Ermenistan’da Tatiller: Kafkasya’daki ülke dünyayı dolaşanları bile şaşırtıyor

Selvi

New member
NSadece trafik işaretleri yeni gelenleri sıcaktan daha çok terletiyor. Ermeni yazısının kıvrımlı harflerine tüm işaretlerde İngilizce bir çeviri eşlik etmiyor, bu durumda Yunan kehaneti kadar esrarengiz görünüyorlar. Bu karakterler macera vaat ediyor – ve hatta deneyimli gezginlere gerçekten bir yabancı gibi hissedebilmenin heyecan verici hissini sunuyor.

Ermenistan ziyaretçilerine bir şey yapıyor: onları anında ilk kez keşfediyormuşçasına merak penceresini sonuna kadar açan heyecanlı meraklılara dönüştürüyor ve dünyanın en eski şehirlerinden biri olan Erivan’da başlıyor.

Nuh, tufan sırasında gemisiyle Ağrı Dağı’nın zirvesinde mahsur kaldığında, izci olarak bir güvercin gönderdi. Kuş dönmeyince Nuh kendini aramaya cesaret etti ve mutlu bir şekilde “Yerevatlar!” – “Kara görüyorum!” diye bağırdı. Ermenistan’ın bugünkü başkentinin yaklaşık 2800 yıl önce bu toprak parçası üzerine kurulduğu söyleniyor.





Kaynak: İnfografik DÜNYA


Bununla birlikte, çoğu için Erivan sadece bir isim, haritada kafalarında hakkında hiçbir resim olmayan bir nokta, ama en azından bazı şakalar, Erivan Radyosu’ndan dünyaca ünlü şakalar. Sosyalizm altındaki devlet baskısına karşı bir çıkış olarak yaratıldılar ve her zaman aynı kalıba göre yapılandırıldılar: halktan -hayali- yayıncıya görünüşte naif bir soru olarak. Cevap her zaman Sovyet rejimine kurnazca bir göndermeydi. Sovyet cumhuriyetlerindeki parti liderliği, yolsuzluk ve kıtlık hedef alındı.


ayrıca oku








Örneğin, kulağa şöyle geliyordu: “Erivan Radyosu’na soru: Radyo Erivan şakaları gerçekten ödüllendiriliyor mu? Cevap: Prensipte evet, 30 yıldan ‘yaşama’ kadar.” Moskova’dan çok uzakta, Asya ile Avrupa arasındaki dağlık Kafkasya bölgesinde, Ermeniler görünüşe göre mizahi bir muhalefet biçimini kaldırabiliyorlardı.

Başkent Erivan’da heyecan verici deneyimler


Bugün Erivan’da sosyalizm, prefabrike binaların kapı eşiklerine çömelmiş, Doğu bloğu formatındaki hantal bir heykel olan “Ermenistan Ana”ya nostaljik bir şekilde yapışmış tozlu bir hatıradan başka bir şey değil. Sovyet döneminin gerekliliklerine ek olarak, Erivan’ın ana alışveriş caddesi Abovyan’da kayakla atlama gibi ayakkabılarla yalpalayan ya da gündelik kokteyllerin sipariş edildiği lüks otel ve butiklerle şehir merkezinde modernlik çağırıyor.

Neyse ki, küreselleşmenin tekdüzeliği henüz yayılmadı. Ermenistan 1991’de Sovyetler Birliği’nden ayrılıp kapitalizme girmiş olsa da, Erivan’ın merkezi aynı cep telefonu mağazaları, moda mağazaları ve eczane zincirleriyle klonlanmış şehir içi şehirlerden biri haline gelmedi.


Akşam Erivan: Batan güneş, Ağrı Dağı'nı sıcak bir ışıkla yıkar




Akşam Erivan: Batan güneş, Ağrı Dağı’nı sıcak bir ışıkla yıkar

Kaynak: Getty Images/Moment RF/Emad aljumah


Ermeni mütevazılığının mutfak kanıtı, yemeğin gurme fırfırlar olmadan, ancak büyük porsiyonlarda sunulduğu rahat arka bahçe restoranlarında sağlanır: dağ kuzukulağı çorbası, narin üzüm yaprakları, zeytinyağında sotelenmiş patlıcan ve kıyılmış ceviz, Sevan Gölü’nden alabalık odun üzerinde ızgara. Yemek olarak, hala eski geleneğe göre toprak fırınlarda pişirilen ve Unesco tarafından somut olmayan dünya mirası ilan edilen mayasız pide olan ılık lavaşa batırdığınız ceviz ve nar ekşisi ve kırmızı biber sosu yeterli olacaktır. 2014 yılında

Winston Churchill’in zaten övdüğü Oghi, ev yapımı meyve likörü veya Ararat brendi ile zenginleştirilmiş, restoran ziyaretlerini her zaman sarhoş ediyor, çünkü kadeh kaldırmak için pek çok neden var: Ermenistan’a! Ailelere! Sağlık ve barış için!


Ermenistan: Erivan'da rahat kafeler ve restoranlar sizi oyalanmaya davet ediyor




Erivan’da mutfak lezzetleri: rahat kafeler ve restoranlar sizi oyalanmaya davet ediyor

Kaynak: resim ittifakı/prisma/Raga Jose Fuste


Ne yazık ki buraya sadece kısa bir ziyaret için geliyor, bu yüzden dünya Ermenistan denilince soykırım, felaketler ve savaş geliyor. Bunun arkasında Osmanlı İmparatorluğu’nun askerleri tarafından 1,5 milyon Ermeni’nin katledilmesi, 1988’deki şiddetli deprem ve Ermeni anakarasından kopuk ve Ermenilerle çevrili Dağlık Karabağ’ın çoğunluğu Ermenilerin yaşadığı eksklavı üzerinde on yıllardır süren çatışma var. 2020 yılında Azerbaycan ve kısmen komşuları tarafından fethedildi.

Bu tarifsiz acıya rağmen Ermeniler misafirperver, açık ve cana yakın olmayı sürdürdüler. Neden? En yaygın açıklama şudur: Bu deneyimlere rağmen değil, tam da bu deneyimler sayesinde, huzur içinde gelen herkese kollarımızı açıyoruz. Sonra bir bardak Oghi daha!

Ermenistan’ın güzelliği herkesi büyülüyor


Meyve likörüyle tatlandırılmış bir akşamın ardından, Kafkasya’da her yerde bulunan eski marschrutkalar, ertesi sabah gerçek bir cesaret sınavı gibi görünüyor. Parçalanmış ön camlar ve kontrol panelindeki elle boyanmış hedef işaretleri, görünüşe göre yolcularını Google Street View’un her şeyi bilmenin bittiği yerlere, kırsal alanlara ve köylere götüren bu paylaşımlı taksiler için fabrika ayarları.

Görkemli çukurları olan yollarda yolculuk, Sevan Gölü’nden deniz iğdesi toplayıcılarıyla, Azat Boğazı’nın bazalt stellerine veya kuzeyin ağaçlıklı dağ yamaçlarına, Ezidi çobanları ve içi boşaltılmış otobüs enkazlarının iskeletleriyle buluşuyor. gri-kahverengi dağ manzarasında renkli sabit noktalar.


Batı Ermenistan'da zıt bir program: Bir otobüsün enkazı dağlık arazide yatıyor




Batı Ermenistan’da zıt bir program: Bir otobüsün enkazı dağlık arazide yatıyor

Kaynak: Nicole Quint


Ve ufukta her yerde haçkarlar size doğru büyüyor. Ermeni yaylalarını dolduran binlerce çapraz taşın adı bu. Renkli tüf, bazalt ve kumtaşı bloklarına oyulmuş bu heykeller, pagan işgalcilere soğuk bir omuz vermek ve yerel Hıristiyanların inancını güçlendirmek için inşa edilmişti. Kiliseler ve manastırlarla birlikte, ülke çapında yoğun bir Hıristiyan binaları ağı oluşturuyorlar.


Ermenistan: Sevan Gölü'nün batı kıyısındaki Noratus'taki Haçkar sahası




Hristiyan tanıklıkları: Sevan Gölü’nün batı kıyısındaki Noratus’ta Haçkarlar tarlası

Kredi bilgileri: pa/imageBROKER/GTW


Geghard mağara manastırı, Amaghu Boğazı’ndaki Noravank dağ kilisesi veya dünyanın en büyük ibadet yeri olan Erivan’daki Aziz Krikor Lusavoriç Katedrali dahil olmak üzere en güzel inanç yerlerini keşfetmek için Ermenistan’da haftalarca seyahat edilebilir. Yüksek sesli rahiplerden birinin ziyaretçilerin dikkatine birkaç kutsal ilahiyi memnuniyetle sunduğu Ermeni Apostolik Kilisesi’nin.


Erken Hristiyanlık: Ermenistan'daki Noravank manastır kompleksinin geçmişi 13. yüzyıla kadar uzanıyor




Erken Hristiyanlık: Noravank manastır kompleksinin geçmişi 13. yüzyıla kadar uzanıyor

Kaynak: Nicole Quint/bildbaendiger.de


Tanrı’nın mesajı her yerde net bir şekilde alınabilir – yine söylemek gerekir, çünkü 70 yıllık Sovyet yönetimi sırasında dine ara verilmesi emredildi. Bu süre zarfında, MS 301’de Ermeni Apostolik inancını devlet dini olarak tanıtmış olan dünyanın en eski Hıristiyan halkı, eğer varsa, sadece gizlice dua ettiler.

Bunun yerine, daha da fazla alay vardı. Örneğin: “Radyo Erivan’a soru: Yüce Tanrı’nın parti üyesi olabileceği doğru mu? Yanıt: Prensip olarak evet, ama önce kiliseden ayrılması gerekirdi.”

Kendini adamış komünistler bile Ermeni ibadethanelerinden yayılan ruhani güçten tamamen vazgeçmeyi zor bulacaktır. Tüm ziyaretçiler gibi siz de bu büyüleyici güzellikteki ülkeye, alev alev yanan haşhaş çayırlarına, dağ göllerine, Saghmosavank’taki gibi devasa vadilere, yarı çöllere ve dağın fonunda turuncu-sarı parlayan kayısı ağaçlı vadilere kalbinizi kaptıracaksınız. Ararat.


Çeşitli: Ermenistan'ın manzarası tüm yönleriyle büyülüyor




Çeşitli: Ermenistan’ın manzarası tüm yönleriyle büyülüyor

Kaynak: Getty Images/500px/Vahan Abrahamyan


Ermenistan asla seyahat endüstrisinde gişe rekorları kıran bir ülke olmayacak, ülke bunun için çok uzak. Hala daha fazla ziyaretçi ve ilgi diliyoruz, çünkü korona salgını ülkedeki yoksulluğu o kadar şiddetlendirdi ki, eski kötü günlerden kalma klasik bir şaka yeniden canlanıyor: “Radyo Erivan’a soru: Adem ve Havva’nın ilk sosyalist insanlar olduğu doğru mu? Cevap: Prensip olarak evet. Giyecek hiçbir şeyleri yoktu, sadece kendi bulabildikleriyle yaşıyorlardı ve kendilerine ait bir daireleri yoktu. Yine de cennette olduklarını sandılar.”

İpuçları ve bilgiler:


Ulaşım: Örneğin Eurowings ile Düsseldorf’tan Erivan’a aktarmasız veya Wizz Air ile Dortmund’dan aktarmasız, Avusturya Havayolları ile Viyana üzerinden veya Air France ile Paris üzerinden transfer uçuşları.

Konaklama: “Aviatrans Hotel”, Erivan’ın tarihi merkezinde yeni bir binada yer almaktadır, çift kişilik bir odanın gecelik fiyatı 98 Euro’dur (hotelaviatrans.am). Daha lüks sevenler, Cumhuriyet Meydanı’ndaki “Armenia Marriott Hotel”de, 180 Euro’dan (marriott.de) çift kişilik odalarda emin ellerde. Küçük Önde Gelen Otellerden biri olan ve şehir merkezinde zevkli bir zarafet sunan “Grand Hotel Yerevan”, Ermeni asıllı şarkıcı-söz yazarı Charles Aznavour’un çift kişilik odaları 220 Euro’dan başlayan fiyatlarla (grandhotelyerevan.com) konaklama tercihiydi.

Kaçırma: Etchmiadzin Katedrali’nde veya Erivan Katedrali’nde bir ayin ve Geghard mağara manastırında bir konser değerlidir. Örneğin Getyourguide.de, Erivan’dan çeşitli günlük turlar sunuyor. 1915 soykırımının tarihi Soykırım Müzesi (genocide-museum.am) tarafından belgelenmiştir.

Daha fazla bilgi: armenia.travel/tr


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.