Cruise: Neredeyse hiçbir geminin hâlâ ruhu yok

Selvi

New member
Fikir Su üzerinde seyahat etmek

Neredeyse hiçbir yolcu gemisinin hâlâ ruhu yok



Günümüzde yeni yolcu gemileri, teknik yenilikler ve ekipman açısından üstünlükleriyle birbirlerini geride bırakıyor. Hizmet süreleri giderek kısalıyor ve duygusal bir bağ neredeyse hiç gelişemiyor. Efsanevi “Juno” gibi karaktere sahip yalnızca birkaç gemi kaldı.




6:46 itibariyle| Okuma süresi: 3 dakika



kaydeden Kira Hanser

sorumlu editör seyahat/stil/motor





Dünyanın gecelemeli en eski yolcu gemisi: Juno, 150 yıldır Göta Kanalı'nda seyrediyor



Dünyanın gecelemeli en eski yolcu gemisi: Juno, 150 yıldır Göta Kanalı'nda seyrediyor




Dünya rekoru: “Juno” 150 yıldır Göta Kanalı'nda seyrediyor

Kaynak: nakliye şirketi AB Göta Kanal


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



SChiffe'de onlarla duygusal bir bağ kurabileceğiniz bir sihir var. Birçok nakliye şirketi, tekrarlayıcı olarak bilinen bu tür yolcuları ancak hayal edebilir.

Her yıl dünya okyanuslarında seyreden yolcu gemilerinin çoğu, gemi yapımının teknik şaheserleridir, devasadır, abartılıdır, lükstür, ancak aynı zamanda giderek daha fazla benzer hale gelmektedirler. Diğer üstünlükler bireysel özellikler olarak kullanılmalıdır: en fazla havuz, en büyük balkonlu süitler, en iyi hizmet veya benzeri.

Bu gemilerde çoğunlukla eksik olan şey bir ruh, bir tür kişisel karakterdir. Ancak çok yavaş gelişebilir. Ancak zamanla bir gemiye varma yolunu bulur; gemi mimarisi ile yolcuların etkileşimi olarak ortaya çıkar; deniz veya nehirlerdeki maceralar, anekdotlar ve hikayelerle zenginleşir.

Ancak yeni yolcu gemilerinin çoğunun, kruvazörleri için manevi bir yaşam geliştirmeye hiç vakti yok. Hizmet süresi sınırlı olduğundan ve gittikçe kısaldığından, 25 yıl sonra genellikle sona erer ve yeni teknolojiye ihtiyaç duyulur. Peki bu gemiler bu süre zarfında hangi büyük hikayeyi anlatmış olabilir? Her hafta sayısız isimsiz yolcu için lojistik merkez haline geldiler. Bazen bu gemiler kiralanıyor veya satılıyor, ancak çoğu zaman hizmet dışı bırakılıyor ve hurdaya çıkarılıyor ve sonuçta kullanılmış yapısal çelik olarak Bangladeş'te son buluyor.

Bu gemiler rekor tutuyor


Hala ruhu olan çok az yolcu gemisi var. Bugün hala yollarda seyreden 93 yaşındaki “Deniz Bulutu” gibi. Bu onu dünyanın en büyük ve en uzun süre hizmet veren yolcu gemisi yapıyor.

Dört direkli barque, 1931 yılında Kiel'de New York'lu bir çift için mermer şömineleri, altın muslukları ve tik kaplamalarıyla özel bir yat olarak inşa edildi. Daha sonra Karayip diktatörünün parti gemisi oldu, daha sonra kiralandı ve Alman kaptan Hartmut Paschburg 1970'lerin sonlarında gemiyi denize açılmaya elverişli olmadığını keşfedip yeniden yüzdürene kadar unutuldu. Orijinal olarak restore edilen “Deniz Bulutu” şu anda 64 yolcusuyla Grenadinler çevresinde mutlu bir şekilde seyrediyor.


Gemi yolculukları hakkında daha fazla bilgi:




Bir de Göta Kanalı'ndaki efsanevi “Juno” var. 150 yaşında olması onu dünyanın en eski gece konaklamalı yolcu gemisi yapıyor. Bu, koruma altındaki bir yapıdır. 1874'ten bu yana yaz aylarında 190 kilometre uzunluğundaki İsveç kanalı üzerinden Stockholm'e yolcu götürüyor ve kanalın 58 kilidinin her birini biliyor.

150 yılda yalnızca beş yaralanma kaydedildi: 1931'de kilitli bir kapıya çarptı ve 2023'te çamura saplandı. Kaptana göre bugün bile tek pervaneyle sürüş tarzları biraz “inatçı” olarak değerlendiriliyor.

Yolcuların birçoğu sürekli yolculardan oluşuyor ya da halihazırda “Juno” ile seyahat etmiş olan büyük-büyük-büyükanne ve büyükbabalarının ayak izlerini takip ediyorlar. Bugün bile yiyecekleri mutfaktan yemek odasına taşıyan aynı ahşap asansör iç çekerek inliyor. Bir geminin ruhu.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.