Dünyanın en tuhaf pistleri: Burası uçakların kum, buz ve suya indiği yer

Selvi

New member
Sİskoçya, Antarktika, Maldivler: Dünyanın gezginlerin çok özel uçuş deneyimi yaşayabileceği üç bölgesi. Yani uçağın her zamanki gibi varış yerinde beton veya asfalt piste inmediği pistler. Ancak buzda, kumda veya okyanus suyunda.

Bu uçuşlar havacılık tutkunları arasında büyük talep görüyor ve bazıları heyecan verici uçuş deneyimi nedeniyle bilet rezervasyonu yapıyor. Bu mümkün çünkü sadece özel uçaklarla gerçekleştirilen cesur uçuş seferlerinden değil, profesyonel havayollarının düzenli olarak rezervasyon yapılabilen yolcu uçuşlarından bahsediyoruz.

Erkek/Maldivler: Kokpitte çıplak ayak


Sıra dışı uçuşlar için dünyanın en ünlü yeri Maldivler'dir. Hint Okyanusu'ndaki ülke, atollerden ve neredeyse 200'ü tatil adası olan 1.000'den fazla mercan adasından oluşuyor. Başkent Male'deki uluslararası havaalanından transfer teknesiyle veya deniz uçağıyla ulaşılabilir. Male'deki geniş gövdeli jetlerin beton pistinin hemen yanındaki dünyanın en büyük deniz uçağı havalimanına kalkış ve iniş yapıyorlar.

İki su pisti şamandıralarla işaretlenmiştir ve her gün yaklaşık 600 uçuş hareketi sayılmaktadır. Burada bazen her dakika makineler havalanıyor ya da tekerlek yerine sahip oldukları iki şamandırayla denize su sıçratıyor. Hem yolcular hem de izleyiciler için benzersiz bir deneyim.





Trans Maldivian Airlines uçakları ortalama 40 yaşın üzerindedir

Kaynak: Markus Mainka/CHROMORANGE/picture Alliance


Su havaalanı, karada bir havaalanı binası içeriyor: Çinliler tarafından inşa edilen ve Ekim 2022'den beri faaliyette olan yeni Noovilu Deniz Uçağı Terminali. Konukların ayrılışlarını şık bir şekilde bekleyebilecekleri 20'ye yakın dinlenme salonu bulunmaktadır ancak bunlar havayolları tarafından değil, daha büyük tatil merkezleri tarafından işletilmektedir. Uçak kalkışa hazır olduğunda ahşap yürüyüş yollarından yürüyerek tekne gibi bağlanmış ve suyun üzerinde sallanan uçağa ulaşıyorsunuz.


ayrıca oku








Trans Maldivian Airlines (TMA) pazar lideridir ve ayrıca daha küçük olan Manta Air de 17 yolcu artı bagaj taşıyabilen, efsanevi çift motorlu turboprop uçak olan 60'tan fazla yıkılmaz Kanadalı Twin Otters'ı tek başına işletmektedir. mürettebat tarafından taşınıp indirilir. TMA'da bu uçan beygirler ortalama 41 yaşındadır ancak mükemmel bir şekilde bakılmış ve kanıtlanmışlardır. 1967 yılında inşa edilen en eski uçak en dikkat çekici olanıdır: Parlak sarı renkte ve siyah noktalarla boyanmıştır – TMA buna “Uçan Kutu Balığı” adını verir ve Four Seasons Resorts'a yapılan uçuşlarda kullanılır.


Erkek terminali




Erkek terminali

Kaynak: TMA


Pilotların çoğu Kanadalı ve Avustralyalılar ile Yeni Zelandalılar da sıklıkla kokpitte oturuyor; neredeyse tamamı yalınayak. Bir pilot, “Bu işin en iyi tarafı, özgürlük hissi” diyor, “artı daha güvenli çünkü pedallardan bu kadar kolay kaymıyorsunuz.” TMA yılda bir milyonun üzerinde yolcuyu yaklaşık 80 tatil noktasına uçuruyor. her birinin sabit bir uçuş planı olmayan on iki atol. Şirket patronu AUM Fawzy, “Bizim için, ne zaman uçacağımıza ve kimi yanımızda götüreceğimize tatil köyleri karar veriyor; kimse doğrudan bizden ülkelerarası uçuş rezervasyonu yapamaz” diyor. “Issız adalara gidiş-dönüş veya geziler mümkündür.”

Tüm uçuşlar her zaman görünürde ve dolayısıyla yalnızca gündüzleri gerçekleşir. 150 ila 450 metre arasında alçaktan uçtuğumuz için adaların ve kumsalların görünürlüğü muhteşem. Gemide ücretsiz koltuk seçimi mevcuttur; eğer cam kenarında bir koltuk almak istiyorsanız uçağa binerken acele etmelisiniz.

Ada tatil yerlerine transfer uçuşlarının maliyeti, mesafeye bağlı olarak 260 ila 600 ABD doları arasındadır (240 ila 560 avro, tatil köyünde konaklama yoluyla rezervasyon yapılabilir); Fotoğraf turlarının ücreti kişi başı 150$'dan (140 Euro) başlıyor, transmaldivian.com.

Wolf's Fang/Antarktika: Airbus buz pistinde


Yakın zamana kadar Antarktika'ya herkesin rezervasyon yapabileceği büyük bir yolcu uçağıyla düzenli bir uçuş bağlantısı yoktu. En azından gerekli değişikliğe sahip olanlar için bu artık mümkün: İngiliz operatör White Desert, Kasım ve Şubat ayları arasında her hafta eski bir Emirates Airbus A340 ile Cape Town'dan Queen Maud'daki Wolf's Fang'daki buz pistine beş saatten biraz fazla bir sürede uçuyor. Antarktika'nın hinterlandındaki arazi.

Üç saat kadar sonsuz buzun içinde kalıyorsun, sonra geri dönüyorsun. Airbus öncelikle Antarktika araştırma istasyonlarından personel taşıyor, dolayısıyla uçuşlar sadece çökmekte olan tatilciler için bir boş zaman etkinliği değil.

En güneydeki kıtada özel olarak işletilen tek uçak pisti kıyıdan 400 kilometre içeride bulunuyor. White Desert'in patronu Patrick Woodhead, “Burada normalde kayak merkezlerinde gördüğünüz üç kar temizleme aracından oluşan bir filomuz var” diyor ve şöyle devam ediyor: “uzmanlardan oluşan bir ekip, pisti en az dört gün boyunca tek bir inişe hazırlamak için bunları kullanıyor. ”


Bu uçuşların en dikkat çeken kısmı ise Airbus'ın Antarktika'daki buz pistine inişi.




Bu uçuşların en dikkat çeken kısmı ise Airbus'ın Antarktika'daki buz pistine inişi.

Kaynak: Andreas Spaeth


Altındaki buzul buzu yaklaşık 700 metre kalınlığındadır. İniş yapabilmek için buz pistindeki sıcaklığın maksimum eksi altı santigrat derece olması gerekiyor; daha yüksek sıcaklıklarda yüzey çok yumuşak hale geliyor. Görüşün de doğru olması gerekiyor.

İniş başlamadan önce Antarktika kıyılarının beyaz buz kenarı hala parlıyor; mavi okyanusta milyonlarca buz parçası ve büyük buzdağları görülebiliyor. Alışmak için kabindeki sıcaklık zaten düşürüldü ve yolcular polar ekipmanlarını giydiler. Son yaklaşmada, eğitimsiz bir göz, bırakın pisti görmek şöyle dursun, yerdeki bulut örtüsünün altında ayırt edilebilir herhangi bir şeyi bile görmekte zorluk çeker – yalnızca ufuktaki dağ silsilesi biraz yönlendirme sağlar.


REKLAMCILIK





KEYİF

WELT okuyucularına teklif: Bir pakette 6 yaz şarabı!



WELT ile işbirliği içinde VINOS size özel bir öne çıkan özellik sunuyor: 6 kırmızı şarap + garson bıçağı






Pilotların kartal gözleri, iniş noktasından 15 mil önce, hiçbir ışığın olmadığı buz pistini çoktan fark etmişti. İşaretleme görevi gören yalnızca birkaç küçük bayrak var; hazırlanan pistin beyazı, çevredeki kardan pek göze çarpmıyor. Devasa jet havalanırken küçük sıçramalar yapıyor; doğal buz pisti, günlerce süren özenli hazırlıklara rağmen beton kadar düz değil.

White Desert, 1 Aralık 2024 ile 19 Ocak 2025 arasında birden fazla tarihte kişi başı 15.950 $ (14.860 Euro) karşılığında Wolf's Fang Camp'e Antarktika günübirlik tur sunuyor, white-desert.com/adventures/the-greatest-day/.

Barra/İskoçya: Sadece sular çekildiğinde iniş


Masmavi sular, bembeyaz kumsallar, arkada yemyeşil yeşillikler. Aşağıdaki Güney Denizleri olabilir. Ama burası İskoçya, daha doğrusu: Dış Hebridler'deki Barra adası, Glasgow'dan bir saatlik uçuş mesafesinde. İniş sırasında hiçbir yerde havaalanı pisti görülmüyor. Fark etmez: Loganair'in günlük iki tarifeli uçuşu doğrudan sahile iner. Bu sadece sular çekildiğinde mümkündür; günün geri kalanında iniş alanı Atlantik tarafından sular altında kalır; bu dünyada eşi benzeri olmayan bir durumdur.

Gelgitin çekilmesine rağmen bugün “pistte” hala biraz su var; mavi-beyaz İkiz Su Samuru hâlâ inmek üzere. Pervaneli uçak küçük bir sıçrama ile kuma değiyor, biraz sallanıyor ve kumsalda suyun eşit şekilde oluşturduğu dalgalar kabinde hissediliyor. Sprey, ana iniş takımının tekerleklerine bel hizasında sıçrar, uçak hızla fren yapar. Glasgow'dan kalkan BE6851 sefer sayılı uçuş varış noktasına zamanında ulaştı. Hatta Avustralya'dan Barra'ya sırf bu özel uçuşu deneyimlemek için gelen ziyaretçiler bile var.


Glasgow'dan tarifeli bir uçuş Barra plajına indi




Glasgow'dan tarifeli bir uçuş Barra plajına indi

Kaynak: Andreas Spaeth


Havaalanı patronu Michael Galbraith, “İniş yaklaştığında kuledeki yanıp sönen ışığı yakıyoruz ve dışarıdaki rüzgar tulumu yalnızca aktif uçuş operasyonu olduğunda patlıyor” diyor. “Yaz aylarında uçuşlar hızla doluyor ancak ağırlık nedeniyle Twin Otter'dan daha büyük uçakları kullanamıyoruz ve dar gelgit penceresi daha fazla uçuşa izin vermiyor.”


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Barra'da, uçakların her zaman rüzgâra doğru uçabilmesi için, 670 ila 850 metre uzunluğunda, kum üzerinde belirlenmiş üç kalkış ve iniş pisti bulunuyor. Galbraith şöyle açıklıyor: “Her iki uçta da yalnızca ahşap bir işaret var.” Bir başka özellik: “Pistleri sürekli olarak traktörlerle düzeltmek ve kumu temizlemek zorunda kalıyoruz, aksi takdirde uçaklar için fazla dengesiz hale geliyor.”

Günde birkaç kez denetim yapılıyor çünkü gelgit genellikle uçak pistinde yeri olmayan bir şeyi kıyıya vuruyor: “Yakın zamanda burada iki metre uzunluğunda ölü bir köpekbalığı bulduk ve pistte de ölü bir yunus yatıyordu.” dünyada başka hiçbir havalimanının yaşamadığı bir deneyim.

Loganair Glasgow'dan Barra'ya günde iki kez uçuyor, dönüş uçuşları 300 £'dan (350 €), loganair.co.uk.

Geziye katılım White Desert tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza go2.as/unabhaengigkeit adresinden ulaşılabilir.



Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.