Buharlı lokomotifler: Teuto Ekspresinde zamanda fırtınalı bir yolculuk – ve diğer 2 öneri

Selvi

New member
ZKayın, meşe ve çam ağaçlarından beyaz buhar yükseliyor. Vurucu staccato'nun sesi daha da yükselir ve tiz bir ıslık sesi duyulur. Ormandan nefes alan bir buharlı lokomotif çıkıyor. Kırmızı çubuklar telli tekerlekleri hareket ettiriyor, koyu yeşil vagonlar takırdayarak geçiyor, yolcular açık pencerelerden el sallıyor.

Belirli günlerde Teuto Ekspresi, Bielefeld ile Halle/Vestfalya arasındaki Teutoburg Ormanı'nın eteğinden sefer yapmaktadır. Yolcular arasında tren tutkunları, torunlu büyükanne ve büyükbabalar ve özel bir deneyim yaşamak isteyen günübirlik gezginler de var. Buharlı tren yolculuğu nadir hale geldi; ilk buharlı lokomotifin 1835'te Almanya'nın Nürnberg'den Fürth'e gittiği uzun zaman önceydi.

Uzun zamandan beri yerini dizel ve elektrikli lokomotifler almış, şu anda ülke çapında kulüpler tarafından işletilen turist trenleri veya müze trenleri olarak çalışan yaklaşık 100 buharlı lokomotif bulunmaktadır. Tıpkı Förderverein Eisenbahn-Geleneği gibi. Teuto Ekspresini Lengerich manevra sahasında bir müze filosu olarak bulunduran V.: 1920'den 1950'ye kadar bir dizi buharlı ve dizel lokomotifin yanı sıra yük ve yolcu vagonlarıyla. Tecklenburger'in düzenli DB rotaları üzerinde seyahat ediyorlar. , Münster – ve Osnabrücker Landes – 400 kilometreye kadar uzun yolculuklar da dahil olmak üzere yılda bir kez.

“Trenimiz yaşayan bir müze”


Yolcular, vagonlarda tıpkı büyükannelerin zamanındaki gibi üçüncü sınıftaki ahşap banklarda oturuyor ya da döşemeli koltuklar için ekstra ücret ödüyorlar. 1920'lerdeki arabalara o zamanlar “hata otobüsleri” deniyordu; haklı olarak, sürüş gürültüsü yüksek ve gürültülü. Tren tuvaletinde hâlâ eski çağlardan kalma döner sabunluklar var, vagonlardan birinde de bistro var.

Buharlı tren sürücüsü Michaela Quante, “Klärchen bugün iyi bir ruh halinde” diyor. İtfaiyeci Jannik Mählmann ve pilot Inga Börger gibi o da destek derneği için gönüllü olarak araç kullanıyor; üçü de hem boş zamanlarında hem de profesyonel yaşamlarında demiryoluna bağlı. Buharlı lokomotif Klarchen, 78 sınıfının (Prusya T18) hala çalışır durumda olan tek buharlı lokomotifidir, ardışık sayı 468'dir. Dev 105 ton ağırlığında, 1140 hp güce sahiptir ve tam 100 yaşındadır.





Gönüllü buharlı lokomotif sürücüsü: Sürücü kabininde Michaela Quante

Kaynak: Cornelia Höchstetter


Lokomotif neredeyse fark edilmeden hareket etmeye başlıyor ve beklenenden daha yavaş bir şekilde yuvarlanıyor. Birkaç metre sonra gücünü gösterir, pistonlar silindirin içinde döner, ateş ve su o gün yaklaşık 220 yolcuyu zamanda yolculuğa çıkarır. Heizer Mählmann, “Trenimiz yaşayan bir müze” diyor. Tren makinisti Quante de aynı fikirde: “Çocuklarımız yalnızca bir düğmeye basıldığında çalışan veya çalışmayan teknolojiyi deneyimliyor. Öte yandan bir buhar motoru yüzde sıfır ile yüzde 100 arasında sürekli olarak ayarlanabilir. Görebileceğiniz, koklayabileceğiniz, duyabileceğiniz ve hissedebileceğiniz bir teknolojidir.”

Kır havası lokomotifin açık pencerelerinden makinist kabinine giriyor ve petrol ve kömür kokusuna karışıyor. Konuşmak için çok gürültülü. El işaretleri yeterli olmalıdır. Michaela Quante sol eliyle yangın kapısını açıyor ve ateşçi kömürü alevlere doğru kürekliyor. Dışarıda manzara uçup gidiyor. Sürücüler demiryolu geçitlerinde inip akıllı telefonlarını havaya kaldırıyorlar. Mählmann “Herkes bizi gördüğüne sevindi” diyor.


Alman işçiliği: Prusya T18 serisi bir lokomotifin tekerleği, fren bloğu ve bağlantısı




Alman işçiliği: Prusya T18 serisi bir lokomotifin tekerleği, fren bloğu ve bağlantısı

Kaynak: Cornelia Höchstetter


Bielefeld ana istasyonunda memur kulesinden el sallıyor. Ateşçi, lokomotif sürücüsüne “Üç uzunluk daha, iki uzunluk daha, bir lokomotif uzunluğu daha; artık durabilirsin,” diyor. Küçük bir çocuk lokomotifin yanında duruyor ve Michaela Quant'a sesleniyor: “Şimdi nereye gidiyorsun?” Komşu raydaki ICE'de birçok yolcu burunlarını pencereye dayadı.

İklim, kömür ve maliyetler sorun teşkil ediyor


T18 ileri ve geri saatte 100 kilometre hız yapabiliyor. Ancak buharlı lokomotifler numaralandırılmıştır. İklim, kömür ve maliyetler onların sorunları; ancak buhar fanları iklim konusunu perspektife oturtuyor: Alman Müze ve Turist Demiryolları Birliği (VDMT), bir buharlı lokomotifin 100 kilometrede ortalama 1,5 ton civarında kömür tükettiğini tahmin ediyor.

Tren başına 360 yolcuya çevrildiğinde bu, yolcu kilometresi başına 117,9 gram CO₂ emisyonuyla sonuçlanır. VDMT'ye göre dizel bir otomobil kilometre başına 121,5 gram emisyon yayıyor. Tren makinisti, “Ve her eğlence parkının daha fazla enerjiye ihtiyacı var ve her sanat müzesinin de odalarını ısıtması gerekiyor” diye ekliyor.


Pencereler açılabiliyor: tarihi vagondaki coşkulu hayranlar




Pencereler açılabiliyor: tarihi vagondaki coşkulu hayranlar

Kaynak: Cornelia Höchstetter


Kaliteli parça kömür elde etmek giderek zorlaşıyor. Teuto Ekspres Derneği, diğer yerlerin yanı sıra Polonya'dan da sipariş veriyor. Artan kömür fiyatları kısmen biletlere de yansıyor; Halle/Vestfalya ile Bielefeld arasındaki günlük banliyö bileti 2023'te 25 avroya mal oluyor. Michaela Quante, “Çok sayıda bağışçımız olmasaydı operasyonlarımızı sürdüremezdik” diyor.

En azından kömüre alternatifler deneniyor. Örneğin Emsland'da “Niedersachsen” buharlı lokomotifi şu anda ikinci sezonunda odun peletleriyle çalışıyor. Deneye eşlik eden mühendislik firması Steam Technologies'den Maik Drechsel, “Bu, fiyat ve çevre teknolojisi açısından cazip, sürdürülebilir bir yakıt” diyor. Ancak bazı zorluklar da var: “Enerji içeriği daha düşük olduğundan daha sık şarj edilmesi gerekiyor.”


Sıradışı trenler ve tren yolculukları hakkında daha fazlası:




Ayrıca büyük lokomotifler, peletlerin otomatik olarak taşınması için bir dönüşüm gerektirir. Drechsel'e göre, termal-kimyasal dönüşüm süreci kullanılarak sürdürülebilir bir şekilde üretilen biyokömür de düşünülebilir. İngiltere'de buna benzer girişimler var ama: “Bunun gibi gerçekten ikna edici bir ürün hala yok.”

Ziyaretçilerin buharlı lokomotifi kendilerinin sürmesine izin veriliyor


Drechsel başka bir soruna değiniyor: Uzun vadede Avrupa'da tek tip bir tren güvenlik sisteminin uygulamaya konması planlanıyor. ETCS (Avrupa Tren Kontrol Sistemi) Almanya'da yürürlüğe girer girmez, eski lokomotiflerin birkaç yüz bin avroya dönüştürülmesi gerekecek. Mühendis, “Neyse ki bu biraz zaman alacak” diye düşünüyor.


Tam 100 yaşında: Teuto Ekspres lokomotifindeki 1923 tarihli plaket




Tam 100 yaşında: Teuto Ekspres lokomotifindeki 1923 tarihli plaket

Kaynak: Cornelia Höchstetter


Bu yüzden lokomotifler hâlâ buhar çıkarken yola devam etmek en iyisi. Ve Teuto Ekspres vagonunda yolcu olarak yolculuk yapmaktan daha güzel ne olabilir? Aynen: Doğrudan lokomotifte yolculuk, hatta lokomotifi kendiniz kontrol etme seçeneği de. Yılda iki kez Lengerich'te teknolojinin öğrenilmesi, kömürün küreklenmesi ve kazanların cilalanması dahil olmak üzere böyle bir “buharlı lokomotif semineri” düzenleniyor.

Sonraki tarihler bu yılın ilkbahar ve yaz takviminde yer alıyor. Öne çıkan nokta: Sürücü kabinindeki kontrol cihazını kaldırın ve lokomotifi hareket ettirin – en azından yönlendirme alanında birkaç metre. Gerçekten buharı bırakacak kadar uzun.

Teuto Ekspresi ile Seyahatler:


Eisenbahn-Gelenek birliği, üçü de dahil olmak üzere yaklaşık 60 üyesiyle Teuto Express olarak tarihi buharlı ve dizel trenlerin bakımını yapıyor. Buharlı lokomotifler. Ziyaretçiler ve yardımcılar her cumartesi sabah 10'dan itibaren Lengerich-Hohne'daki Lienener Straße 100 adresindeki yönlendirme sahasına kabul edilir.

Şu tarihte: Orman yangını tehlikesi Yaz aylarında buharlı lokomotiflerle değil dizel lokomotiflerle çalıştırılır.

Bilet rezervasyonu eisenbahn-tradition.de'de


Almanya'daki tarihi demiryolları




Kaynak: İnfografik WELT


Almanya'daki diğer üç tarihi demiryolu:

Molli ile Mecklenburg üzerinden Baltık Denizi'nde


Yaz aylarında “Molli” Bad Doberan ile Kühlungsborn arasında her gün her saat başı, kışın ise her iki saatte bir gidip gelir. Baltık Denizi boyunca uzanan pitoresk rota 1886 yılında açıldı ve 900 milimetrelik dar raylar için özel olarak tasarlanmış, 1932 yılında inşa edilen 9923 serisinden iki buharlı lokomotif kullanılıyor. Dokuz durak ve dört listelenmiş istasyon binası 15 kilometreye yayılmıştır.


Molli dar hatlı demiryolunun güzergahı pitoresk bir manzaradan geçiyor




Molli dar hatlı demiryolunun güzergahı pitoresk bir manzaradan geçiyor

Kaynak: MBB Molli GmbH


Resmi olarak Mecklenburgische Bäderbahn Molli olarak adlandırılan dar hatlı demiryolu, yaz aylarında Kühlungsborn Batı'dan sabah 6.40'tan itibaren kalkıyor. Önce kasabanın içinden geçiyor, ardından tarlalar ve ormanlar boyunca devam ediyor. Rotanın ortasında lokomotif, “deniz kenarındaki beyaz şehir” ile Heiligendamm sahil beldesinde durur, ardından tren sevgiyle restore edilmiş vagonlarıyla Bad Doberan'a doğru ilerler ve burada bir tramvay gibi gümbürdeyerek şehrin ortasından geçer. ana cadde.


ayrıca oku


Wupper Üzerinde: Almanya'nın en yüksek demiryolu köprüsü 107 metre yüksekliğindedir






60 Euro'ya lokomotifin önüne bile binebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenmek istiyorsanız Batı Kühlungsborn'daki Molli Müzesi'ni ziyaret edin. Her üç bölge için tek bilet ücreti 11,50 Euro'dur. Deutschlandticket trende geçerlidir ve günlük bilet için sekiz Euro'luk dar hatlı demiryolu ek ücreti vardır (molli-bahn.de).

Franken İsviçresi'nden geçin


Almanya'nın ilk demiryolu hattı Nürnberg – Fürth'ten (1835) çok da uzak olmayan bir yerde, Buharlı Demiryolu Frankoniyen İsviçre Derneği, 1980'den beri müze demiryoluna adanmıştır. Pazar günleri ve resmi tatil günlerinde Ebermannstadt ile Behringersmühle arasında düzenli seferler yapılmaktadır. Pitoresk Wiesent vadisindeki yolculuk, karstik kayaları ve yarı ahşap evleri geçerek 45 dakika sürüyor.


Franken İsviçresi buharlı demiryoluna ait 1930'dan kalma bu lokomotif şu anda restore ediliyor




Franken İsviçresi buharlı demiryoluna ait 1930'dan kalma bu lokomotif şu anda restore ediliyor

Kredi bilgileri: Jan Schuler/Alamy Stok Fotoğrafı


Buharlı çalışma günlerinde, genellikle ayda iki kez, bir Hanomag lokomotifi (1923'te inşa edilmiştir) veya 1940'ta Berlin'de Orenstein & Koppel tarafından inşa edilen 64 491 lokomotifi kullanılmaktadır. Bisikletler bagaj arabasında saklanabilir. Yürüyüş ayakkabıları akıllıca bir seçimdir çünkü Muggendorf veya Gößweinstein gibi tren istasyonlarından yürüyerek Binghöhle gibi sarkıt mağaralara veya Neideck kale kalıntıları gibi kalelere ulaşabilirsiniz. Gidiş-dönüş tur biletleri 17 avro, döşemeli sınıfta ise 24 avro (dampfbahn.net).

Kara Orman'daki Kandertalbahn


Yaz aylarında Kandertalbahn pazar günleri güneybatıdaki Markgräflerland'da çalışır. Tarihi müze treni, Kandertalbahn Derneği ve Kandertalbahn Özel Amaçlı Derneği tarafından ortaklaşa işletilmektedir. Hava izin verirse, lokomotif 20 (1928'de inşa edilmiş) veya sağlam lokomotif 30 (1904'ten itibaren) Mayıs'tan Ekim'e kadar ilerlemeye devam ediyor. İkincisi, “Prusya T3”, 1969'dan beri Kandertalbahn'ın ana trenidir; takma adı Alemannik lehçesinde “Chanderli”dir.


Kandertalbahn müze treni güney Kara Orman'da seyahat ediyor




Kandertalbahn müze treni güney Kara Orman'da seyahat ediyor

Kaynak: Sebastian Ross


Çömlekçilik kenti Kandern ile Wollbach, Wittlen veya Binzen gibi istasyonlar ile Haltlingen arasındaki rotada, yolcular 13 kilometre boyunca yaklaşık yarım saat boyunca tipik bir Kara Orman demiryolu hattını deneyimliyorlar. Haltingen, Haltinger Stiege'den gelen Gutedel gibi şarabıyla tanınır. Tren istasyonundan Tüllinger Berg'deki üzüm bağlarının üzerinden geçen dört kilometre uzunluğundaki dairesel rotaya pek uzak değildir. Dönüş bileti 16 euro (kandertalbahn.com) karşılığında satın alınabiliyor.

Bu makale ilk olarak Haziran 2023'te yayınlandı.