FBeş gün boyunca akıntıya karşı kürek çekiyoruz. Haliçten Alpler’de yükselen kaynağa doğru Lech boyunca – bu sadece süper formda olanlar için mi? Yoksa mazoşistler mi? Her halükarda, 2022 yazında açılan Alman-Avusturya Lech Bisiklet Yolu’nun rakamları düşündürücü: seyahat süresi 17 saat 55 dakika, 1200 metre tırmanış, toplam uzunluk 244 kilometre!
Ancak matematiği yapanlar kendilerini güvende hissediyorlar. Çünkü sonuçta kilometre başına 5 metrelik irtifa farkı bile yok. Bu, elektrik motoru olmadan da mümkün olmalı. Ve göreceğimiz gibi, her yerde bu yöne yönelmek için iyi nedenler var.
Marxheim’ın Tuna Nehri üzerindeki Lech ağzının karşısındaki ilk bölümü aslında hoş bir düzlüktür – ama aynı zamanda biraz hayal kırıklığı da yaratır. Son olarak bisikletçilere Avrupa’nın son vahşi nehirlerinden biri sözü veriliyor. Ancak Lech, alt kısımlarında enerji santralleri tarafından kullanılan suyun bir tür beton oluk içinde Tuna Nehri’ne doğru yükseldiği dümdüz bir kanaldır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
En azından rota, birçok eski kol biyotopunun manzarasını sunan, yoldan uzaktaki baraj yollarının üzerinden geçiyor. Meitingen’de ruh hali aniden canlandı. Lech buradan itibaren iki kez varlığını sürdürüyor: yapay bir su havzası ve sayısız çakıl yığınının arasından dönen canlı bir nehir olarak. Burada yüzme molası vermezseniz bu sizin hatanızdır.
ayrıca oku
Lech’teki tek büyük kasaba olan Augsburg’dan önceki son birkaç kilometre, öne çıkan bir özellik sunuyor: Yol, park benzeri bir manzaradan geçerek, gaz bile görmeden, üzerinde sürmesi kolay, ince çakıl üzerinde Fugger metropolünün kalbine gidiyor. Bir istasyona, bir trafik ışığına, bir sanayi parkına ya da işlek caddelerden karşıya geçmek zorunda kalacaksınız. O zamanlar Augusta Vindelicum olarak adlandırılan Romalıların eski eyalet başkentine yaklaşmanın daha güzel bir yolu olamazdı.
Bu yokuş yukarı bisiklet sürmenin avantajını gösterir
Yüzülebilen gölleri ve alüvyonlu ormanları geçerek, ikinci etap sizi dönüşümlü olarak nehrin bir o bir bu kıyısı boyunca Landsberg am Lech’e götürür. Orta Çağ’dan kalma eski şehir büyüleyicidir. Ayakkabı müzesi, sekiz yüzyıldan kalma ayak modası, dünyanın dört bir yanından gelen geleneksel ayakkabılar, Sisi veya Steffi Graf gibi ünlülerin orijinal çiftleri ve müzeye göre dünyanın en büyük ayakkabı çekeceği koleksiyonuyla merak uyandırıyor.
Doğaya yakın olması açısından bisiklet yolu tüm beklentileri karşılıyor. Tekrar tekrar kıyı boyunca cennet gibi bir şekilde ilerliyor; bisikletli otoyollarının şüpheli çekiciliğine sahip olmayan rotalarda. Lech Bisiklet Yolu’nun mimarları kasıtlı olarak dikkatli bir genişlemeyi tercih etti: Tüm rotanın üçte birinden fazlası, bisikletçilerin üzerinde daha yavaş ilerlediği ancak yine de kendilerini geçtikleri doğanın bir parçası olarak deneyimledikleri su bağlayıcı yüzeylerden oluşuyor. Orijinal alüvyonlu orman biyotopları ve kalın asfalt yollar bir araya gelmiyor.
Landsberg am Lech’te, önünde dört katmanlı Lech savağının yer aldığı görülmeye değer eski bir şehir vardır.
Kaynak: Getty Images
Teknik optimizasyonları nedeniyle birçok bisiklet yolu son yıllarda cazibesinin bir kısmını kaybetmiştir. Üç metre genişliğindeki standart taksi yollarında saatlerce yolculuk yapmak bir noktada monotonlaşıyor. Doğa, bisikletçilerin dallardan veya su birikintilerinden kaçınmak zorunda kalmadan, bir film gibi oradan oraya koşuyor. Burada ise ince çakılların hışırtısı onlara sürekli olarak bir manzara duvar kağıdının önünde değil, tüm duyularıyla hissedilen gerçek dünyanın ortasında hareket ettiklerini hatırlatıyor.
Ancak bisikletçiler için bir noktada Hohenschwanstein Kalesi’ne doğru pedal çevirirken her yerde sadece önlerinde dağları görmek biraz endişe verici. Şu anda durum hâlâ ciddi mi? Lech Vadisi’nin Alplerin iç kısmı bir stres faktörü haline mi geliyor? Ancak korkuların en azından şimdilik asılsız olduğu ortaya çıktı: Binlerce yıl boyunca nehir Tirol dağlarından sığ bir çıkış kazdı, bu yüzden burada bile büyük zorluklar söz konusu olamaz. . Kuzey Denizi’nden gelen bir bisikletçi mutlu bir şekilde “Ve bugün rüzgâr vadide yeniden esiyor” diyor, “ter bizden değil, karşıdan gelen bisikletçilerin alınlarından damlıyor.”
ayrıca oku
Füssen Turizm Müdürü Stefan Fredlmeier, bisikletçilerin Lech Bisiklet Yolu’nu neden akış yönünün tersine sürmeleri gerektiğinin en iyi nedenini şöyle açıklıyor: “Akıntıya karşı pedal çeviren herkesin gözünün önünde her gün Alpler var. Bu büyülü manzaraya sürekli sırtınızı dönmek aptallık olur.” Ayrıca enerji tasarrufu konusu da tamamen abartılıyor çünkü tur açıklamasına göre ters yönde ustalaşılması gereken 450 metrelik bir tırmanış var. yani aşağı doğru hiçbir şekilde yokuş aşağı değil.
Alplerin kuzeyinde bozulmamış bir nehir manzarası
Nihayet Weißenbach’ta günün son etabı başlıyor. Lech Bisiklet Yolu’nun apaçık gösterişli parçası olduğu ortaya çıktı. Artık nehrin gelişmemiş olan sol kıyısını takip ediyor ve artık hiçbir arabanın sesi duyulmuyor veya görülemiyor. Bunun yerine, bisikletçiler Kuzey Alpler’deki en el değmemiş nehir manzarasını deneyimliyor: Sert bir yatağa mecbur bırakılmak yerine, Lech’in tüm vadi tabanına yayılmasına, çok sayıda yan kol oluşturmasına ve her büyüklükteki çakıl yığınlarını yığmasına izin veriliyor. Yaratılış hikâyesinin ilk günlerinde durum böyle görünüyordu.
Kristal berraklığındaki yan dereler artık küçük ahşap köprüler üzerinden geçiliyor, arada sırada yol üzerinde duran inekten kaçınılmalı ve bir noktada mera çitinin kapısı kapatılmalıdır. Orman parçaları, çiçeklerle dolu açıklıklarla değişiyor.
Tirol’de Lech Bisiklet Yolu görkemli dağlarla kaplıdır
Kaynak: Allgäu GmbH/Martin Erd
Bu küçük cennette bu kadar az bisikletçinin olması çok tuhaf. Görünüşe göre Tirol Lechtal’ı öncelikle bir yürüyüş hedefi olarak algılanıyor. Her halükarda bisikletçilerden görülecek çok az şey var. Haksız da olsa, muhtemelen insanları oyalayan dağ ortamı olacaktır.
Elmen’den kısa bir süre sonra, Lech bisiklet yolunun neredeyse sonuna gelindiğinde korkulması gereken şey gerçekleşti. Güçlü gidiyor. Bisiklete binmeseniz bile hâlâ bir e-bisikletin hayalini kuruyorsunuz. Ancak şu anda hayaletin ne kadar çabuk biteceğini bilmenin bir yolu yok. Ve son birkaç kilometrede ödül olarak bekleyen geniş çayır manzaraları ne kadar büyüleyici.
Bisiklet turları hakkında daha fazla bilgi:
Lech Bisiklet Yolu’nun yüksek dağlara çıkmadığını, vadi kasabası Steeg’de sona erdiğini bilmek güven verici. Şans eseri şunu söylemek gerekiyor, çünkü oradan Formarinsee’deki Lech’in kaynağına kadar olan mesafenin yüksekliği bin metreden fazla olacaktır. Yokuş yukarı bisiklet sürmenin keyfi o kadar da uzak değil sonuçta.
Lech Bisiklet Yolu için ipuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Marxheim’daki başlangıç noktasına araba veya otobüsle ulaşılabilir; en yakın tren istasyonları Rain am Lech (Marxheim’a altı kilometre uzaklıkta) ve Donauwörth’tür (Tuna Nehri boyunca Marxheim’a bisikletle 15 kilometre).
Konaklama: “Hirsch” han ve misafirhane, Lechbruck am See, çift kişilik odalar 75 Euro’dan (hirsch-lechbruck.com); Hotel-Gasthof “Goldenes Lamm”, Weißenbach am Lech, çift kişilik oda 90 Euro’dan (goldenes-lamm.online); Otel ve restoran “Lechzeit”, Elmen, çift kişilik oda 132 Euro’dan (lechzeit.com).
mola: Rotanın ilk bölümünde kendinizi güçlendirmek için hala çok az fırsat var, daha sonra daha da çoğalıyor. Özellikle güzel: Vilgertshofen-Stadl’daki “Kultur-Stadl” (kultur-stadl.de) ve Landsberg yakınındaki “Teufelskueche”, nehrin hemen üzerinde (teufelskueche-landsberg.de).
Döngü: Lechradweg.info’da sahne bilgileri, harita, planlayıcı ve seyahat asistanı (not: İnternette hala eski Lechradweg I ile ilgili web siteleri var). Sağlam trekking bisikletleri veya çakıl bisikletleri tavsiye edilir. Yollar yarış bisikletlerine uygun değil. Ancak dağ bisikletine gerek yok.
Daha fazla bilgi: allgaeu.de; tirol.at; lechtal.at
Geziye katılım Allgäu GmbH tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Ancak matematiği yapanlar kendilerini güvende hissediyorlar. Çünkü sonuçta kilometre başına 5 metrelik irtifa farkı bile yok. Bu, elektrik motoru olmadan da mümkün olmalı. Ve göreceğimiz gibi, her yerde bu yöne yönelmek için iyi nedenler var.
Marxheim’ın Tuna Nehri üzerindeki Lech ağzının karşısındaki ilk bölümü aslında hoş bir düzlüktür – ama aynı zamanda biraz hayal kırıklığı da yaratır. Son olarak bisikletçilere Avrupa’nın son vahşi nehirlerinden biri sözü veriliyor. Ancak Lech, alt kısımlarında enerji santralleri tarafından kullanılan suyun bir tür beton oluk içinde Tuna Nehri’ne doğru yükseldiği dümdüz bir kanaldır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
En azından rota, birçok eski kol biyotopunun manzarasını sunan, yoldan uzaktaki baraj yollarının üzerinden geçiyor. Meitingen’de ruh hali aniden canlandı. Lech buradan itibaren iki kez varlığını sürdürüyor: yapay bir su havzası ve sayısız çakıl yığınının arasından dönen canlı bir nehir olarak. Burada yüzme molası vermezseniz bu sizin hatanızdır.
ayrıca oku
Lech’teki tek büyük kasaba olan Augsburg’dan önceki son birkaç kilometre, öne çıkan bir özellik sunuyor: Yol, park benzeri bir manzaradan geçerek, gaz bile görmeden, üzerinde sürmesi kolay, ince çakıl üzerinde Fugger metropolünün kalbine gidiyor. Bir istasyona, bir trafik ışığına, bir sanayi parkına ya da işlek caddelerden karşıya geçmek zorunda kalacaksınız. O zamanlar Augusta Vindelicum olarak adlandırılan Romalıların eski eyalet başkentine yaklaşmanın daha güzel bir yolu olamazdı.
Bu yokuş yukarı bisiklet sürmenin avantajını gösterir
Yüzülebilen gölleri ve alüvyonlu ormanları geçerek, ikinci etap sizi dönüşümlü olarak nehrin bir o bir bu kıyısı boyunca Landsberg am Lech’e götürür. Orta Çağ’dan kalma eski şehir büyüleyicidir. Ayakkabı müzesi, sekiz yüzyıldan kalma ayak modası, dünyanın dört bir yanından gelen geleneksel ayakkabılar, Sisi veya Steffi Graf gibi ünlülerin orijinal çiftleri ve müzeye göre dünyanın en büyük ayakkabı çekeceği koleksiyonuyla merak uyandırıyor.
Doğaya yakın olması açısından bisiklet yolu tüm beklentileri karşılıyor. Tekrar tekrar kıyı boyunca cennet gibi bir şekilde ilerliyor; bisikletli otoyollarının şüpheli çekiciliğine sahip olmayan rotalarda. Lech Bisiklet Yolu’nun mimarları kasıtlı olarak dikkatli bir genişlemeyi tercih etti: Tüm rotanın üçte birinden fazlası, bisikletçilerin üzerinde daha yavaş ilerlediği ancak yine de kendilerini geçtikleri doğanın bir parçası olarak deneyimledikleri su bağlayıcı yüzeylerden oluşuyor. Orijinal alüvyonlu orman biyotopları ve kalın asfalt yollar bir araya gelmiyor.
Landsberg am Lech’te, önünde dört katmanlı Lech savağının yer aldığı görülmeye değer eski bir şehir vardır.
Kaynak: Getty Images
Teknik optimizasyonları nedeniyle birçok bisiklet yolu son yıllarda cazibesinin bir kısmını kaybetmiştir. Üç metre genişliğindeki standart taksi yollarında saatlerce yolculuk yapmak bir noktada monotonlaşıyor. Doğa, bisikletçilerin dallardan veya su birikintilerinden kaçınmak zorunda kalmadan, bir film gibi oradan oraya koşuyor. Burada ise ince çakılların hışırtısı onlara sürekli olarak bir manzara duvar kağıdının önünde değil, tüm duyularıyla hissedilen gerçek dünyanın ortasında hareket ettiklerini hatırlatıyor.
Ancak bisikletçiler için bir noktada Hohenschwanstein Kalesi’ne doğru pedal çevirirken her yerde sadece önlerinde dağları görmek biraz endişe verici. Şu anda durum hâlâ ciddi mi? Lech Vadisi’nin Alplerin iç kısmı bir stres faktörü haline mi geliyor? Ancak korkuların en azından şimdilik asılsız olduğu ortaya çıktı: Binlerce yıl boyunca nehir Tirol dağlarından sığ bir çıkış kazdı, bu yüzden burada bile büyük zorluklar söz konusu olamaz. . Kuzey Denizi’nden gelen bir bisikletçi mutlu bir şekilde “Ve bugün rüzgâr vadide yeniden esiyor” diyor, “ter bizden değil, karşıdan gelen bisikletçilerin alınlarından damlıyor.”
ayrıca oku
Füssen Turizm Müdürü Stefan Fredlmeier, bisikletçilerin Lech Bisiklet Yolu’nu neden akış yönünün tersine sürmeleri gerektiğinin en iyi nedenini şöyle açıklıyor: “Akıntıya karşı pedal çeviren herkesin gözünün önünde her gün Alpler var. Bu büyülü manzaraya sürekli sırtınızı dönmek aptallık olur.” Ayrıca enerji tasarrufu konusu da tamamen abartılıyor çünkü tur açıklamasına göre ters yönde ustalaşılması gereken 450 metrelik bir tırmanış var. yani aşağı doğru hiçbir şekilde yokuş aşağı değil.
Alplerin kuzeyinde bozulmamış bir nehir manzarası
Nihayet Weißenbach’ta günün son etabı başlıyor. Lech Bisiklet Yolu’nun apaçık gösterişli parçası olduğu ortaya çıktı. Artık nehrin gelişmemiş olan sol kıyısını takip ediyor ve artık hiçbir arabanın sesi duyulmuyor veya görülemiyor. Bunun yerine, bisikletçiler Kuzey Alpler’deki en el değmemiş nehir manzarasını deneyimliyor: Sert bir yatağa mecbur bırakılmak yerine, Lech’in tüm vadi tabanına yayılmasına, çok sayıda yan kol oluşturmasına ve her büyüklükteki çakıl yığınlarını yığmasına izin veriliyor. Yaratılış hikâyesinin ilk günlerinde durum böyle görünüyordu.
Kristal berraklığındaki yan dereler artık küçük ahşap köprüler üzerinden geçiliyor, arada sırada yol üzerinde duran inekten kaçınılmalı ve bir noktada mera çitinin kapısı kapatılmalıdır. Orman parçaları, çiçeklerle dolu açıklıklarla değişiyor.
Tirol’de Lech Bisiklet Yolu görkemli dağlarla kaplıdır
Kaynak: Allgäu GmbH/Martin Erd
Bu küçük cennette bu kadar az bisikletçinin olması çok tuhaf. Görünüşe göre Tirol Lechtal’ı öncelikle bir yürüyüş hedefi olarak algılanıyor. Her halükarda bisikletçilerden görülecek çok az şey var. Haksız da olsa, muhtemelen insanları oyalayan dağ ortamı olacaktır.
Elmen’den kısa bir süre sonra, Lech bisiklet yolunun neredeyse sonuna gelindiğinde korkulması gereken şey gerçekleşti. Güçlü gidiyor. Bisiklete binmeseniz bile hâlâ bir e-bisikletin hayalini kuruyorsunuz. Ancak şu anda hayaletin ne kadar çabuk biteceğini bilmenin bir yolu yok. Ve son birkaç kilometrede ödül olarak bekleyen geniş çayır manzaraları ne kadar büyüleyici.
Bisiklet turları hakkında daha fazla bilgi:
Lech Bisiklet Yolu’nun yüksek dağlara çıkmadığını, vadi kasabası Steeg’de sona erdiğini bilmek güven verici. Şans eseri şunu söylemek gerekiyor, çünkü oradan Formarinsee’deki Lech’in kaynağına kadar olan mesafenin yüksekliği bin metreden fazla olacaktır. Yokuş yukarı bisiklet sürmenin keyfi o kadar da uzak değil sonuçta.
Lech Bisiklet Yolu için ipuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Marxheim’daki başlangıç noktasına araba veya otobüsle ulaşılabilir; en yakın tren istasyonları Rain am Lech (Marxheim’a altı kilometre uzaklıkta) ve Donauwörth’tür (Tuna Nehri boyunca Marxheim’a bisikletle 15 kilometre).
Konaklama: “Hirsch” han ve misafirhane, Lechbruck am See, çift kişilik odalar 75 Euro’dan (hirsch-lechbruck.com); Hotel-Gasthof “Goldenes Lamm”, Weißenbach am Lech, çift kişilik oda 90 Euro’dan (goldenes-lamm.online); Otel ve restoran “Lechzeit”, Elmen, çift kişilik oda 132 Euro’dan (lechzeit.com).
mola: Rotanın ilk bölümünde kendinizi güçlendirmek için hala çok az fırsat var, daha sonra daha da çoğalıyor. Özellikle güzel: Vilgertshofen-Stadl’daki “Kultur-Stadl” (kultur-stadl.de) ve Landsberg yakınındaki “Teufelskueche”, nehrin hemen üzerinde (teufelskueche-landsberg.de).
Döngü: Lechradweg.info’da sahne bilgileri, harita, planlayıcı ve seyahat asistanı (not: İnternette hala eski Lechradweg I ile ilgili web siteleri var). Sağlam trekking bisikletleri veya çakıl bisikletleri tavsiye edilir. Yollar yarış bisikletlerine uygun değil. Ancak dağ bisikletine gerek yok.
Daha fazla bilgi: allgaeu.de; tirol.at; lechtal.at
Geziye katılım Allgäu GmbH tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.