Egyptair ile uçulan Booked Lufthansa: Rezervasyon sırasında kod paylaşımını bu şekilde anlıyorsunuz

Selvi

New member
DAlman milyarder Klaus-Michael Kühne ne demek istediğini açıkça söylemeyi seviyor. Lufthansa veya Swiss, başka şirketlerin uçaklarıyla uçtuğunda, “orijinalini” tercih ettiği için “yanlış etiketleme” olarak görüyor. Birçok tatilci, bu arada Lufthansa’nın en büyük tek hissedarı olan Kühne gibidir. Hangi hattan rezervasyon yaptıklarına dikkat ederler. Ancak kapıdaki sürpriz bazen harikadır – yolcuların beklemedikleri bir uçağa binmeleri gerektiğinde.

Booked Lufthansa – “Air Unknown” ile uçuldu: Giderek daha sık bir şekilde, bilette asfaltta olduğundan tamamen farklı bir havayolu var. Bu kesinlikle bir tesadüf değil, etkileşimin bir yöntemi var. Havayollarının bunun için teknik bir terimi bile var: Bir şirket kendi uçuş numarası altında başka bir uçağı pazarladığında buna “kod paylaşımı” diyorlar.

Bu saklambaç oyunu popülerdir. Örneğin Lufthansa, artık jetlerini United Airlines, Scandinavian SAS ve Thai International gibi endüstri devleriyle ve aynı zamanda Hırvat Adria Airways, Air India ve Egyptair gibi nispeten bilinmeyen havayollarıyla paylaşıyor.

Havayolu için kod paylaşımı bir kazançtır


Rekabet farklı değil: Air France rezervasyonu yaptıranlar, Çek CSA veya Romanya Tarom ile tanışabilirler. Beklenen British Airways yerine, yolcular bazen Chinese China Southern veya Royal Jordanian’a binerler. Hollandalı KLM, Air Serbia ve Bulgaria Air ile uçabilir. Ve Singapur Havayolları müşterileri bazen kendilerini Egyptair koltuklarında buluyor.


ayrıca oku







Bugün hemen hemen her uluslararası havayolunun, makinelerini ve rotalarını paylaştığı ortak hatları vardır. Havayolunun avantajı açıktır: kendi uçağına sahip olma riskini almadan rota ve uçuş saatleri sunabilir. Maliyetler düşer, karlar artar.

Yolcu ise aptaldır. Ne de olsa, güvendiği havayolu şirketinden rezervasyon yaptırdı ve genellikle bir rakibin biletinden daha fazlasını ödedi çünkü belirli bir düzeyde hizmet ve uçak standardı bekliyordu. Ve sonra aniden başka bir havayoluyla uçmak ve hizmetlerini test etmek zorunda kalıyor.

Yolcular için uçmanın dezavantajları


Küçük sıkıntılardan biri, kahvaltıda her zamanki siyah ekmeğin eksik olması ve gemide yerel gazete olmamasıdır. Genellikle hostesler de kötü Almanca anlarlar.

Diğer bir dezavantaj, havayollarının farklı bagaj düzenlemeleri olabilir: Bir havayolu 23 kilogram ağırlığındaki valizlere ve on kilogramlık el bagajına izin verirken, başka bir havayolu sadece 20 kilogramlık valizlere ve sekiz kilograma kadar el bagajına izin veriyor. Bir codeshare uçuştan önce, anlaşmalı havayollarının bagaj düzenlemelerini mutlaka kontrol etmelisiniz!

Kod paylaşımlı uçuşlarda iptal veya uçuş rötar durumlarında tazminat ve tazminat ödemeleri açısından da farklılıklar olabilmektedir. Lufthansa, Kanada’daki kar fırtınasında mahsur kalırsa, yolcu AB tazminat ödemelerine hak kazanır. Air Canada ile Kanada yönergeleriyle uğraşmak zorunda kalacaksınız.


Uçak yolculuğu hakkında daha fazla ipucu ve bilgi:




Ancak hepsi bu kadar değil: can sıkıcı aktarım bağlantıları genellikle kod paylaşımı yoluyla gizli tutulur. Örneğin Air France uçuş programı, Frankfurt’tan San Francisco’ya direkt bir uçuş gibi görünüyor. Gerçekte Fransızların uçuşu Paris’te bitiyor, oradan da ortak şirket Delta ile devam ediyor. 19 saatlik toplam seyahat süresi ile yolcunun, Delta Air Lines ile doğrudan uçmanın neredeyse dört saat daha hızlı olacağını fark etmesi için bolca zamanı vardır.

Kod paylaşımı uygulamalarının yasal dayanağı yoktur. Çünkü yolcunun uydurma olarak algıladığı şey hukuken tamamen yasaldır. Uluslararası hava yolculuğunu düzenleyen 1929 tarihli Varşova Konvansiyonu, yalnızca “taşıyıcıyı” bir bilet alıcısını taşımakla yükümlü kılar. Hangi uçakla ve hangi mürettebatla ona kalmış.

Seyahat edenler rezervasyon yaparken nelere dikkat etmelidir?


Yani müşteriye kalan tek şey oyunun içini görmek. Uçuş planına dayalı olarak en havadar aldatıcı paketlerin maskesinin nasıl kaldırılacağına dair birkaç ipucu: Olağandışı uçuş numaraları bilenleri şüphelendirir. Örneğin Lufthansa’da 5000’den yüksek rakamlar genellikle işbirliği uçuşlarını ifade eder.

Kod paylaşımının açık bir işareti, sözde çift adlandırmadır. Zaman çizelgesindeki “JPLH” şu anlama gelir: Adria Airways (JP) ve Lufthansa (LH) tarafından ortak uçuş, Adria Airways tarafından uçulur (ilk kısaltma).

Yıldız işaretleri iyiye işaret etmez: Genellikle diğer şirketlerin makinelerini temsil ederler. Açıklama genellikle web sitesinin alt kısmında gizlidir: Orada bir yıldızın ortak bir havayoluyla uçuşu temsil ettiğini, ikincisinin ise en az bir kez değiştirmeniz gerektiği anlamına geldiğini öğrenebilirsiniz.

Üçüncü ülkeler arasındaki uçuşlar neredeyse her zaman şüphelidir. Swiss’in Buenos Aires ile Santiago de Chile arasında veya British Airways’in Münih’ten Paris’e uçtuğu iddia ediliyorsa, o zaman bir şeyler ters gidiyor demektir. Çünkü yabancı bir ülkeden yabancı bir ülkeye, kendi ülkesine dokunmadan kalkış hakkı (sözde yedinci trafik serbestisi hakkı) havayolları çok nadiren alır.

Uzun uçuşlar için rezervasyon yaparken, tüm ara duraklar, söz konusu uçak türü ve dahil olan şirketlerle birlikte kesin rota hakkında soru sormaya her zaman değer. Nereye bakacağınızı biliyorsanız, birçok rezervasyon sitesi bu soruları çok doğru bir şekilde yanıtlar. Örneğin Lufthansa ile uçuş numarası satırının aşağısına bakmanız yeterlidir ve orada (küçük harflerle) istediğiniz bilgileri, yani hangi havayollarının gerçekte hangi uçuşu gerçekleştirdiğini bulacaksınız.