Gunnar Fehlau bir bisiklet uzmanıdır ve bisiklet konusunda uzman makale ve kitapların yazarıdır. Kendisi de aktif bir bisikletçi olan kendisi, Kanada'dan Rocky Dağları üzerinden Meksika sınırına kadar uzanan Tour Divide gibi birçok büyük bisiklet etkinliğine katılmıştır. Fehlau, 2023'te neredeyse tüm yıl boyunca Almanya ve komşu ülkelerde e-kargo bisikletiyle seyahat etti ve hareket halindeyken çalıştı. Deneyimleri hakkında Nisan ayında Motorbuch-Verlag tarafından yayınlanacak bir kitap yazdı: “Workpacking – dijital kargo bisiklet göçebesi olarak benim yılım.”
DÜNYA: Bay Fehlau, geçen yılın neredeyse tamamını bir e-kargo bisikleti üzerinde geçirdiniz. Sizi özellikle etkileyen ne oldu?
Gunnar Fehlau: 353 gün için bunu söylemek zor. Sıkıcı olmayacak uzun bir rapor için her gün iyi olurdu. Her halükarda, bir yıl boyunca dijital bir göçebeydim, ihtiyacım olan her şeyi bir e-kargo bisikletine yükledim ve tüm Almanya'yı ve sekiz komşu ülkeyi dolaştım. Ve üzerinde çalıştım.
DÜNYA: Yani tatil değil miydi?
Fehlau: Hayır, benim fikrim günde altı saat, haftada altı gün, haftada 36 saat çalışmaktı. Bu pek işe yaramadı; o yıl 300 saat fazla mesai yaptım. Her halükarda mobil ofis fikrini çok uç noktalarda yaşadım.
DÜNYA: Görünüşe göre pek çok şey mümkün…
Fehlau: Çok, eğer istediğin buysa. Ben buna iş paketleme adını verdim, bisiklet paketleme ile iş ve seyahatin bir karışımı.
DÜNYA: Peki bunu yapabilen var mı?
Fehlau: Daha küçük dozlarda, bu pek çok insan için son derece heyecan verici, belki yıllık bir proje olarak değil ama Mayıs ayından itibaren, güneşli günler, tatiller ve köprü günleri geldiğinde ve bu, evden ofis günleriyle birleştiğinde… nispeten az tatille uzun süre yollardayım.
Bisiklet turları hakkında daha fazla bilgi:
DÜNYA: Peki sonuçta tatil mi?
Fehlau: Çoğu kişi için artık tüm işverenler nabzı tekrar düşürebilir. Ama Corona'nın iş dünyasına getirdiği fırsatları seyahat için de değerlendirebilirseniz güzel. Elbette bir montaj hattı bir montaj hattı olarak kalır. Ancak birçok ofis işinde insanlar önceden düşünüldüğünden daha esnektir. Ve oraya düşündüğünüzden daha fazla bisiklet sığdırabilirsiniz.
DÜNYA: Deneyimlerinize geri dönelim.
Fehlau: Belirli bir deneyime odaklanamam ve odaklanmak istemiyorum. Benim için önemli olan insanların son derece iyi ve dost canlısı olduğunun farkına varmaktı. Küresel siyasi bağlamda insanlığa olan inancımızı kesinlikle kaybedebiliriz. Ama ister Rhön'de, ister Mecklenburg'un ortasında, ister Eifel'de, ister başka bir yerde olsun, insanlar ilgileniyor, iyi niyetli ve insanların iyiliğine inanıyor ve size yardımcı olacaklar.
Gunnar Fehlau dijital göçebe yolculuğunun tadını çıkardı
Kaynak: Picture Alliance/dpa/dpa-tmn/Robert Günther
DÜNYA: Uzun yolculuğunuzdaki en önemli şey bu muydu?
Fehlau: Çok hoştu. Bunun için çok minnettarım ve bunu bu şekilde deneyimleyebildiğim için çok mutluyum.
DÜNYA: Klasik tatilcilere geri dönelim. Bisiklet gezileri moda bir konu mu?
Fehlau: Ah evet, bisiklet turizmi turizmde hâlâ büyük bir trend. Bisiklet gezileri de bisiklet sektöründe büyük bir trend.
DÜNYA: Nedenmiş?
Fehlau: Bir yönü, seyahat hızının algılama hızıyla nispeten uyumlu olmasıdır. Bu yolculuk şekli sizi bunaltmaz. Tadıyorsunuz, kokuyorsunuz, iletişim halindesiniz. Yani bisiklet hakkında söylenecek çok şey var. Ve bir de bunun mutlaka yorucu bir olay olması gerekmediği gerçeği var. Bu da birçok kişi için bisiklet sürmeyi çekici hale getiriyor.
DÜNYA: Bu bağlamda özellikle hangi seyahat türleri talep görüyor?
Fehlau: Tüm. Elbette “hayatta bir kez” yaşanabilecek dünya turundan, akşam yola çıkıp uyku tulumunuzu bir yere serip sabah geri döndüğünüz mikro maceraya, klasik güne kadar. seyahat. Tam tersi: Bisiklet turizminde gerileyen bir sektör yok.
DÜNYA: Özellikle popüler destinasyonlar var mı?
Fehlau: Herkesin kendi başının çaresine bakmasını tavsiye ederim. Organize bisiklet gezileri için rezervasyon yaptırabileceğiniz sağlayıcılar vardır. Diğer tatilciler evlerinden uzaklaşıp kendilerini sürüklenmeye bırakıyorlar. Bireysel maceralardan, pamuğa sarılı olduğunuz ve süvarilerin en ufak ayrıntıda anında devreye girdiği komple paketlere, yani bagaj taşıma, hizmet, kültürel program, en iyi otellere kadar her zevke uygun bir şeyler vardır.
DÜNYA: Ayrıca tekerlek yenilikleriyle de ilgileniyorlar. 2024'ün bisiklet turizmini daha da cazip hale getirecek yeni özellikleri neler?
Fehlau: En önemli noktalardan biri: E-bisiklet nihayet turizme ve aynı zamanda keşif gezilerine de ulaştı. Çakıl bisikletlerimiz var…
DÜNYA: … bunlar arazi sporu bisikletleri …
Fehlau: … ve çok çeşitli bisiklet paketleme ekipmanları. Bu şu anlama gelir: Her amaç için doğru çanta ve doğru bisiklet konsepti mevcuttur. Bu nedenle sürücünün giderek daha az taviz vermesi gerekiyor.
DÜNYA: Orada başka neler var?
Fehlau: Her şey çok şık hale geldi, bu yüzden bisikletler artık askeri ya da bisiklet gibi işlevsel görünmüyor. Normal insanlar normal bir tatilde bisikletleriyle ve bisikletleriyle normal şeyler yaparlar.
DÜNYA: Elektrikli tahrikler konusuna zaten değindiniz…
Fehlau: Evet, orada da yeni bir şey var. Sürüş giderek daha da farklılaşıyor. Neredeyse on yıl boyunca orta motorun metanetli hakimiyeti vardı. Bu bozulur. Hafif arka tahrikleri görüyoruz, tahrik ve şanzımanın tek bir ünitede entegrasyonunu görüyoruz; bu, tur bisikletçileri için çok heyecan verici çünkü tüm sistem kapalı ve az bakım gerektiriyor, kompakt ve yüksek verimli.
DÜNYA: Peki bir tur bisikleti için iyi bir sürüş konsepti mi?
Fehlau: Kesinlikle. Ve ön ve arka kısım için ağırlığı biraz nötralize eden ve bisikletçiyi itmekle yetinmeyen hafif tahrik sistemlerini görüyoruz.
DÜNYA: Bay Fehlau, geçen yılın neredeyse tamamını bir e-kargo bisikleti üzerinde geçirdiniz. Sizi özellikle etkileyen ne oldu?
Gunnar Fehlau: 353 gün için bunu söylemek zor. Sıkıcı olmayacak uzun bir rapor için her gün iyi olurdu. Her halükarda, bir yıl boyunca dijital bir göçebeydim, ihtiyacım olan her şeyi bir e-kargo bisikletine yükledim ve tüm Almanya'yı ve sekiz komşu ülkeyi dolaştım. Ve üzerinde çalıştım.
DÜNYA: Yani tatil değil miydi?
Fehlau: Hayır, benim fikrim günde altı saat, haftada altı gün, haftada 36 saat çalışmaktı. Bu pek işe yaramadı; o yıl 300 saat fazla mesai yaptım. Her halükarda mobil ofis fikrini çok uç noktalarda yaşadım.
DÜNYA: Görünüşe göre pek çok şey mümkün…
Fehlau: Çok, eğer istediğin buysa. Ben buna iş paketleme adını verdim, bisiklet paketleme ile iş ve seyahatin bir karışımı.
DÜNYA: Peki bunu yapabilen var mı?
Fehlau: Daha küçük dozlarda, bu pek çok insan için son derece heyecan verici, belki yıllık bir proje olarak değil ama Mayıs ayından itibaren, güneşli günler, tatiller ve köprü günleri geldiğinde ve bu, evden ofis günleriyle birleştiğinde… nispeten az tatille uzun süre yollardayım.
Bisiklet turları hakkında daha fazla bilgi:
DÜNYA: Peki sonuçta tatil mi?
Fehlau: Çoğu kişi için artık tüm işverenler nabzı tekrar düşürebilir. Ama Corona'nın iş dünyasına getirdiği fırsatları seyahat için de değerlendirebilirseniz güzel. Elbette bir montaj hattı bir montaj hattı olarak kalır. Ancak birçok ofis işinde insanlar önceden düşünüldüğünden daha esnektir. Ve oraya düşündüğünüzden daha fazla bisiklet sığdırabilirsiniz.
DÜNYA: Deneyimlerinize geri dönelim.
Fehlau: Belirli bir deneyime odaklanamam ve odaklanmak istemiyorum. Benim için önemli olan insanların son derece iyi ve dost canlısı olduğunun farkına varmaktı. Küresel siyasi bağlamda insanlığa olan inancımızı kesinlikle kaybedebiliriz. Ama ister Rhön'de, ister Mecklenburg'un ortasında, ister Eifel'de, ister başka bir yerde olsun, insanlar ilgileniyor, iyi niyetli ve insanların iyiliğine inanıyor ve size yardımcı olacaklar.
Gunnar Fehlau dijital göçebe yolculuğunun tadını çıkardı
Kaynak: Picture Alliance/dpa/dpa-tmn/Robert Günther
DÜNYA: Uzun yolculuğunuzdaki en önemli şey bu muydu?
Fehlau: Çok hoştu. Bunun için çok minnettarım ve bunu bu şekilde deneyimleyebildiğim için çok mutluyum.
DÜNYA: Klasik tatilcilere geri dönelim. Bisiklet gezileri moda bir konu mu?
Fehlau: Ah evet, bisiklet turizmi turizmde hâlâ büyük bir trend. Bisiklet gezileri de bisiklet sektöründe büyük bir trend.
DÜNYA: Nedenmiş?
Fehlau: Bir yönü, seyahat hızının algılama hızıyla nispeten uyumlu olmasıdır. Bu yolculuk şekli sizi bunaltmaz. Tadıyorsunuz, kokuyorsunuz, iletişim halindesiniz. Yani bisiklet hakkında söylenecek çok şey var. Ve bir de bunun mutlaka yorucu bir olay olması gerekmediği gerçeği var. Bu da birçok kişi için bisiklet sürmeyi çekici hale getiriyor.
DÜNYA: Bu bağlamda özellikle hangi seyahat türleri talep görüyor?
Fehlau: Tüm. Elbette “hayatta bir kez” yaşanabilecek dünya turundan, akşam yola çıkıp uyku tulumunuzu bir yere serip sabah geri döndüğünüz mikro maceraya, klasik güne kadar. seyahat. Tam tersi: Bisiklet turizminde gerileyen bir sektör yok.
DÜNYA: Özellikle popüler destinasyonlar var mı?
Fehlau: Herkesin kendi başının çaresine bakmasını tavsiye ederim. Organize bisiklet gezileri için rezervasyon yaptırabileceğiniz sağlayıcılar vardır. Diğer tatilciler evlerinden uzaklaşıp kendilerini sürüklenmeye bırakıyorlar. Bireysel maceralardan, pamuğa sarılı olduğunuz ve süvarilerin en ufak ayrıntıda anında devreye girdiği komple paketlere, yani bagaj taşıma, hizmet, kültürel program, en iyi otellere kadar her zevke uygun bir şeyler vardır.
DÜNYA: Ayrıca tekerlek yenilikleriyle de ilgileniyorlar. 2024'ün bisiklet turizmini daha da cazip hale getirecek yeni özellikleri neler?
Fehlau: En önemli noktalardan biri: E-bisiklet nihayet turizme ve aynı zamanda keşif gezilerine de ulaştı. Çakıl bisikletlerimiz var…
DÜNYA: … bunlar arazi sporu bisikletleri …
Fehlau: … ve çok çeşitli bisiklet paketleme ekipmanları. Bu şu anlama gelir: Her amaç için doğru çanta ve doğru bisiklet konsepti mevcuttur. Bu nedenle sürücünün giderek daha az taviz vermesi gerekiyor.
DÜNYA: Orada başka neler var?
Fehlau: Her şey çok şık hale geldi, bu yüzden bisikletler artık askeri ya da bisiklet gibi işlevsel görünmüyor. Normal insanlar normal bir tatilde bisikletleriyle ve bisikletleriyle normal şeyler yaparlar.
DÜNYA: Elektrikli tahrikler konusuna zaten değindiniz…
Fehlau: Evet, orada da yeni bir şey var. Sürüş giderek daha da farklılaşıyor. Neredeyse on yıl boyunca orta motorun metanetli hakimiyeti vardı. Bu bozulur. Hafif arka tahrikleri görüyoruz, tahrik ve şanzımanın tek bir ünitede entegrasyonunu görüyoruz; bu, tur bisikletçileri için çok heyecan verici çünkü tüm sistem kapalı ve az bakım gerektiriyor, kompakt ve yüksek verimli.
DÜNYA: Peki bir tur bisikleti için iyi bir sürüş konsepti mi?
Fehlau: Kesinlikle. Ve ön ve arka kısım için ağırlığı biraz nötralize eden ve bisikletçiyi itmekle yetinmeyen hafif tahrik sistemlerini görüyoruz.