Deutsche Bahn: 7 Haziran’dan itibaren daha seyrek tren gecikmeleri için geri ödeme

Selvi

New member
Almanya Yolcu Hakları

Haziran’da demiryolu müşterileri için neler değişiyor?



Demiryolu yolcularının hakları 7 Haziran’dan itibaren kısıtlanacak. Yeni bir düzenleme, yolcuların daha önce tazminat alma hakkına sahip olduğu bazı durumlarda gecikme veya iptal durumunda artık geri ödeme sağlamamaktadır. Başka şeyler de değişiyor. Genel Bakış.




13:34 itibarıyla| Okuma süresi: 3 dakika




Fırtına nedeniyle tren gecikmeleri veya iptalleri olursa, demiryolu yolcuları artık tazminat hakkına sahip olmayacak




Fırtına nedeniyle tren gecikmeleri veya iptalleri olursa, demiryolu yolcuları artık gelecekte tazminat alma hakkına sahip olmayacak.

Kaynak: pa/dpa/Gregor Fischer


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



NAvrupa çapında geçerli olan demiryolu yolcu haklarına göre tren yolcuları, iptal ve rötar durumlarında demiryolu şirketinden ücret iadesi talep edebilirler. Ancak 7 Haziran 2023 tarihinden itibaren, hakları kısıtlı yeni bir “Demiryolu yolcularının hak ve yükümlülüklerine ilişkin Yönetmelik” (EU 2021/782) uygulanacaktır.

Bu tarihten itibaren, demiryolu şirketleri, gecikmenin aşağıdaki nedenlerden biri nedeniyle meydana gelmesi durumunda artık tazminat ödemek zorunda değildir: fırtına gibi mücbir sebepler, bir yolcunun kusuru, üçüncü şahısların davranışları, örneğin; izleme sistemine veya sabotaj eylemlerine girin. Ayrıca, tüm özen gösterilmesine rağmen trenin gecikmesi veya iptali kaçınılmaz olmalıdır.

Avrupa Tüketici Merkezi tarafından bildirildiği üzere, demiryolu personelinin grevlerinin mücbir sebep kavramına girmediğini bilmekte fayda var. Demiryolu şirketi, yukarıda belirtilenler dışındaki gecikmeler için tazminat ödemeye devam etmelidir – daha önce olduğu gibi, 60 dakikayı aşan ve 119 dakikaya kadar olan gecikmeler için ücretin yüzde 25’i. Hatta 120 dakikadan itibaren yüzde 50’dir (tek bir yolculuğa göre).

Gidiş ve dönüş için bilet alan herkes, güzergah başına geri ödeme hesaplanırken ücretin yarısı esas alınır. Örneğin, dönüş bileti 150 Euro’ya mal olduysa ve tren yalnızca gidiş yolculuğunda rötar yaptıysa, o zaman yüzde 25 veya 50, 150 Euro’nun yarısı, yani 75 Euro’yu temel alır.


ayrıca oku








Dikkat: Kaçırılan bağlantılı uçuş veya artık kullanılamayan otel rezervasyonu gibi gecikmeden kaynaklanan dolaylı hasarlar demiryolu şirketi tarafından ödenmeyecektir. Yolcu üzerinde oturmaya devam eder. Ancak daha önce durum böyleydi.

Deutsche Bahn yeniden rezervasyon yaparken daha fazla özgürlüğe sahip


Bir tren iptali veya 60 dakikadan fazla gecikme sonrasında diğer yolcu haklarında da herhangi bir değişiklik olmamıştır: demiryolu şirketi yolculara yiyecek ve içecek sağlamaya devam etmelidir (varsa veya makul bir şekilde teslim edilebilirse). Ve yolcunun daha sonraki bir trende yeniden yer ayırtma hakkı vardır. Ancak 7 Haziran’dan itibaren yolcular, başka bir demiryolu şirketinin treninde yeniden rezervasyon yaptırırlarsa buna katlanmak zorunda kalacaklar.

Ayrıca, sonraki yolculuğu kendisi organize edebilir ve masrafları demiryolu şirketinden tahsil edebilir. Ancak, bu yalnızca demiryolu şirketinin bunu kabul etmesi veya trenin tarifeli kalkışından sonraki 100 dakika içinde bileti başka bir tren veya ulaşım aracı için yeniden rezerve etmemesi durumunda geçerlidir. Bu durumda yolcu örneğin otobüsle yolculuğuna devam edebilir.


Trenle seyahat hakkında daha fazla bilgi:




Yolculuk anlamsız hale geldiyse, 7 Haziran 2023’ten öncekiyle aynı şey geçerlidir: yolcular, Deutsche Bahn’dan ücretin tamamını geri talep edebilir. Misafir gecikme nedeniyle yolculuğuna devam etmek istemezse tren yolculuğunu yarıda keserek ücretsiz olarak başlangıç istasyonuna geri götürülebilir. Bu durumda, rotanın sürülmeyen kısmı için de hak sahibi olur. Bu kural da değişmeden geçerlidir.

Devam eden yolculuk mümkün değilse, demiryolları bir gecelik otel konaklama ücretini ve gerekirse otele dönüş yolculuğunun ücretini ödemek zorundadır. Bu eski yolcu hakları yönetmeliğinde de geçerliydi. Yeni olan, gecikmenin mücbir sebeplerden veya üçüncü şahısların davranışlarından kaynaklanması halinde, Deutsche Bahn’ın otelde konaklamayı üç gece ile sınırlayabilmesidir.

Yolcunun bagajını teslim etmesi ve bagajın kaybolması durumunda sorumluluk demiryolu şirketinindir. Bu kural da değişmedi. Almanya Avrupa Tüketici Merkezi, yeni kurallar nedeniyle Deutsche Bahn veya başka bir demiryolu şirketinden para iadesi almak isteyen herkes için ücretsiz örnek mektup oluşturucu “S.elbst-H.ilfe-T.ool” oluşturdu. Bu, haklarınızı kendiniz ve doğrudan nakliye şirketi ile savunmanıza olanak tanır: selbsthilfe.evz.de/auf-reisen/bahn/.