Almanya Meraklı anekdotlar
Interflug – biraz farklı Alman havayolu
Düşük maliyetli uçuş öncüsü, döviz tahsildarı ve gemideki Stasi; Interflug hakkında anlatılacak pek çok ilginç anekdot var. Bir uçuş görevlisi, 30 yıl önce faaliyetlerini durduran GDR havayolu şirketinin geçmişinin izini sürüyor.
17:54 itibarıyla| Okuma süresi: 3 dakika
Doğu Almanya'nın devlet havayolu şirketi Interflug, mürettebatının ve hükümetin gururuydu
Kaynak: Andreas Spaeth
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Kçelişki olarak: Bir yanda sakinlerini hapseden bir devlet yani Doğu Almanya, diğer yanda kıtalararası havayolu işleten. Interflug, Dubai, Havana veya Bangkok'a uzun mesafeli uçuşlarla Doğu Almanya liderliğine arzu edilen “dünya standardını” ve her şeyden önce Batı para birimini vermeye çalıştı.
Denizaşırı ülkelere ve Batı Avrupa'ya giden uçaklarda en fazla birkaç ayrıcalıklı Doğu Almanya vatandaşı bulunduğundan, “sosyalist olmayan ekonomik bölgeye” giden yolcuların büyük bir kısmı, Doğu Berlin'den çok ucuz fiyatlara Interflug biletleri alan Batı Almanlar ve Batı Berlinlilerdi. o zamanlar, ancak D-Mark'lar için İstanbul, Larnaka, Amsterdam veya Şam'a gidiyordu.
1980'lerde Doğu Almanya hattı, Batı'daki rekabeti ciddi biçimde baltalayan ilk düşük maliyetli havayolu öncüsü oldu ve hatta Batılı yolcuları kendi servis otobüsleriyle Batı Berlin'den Doğu Almanya'nın merkezi havaalanı Berlin-Schönefeld'e taşıdı.
Önce Deutsche Lufthansa – ardından Interflug
Interflug'un selefinin Deutsche Lufthansa olması da ilginçti; 1955 ile 1958 yılları arasında, Federal Almanya'da zaten bir Deutsche Lufthansa olmasına rağmen, Doğu Almanya'nın yeni kurulan havayolu şirketi bu isim altında faaliyet gösteriyordu. Ancak Batı Almanlar, savaş öncesi Kranich hattını bu isimle sürdürmek için marka hukuku açısından daha iyi kartlara sahipti.
Interflug'un Doğu Almanya'daki müşterilere reklam vermek için kullandığı bir reklam posteri
Kaynak: ddr-reklame.tumblr.com
Doğu Almanya, 1963 yılına kadar tüm havacılık sistemini Interflug ismine dönüştürdü. O andan itibaren haşere kontrolü için kullanılan sprey uçaklarından sivil havalimanlarının işletilmesine ve ticari havacılığa kadar her şeye Interflug adı verildi.
Kendisi de günlük işinde bir uçuş görevlisi olan Batı Alman Sebastian Schmitz, eğlenceli kitabı “Interflug – The Flight Line of the GDR”de (Motorbuch Verlag, 192 sayfa, 24,90 euro) ideolojik olmayan hoş bir üslupla bu ve diğer detayları anlatıyor. ). Bu cilt, havacılık meraklıları için resimli bir kitaptan çok daha fazlasıdır; birçok tarihi referans nedeniyle, aynı zamanda yakın Alman tarihi boyunca heyecan verici bir tur da sunmaktadır.
Erfurt'taki Interflug seyahat acentası da havayoluyla olan hizmetini durdurdu
Kaynak: resim ittifakı / ZB
Kitap özellikle insanlara yakın olduğu yerde güçlüdür. Eski bir Interflug hostesi “Elbette ayrıcalıklıydık” diyor. “Doğu Almanya'daki 'normal' insanların asla ulaşamayacağı pek çok şeye erişimimiz vardı. Ve yurt dışına seyahat etme ayrıcalığı!”
Mürettebat, geceyi sosyalist olmayan ülkelerde geçirirken, Batı para birimiyle ödenen masrafları evlerine getirebilmek için evlerinden yiyecek bile götürdüler.
Kırmızı koltuklar, kırmızı plastik bardaklar ve açık bagaj rafı: Interflug'da gemide böyle görünüyordu
Kaynak: Andreas Spaeth
Uçan personel için parti üyeliği şart değildi. Stasi'nin kabinde ve kokpit ekibinde muhbirlerin bulunması, hatta bağlılığın sağlanmasını sağladı.
Reklamcılık
Loto24
WELT avantajıyla piyangoyu çevrimiçi oynayın
Mutluluk senin olduğun yerdir! Bir WELT okuyucusu olarak, özel yeni müşteri avantajıyla yazarken 3,60 Euro'ya kadar tasarruf etme şansınız var – biletinizi şimdi milyonlara güvence altına alın.
Stasi, Interflug renklerine bürünmüş kendi uçağını bile işletiyordu. Kitap bu karanlık tarafı atlamıyor ve Erich Honecker'in devlet ziyareti uçuşlarında pilotları pijamalarıyla ziyaret etmekten hoşlandığı anekdotu da atlamıyor.
Doğu Almanya havayolunun bir anısı
Bu süreç tam 33 yıl önce sona erdi – Nisan 1991'de son Interflug Tupolew Viyana'dan Berlin-Schönefeld'deki ana havaalanına indi ve ardından Treuhand Doğu Alman havayolunu tasfiye etti.
ayrıca oku
Interflug'un ancak 1989'da devraldığı üç Airbus, Bundeswehr'in uçuş bekleme tesisinde sona erdi. Kalan Sovyet menşeli makinelerin çoğu hurdaya çıkarıldı.
Son durak: Bu Interflug jeti, Stölln planör havaalanındaki müze uçağıdır
Kaynak: PA/dpa/Jens Kalaene
Ancak atılan bir IL-62 uzun mesafe jeti hayatta kaldı: Ekim 1989'da, Berlin Duvarı'nın yıkılmasına üç haftadan az bir süre kala, Berlin'in kuzeybatısındaki Stölln planör havaalanındaki 800 metrelik kısa çim piste indi ve uçaklara dönüştürüldü. bir müze uçağı. Bugüne kadar var olan en güzel Interflug eseri olarak görülebilir.
Bu makale ilk olarak Eylül 2021'de yayınlandı.
Interflug – biraz farklı Alman havayolu
Düşük maliyetli uçuş öncüsü, döviz tahsildarı ve gemideki Stasi; Interflug hakkında anlatılacak pek çok ilginç anekdot var. Bir uçuş görevlisi, 30 yıl önce faaliyetlerini durduran GDR havayolu şirketinin geçmişinin izini sürüyor.
17:54 itibarıyla| Okuma süresi: 3 dakika
Doğu Almanya'nın devlet havayolu şirketi Interflug, mürettebatının ve hükümetin gururuydu
Kaynak: Andreas Spaeth
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Kçelişki olarak: Bir yanda sakinlerini hapseden bir devlet yani Doğu Almanya, diğer yanda kıtalararası havayolu işleten. Interflug, Dubai, Havana veya Bangkok'a uzun mesafeli uçuşlarla Doğu Almanya liderliğine arzu edilen “dünya standardını” ve her şeyden önce Batı para birimini vermeye çalıştı.
Denizaşırı ülkelere ve Batı Avrupa'ya giden uçaklarda en fazla birkaç ayrıcalıklı Doğu Almanya vatandaşı bulunduğundan, “sosyalist olmayan ekonomik bölgeye” giden yolcuların büyük bir kısmı, Doğu Berlin'den çok ucuz fiyatlara Interflug biletleri alan Batı Almanlar ve Batı Berlinlilerdi. o zamanlar, ancak D-Mark'lar için İstanbul, Larnaka, Amsterdam veya Şam'a gidiyordu.
1980'lerde Doğu Almanya hattı, Batı'daki rekabeti ciddi biçimde baltalayan ilk düşük maliyetli havayolu öncüsü oldu ve hatta Batılı yolcuları kendi servis otobüsleriyle Batı Berlin'den Doğu Almanya'nın merkezi havaalanı Berlin-Schönefeld'e taşıdı.
Önce Deutsche Lufthansa – ardından Interflug
Interflug'un selefinin Deutsche Lufthansa olması da ilginçti; 1955 ile 1958 yılları arasında, Federal Almanya'da zaten bir Deutsche Lufthansa olmasına rağmen, Doğu Almanya'nın yeni kurulan havayolu şirketi bu isim altında faaliyet gösteriyordu. Ancak Batı Almanlar, savaş öncesi Kranich hattını bu isimle sürdürmek için marka hukuku açısından daha iyi kartlara sahipti.
Interflug'un Doğu Almanya'daki müşterilere reklam vermek için kullandığı bir reklam posteri
Kaynak: ddr-reklame.tumblr.com
Doğu Almanya, 1963 yılına kadar tüm havacılık sistemini Interflug ismine dönüştürdü. O andan itibaren haşere kontrolü için kullanılan sprey uçaklarından sivil havalimanlarının işletilmesine ve ticari havacılığa kadar her şeye Interflug adı verildi.
Kendisi de günlük işinde bir uçuş görevlisi olan Batı Alman Sebastian Schmitz, eğlenceli kitabı “Interflug – The Flight Line of the GDR”de (Motorbuch Verlag, 192 sayfa, 24,90 euro) ideolojik olmayan hoş bir üslupla bu ve diğer detayları anlatıyor. ). Bu cilt, havacılık meraklıları için resimli bir kitaptan çok daha fazlasıdır; birçok tarihi referans nedeniyle, aynı zamanda yakın Alman tarihi boyunca heyecan verici bir tur da sunmaktadır.
Erfurt'taki Interflug seyahat acentası da havayoluyla olan hizmetini durdurdu
Kaynak: resim ittifakı / ZB
Kitap özellikle insanlara yakın olduğu yerde güçlüdür. Eski bir Interflug hostesi “Elbette ayrıcalıklıydık” diyor. “Doğu Almanya'daki 'normal' insanların asla ulaşamayacağı pek çok şeye erişimimiz vardı. Ve yurt dışına seyahat etme ayrıcalığı!”
Mürettebat, geceyi sosyalist olmayan ülkelerde geçirirken, Batı para birimiyle ödenen masrafları evlerine getirebilmek için evlerinden yiyecek bile götürdüler.
Kırmızı koltuklar, kırmızı plastik bardaklar ve açık bagaj rafı: Interflug'da gemide böyle görünüyordu
Kaynak: Andreas Spaeth
Uçan personel için parti üyeliği şart değildi. Stasi'nin kabinde ve kokpit ekibinde muhbirlerin bulunması, hatta bağlılığın sağlanmasını sağladı.
Reklamcılık
Loto24
WELT avantajıyla piyangoyu çevrimiçi oynayın
Mutluluk senin olduğun yerdir! Bir WELT okuyucusu olarak, özel yeni müşteri avantajıyla yazarken 3,60 Euro'ya kadar tasarruf etme şansınız var – biletinizi şimdi milyonlara güvence altına alın.
Stasi, Interflug renklerine bürünmüş kendi uçağını bile işletiyordu. Kitap bu karanlık tarafı atlamıyor ve Erich Honecker'in devlet ziyareti uçuşlarında pilotları pijamalarıyla ziyaret etmekten hoşlandığı anekdotu da atlamıyor.
Doğu Almanya havayolunun bir anısı
Bu süreç tam 33 yıl önce sona erdi – Nisan 1991'de son Interflug Tupolew Viyana'dan Berlin-Schönefeld'deki ana havaalanına indi ve ardından Treuhand Doğu Alman havayolunu tasfiye etti.
ayrıca oku
Interflug'un ancak 1989'da devraldığı üç Airbus, Bundeswehr'in uçuş bekleme tesisinde sona erdi. Kalan Sovyet menşeli makinelerin çoğu hurdaya çıkarıldı.
Son durak: Bu Interflug jeti, Stölln planör havaalanındaki müze uçağıdır
Kaynak: PA/dpa/Jens Kalaene
Ancak atılan bir IL-62 uzun mesafe jeti hayatta kaldı: Ekim 1989'da, Berlin Duvarı'nın yıkılmasına üç haftadan az bir süre kala, Berlin'in kuzeybatısındaki Stölln planör havaalanındaki 800 metrelik kısa çim piste indi ve uçaklara dönüştürüldü. bir müze uçağı. Bugüne kadar var olan en güzel Interflug eseri olarak görülebilir.
Bu makale ilk olarak Eylül 2021'de yayınlandı.