Botsvana: Bu safaride hayvanlara çok yakınsınız

Selvi

New member
Botsvana'da tatilciler genellikle klimalı lüks locaları kontrol eder. Daha fazla macera arıyorsanız, basit çadırda, duş olmadan ve çalı tuvaleti ile kalın, sadece vahşi doğadan ince bir kumaş duvarla ayrılmıştır. Yapılı -in, cip ve yaya olarak sapa devam eder.


Aslanlar, filler ve çalıdaki diğer hayvanlar, küçük bir kumaş ve çubuk yapısını kaçınmanız gereken bir engel olarak yorumlar mı? Ve eğer değilse: Böyle bir yetenek ve pençe dirençli bir çadır duvarı nasıl? Botsvana aracılığıyla çadır safarisi sırasında, vahşi doğanın uluyan, kükreyen, hışırtı sesinin uyandığı ve endişe duyduğu anlar var. Özellikle de mini çadırını kendiniz doğru bir şekilde inşa ettiyseniz veya hemen ters çevirdiyseniz ve yerel vahşi yaşamla planlanmamış karşılaşmalar yaşıyorsanız?

Bush'taki çadırlar zaten maceracı. Ancak, her zamanki safari lüksü olmadan Afrika'da ucuz bir kamp gezisi, bir çalışan ekibinin konuğa her el sıkışmasını azalttığı lüks glamping varyantından başka bir kalibre. Ve tüm kampın zaten asil bir ahşap yatak ve her çadırda kendi banyonuz dahil olmak üzere nadiren kurulmaya hazır olduğu. Böyle bir konfor olduğu gibi: Onsuz yaparsanız, çalıdaki deneyim daha doğrudan, daha yoğun hale gelir.


Benjamin çadır komşusu-macera kampçıları sadece buradaki adını hayal ediyorlar-ertesi sabah, Okavango Deltası'ndaki “heyecan verici gecesini” anlattığında biraz alınıyor. Daha derin uykulu diğer gezginlerin aksine, tesislerinde atlar yürüyüşü ile uyandı. “Çok yakın geliyorlardı. Wood'un çekildikleri yerde gıcırdattığını duydum. ”


Lucerne'den İsviçre Mühendisi, “Kamp ateşi, mısır gevreği, muz ve fıstık ezmesi ile tostu – etkileyebilecekler. “Sadece kampta Afrika'nın ne kadar tehlikeli olabileceğini anlayacağım.” O zaman duyulacak su aygırı yok, ama sessiz kükreme sessizliği yırtıyor.

Lüks Lodge'da tatile farklılıklar


İyi güvenlikli lüks localarda yaşamadığınız bu doğal safari şekli sorulduğunda, tatilciler kazip ve maceralar gibi hissediyorlar. Bir şey açıktır: bir risk kalır. Hiçbir organizatör, yaban hayatı teması tarafından hiçbir misafirin ihlal edilmediğini yüzde 100 garanti edemez. Ama endişeleniyorlar: Bazen kamp çitle çevriliyor, bazen kalın bir ormana konuyor.

Daha önce bir şey oldu mu? Bu turda yiyecekleri hazırlayan sürücü Irvine ve Rehber Ken başlarını sallıyorlar. Bundan hiçbir şeyin farkında değiller, onları temin ediyorlar. Eğer öyleyse, bilginizi kendinize saklamayı tercih ettiğiniz varsayılmalıdır. Çok kelimenin tam anlamıyla bir çadır gezisi alanı: uyku tulumunuzdaki bir paspas üzerinde uyuyorsunuz. Burada çadır sırt tokası oda anahtarının, böceklerin içinden esinti klima, çadırdaki çıtır kumu, banyoda serin karo kaplamanın yerini alıyor.


Böyle bir macera gezisi, lüks varyantla karşılaştırıldığında sadece üçte bir maliyeti. Bunun için zaman bütçesinin bir kısmı olağandışı iş için geçerli değildir. Khama Rhino Sanctuary Rhino koruma alanının kenarındaki ilk çadır yapısı sırasında, kutup mikados ve ringa balığı ile mücadele alınır ve bükülmüş bir metal kancanın ete nasıl deldiğini acı verici bir şekilde hisseder.


Daha sonra, akşam, Irvine herkes için pişirildi, ancak yıkamıyordu. Yani konuklar gitmek zorunda. Kopenhag'ın çocuk kitabı yazarı Katrine, anavatanından bir televizyon şovundan bildiği canlı bir “Spurcing şarkısı” nı koordine ediyor. Göldeki çadırlar zaten heyecan verici olduğunda yine bir çocuk gibi hissediyorsunuz – sadece Afrika vahşi doğasının ortasında olduğunuz için.

Son gergedanlar yok olmaktan korunmuş


Bununla birlikte, minimalist seyahat türünün, grupların genellikle daha ucuz turlarda daha büyük olmasını sevmediğiniz takdirde gözlem turları üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Khama gergedan sığınağı gibi korunan alanlarda, tüm tekerlekten çekişli araçtaki safari ve pahalı konaklamalardaki diğer gezginler için. Yakındaki Serowe'den gelen Ranger Lebopo, açık cipi kontrol ediyor ve en son gergedanları biliyor: 56 genişliğinde ve altı sivri evler parkta yaşıyor, hepsi mikroçiplerle işaretlenmiş. Bazıları Lebopo'yu adıyla bilir.

90'ların başından itibaren parkın, Botsvana'nın son rhinozerosse'nin çocuğun babasıyla Kleingeier'den avlanmasına gittiğinde, Botsvana'nın son Rhinozerosse'yi yok olmaktan koruduğu garip. Aileyi tedarik etmek için, “tüfeksiz, her zaman mızraklarla, tüfekler gürültü yapıyor” diye devekuşları ve antilopları bile öldürdü.


Sadece okulda farkında oldu: “Hayvanları kovalamamıza izin verilmiyor, onları korumak zorundayız” diyor Lebopo. Hala şeylerin bu görüşünden yararlanıyor. Orikantiloplar ve leoparlar. Çamur banyosundan taze gelen boynuzlu. Akşam Kalahari Bushveld'i işleyen Strauße.

Kahvaltıdan önce çadır molası fiyata dahil edilmez, sabah egzersizlerinin yerini alır. Neyse ki, hızlı, herkes herkese yardım ediyor. Sonraki otobüs yolculuğu, ovalardan, cansız bir kasaba olan Maun'a, dünyaca ünlü Okavango Deltası'na sıçrama tahtasına götürüyor. Şehirdeki kamp alanı bir otele aittir. Burada kamp konukları biraz lüks koklayabilir ve sıhhi evde duş alabilirler.

İnşa -akarsu sudan dalgalanan slaytlar


Delta'da önümüzdeki üç gün boyunca hassas doğayı korumak için şampuan ve sabun yasaktır. Zaten duş olmayacak. Ve elektrik yok, WLAN yok. Labirent su yardım kuruluşunun derinliklerine giriyor, grup kas gücü ile yönlendirilen mokoral, bataklık ile yolda. Önemli bir şekilde dalgalanır, sadece bir elin genişliğini su kenarından uzakta oturursınız.

Kaptan ve Doğa Rehberi Danny, metre uzunluğunda Stak Bar ile arkada dik duruyor. Su zambaklarından kanallar, göletler ve denizler arasında kürek çeken arkaik bir stand-up. Zaten konukların suya düştüğünü gördü mü? “Tabii ki,” diyor ve gülüyor. Katrine inşa edilmiş olana yapışır -o kadar konvulsif olarak, daha sonra ağrılı kaslar alır.


Amaç, fil ile çevrili ve çitsiz – ağaçların altındaki ana kampın planlandığı isimsiz bir adadır. O andan itibaren 18 kişi çalıların arkasında ince olan Buschklo'yu paylaşıyor. Sonuçta, Thunderbalk deliğinin üzerinde bir kapaklı temiz bir tuvalet cam var; Radyant beyaz, aynı zamanda yeşilin ortasında tuhaf ve zarif görünüyor, vahşi doğada bir açık hava taht. Dünya ile iş sonuçlarını karşılamak için köye erişimde bir kürek mevcuttur. “Maça gittiğinde, işgal edilir,” diye açıklıyor Danny.

Buradaki her oyun motorize edilmez, çünkü geziler Mokoros'ta istisnasız olarak gerçekleşir. İlk “Bush Walk”, Yürüyüş Safari için açık bir duyuru: Hayvanları korkutan parlak renklerle kıyafet giymeyin. Bu safari biçimi, hiçbir şey kadar duygusal değildir, mutluluk, korku ve hayranlık bir turla karışır. Uzakta, sürekli beslenme modunda kendilerini çimden iten, akranlarının sudan gelen, gün batımı için zürafaların siluetlerini fotoğraflayan suaygırları gözlenir.


Danny, Termittehügel, kullanıcı ve tıbbi bitkiler açıklar ve taze fil dışkısının avantajlarını isimlendirir: “Bunlar hamile kadınları suyla karıştırmalı ve her sabah bir yudum almalıdır. Bu, vücudu temizlemek ve hastalıkları önlemek iyidir.

Daha sonra herkes kamp ateşinin etrafında oturur ve birbirlerine tüyler diken diken anlarını söyler. Düşen solucanlar etrafta vızıldıyor, çok az sivrisinek. Yıldız çadırı ışık kirliliğinden arındırılır. Bir kurbağa konseri uyku ağırlığında.

Kısa gerilim Okavango Deltası


Ertesi sabah erken maçta, 40 metreden daha kısa bir sürede, bazı çalılar tarafından gruptan ayrılmış, aniden güçlü, iyi kamufle edilmiş bir kafe Buffalo var. Bu çalıdaki en tehlikeli memelilerden biridir. Rehber Danny'nin korunmasını korumasını aşırı adam -yüksek bir diken ağacının arkasına iter.

Bus, agresif, uyarı yapmadan saldırıyorlar. Lacher'in koklayıcıları, uzun zamandır davetsiz misafirleri sersemlettiğini öne sürüyor. Danny bekler, geriye doğru puanlar: çabucak uzak, ama panik içinde değil. Durum gevşer.


Savannah'ı kilometre boyunca dolaşmaya, çimlerde kendi adımlarınızı duymaya devam ediyorsunuz, zebraların toynak inme, balık kartallarının çağrıları. Güneş patlar, neredeyse gölgeler yoktur. Impalas ortaya çıkıyor, Paviana, gnus, bir gece tişört, çekiç başı, kırmızımsı bir pelikan. Dünyanın en büyük ve en hayvansiyen Binnendelta'da doğada şair alamazsınız.


Kampta genellikle öğle yemeği için bir güveç vardır. Teneke kaseden, sürekli olarak bu gezide kaşıklanmıştır. Buschklo şimdi ikinci çukurun üzerinde. Sonraki siesta, yakındaki kanalda ferahlamak için idealdir. “Orada güvenli bir şekilde yüzebilirsin,” diye temin ediyor Danny, “Bu timsahlar için çok düz.”

Maun'a dönerken denge: Her şey hayatta kaldı – ve unutulmaz deneyimler için zenginleşti. Grubun üçte ikisi kamp alanının yanındaki otelde çeyrek almak için cazibeye yenik düşüyor. Katrine kararlı kalıyor, “Kamp deneyimi çok özgürleştiriciydi” diye heyecan duyuyor. Öte yandan Benjamin'in gerçek bir yatağa ihtiyacı var: “Sonunda tekrar uyumak istiyorum.”

Botsvana için ipuçları ve bilgiler:


Varış: Örneğin, bazı organize Botsvana turlarının başladığı Johannesburg'a (Güney Afrika) Addis Ababa'ya Lufthansa veya Etiyopya Havayolları ile veya Okavango Deltası'nın kapısı Botsvana'da Maun'a.

Kamp Tur Sağlayıcısı: Intrepid Travel, programda bir Botsvana Zel gezisi “Okavango Deneyimi”, 22 kişilik grup büyüklüğü, başlangıç Johannesburg (otel gecesi), Victoria Falls Zimbabve'de, dil yolda, on gün tam tahtalı ve Uçuş olmadan 1407 Euro turlar (IntrepidTravel .de).

Elefant-Tours bir kamp gezisi “Botsvana-Bush deneyimi”, on iki kişiye kadar grup büyüklüğü sunuyor, Start Maun'da, Victoria Şelalesi, Sekiz Gün Yiyecek ve Turlar Maliyeti Uçuş Olmadan 1490 Euro (Elefant Tours. de).

Daha fazla bilgi: Botswanatourism.co.bw

Yolculuğa katılım Intrepid Travel ile desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımız şu adreste bulunabilir. go2.as/unabhaigkeit.