Butan, Chukha bölgesinde lüks bir otel olmadan da yapılabilir.

Selvi

New member
Himalaya krallığında birçok lüks tatil yeri vardır. “Camp Jigmechu”da gecelik konaklamalar önemli ölçüde daha ucuzdur. Çuha'daki bir köy topluluğunun eko-projesi açık hava tatilleri için idealdir. Yemek pişirme, bölge turlarında size eşlik eden ev sahibi ailelerle birlikte yapılır.

Bölge Çuha


Butan, kış aylarında açık hava destinasyonu olarak tatilcilerin radarına pek girmedi. Dağları Alpler'den yüksektir, Himalaya eyaletinin yüzde 80'i 2000 metrenin üzerinde yüksekliktedir ve dağlar kutsal kabul edildiğinden ve korunduğu için kayak pistleri, kros kayak parkurları veya kar ayakkabısıyla turlar bulunmamaktadır.

Ancak kışın en iyi keşfedilen bir bölge var: yürüyerek, sandalla, kanoyla veya bisikletle. Güneybatıdaki büyük ölçüde tropik olan Chukha bölgesi, Paro Uluslararası Havaalanı'na arabayla sadece bir saat uzaklıktadır. Ganj-Brahmaputra ovasının bir parçasıdır; yaz aylarında sıcak muson iklimi ve ılık, kuru kışlar yaşanır. Soğuk kuzeyle sıcak bir kontrast oluşturuyor ve Bhutanlılar için burası bir tür Florida.


Himalayaların güney eteklerindeki nehir vadileri ve bataklıklar (timsahlarla birlikte), yağmur ormanları ve şelaleler tipiktir. Tarlalarda pirinç yetiştiriliyor, mandalina ve kakule hasadı yapılıyor. Nehir köylerinde tekne ve bisiklet kiralama imkanı mevcuttur, Gedu yakınındaki yeni Phaktshoding bisiklet yolu göl boyunca uzanmaktadır ve çok sayıda yürüyüş rotası bulunmaktadır.


Dolambaçlı bir yolculuk, Hindistan sınırındaki Phuntsholing'e giden üç saatlik otobüs turudur. Zaten iki ülkelik bir gezi için Chukha iyi bir seçimdir: Hindistan'a giden ve uluslararası yolculara da açık olan tek kara sınırı kapısı burada bulunmaktadır.

Nehir kenarında çadırda kamp yapmak


Otel yerine çadır: “Jigmechu Kampı” Çuha'daki bir köy topluluğunun en son eko-turist projesidir. Wangchu Nehri üzerindeki konumu, onu açık hava tatili için ideal bir ana kamp haline getiriyor: kano, akarsu raftingi, sinek balıkçılığı ve yağmur ormanında yürüyüş.


Doğayı seven tatilciler için bir seçenek – ve Butan'a özgü lüks otellerden önemli ölçüde daha ucuz (hem Six Senses hem de Aman'ın her biri beş lüks resort işletiyor). Kampçılar çadır getirebilir veya kiralayabilirler. Yemek pişirme turlarınızda size eşlik eden ev sahibi ailelerle birlikte yapılıyor.

Şapeli ziyaret etmek dilekleri yerine getiriyor


Tütsü çubukları, yeşil çay, kırmızı elbiseler; ilk bakışta Chukha'daki manastırların Butan'ın diğer yerlerindeki 2.000 kutsal mekandan pek farklı olmadığı görülüyor. Ancak Budistler özellikle, başkent Thimpu'dan arabayla bir saat uzaklıkta, Çukha'nın kuzeyindeki Chapcha yakınlarında 1650 yılında inşa edilen Dokhachu Goenpa tapınak kompleksine hac ziyareti yapmayı seviyorlar.


Kompleksin üzerinde 3048 metre yükseklikte kutsal bir kaya üzerinde vadinin en iyi manzarasına sahip bir şapel bulunmaktadır. Tanrı Yidham Ekajati'nin burada yaşadığı söyleniyor. Tibet Budizminin üç ana tanrısından biridir ve sağlık, mutluluk ve refah için güvenilir bir dilek sağlayıcıdır. Rahipler, örneğin çocuk sahibi olma isteği karşılanmayan kadınlardan gelen her samimi yardım çağrısına hızlı bir şekilde yanıt verdiklerini garanti ediyorlar.

Kraliyet ailesi de manastırda düzenli olarak dua ediyor – birçok Bhutanlı, çok sayıda çocuklarının (sarayda iki prens ve bir prenses yaşıyor) tanrının kutsamasından kaynaklandığına inanıyor.

Büyük ve küçük yetiler


Nehir vadilerinden dağlara kadar uzanan, saklanmak için yoğun, subtropikal ormanlar – bu, Chukha bölgesini aynı zamanda efsanevi bir yaratığa da ev sahipliği yapıyor: Michum. Tercüme edildiğinde isim “küçük adam” anlamına gelir. Çünkü efsanevi Michum, kardan adam veya yeti olarak da adlandırılan “vahşi adam” Migoi'nin yalnızca yarısı kadardır. Efsaneye göre küçük Michum, Butan'ın güney kesimlerindeki alçak dağlarda yaşarken, Migoi kuzeydeki yalnız buzul bölgelerinde dolaşmayı tercih ediyor.


Sakteng Yaban Hayatı Koruma Alanı'ndaki “Koca Ayak Vadisi” adlı efsanevi yaratığa özel olarak bir koruma alanı tahsis edildi. Yeti'ye ilham kaynağı olduğuna inanılan tüylü Himalaya kara ayısı da burada yaşıyor. Kardan adamla ilgili birkaç pul dizisi bile var. Öte yandan Küçük Michum, belki de Butan dışında pek tanınmadığı için daha az ilgi görüyor. Yerel halk onu maymuna benzeyen, zararsız bir yaratık olarak tanımlıyor.

Butan zaten CO'dur2-negatif


Butan hükümeti konuk başına günlük 100 ABD doları tutarında turizm vergisi alıyor ve bu nedenle bu tutarı yarı yarıya azalttı. İndirimli Sürdürülebilir Kalkınma Ücreti, koronayla ilgili çöküşün ardından turizmi canlandırmak için Ağustos 2027'ye kadar geçerli olacak. Altı ila on iki yaş arasındaki refakatçi çocuklar 50 ABD doları öder.


Ücretlerin çoğu çevrenin korunmasına gidiyor. Butan zaten CO'dur2-negatif. Yüzde 70'ini kaplayan ormanlar, ülkenin saldığı karbondioksitin üç katı kadar karbondioksiti emiyor. Her yıl daha fazla ağaç dikiliyor. Butan enerjisini hidroelektrik yoluyla üretiyor – en büyük enerji santralleri Chukha'daki Wangchu Nehri üzerindedir.

Alıntı


“İnanmak”

Butan'ın yeni turizm sloganı tek kelimeden oluşuyor: “İnan”. Uzun süredir kullanılan “Mutluluk bir yerdir” sloganının yerini alıyor. Bhutanlıların kişisel durumuna ilişkin en son anket, sıfırdan bire kadar bir ölçekte 0,756 değeriyle sonuçlandı; bu, insanların “sadece” yüzde 76 oranında mutlu olduğu anlamına geliyor. “İnan”, gelenek ile modernlik arasındaki dengeyi arayan Budist ülkede geleceği ve güveni temsil ediyor.

Tuhaf, rekor kıran, tipik: dünyamızın diğer kısımları Bölgesel çalışmalar serisine buradan ulaşabilirsiniz.