Dünyanın en hızlı treni: Saatte 460 kilometre hıza ulaşıyor

Selvi

New member
Uzun mesafe seyahati Kanatsız Uçmak

İşte dünyanın en hızlı trenleri



Yüksek hızlı trenler, kısa uçuşlara harika bir alternatif oldukları için dünya çapında giderek daha önemli hale geliyor. Özellikle büyük şehirlere şaşırtıcı derecede kısa sürede ulaşmak için kullanılabiliyorlar. En hızlı sürüşlere genel bir bakış sunuyoruz.




Tarih: 8 Eylül 2023| Okuma süresi: 4 dakika




Japonya'daki Shinkansen trenleri düzenli hizmette saatte 320 km'ye kadar hıza ulaşıyor




Japonya’daki Shinkansen trenleri düzenli hizmette saatte 320 km’ye kadar hıza ulaşıyor

Kaynak: Getty Images/500px Yayınlanmamış Plus/Luke Zeme/500px


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Wmevcut hava felaketlerini not ediyor ve kısa uçuşların neden iyi bir fikir olmadığını anlıyor. Alternatif ise hızlı trenlerdir. Her ne kadar Almanya bu demiryolu araçlarının geliştirilmesinde lider olsa da, Deutsche Bahn harap bir demiryolu ağıyla kendisini yavaşlatıyor. Ancak diğer ülkelerde “uçak mı, araba mı, tren mi?” sorusu artık gündeme gelmiyor çünkü süper hızlı trenler şehirden şehire kendi rotalarında trafik sıkışıklığı olmadan ilerliyor.

Shinkansen’in Japonya’da kendi raylı sistemi var


Japonya sayesinde tüm dünya bunu nasıl doğru yapacağını biliyor: Ülke, 1964’ten bu yana Hızlı Tren olarak da bilinen Shinkansen’i işletiyor. Artık elektrikli arabaları olmayan yüksek hızlı bir tren. Bunun yerine tahrikler trenin tüm uzunluğu boyunca dağıtılır. Bu, aynı anda eşit dağıtılmış güç ve frenleme gücünü garanti eder.

Ve önemli: Trenin kendi ray sistemi var. Tokyo – Osaka rotası 1964 Olimpiyat Oyunları zamanında açıldı ve dünya şaşkına döndü. 515,4 kilometrelik yolculuk inanılmaz bir 3 saat 10 dakikada tamamlanabildi. Azami hız saatte 210 kilometreydi.


Trenler ve demiryolu seyahati hakkında daha fazla bilgi:




Trenler artık düzenli olarak 320 km/saat hıza ulaşıyor ve neredeyse tüm ada devletini dolaşabileceğiniz dokuz Shinkansen hattı bulunuyor. Özellikle yabancı yolcular konfordan etkileniyor; örneğin ayrı ayrı ayarlanabilen klima, ısıtmalı klozet koltuklu tuvaletler ve yiyecek otomatları.

Fransa’daki TGV dünya rekoru kırdı


Fransa, Avrupa’da TGV (Train à grande Vitesse) ile yüksek hızlı trenlerin öncüleri arasında şüphesiz kendisini sayabilir. TGV, 2007 yılında 574,8 km/saatlik dünya rekoru hızına bile ulaştı. TGV’ler, şu anda Paris’ten Fransa’ya yaklaşık 2.500 kilometre uzanan kendi yüksek hızlı ağları üzerinde 320 km/saat’e varan hızlarla ülke boyunca ilerliyor.


Fransa: Bir TGV Inoui, Brittany'deki Guérande tuz yataklarından geçiyor




Bir TGV Inoui, Brittany’deki Guérande tuz düzlüklerinden geçiyor

Kaynak: resim ittifakı/PHOTOPQR/OUEST FRANSA/MAXPPP/Franck Dubray


Paris’ten Lyon’a ilk ticari rota 1982’de faaliyete geçti. 429 kilometrelik güzergahta yolculuk süresi yarıya inerek iki saate indi. TGV artık Paris’ten Marsilya’ya kadar olan 660 kilometrelik mesafeyi dört saatte kat edebiliyor.

TGV artık sınırların ötesine geçerek komşu ülkeleri Fransız başkentine bağlıyor. TGV teknolojisi aynı zamanda 1992’den itibaren İspanya’nın yüksek hızlı trenlerinin de başlangıcıydı.

Almanya’daki ICE3’ün kendi rotası yok


Hız açısından da Almanya’nın ICE3 trenleri 1999’dan bu yana 330 km/saat hıza ulaşarak ön sıralarda yer alıyor. Siemens ve Bombardier mühendisleri bu tren tipini ilk olarak 180 kilometre uzunluğundaki Köln-Frankfurt güzergahı için tasarladılar ve trenin saatte 300 km’ye varan hızlara ulaşabildiğini söyledi. Bu, yolculuk süresinin 2,5 saatten 62 dakikaya düştüğü anlamına geliyor.


Bir ICE3 Bavyera'daki Gemünden am Main'den geçiyor.  Almanya'nın yüksek hızlı trenler için kendi demiryolu ağı yok




Bir ICE3 Bavyera’daki Gemünden am Main’den geçiyor. Almanya’nın yüksek hızlı trenler için kendi demiryolu ağı yok

Kaynak: Picture Alliance/Markus Mainka


İhracat rekoru kıran ICE3’ü özel kılan şey, güdüsüdür. Shinkansen’e benzer şekilde, çoklu ünite olarak adlandırılan ünitenin artık herhangi bir elektrikli arabası yok. Bu durumda, 16 elektrik motoru sekiz tren vagonunun dördüne dağıtılıyor ve toplam 11.000 hp güç sağlıyor. Bu, yokuşlarda bile hızı korumayı kolaylaştırır.

Ancak Almanya’daki ICE3’ün eksiği, varış noktalarına engelsiz ve zamanında ulaşabilmesini sağlayacak kendi rotası.

Çin’deki Fuxing, misafirlerini yüksek teknolojiyle şımartıyor


Çin, en büyük atılımını, Şangay Maglev Treni olarak da bilinen Şangay Transrapid’in 2002 yılında faaliyete geçmesiyle gerçekleştirdi. Siemens gibi şirketlerin de dahil olduğu manyetik kaldırma treni saatte 460 kilometrelik azami hıza ulaşıyor.


Çin: Shanghai Transrapid saatte 460 kilometre hıza ulaşıyor




Shanghai Transrapid saatte 460 kilometre hıza ulaşıyor

Kaynak: Getty Images/Yaorusheng


Transrapid, düzenli işletimde Şangay Yeni Uluslararası Fuar Merkezi ile Pudong Havaalanı arasındaki 30 kilometrelik rotayı yedi buçuk dakikada birbirine bağlıyor. Bu da trenin 3,5 dakika sonra 430 km/saat hız sınırına ulaşması ve ardından son istasyona doğru yavaşlaması anlamına geliyor.


ayrıca oku


Venedik-Simplon-Orient-Express'in önündeki şef






Ancak Halk Cumhuriyeti, Şangay Maglev Treni ile daha yeni ısındı. Fuxing treni, model CR 400, tamamen Çin yapımıdır ve normal işletimde 350 km/saat azami hızıyla 2016’dan bu yana dünyanın en hızlı yolcu trenlerinden biri olmuştur. Hız rekoru 420 km/saattir.


Fuxing treni, model CR 400, tamamen Çin'in geliştirdiği bir gelişmedir




Fuxing treni, model CR 400, tamamen Çin’in geliştirdiği bir gelişmedir

Kaynak: Picture Alliance/CHROMORANGE/Markus Mainka


Son teknolojiyle donatılan tren, yolculara kişiselleştirilmiş uçak içi eğlence sunan koltuklar, kablosuz şarj istasyonları ve pencereleri güneş ışığına göre renklendiren akıllı camlar sunuyor. Fuxing, Pekin – Şanghay – Hong Kong arasındaki 2.230 kilometrelik rotayı dokuz saatte tamamlıyor. 1980’li yılların başında bu tren yolculuğu hâlâ iki gün civarında sürüyordu.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.