafından mahzende yapılmıştır, o kadar iyidir ki bir zamanlar bir gazete onu “beyaz sosis bölgesinin kralı” olarak adlandırmıştır. Bölge toptancı pazarıdır. Bu başlı başına bir anakronizm: Şehrin ortasında çiçekler, meyveler ve meyveler için 310.000 metrekare – ve buradaki arazi fiyatı göz önüne alındığında bu.
Usta kasap Ludwig Wallner beyaz sosisin içinde ne kadar maydanoz olması gerektiğini biliyor
Kaynak: Picture Alliance/SZ Fotoğrafı/Stephan Rumpf
Wallner'ın sosisi yüzde 100 dana etinden oluşuyor ve bu pahalıdır ve bu nedenle yalnızca yüzde 51 gerekli olduğundan her yerde standart değildir. Beyaz sosis bir Bavyera simgesi olarak kabul edilir; efsaneye göre 1857 yılında Münih'teki “Zum Ewigen Licht” hanında icat edilmiştir.
Münih'te brunch böyle işliyor
Arkadaşım ve ben köşede oturuyoruz. Dört sosisimiz – her biri için iki tane, eğer gerçekten açsak üç tane – beyaz bir kasede geliyor ve ısıyı içeride tutmak için üstünde bir tabak var. Modaya uygun. Garson Mona tarafından size getirildi, basit bir dirndl, dumanlı bir ses, gerçek bir samimiyet.
Sosis beyaz bir kasede masaya getirilir.
Kaynak: Picture Alliance/SZ Fotoğrafı/Stephan Rumpf
Tam zamanında geldik, saat on ikiden hemen önce, kural Weißwurst'un saat on iki zilini deneyimlemesine izin verilmediğini söylüyor. Bunları doğru şekilde yemek biraz beceri gerektirir. Bazı insanlar kıstırarak, yani destekleyici basınçla eti deriden emerek yemin ederler. Beğenmek zorundasın.
ayrıca oku
Ben onları uzunlamasına kesip derisinden soymayı ya da 90 derecelik bir açıyla tekrar kestikten sonra açmayı tercih ediyorum. Nasıl yaparsanız yapın: derisi yenmez. Arkadaşım hemen onaylıyor: “Sosis güzel.” Kabarık, çok tuzlu değil, içinde yeterince maydanoz var. Zorunlu tuzlu kraker, taze pişmiş ve çıtırdır veya Bavyeralıların dediği gibi “resch”tir.
Beyaz sosisin yanında çubuk kraker ve tatlı hardal bulunur
Kaynak: picture-alliance/Sueddeutsche Zeitung Fotoğraf/Haas, Robert
Hardal (tatlı tabii ki!) plastik bir sıkma şişesinde geliyor. Bunu tarzda bir kırılma olarak görebilirsiniz, ama burada bunu pragmatik olarak görüyorsunuz. Ayrıca gerekirse buğday birası da var ve henüz öğle vakti bile olmadığı için alkolsüz bir bira. Münih brunch'ı böyle işler. Ödemeyi yaparken Mona, “Merhaba, tekrar görüşürüz ve güvende kalın” dedi. Ve bu kulağa harika bir şekilde gerçekçi geliyor.
Ek Bilgiler: Restoran Kochelseestraße 13 adresinde yer almaktadır ve pazartesiden cumaya 07:00 – 16:00, cumartesi 07:00 – 13:00 saatleri arasında açıktır. Beyaz sosisin fiyatı 3,60 avro, simitin fiyatı ise 1,80 avro; Diğer sosis türleri de sunulmaktadır: yün sosisinden şekerli sosise ve dana sucuğundan tütsülenmiş sosise kadar. Cumartesi günü rezervasyon yaptırmanız tavsiye edilir (gaststätte-grossmarkthalle.de).
Makale, seyahat gazetecisi Detlef Dreßlein'in Michael Müller Verlag/mm-jagd.de adlı yazarının “Münih – Macera” kitabından bir alıntıdır. Kitap, Münih ve çevresinde olağandışı ve olağan turistik rotaların dışında gerçekleşen 33 deneyimi anlatıyor.
Kaynak: Michael Müller Verlag