Avrupa Transit vergisi
Amsterdam’da yolcular yüksek ek maliyetlerle karşı karşıya
Hollanda, Amsterdam-Schiphol Havalimanı’nda transit yolcular için ağır bir ekstra vergi planlayan ilk AB ülkesidir. Havaalanı operatörleri ve KLM, olumsuz etkilere karşı uyarıyor. Vergi gelirse diğer ülkeler de aynısını yapabilir.
7:34 itibariyle| Okuma süresi: 3 dakika
kaydeden Kira Hanser
sorumlu editör seyahat/stil/motor
Hollandalı havayolu KLM’ye ait bir uçak Amsterdam-Schiphol Havalimanı’ndan kalkıyor
Kaynak: Picture Alliance/NurPhoto/Nicolas Economou
WUluslararası uçuş rezervasyonu yaptığınızda genellikle bağlantılı uçuşlara güvenmek zorunda kalırsınız. Avrupa’da Alman yolcular için önemli olan transit havalimanları arasında Londra-Heathrow, Paris-Charles de Gaulle ve Amsterdam-Schiphol bulunmaktadır. İkincisi özellikle Karayipler ve Güney Amerika’ya yapılan uçuşlar için popülerdir.
Hollanda’nın her yerdeki bu merkezinde, artık transit yolcuların bilet fiyatlarında beklenmedik bir artış riski var. Hollanda Parlamentosu, gelecekte Amsterdam Schiphol Havalimanı’ndaki uluslararası transit yolculara havacılık vergisi uygulayacak bir yasa tasarısı sundu. Hollanda’da 2021’den bu yana kalkışlar için ulusal bir havacılık vergisi uygulanıyor ve bu vergi şu anda yolcu başına yaklaşık 28 avro civarında. Ancak transit yolcular daha önce bundan muaf tutuluyordu.
Mağdur olanlar ise 24 saatten daha az duraklama süresi olan ve sonrasında aynı veya farklı havayolu şirketiyle aktarmalı uçuşla yolculuklarına devam eden yolculardır. Hollandalı havacılık haberleri Luchtvaartnieuws.nl’ye göre, yeni transit vergisinden elde edilecek ek gelir, Hollanda’da yaşayanların enerji maliyetlerini azaltmak için kullanılacak. Amsterdam-Schiphol üzerinden bağlantı kuran yolcular için dönüş bileti yaklaşık olarak Yasa çıkar çıkmaz 50 ila 52 euro daha pahalı.
KLM ve Amsterdam-Schiphol Havalimanı’na Eleştiri
Hollandalı havayolu KLM de hava trafiği üzerindeki olumsuz etkiler konusunda uyardı. Önemli bir hava trafiği merkezi olarak Schiphol, dünya çapındaki yolcuları birbirine bağlamada çok önemli bir rol oynuyor.
ayrıca oku
Şirketten yapılan açıklamada, transfer yolcularına uygulanan bu verginin müşterileri alternatif havalimanlarını seçmeye teşvik edebileceği ve bunun da KLM için önemli gelir kayıplarına yol açabileceği belirtildi. KLM CEO’su Marjan Rintel, LinkedIn hakkında şu yorumu yaptı: “Böyle bir verginin getirilmesi anlaşılmaz ve çok endişe verici.”
Havayolunun iş modeli, öncelikli olarak transit yolcuların Avrupa uçuşundan Amsterdam-Schiphol’da kıtalararası uçuşa geçmesinden oluşuyor. KLM’ye göre havayolunun on yolcusundan altısı orada değişiyor.
ayrıca oku
Havayolları D konumundan kaçınıyor
Amsterdam-Schiphol’daki havaalanı işletmecileri de yolcu sayısında yüzde 30’a varan bir düşüşten korkuyor. Havacılık portalı “Airline Weekly”ye göre yalnızca 2023 yılının ilk sekiz ayında yaklaşık 15 milyon yolcu başka bir uçuşa geçti.
Hollanda’nın transit vergisi bir model olabilir
KLM’ye göre Hollanda, AB’de ve aynı zamanda dünyada böyle bir transit vergisi uygulayan ilk ve şu ana kadar tek ülke olacak. Ancak bu girişimin domino etkisi yaratması mümkün: Kasım seçimlerine kadar geçici bir hükümete liderlik eden Hollanda Başbakanı Mark Rutte, AB’yi de sürece dahil etmek istiyor.
Parlamentoya bu tür önlemlerin gelecekte Avrupa Birliği bağlamında da incelenmesi gerektiğini önerdi. Uzun vadede bu, tüm AB devletlerinin havalimanlarında uluslararası misafirler için transit vergileri getirmesinin önünü açabilir.
Hava yolculuğu hakkında daha fazla bilgi:
Almanya’da da 2010 yılından bu yana federal vergi olarak mesafeye dayalı bir havacılık vergisi var. 1 Ocak 2023’ten bu yana yolcu başına kısa mesafe uçuşlarda 12,73 euro, orta mesafe uçuşlarda 32,25 euro, uzun mesafe uçuşlarda ise 58,06 euro oldu. Transit yolcular şu anda bundan muaftır.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Amsterdam’da yolcular yüksek ek maliyetlerle karşı karşıya
Hollanda, Amsterdam-Schiphol Havalimanı’nda transit yolcular için ağır bir ekstra vergi planlayan ilk AB ülkesidir. Havaalanı operatörleri ve KLM, olumsuz etkilere karşı uyarıyor. Vergi gelirse diğer ülkeler de aynısını yapabilir.
7:34 itibariyle| Okuma süresi: 3 dakika
kaydeden Kira Hanser
sorumlu editör seyahat/stil/motor
Hollandalı havayolu KLM’ye ait bir uçak Amsterdam-Schiphol Havalimanı’ndan kalkıyor
Kaynak: Picture Alliance/NurPhoto/Nicolas Economou
WUluslararası uçuş rezervasyonu yaptığınızda genellikle bağlantılı uçuşlara güvenmek zorunda kalırsınız. Avrupa’da Alman yolcular için önemli olan transit havalimanları arasında Londra-Heathrow, Paris-Charles de Gaulle ve Amsterdam-Schiphol bulunmaktadır. İkincisi özellikle Karayipler ve Güney Amerika’ya yapılan uçuşlar için popülerdir.
Hollanda’nın her yerdeki bu merkezinde, artık transit yolcuların bilet fiyatlarında beklenmedik bir artış riski var. Hollanda Parlamentosu, gelecekte Amsterdam Schiphol Havalimanı’ndaki uluslararası transit yolculara havacılık vergisi uygulayacak bir yasa tasarısı sundu. Hollanda’da 2021’den bu yana kalkışlar için ulusal bir havacılık vergisi uygulanıyor ve bu vergi şu anda yolcu başına yaklaşık 28 avro civarında. Ancak transit yolcular daha önce bundan muaf tutuluyordu.
Mağdur olanlar ise 24 saatten daha az duraklama süresi olan ve sonrasında aynı veya farklı havayolu şirketiyle aktarmalı uçuşla yolculuklarına devam eden yolculardır. Hollandalı havacılık haberleri Luchtvaartnieuws.nl’ye göre, yeni transit vergisinden elde edilecek ek gelir, Hollanda’da yaşayanların enerji maliyetlerini azaltmak için kullanılacak. Amsterdam-Schiphol üzerinden bağlantı kuran yolcular için dönüş bileti yaklaşık olarak Yasa çıkar çıkmaz 50 ila 52 euro daha pahalı.
KLM ve Amsterdam-Schiphol Havalimanı’na Eleştiri
Hollandalı havayolu KLM de hava trafiği üzerindeki olumsuz etkiler konusunda uyardı. Önemli bir hava trafiği merkezi olarak Schiphol, dünya çapındaki yolcuları birbirine bağlamada çok önemli bir rol oynuyor.
ayrıca oku
Şirketten yapılan açıklamada, transfer yolcularına uygulanan bu verginin müşterileri alternatif havalimanlarını seçmeye teşvik edebileceği ve bunun da KLM için önemli gelir kayıplarına yol açabileceği belirtildi. KLM CEO’su Marjan Rintel, LinkedIn hakkında şu yorumu yaptı: “Böyle bir verginin getirilmesi anlaşılmaz ve çok endişe verici.”
Havayolunun iş modeli, öncelikli olarak transit yolcuların Avrupa uçuşundan Amsterdam-Schiphol’da kıtalararası uçuşa geçmesinden oluşuyor. KLM’ye göre havayolunun on yolcusundan altısı orada değişiyor.
ayrıca oku
Havayolları D konumundan kaçınıyor
Amsterdam-Schiphol’daki havaalanı işletmecileri de yolcu sayısında yüzde 30’a varan bir düşüşten korkuyor. Havacılık portalı “Airline Weekly”ye göre yalnızca 2023 yılının ilk sekiz ayında yaklaşık 15 milyon yolcu başka bir uçuşa geçti.
Hollanda’nın transit vergisi bir model olabilir
KLM’ye göre Hollanda, AB’de ve aynı zamanda dünyada böyle bir transit vergisi uygulayan ilk ve şu ana kadar tek ülke olacak. Ancak bu girişimin domino etkisi yaratması mümkün: Kasım seçimlerine kadar geçici bir hükümete liderlik eden Hollanda Başbakanı Mark Rutte, AB’yi de sürece dahil etmek istiyor.
Parlamentoya bu tür önlemlerin gelecekte Avrupa Birliği bağlamında da incelenmesi gerektiğini önerdi. Uzun vadede bu, tüm AB devletlerinin havalimanlarında uluslararası misafirler için transit vergileri getirmesinin önünü açabilir.
Hava yolculuğu hakkında daha fazla bilgi:
Almanya’da da 2010 yılından bu yana federal vergi olarak mesafeye dayalı bir havacılık vergisi var. 1 Ocak 2023’ten bu yana yolcu başına kısa mesafe uçuşlarda 12,73 euro, orta mesafe uçuşlarda 32,25 euro, uzun mesafe uçuşlarda ise 58,06 euro oldu. Transit yolcular şu anda bundan muaftır.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.