Bisiklet: Bu cezalar Avrupa başkentlerindeki ihlaller için geçerlidir

Selvi

New member
eAvrupa genelinde hiçbir ülke Almanlar kadar bisiklet turuna çıkmıyor: Genel Bisiklet Kulübü'nün (ADFC) yeni bisiklet gezisi analizine göre, 2023'te yalnızca 37,4 milyon kişi tatilde ve gezilerde bisiklet kullandı. Pek çok insan yurtdışında bisikletle seyahat ediyor ve burada hafife alınan bir tehlike gizleniyor: farklı, genellikle daha katı trafik kuralları. Örneğin Fransa veya İtalya'da bisikletçiler geceleri veya karanlık tünellerde yüksek görünürlüklü yelek giymek zorundadır.

Yurt dışında bu tür trafik kurallarının göz ardı edilmesi, birçok ülkede Almanya'ya kıyasla çok daha yüksek cezalarla sonuçlanıyor. Bu durum turistlerin sıklıkla bisikletle keşfetmek istediği şehirler için de geçerli.

Bisiklet portalı buycycle.com, Oslo'dan Atina'ya kadar 20 Avrupa başkentini, kuralları çiğneyenlere uygulanan cezalar ve para cezaları açısından karşılaştırdı. Çoğunlukla üç haneli, hatta bazen dört haneli rakamlar vardır.

Ortalama cezalar Madrid'de en yüksek, Varşova'da ise en düşüktür (aşağıdaki tabloya bakınız). Değerlendirme, beş kritere dayalı bir dahili puan sistemine dayanıyordu: ışıksız araç kullanmak, bisiklette cep telefonu kullanmak, kaldırımda araç kullanmak, kırmızı ışıkları görmezden gelmek ve alkollü araç kullanmak. Bunlar değerlendirmenin en önemli soruları ve cevaplarıdır.

Bisikletçiler en yüksek cezalarla nerede karşılaşıyor?


Madrid'de bisiklet selelerindeki holiganlar için en pahalısı olacak. Örneğin, ışıksız araç kullanmanın 200 avroluk para cezasına tabi olduğu İspanya'nın başkenti, en yüksek genel cezalarla sıralamada başı çekiyor.





Vistula üzerindeki bir köprüde “Senin olman çok güzel” ışığı yanıyor. Varşova'da bisikletçiler ihlaller nedeniyle nispeten hafif cezalar bekleyebilirler

Kaynak: Getty Images/Tim White


Bunu, yakalanırsanız belirlenmiş bisiklet yollarından çıkmanın 175 avroya mal olduğu Lüksemburg şehri ve umursamayanları cezalandıran Atina takip ediyor: Yunanistan'ın başkentinde kırmızı ışığı görmezden gelen herkesi – Yunanistan'da gerçek bir ulusal spor. Berlin – 700 euro ile cezalandırılacak.


ayrıca oku


Gravel bisikletçileri Ammergau Alpleri Doğa Parkı'nda değerli rotalar bulacak






Brüksel ortalama ceza sıralamasında dördüncü sırada yer alıyor. Fiili AB başkentinde gün batımından sonra ışıklar açık olmadan seyahat etmek en pahalıdır (200 Euro). Roma'da (beşinci sırada), bisikletçiler araç kullanırken cep telefonlarını kullandıklarında (161 avro) pahalılaşıyor ve hatta kırmızı-kör olduklarında daha da yüksek oluyor: ihlaller 613 avroya mal oluyor; bu, yeni bir bisikletin satın alınmasına mal olabilecek bir miktar.

Bisikletçiler için en düşük cezalar nerede?


Öncelikle şunu söylemek gerekiyor: Eğer cezalar nispeten düşükse, bu bir bakıma “cömert” şehirlerde kuralların çiğnenmesine bir davet olmamalıdır. Bisikletçiler için cezalar en düşük Varşova'da (20. sırada) yer alıyor; burada bisikletlilerin kaldırımda yolculuk yapması halinde on iki avroya eşdeğer ceza kesiliyor. Berlin'de (19. sıra) aynı suç için 20 avro toplanıyor; başkent polisinin artırılmış bisiklet ekibi, önemli kavşaklarda mobil kart okuyucularıyla titizlikle uygulama yapıyor.






Kaynak: İnfografik WELT


Viyana'da (18. sırada), bisikletinizin ışıkları açık değilken zayıf aydınlatma koşullarında seleye takılırsanız 20 Euro ile kurtulabilirsiniz. En düşük dördüncü ceza düzeyine sahip olan Dublin (17. sıra) ve Helsinki'de (16. sıra) bu ücretin her biri 40 avrodur. Bu, İrlanda'nın başkentinde ve Finlandiya'nın başkentinde kırmızı ışıkları görmezden gelmek için kullanılan cümlenin aynısıdır.

Bisiklet sürerken sarhoş olmanın tehlikesi nedir?


Almanya'da sarhoşken bisiklete binen ve arıza belirtileri gösteren herkes ceza alabilir ve dolayısıyla araba ehliyetini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabilir. Araç kullanamama sınırı binde 1,6 olarak belirlendi; bu durumda ADFC'ye göre bu ceza gerektiren bir suçtur.

Tehdit edici olan, aylık net maaşa karşılık gelen günlük 30 civarında bir para cezasıdır. Ayrıca Flensburg'da araba sürmeye uygunluk konusunda iki noktaya dikkat çekiliyor. Aşırı durumlarda beş yıla kadar hapis cezası bile mümkündür.


ayrıca oku


Bisiklet paylaşım sağlayıcısı Velib'in Paris'in büyük bölgesinde 1.400'den fazla istasyonu ve 20.000 bisikleti var






Diğer Avrupa ülkelerinde de yetkililer içki ve trafik konusunda katı, cezalar konusunda ise oldukça ayık: Buycycle'a göre Londra'da sarhoşken bisiklet sürmenin maliyeti 1.113 avroya kadar çıkıyor; burada 0,0 alkol sınırı geçerli. İtalya'da kanda binde 0,5'ten ağır para cezaları uygulanıyor; Roma'da en az 545 avro ödenmesi gerekiyor.

Bisiklet sürerken cep telefonunuzu kullanabilir misiniz?


Akıllı telefon kullanmak sadece direksiyon başındayken değil, bisiklette de, en azından sürüş sırasında elinizde veya kulağınızda tutulduğu sürece yasaktır.


Bisiklette telefonunu bu şekilde kullanan herkes yasakları ihlal ediyor demektir.  Öte yandan tutucularda kullanılmasında sakınca yoktur




Kesinlikle yasaktır: Bisiklet sürerken cep telefonu tutmak

Kaynak: Getty Images/Maskot


Yakalanan herkesin ağır para cezaları alması gerekiyor: genel lider Madrid 200 avro topluyor, Roma'da jandarmalar 161 avro alıyor, onu Lüksemburg (145 avro), Amsterdam (140 avro), Kopenhag ve Paris (her biri 135 avro) izliyor. En düşük ücret Avrupa'nın en pahalı ülkelerinden birinde: Bern'de 21 avroya mal oluyor.

Başka hangi ihlaller pahalıdır?


Tipik bisiklet günahlarından biri kırmızı ışıkları görmezden gelmektir. Burada, lider Atina'dan (700 avro) sonra Roma, 613 avroyla ikinci en ağır para cezasını, Brüksel'de ise 174 avroyu uyguluyor. Varşova'da kırmızı ışık ihlali nedeniyle 23 avro gibi hafif bir ceza kesiliyor.


Bazen izin veriliyor, bazen yasak: Söz konusu şehirlerde kulaklık takmak ve bisiklete binmek konusunda farklı kurallar geçerli.




Söz konusu kulaklık takmak ve bisiklete binmek olduğunda, söz konusu şehirlerde farklı kurallar geçerli oluyor

Kaynak: Picture Alliance/Westend61/Uwe Umstätter


Ayrıca Almanya'da geçerli olmayan bazı kurallar da var. Kulaklık örneği: Bu ülkede bisikletçiler için kulaklık konusunda açık bir yasak yoktur; yolda olup bitenleri akustik olarak duyabilmeniz için müzik çok yüksek olmamalıdır.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Ancak İspanya'da kulaklıkla veya kulak içi kulaklıkla bisiklet sürerken yakalanan herkese 200 avro para cezası verilecek. Roma'da, yalnızca bir kulağın kapatılması koşuluyla kulaklıklara izin verilmektedir.

Zorunlu kask kullanımına bir örnek daha: Bu Almanya'da geçerli değil. Ancak Finlandiya'da öyle. Burada polis tarafından durdurulan herkes şanslı: radbonus.com çevrimiçi platformunun bildirdiğine göre, kuralların çiğnenmesine rağmen hiçbir para cezası veya ücret alınmayacak.