“Explora” ile seyir: Bu gemide bir kadının komuta sahip

Selvi

New member
Dünya çapında 350 seyir gemisine sadece sekiz kapari konuşlandırılıyor. Bunlardan biri Serena Melani. İtalyanlar, kadınların hala önyargılarla mücadele etmeleri gerektiğini söylüyor. Yetkinlik ve kalın bir kürk ve batıl inançla çalıştı.


Bir gemide yeşil çoraplar? Bu talihsizlik getiriyor, bu yüzden Neptün'i rahatsız ediyorsunuz, çünkü yeşil rengi. Bir şarkı ıslık? Tanrı aşkına! Bu fırtına ve işsizlik getiriyor. Ve gemideki kadınlar? Bugün, elbette, artık bir sorun değil, ama geçmişte gemilerdeki kadınların talihsizlik getireceği söylendi – nakliye 20. yüzyıla kadar bir erkek alandı. 1950'lerin sonlarına kadar kadınlar, ticaret ve deniz gemilerinde matrous veya memur olarak hizmetlerine başlamıştı.

70 yıl sonra, “Explora I” Barcelona Limanı'nda yer alıyor: İtalyan İsviçre nakliye şirketi MSC Cruises'ın lüks dalı olan Explora Journeys'den zarif, koyu mavi bir seyir gemisi. Geminin sadece 461 kabin var, ABD nakliye şirketlerinin dev tencereleriyle karşılaştırma yok. Ve komutanın bir kadını var: 51 yaşında, İtalyanca Kaptan Serena Melani. Köprü, 10001 Oda'da alır.


Melani kar -beyaz üniforma giyer. “Hemen söyleyeceğim: Asla kaptan olmayı hayal etmedim. Omuzdaki dört şerit sadece bir kariyer yaptığınızda sonuçtur. Ve nihayetinde bir erkeğin veya bir kadına emir verilmesi önemli değil. Tek önemli şey, duyurunun doğru ve anlaşılabilir olması gerektiğidir. Benim açımdan, egomu her zaman iskeleye bırakıyorum ”.


Bununla birlikte, doğal olarak çalışmalarının özelliğini biliyor: şu anda dünya çapında yaklaşık 350 yol gemisinde sadece sekiz kaptan.

“Bir petrol tankerinde, denizcilik hala bir makam”


Melani dünyayı genç yaşta keşfetmek istedi ve memleketi Livorno'da gemilerle hayal etti. Ofiste bir iş mi? Onlar için hiç sorgulanmadım. 16 yaşındayken cebinde Nautik-Okul'da derecesi vardı, ancak erkek meslektaşlarının aksine, beş yıl boyunca çıraklık aramak zorunda kaldı. Sadece bir AB finansmanı projesi, bir petrol tankerine başlamasını mümkün kıldı.


“Ses ve endikasyonlar açısından oldukça kaba, bu yüzden duvarlardaki pin-up kızlarla şaka yapmak. Böyle bir tankerde, denizcilik hala bir makine ”diyor Kaptan. “Bugüne kadar hala çok dar bir toplulukta yaşıyorsun. İşten sonra eve gidemezsin. İş gemide gerçekleşiyor. Hayat gemide gerçekleşir ”


Bir petrol tankeri gibi ton ve davranışlar elbette “Explora” gemilerinde kaşlarını çattı: “Sakin bir atmosfere sahibiz, kimse yüksek sesle girmez, Walkie Talkies bile en düşük hacimde” diyor Melani. 2016'dan beri şu anda yeni lüks astarlarda “Explora I” ve “II” üzerinde bir kruvaziyer kaptanı oldu.

Burada da aptalca sözler ve önyargılar var: “Bir konuk beni son zamanlarda 'iyi, umarım gemiyi karımdan daha iyi selamlıyorlar” diyor. Serena Melani uygun bir cevaptı. Kalın bir kürk satın almıştı ve dediğim gibi, egosunu iskeleye geri bıraktı.


Konuyu pragmatik görüyor: “Kadınların hala her yerde hoş karşılanmadığı bir alanda bir kariyer için çabalarsanız, o zaman daha fazla enerji yapmalısınız. Kadınlar için nakliyede bazı engeller var – en büyük önyargılardan biri “Melani'nin deneyimlerine göre,” yönetim pozisyonlarındaki kadınlar ne daha iyi ne de erkeklerden daha kötü ” – sert yönetim olmadan hiyerarşi, ama saygılı kullanım ile.

Bütün balayını denizde yalnız geçirdim


Ancak özel ilişkilerde ekip çalışması da gereklidir – özellikle uzun bir mesafe ilişkisi söz konusu olduğunda. “Noel'de veya aile etkinliklerinde genellikle evde olamazsınız, çünkü iş ritmi üç serbest ayla birlikte üç sürekli ay sağlıyor. Babam öldüğünde cenazesine gelemedim. Bu çok zordu ”diyor Melani. “Dünya Okyanuslarında Modern Göçebe Yaşam” için kişi özelliği kabul etmeye hazır olmalıdır.

Kendi çocuklarına karşı bilinçli karar onlardan biriydi: “Kadınlar genellikle yönetim pozisyonlarında yüksek bir fiyat ödüyor”, Hırvatistan'da yaşadığı kocasının da açık denizlerde çalışması uygun olabilir. Hareket halindeyken asil özel yatların dünyası. Video görüşmesi ile iletişimde kalacaksınız. Melani güler: “Düğünden hemen sonra gemiye geri döndüm ve tüm balayımı denizde yalnız geçirdim.”


Bu arada, farklı gemilere sahip 100'den fazla ülkeye rastladı. İtalyanlar, “Ve şimdi bu geminin kaptanı olabilirim, diğerlerinin koşmak isteyeceği.” Diyor. Diyerek şöyle devam etti: “Bazı meslektaşlarının yanlarında 'Explora' ile limanda yattığımda kıskanç olduğunu biliyorum.”

İsveçli Karin Stahre-Janson, 2007'de büyük bir yolcu gemisinde “Deniz Monarı” nda kaptan olarak komuta eden ilk kadındı. İlk Alman kaptanı olarak, o zamanki 34 yaşındaki Nicole Langosch “Aida Sol” köprüsüne gitti. On bir yıl sonra Hurtigruten'i Hurigruten Seferi Teknik Hizmetlerinin Direktörü olarak karada işe aldı.

Batıl inanç denizde her yerde var


“Explora I” ile Melanis şu anki gezisi Barselona'dan Atina'ya götürüyor. Teknik olarak talepkar değil, ancak Malta ve Sicilya'nın güneyindeki sularda, gemilerin mülteci teknelerine çarpması olabilir. “Yasal durum açıktır,” diye açıklıyor kaptan: “Mültecilerin acil durumlarda kabul edilmesi ve bakılması gerekiyor.” “Konuklarımızı kesinlikle bu konuda bilgilendireceğim, çünkü bilgi anlayışın anahtarıdır.”

Melani, güvenle, iyi düşünülmüş ve anlaşılabilir bir şekilde konuşuyor. Ve sonra bu sepeti tuz ve biberli olduğu köprüde görebilirsiniz. Bu, steril görünümlü yüksek teknoloji enstrümanlarına sahip, ekranlar, radar ve iletişim cihazlarına sahip, sayısız düğme, anahtarlar, gizlilik içeren sırlı bir ameliyathaneye benzeyen köprüde ne arıyor? “Evet, zaten batıl inançlıyım, ama sadece makine odasındaki meslektaşlarım gibi değilim. Orada hiçbir şey sarımsak olmadan çalışır! “Salzing tuzu mutluluk getiriyor. Peperoni korumalı. Sarımsak, elbette çok daha fazla!


Batıl inanç denizde her yerde mevcuttur, çünkü denizcilik başlangıcında deniz son derece tehlikeli kabul edildi. Doğayı kontrol etmek ve korkuyu kontrol altına almak için AIDS gereklidir. Kötü ruhlara karşı bu küçük hileler kendilerini korudu. Birçok denizci etkisine, özellikle İtalyanlara, Yunanlılara ve Filipinlilere inanıyor.


Serena Melani, “Tabii ki, konuklar gemideki tüm renkleri giyebilirler, ancak aramızda mürettebat üyeleri yeşile ve menekşe olmaz” diyor. Ve başlangıçta bahsedilen renk tablasını doğrular: “Bu renkler talihsizlik getirir”-bir erkek veya bir kadının köprüde olup olmadığına bakılmaksızın.

Bu arada, batıl inançıyla kaptan iyi bir şirkette: Geçit Töreni Ailesi Aponte'nin “Explora” Ships-Deck 12'ye Güverte 12'den geldiği güverte 13'ü yok. Güvenli kesin.

Geziye katılım Explorajournys.com tarafından desteklenmiştir. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımız şu adreste bulunabilir. go2.as/unabhaigkeit.