Engelberg: İsviçre’de kayak – Titlis’teki derin kar bağımlılık yapıyor

Selvi

New member
eOna bağlı kalmak kolay değil. Heini lakaplı Heinrich Giesker, pistin yanındaki derin, yoğun karda dönüşlerini tam olarak yapıyor. Tamamen zahmetsiz görünmüyor. Heini’nin 70’li yaşlarının sonlarında olması ya da o öğleden sonra Titlis’te görüş mesafesinin zayıf olması, bu da onun kayakları koşmasına izin veremeyeceği anlamına geliyor olabilir. Ama yine de her zaman yetişmeye çalışıyorsunuz çünkü oldukça hızlı.

Bu ortak inişler sırasında Heini’nin Engelberg’deki itibarını nereden aldığını anlamaya başlıyorsunuz. Eskiden moda sektöründe faaliyet gösteren emekli, bölge için adeta bir maskot ve yerel bir efsane haline geldi. Neden? Çünkü çok fazla kayak yapıyor. Kışın neredeyse her gün, Heini tahtalarını ayaklarının altına bağlar ve Titlis’in yamaçlarında, tercihen de pistin yanında kayak yapar. “Bu bir bağımlılık” diyor. Ona inanıyorsun.

Kar bağımlısı Heini ve Engelberg birlikte gidiyorlar. İsviçre’nin merkezindeki Titlis’teki (3238 m) kayak merkezi – Lucerne’den trenle 40 dakika uzaklıkta – ülkedeki en uzun kayak sezonuna sahip olduğunu tanıtıyor. Ve Heini’yi “boy milyoneri” olarak görüyoruz. Buzuldaki sezon Kasım ayında başlıyor ve son dönüşler genellikle Mayıs ayında yapılabiliyor. Heini bundan en iyi şekilde yararlanıyor; yılda 150 günden fazla kayak yapıyor. Kayak merkezi maskotu rolü onu rahatsız etmiyor gibi görünüyor; o her zaman burada zaten.





Kaynak: İnfografik WELT


Titlis’teki yamaçların kuzeye bakan konumu, yüksek düzeyde kar güvenliği sağlar. Ancak iklim değişikliği burada da hissediliyor, Titlis buzulu küçülüyor. Erimeyi geciktirmek için yaz boyunca yünle kaplanıyor ama aynı zamanda bir noktada kaçınılmaz olanın geleceğini ve çok da uzak olmayan bir gelecekte buzulun artık var olmayacağını da biliyoruz. Bu yaz yine çok acı çektiğini söylüyorlar.

Yamaçlardan uzakta buz mağarası ve “Uçurum Yürüyüşü” sizi baştan çıkarıyor


Titlis dağ istasyonundaki buzul mağarasına yer değişikliği: buza oyulmuş, ışıkla aydınlatılmış bir mağara, aynı zamanda zirvenin altında Engelberg’e kayak yapmaya gelmeyen birçok kişinin de ilgisini çekiyor.

Yolculuk sırasında 360 derece dönen Rotair gondoluyla her yıl bir milyondan fazla insan Titlis’e seyahat ediyor. Bu nedenle bazen zirve istasyonundaki izleme noktalarında, kayaya oyulmuş panoramik çelik köprü “Cliff Walk”ta ve buzul mağarasında sıkışık olabiliyor.


İsviçre'deki Engelberg: Titlis dağ istasyonundaki buzul mağarası 120 metre uzunluğundadır




Işıklı buz tüneli: Titlis dağ istasyonundaki buzul mağarası 120 metre uzunluğundadır

Kaynak: dpa-tmn


Yaklaşık 120 metre yükseklikteki mağarada, pürüzsüz buz duvarları boyunca burada nelerin kaybolacağını görebilirsiniz. Ziyaretimiz sırasında Titlis Bergbahnen’den Urs Egli yukarıyı işaret ederek, üzerinizde hâlâ yaklaşık sekiz metre buzul var diyor. “30 yıl sonra muhtemelen artık orada olmayacak.”

Ancak buzul hala mevcut ve kışın buz tabakasında hala yeterince kar var. Titlis bölgesi serbest sürüş cenneti olarak kabul ediliyor.

Pek çok farklı piste yürümek zorunda kalmadan asansörlerden ulaşılabilir; bu da onu kullanışlı kılar. En iyi bilinenleri “Büyük 5″tir: iki ila sekiz kilometre uzunluğunda beş pist dışı rota; vadinin aşağısında neredeyse 2000 metrelik yükseklik farkıyla “Kralın koşusu” olarak adlandırılan zorlu Galtiberg de buna dahildir. Ancak: Hiçbir ipucu olmadan bırakmak daha iyidir. Kaza riski vardır. Gondoldan yarıkları görebilirsiniz.


İsviçre: 80 kilometrelik iyi bir piste sahip olan Engelberg çok büyük bir kayak alanı değil;  Bakımlı pistlerin yanı sıra özellikle freeride olanaklarıyla da tanınıyor




80 kilometrelik iyi bir piste sahip olan Engelberg çok büyük bir kayak alanı değil; Bakımlı pistlerin yanı sıra özellikle freeride olanaklarıyla da tanınıyor

Kaynak: dpa-tmn


Bilgili bir şirketle derin kara girmek daha iyidir. Engelberg’in serbest sürüş sahnesi gündüzleri dağda ve akşamları tren istasyonunun hemen yanındaki “Ski Lodge” otelde barda bira içmek için faaliyet gösteriyor.

Burada özellikle çok sayıda İskandinav var. 2000’li yılların ortalarından itibaren giderek daha fazla gelmeye başladıklarını söylüyorlar. Çünkü hiçbir Alp kasabasına, Stockholm’den Zürih üzerinden Engelberg’den daha hızlı ulaşılamaz. Çünkü İsviçre İskandinav standartlarına göre pahalı değil. Ve elbette, çünkü Titlis’teki derin kar cazip geliyor.

Birçoğu kışın orada kalıyor, yarı zamanlı çalışıyor ve serbest sürüşe çıkıyor. Bir otelci, özellikle İskandinavların Engelberg’e destek verdiğini söylüyor. Buradaki kavramlar biraz daha uluslararası, daha şehirli ve daha genç hale geldi.

Turizm Engelberg’e nasıl geldi?


Mekan aynı zamanda sofistike, nostaljik yönünü de koruyor. “Kempinski Palace Engelberg”, tren istasyonunun diğer tarafında, “Ski Lodge”dan yaklaşık iki dakikalık yürüme mesafesinde bunun simgesidir. 2021 yazında açılan beş yıldızlı otel, aynı zamanda 1904 yılında açılan “Grand Hotel Winterhaus”un yapısını da koruyan modern ve lüks bir tapınaktır.


İsviçre:




Şehir merkezindeki Grand Hotel: “Kempinski Palace Engelberg” 2021 yazında açıldı

Kaynak: dpa-tmn


Turizm 19. yüzyılın ortalarında Engelberg’de başladı. Varlıklı orta sınıf, yaz tatili ve tedavi için yüksek zirvelerle çevrili manastır köyüne geldi. Gelenler çoğunlukla İngilizlerdi. Londra’dan Engelberg’e özel trenlerin olduğu söyleniyor. Burası hızla büyüyor, oteller çoğalıyordu. Bu zamanın bir kanıtı, yamaçta inşa edilmiş, resimli bir kitaptan fırlamış bir Belle Époque evi olan “Hotel Terrace”tır.

Şehir merkezindeki göze çarpmayan bir ev olan “Tal Müzesi”nde şehrin tarihi ve turizm tartışılıyor: Birinci Dünya Savaşı öncesinde Engelberg’de yılda ortalama 140.000 “geceleme” sayılıyordu. o zamanlar. Bugün yerel turizm derneğine göre 800.000’den fazla geceleme var.

Lüks otellerden birinde kalmak istemediğiniz sürece artık Engelberg’de kalmak için çok zengin olmanıza gerek yok. Çünkü daha küçük bütçelere uygun evler de mevcut. Engelberg, genel olarak İsviçre gibi elbette ucuz bir destinasyon değil.


İsviçre:




“Uçurum Yürüyüşü” gibi ilgi çekici yerler, kış aylarında bile kayak veya snowboard yapmayan birçok insanı Titlis Dağı’na çekmektedir.

Kaynak: dpa-tmn


Ama mesafeleri kısa olan rahat bir yer. Tren istasyonundan kayak alanına, büyük kros kayak alanına veya merkeze ve 1120 yılında kurulan Benedictine manastırına kadar her şey yürüme mesafesindedir ve yürümek istemiyorsanız aşağıdaki yollardan birine binebilirsiniz: birçok ücretsiz otobüs.

Her gün Titlis’te kayak yapmak


Uzun süreli kayakçı Heini Giesker, her kış gününde kasabada yalnızca tek bir varış noktası biliyor: Titlis vadi istasyonu. Onu hayrete düşüren şey ise, ileri yaşlarında her gün dağda keyifle eğlenmesidir. Artık sabahları her zaman ilk gelen olmadığını, ancak öğleden sonra geç saatlerde pistler kapandığında hâlâ her zaman sonuncu olduğunu söylüyor.


Şapka mı yoksa kayak gözlüğü mü?  Heinrich Giesker'in genellikle buna ihtiyacı yok; 77 yaşındaki adam aynı zamanda toz karı da sürüyor




Şapka mı yoksa kayak gözlüğü mü? Heinrich Giesker’in genellikle buna ihtiyacı yok; 77 yaşındaki adam aynı zamanda toz karı da sürüyor

Kaynak: dpa-tmn


Kulübede uzun molalara izin vermiyor; Heini, kendisini istisnasız selamlayan teleferik ve gondol istasyonlarındaki personelle sadece sohbet ediyor.

Onunla birlikte bir istasyonda beklerseniz, aniden, gitmek üzere olan bir gondolun kapısına gizlice girmesi de mümkündür. Sadece gülümsüyor ve bağırıyor: “Bir yolculuğu kaçırmayın!”


Kış tatilleri için daha fazla ipucu:




Bu yüzden Engelberg’e gelirseniz beyaz giyinmiş, saçları uçuşan bir kayakçıya dikkat etmelisiniz. Çünkü sadece rüzgarlı ve buz gibi soğuk havalarda şapka ve kayak gözlüğü takıyor. Aksi takdirde Titlis’in derin karlı yamaçlarında berrak bir kafa ve yüzünde bir gülümsemeyle kayakla kayıyor.

İpuçları ve bilgiler:


Tatil istikameti: 4.400 nüfuslu kasaba, İsviçre’nin merkezindeki Obwalden kantonunda çeşitli dağ sıralarıyla çevrilidir.

Oraya varmak: Lucerne-Engelberg Ekspresi ile Engelberg’e kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Trenin kayak depolama bölmeleri vardır ve her saat başı çalışır. Lucerne’den seyahat süresi: iyi bir 40 dakika. Lucerne’e ise Zürih ve Basel’den trenle de ulaşılabilir. En yakın havaalanı Zürih’tir.

Alplerde kayak: 24 teleferik ve gondol ile 82 kilometrelik piste ulaşılıyor. Titlis kayak alanı, kuzeye doğru yönelmesi nedeniyle oldukça karlı kabul ediliyor, ancak aynı zamanda birçok kırmızı ve siyah pist ile de zorlu. Aile dostu ve daha güneşli bir alternatif ise şehrin diğer ucunda yer alan güneye bakan Brunni kayak alanıdır.

Kros kayağı: Engelberg’in içinde ve çevresinde 40 kilometreden fazla bakımlı kros parkuru bulunmaktadır – vadideki rotalar tren istasyonunun hemen yakınındadır (engelberg.ch/winter/langlauf).

Uç: 900 yıldan daha eski Benedictine manastırı ziyaret etmeye değer. Haftada birkaç kez rehberli turlar düzenlenmektedir. Manastır kilisesinde her gün saat 18.00’de kılınan akşam namazı (akşam namazı) özel bir ziyarettir. Rahiplerin şarkıları ve derin org tonları insanın içini ısıtıyor (kloster-engelberg.ch).

Daha fazla bilgi: engelberg.ch; titlis.ch/de


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.