Fransa'nın tüm büyük şehirleri arasında Toulouse, tarihi mimariden Airbus'taki modern havacılığa ve yemek kültürüne kadar eski ve yeninin en güzel dengede olduğu şehirdir. Oksitanca, İspanyol ve Mağribi etkileri birçok yerde bulunabilir.
Burada her şey o kadar güzel ki eski! Ama her şey o kadar güzel ki genç! Toulouse'un tarihi merkezinde dolaşmak, kendinizi bir müzedeymiş gibi hissetmez. Şehir Paris kadar tekdüze görünüyor. Ancak Seine'de karmaşık grinin hakim olduğu yerlerde, yumuşak kırmızının tonları vardır. Toulouse'da inşaat her zaman ağırlıklı olarak tuğladan yapılmıştır.
Orta Çağ'dan kalma mimari Krkonoše kiliseleri bile kırmızımsı kahverengiden pembeye kadar pek çok tonda sıcak bir şekilde parlıyor. Bu renk oyunu yüzyıllar boyunca korunmuştur. Toulouse'un genel izlenimini bu kadar sade kılan da budur. Nüfus buna uyum sağlıyor gibi görünüyor: Fransa'da iyi bir ruh hali içinde ve mutlu görünen bu kadar çok insanla tanışmak nadirdir.
Ve genç. Paris gibi Roma'da kurulan Toulouse'da Fransa'nın başkentlerine göre önemli ölçüde daha az insan yaşıyor ancak çok daha fazla öğrenciye ev sahipliği yapıyor: yaklaşık 500.000 nüfustan 120.000'i, yani nüfusun neredeyse dörtte biri. Her fırsatta onlarla karşılaşıyorsunuz, çünkü 1229'da kurulan üniversite, enstitülerini banliyölere taşımıyordu; şehrin her tarafına dağılmışlar.
Fransa'nın hiçbir yerinde yaşlı ile genç, geleneksel ile yenilikçi, klasik ile modern, elitist ile popülerin sentezi buradaki kadar dengeli görünmüyor. Mükemmel bir karışım!
Dünyanın en büyük seyahat rehberi yayıncısı Lonely Planet de bunu böyle görüyor; yıllık “Seyahatin En İyisi” sıralamasında Toulouse'u 2025'in en iyi şehir gezisi destinasyonları arasında 1 numara olarak sıraladı: “Genellikle 'minyatür Paris' olarak anılır” Toulouse, “dönüştürülmüş endüstriyel binalardaki sanat galerileri, mükemmel yemekler ve pitoresk nehir ve kanal gezinti yerleri ile karakterize edilen labirent benzeri bir şehirdir”, bunun arkasındaki mantıktır.
Toulouse Airbus genel merkezi
Su, Garonne Nehri ve üç kanal aracılığıyla Toulouse'da gerçekten büyük bir rol oynuyor: Canal du Midi (1996'dan beri Dünya Mirası Alanı), Canal de Brienne ve Side Kanalı. Sular çok sayıda pitoresk köprüyle kaplıdır; yerel olarak saatlik olarak kiralanan küçük elektrikli teknelerle bunları lisanssız olarak keşfedebilirsiniz.
Ve Toulouse başka bir elementten özellikle yararlandı: hava. Şehir, dünyanın en büyük uçak üreticisi Airbus'un genel merkezidir ve devasa salonlarda bir fabrika turu şiddetle tavsiye edilir. Popüler A320 ailesi jetleri ve yeni gelen A350 dahil olmak üzere her yıl Airbus'ta 700'den fazla yeni uçağın montajı yapılıyor; Dünyanın en büyük yolcu jeti A380'in son montajı da Toulouse'da gerçekleşti.
Bu çok uygun, çünkü burada, Fransa'nın güneybatısında, Fransız havacılığı doğdu. Burası, kelimenin tam anlamıyla postanın başladığı yer; 1919'dan itibaren Toulouse'dan Afrika ve Güney Amerika'ya kadar olan havayolu rotalarında.
Bugün bizim için bu öncü faaliyet öncelikle Antoine de Saint-Exupéry'nin adıyla ilişkilendirilmektedir. Çocuk kitabı “Küçük Prens” ile dünyanın en çok satan kitabı haline gelen yazar-pilotun ilk çıkışını 1931 yılında “Vol de nuit”, “Gece Uçuşu” adlı ince bir romanla yapması tesadüf değildi.
St. Exupéry 1944'te bir uçuşta öldü; cesedi asla bulunamadı. Ancak ona ve onun dünyasına daha yakın olmak istiyorsanız, her zamanki oteli olan “Le Grand Balcon”daki 32 numaralı odayı ayırtabilir veya boşsa, ona da göz atabilirsiniz: sade, zarif bir çardak. Art Deco tarzında dekore edilmiştir. Manzara, Fransa'nın en güzel meydanlarından biri olan ve otelin çaprazında meydana adını veren bina ile sınırlanan ve tamamen benzersiz bir şekilde belediye binası ve opera binasını da içeren Place du Capitole'ye aittir.
Yerel halk gösteriyi sever
Müzik burada büyük bir rol oynuyor; bu nedenle UNESCO yakın zamanda Toulouse'a “Müzik Şehri” unvanını verdi. Yıl, Jakoben Kilisesi de dahil olmak üzere şehrin birçok büyük kilisesinde düzenlenen büyük festivallerin ritmiyle geçiyor. Bu geç Gotik, neredeyse süssüz kilise, koridorları veya yan koridorları olmayan bir salon kilisesi, ayrıca solo müzik için çok uygun bir manastıra sahiptir.
Piyano ve org sizin için çok klasikse, tüm yıl boyunca mekanik animasyonlu makinelerin bir şehir operası olan “Opéra Urbaine”i sergilediği Halle de la Machine'e gidebilirsiniz. Şarkı söyleyen ya da müzik yapan kimse yok; bunun yerine dev bir örümcek ya da minotor var; çocuklar için de eğlenceli bir gösteri.
Genel olarak gözlükler Toulouse halkı arasında popülerdir, özellikle de yemek konusu etrafında döndüklerinde. “Toulouse à table” festivali tüm yıl boyunca, paella gezisinden kızartma için bütün ördeklere kadar yalnızca gurme ödüllerinin kazanılabileceği Aralık ayındaki gurme oyunu “Loto Gourmand” gibi çeşitli mutfak etkinlikleriyle kutlanmaktadır.
Fransa'nın en büyük pazar salonlarından birinde yemek turu
Fransa'nın her yerinde olduğu gibi Toulouse'da da keyif çok önemli. Ancak başka hiçbir yerde bu tercih bir olayın karakteriyle bu kadar yakından bağlantılı değildir. Fransa'nın en büyük pazar yerlerinden birinde, adını Victor Hugo'dan alan yemek turuna çıkmanız yeterli ve Toulouse'daki fırıncıların veya kasapların, eğer iyilerse, neden Almanya'daki belediye başkanları gibi madalya zinciri takmalarına izin verildiğini anlayacaksınız. . “Meilleur ouvrier de France” unvanına sahip gıda üreticileri, cezaevine girmeleri halinde hapisten muafiyet de dahil olmak üzere özel koşullarla karşılaşıyor! Onlar sadece toplum için vazgeçilmezdirler.
Victor Hugo pazar yerinde tadımlık bir tur için 98 avro ödemeniz gerekiyor, ancak sunulanlar ödediğiniz fiyata değer. Çünkü çok deneyebilirsin ama aynı zamanda çok şey de öğrenirsin. Örneğin, bir bagetin kalitesinin neden alt tarafının dokusuna göre belirlendiği (benekli olması gerekir).
Ayrıca öğreneceğiniz şeyler: Toulouse halkının en sevdiği kümes hayvanı ördektir. Burada sadece kaz ciğeri veya ördek göğsü haline getirilmiyor, aynı zamanda Toulouse'daki kendine saygısı olan her şefin mutfakta kullandığı özel bir yağa da dönüştürülüyor. Veya başka bir ders: erkek Toulouse domuzlarından elde edilen jambonun tadı yumuşaktır; Ancak dişi hayvanlarınkiler güçlüdür.
Zaten Toulouse halkı onu güçlü ve etli olarak seviyor. Pazar salonunda 58 veya 68 kilo ağırlığında dana fileto bulabilirsiniz. Çok sayıda sosis, kurutulmuş et, küçük ve büyük bacaklar görebilirsiniz. Belki de Alman damak zevkine göre biraz alışılmadık bir durum, bazı tezgahlar karaciğerden böbreklere, kalbe, işkembeden beyne kadar sakatatlarla dolup taşıyor. Domuz ayağı ve kuzu kafasının görünümü de ilginçtir.
Çoğu ziyaretçi muhtemelen iyi stoklanmış balık bankalarında ağızlarının sulandığını görecektir. Veya peynircilerde (Moulis, Roquefort, Laguiole gibi bölgesel spesiyaller dahil onlarca çeşit sunan). Veya “Paris-Toulouse” kremalı böreği (pralin köpüğü içinde şekerli mor çiçeklerle) satan pasta şefleriyle. Toulouse, Fransızların deyimiyle “une mer à boire”, içilecek bir deniz, henüz içeceklerden bahsetmedik bile…
Çevredeki bölgeye ilgi gösterin küçük şarap bölgeleri
Toulouse'un ait olduğu bölge olan Languedoc'tan geniş bir şarap seçkisini Toulouse'daki her restoranda sipariş edebilirsiniz. Örneğin, “Grand Café Le Florida”daki “Flo” veya “Lipp” gibi, 1900'lü yılların Belle Époque'unun ruhunu ve zevkini soluyan ünlü Paris birahaneleri hatırlatılıyor insana.
Yine harika bir şekilde eski moda bir tesis olan “Père Louis”de işler biraz daha rustik. Kendisini şehrin en eski şarap barı olarak tanıtıyor. Sepya renkli duvar resimlerine baktığınızda sayısız ziyafeti küçümsediklerini düşünmeniz affedilir.
“Père Louis”de şehre özgü aperatif Le Quinquina ile başlıyorsunuz; şaraptan ve kınakına ağacının kabuğundan yapılıyor. Daha sonra Languedoc'ta özellikle popüler olan ve restoranın meşhur olduğu roze şaraplarını denemek en doğrusu.
Fransa için daha fazla ipucu:
Toulouse çevresinde Frontonnais gibi birçok küçük şarap bölgesi bulunmaktadır. Burada hafif başlangıçlara eşlik etmek için de ideal olan Roc'Ambulle adlı köpüklü pembe köpüklü şarap yetiştirilmektedir. Ana yemekler için Clos de Marie gibi güçlü bir gül seçmek en iyisidir.
Tabii ki son peynirin kırmızı şarap olması gerekiyor. Neden düşük tanen içeriğiyle bilinen Négrette üzümünden Folle Noire d'Ambat olmasın? Bu N-kelimesi Toulouse'da hala utanmadan kullanılabilir çünkü burada orijinal olarak konuşulan dile, Oksitancaya kadar uzanır. Ve “siyah” (Fransızca “noir”) için kullanılan tek kelime “negre”dir; daha sonra küçültülmüş hali “négrette” olarak adlandırılır.
Bazı şehir sarayları müze oldu
Toulouse'un birçok yerinde Oksitanca, İspanyolca ve ayrıca Mağribi etkileri görülmektedir. Pek çok aile kulesi ise İtalya'yı anımsatıyor; 30 ile 40 arasında korunmuş. Rönesans'ta zengin imalatçıların kendileri için inşa ettiği eski şehir saraylarının dekorasyonuydu bunlar.
Onun serveti nereden geldi? Pastel ticaretinden tekstili maviye boyamak için kullanılabilecek çivit otu. İndigonun piyasaya sürülmesinden önce Toulouse, 1450'den 1550'ye kadar mavi boyada tekel sahibiydi.
Bu döneme ait şehir saraylarının bir kısmı müzeye dönüştürülmüştür. Örneğin, 1555'ten kalma “Hotel d' Assézat”. Garonne üzerindeki ayakta kalan en eski köprünün yakınında yer alan otel, kökeni Alman bira çiftçisi ailesine dayanan Bemberg Vakfı'na ev sahipliği yapıyor. Vakfın koleksiyonu, Musée des Augustins'deki geniş resim galerisinin aksine, tek bir şahsın sanat zevkine göre şekilleniyor. Bu Mösyö Bemberg, büyük post-empresyonist Pierre Bonnard'ın ışık dolu manzaraları ve iç mekanları konusunda özellikle heyecanlıydı.
“Hotel d' Assézat”, ressamın güneydoğu Fransa'da Grasse yakınlarındaki Le Cannet'teki eski evinde, müze dışındaki en büyük Bonnard koleksiyonuna ev sahipliği yapıyor. Bonnard'ın çalışmaları Fransa'nın güneyine bir saygı duruşu niteliğindedir: renklerine, mutluluğuna, aynı zamanda insanların keyif alma yeteneklerine ve “la vie en rose”u, yani hayatın güneşli yanını görme yeteneklerine. Toulouse bunu benzersiz bir şekilde temsil ediyor.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Lufthansa, Frankfurt ve Münih'ten Toulouse'a, Berlin'den Easyjet'e (yine Mart 2025'ten itibaren) aktarmasız uçarak, Paris üzerinden Air France gibi çeşitli Alman havalimanlarından bağlantıları birbirine bağlamaktadır. Frankfurt'tan tren yolculuğu yaklaşık on bir saat sürüyor, ancak Paris'te bir istasyon değişikliği ve istasyon değişikliği gerektiriyor.
Konaklama: Merkezi Place du Capitole'de, çok elverişli bir konuma sahip oldukları için ideal olan üç adet dört yıldızlı otel bulunmaktadır. Meydandaki ilk ev, İkinci Fransız İmparatorluğu'nun nostaljik görünümüne sahip “Grand Hotel de l' Opéra”, çift kişilik odaları 122 Euro'dan, grand-hotel-opera.com. Diğer iki otel ise “Plaza Capitole Toulouse”, çift kişilik odalar 129 avrodan (toulousecapitole-plazahotel.com) ve “Hôtel Le Grand Balcon”, çift kişilik odalar 110 avrodan (grandbalconhotel.com).
Görmeye değer: Tezgahların ve restoranların bulunduğu, Salı'dan Pazar'a sabah 6'dan akşam 2'ye kadar açık olan ve girişi ücretsiz olan Victor Hugo pazar salonu mutlaka görülmeli (marche-victor-hugo.fr). Tadımlı yemek turu yaklaşık üç buçuk saat sürüyor ve ücreti 98 avro (tasteoftoulouse.com/marche-victor-hugo-tour/). Fondation Bemberg, “Hotel d'Assézat”ta, Salı'dan Pazar'a sabah 10'dan akşam 6'ya kadar açık, giriş 14 Euro (fondation-bemberg.fr). Halle de La Machine, Salı'dan Pazar'a sabah 10'dan akşam 6'ya kadar açık, giriş 20,70 Euro (halledelamachine.fr). Airbus turu bir buçuk saat sürüyor, sadece rezervasyonla mümkün, giriş 16 Euro'dan (manatour.fr/en/airbus).
Daha fazla bilgi: toulouse-tourisme.com/en/; france.fr/en/
Geziye katılım Toulouse Tourisme tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.
Burada her şey o kadar güzel ki eski! Ama her şey o kadar güzel ki genç! Toulouse'un tarihi merkezinde dolaşmak, kendinizi bir müzedeymiş gibi hissetmez. Şehir Paris kadar tekdüze görünüyor. Ancak Seine'de karmaşık grinin hakim olduğu yerlerde, yumuşak kırmızının tonları vardır. Toulouse'da inşaat her zaman ağırlıklı olarak tuğladan yapılmıştır.
Orta Çağ'dan kalma mimari Krkonoše kiliseleri bile kırmızımsı kahverengiden pembeye kadar pek çok tonda sıcak bir şekilde parlıyor. Bu renk oyunu yüzyıllar boyunca korunmuştur. Toulouse'un genel izlenimini bu kadar sade kılan da budur. Nüfus buna uyum sağlıyor gibi görünüyor: Fransa'da iyi bir ruh hali içinde ve mutlu görünen bu kadar çok insanla tanışmak nadirdir.
Ve genç. Paris gibi Roma'da kurulan Toulouse'da Fransa'nın başkentlerine göre önemli ölçüde daha az insan yaşıyor ancak çok daha fazla öğrenciye ev sahipliği yapıyor: yaklaşık 500.000 nüfustan 120.000'i, yani nüfusun neredeyse dörtte biri. Her fırsatta onlarla karşılaşıyorsunuz, çünkü 1229'da kurulan üniversite, enstitülerini banliyölere taşımıyordu; şehrin her tarafına dağılmışlar.
Fransa'nın hiçbir yerinde yaşlı ile genç, geleneksel ile yenilikçi, klasik ile modern, elitist ile popülerin sentezi buradaki kadar dengeli görünmüyor. Mükemmel bir karışım!
Dünyanın en büyük seyahat rehberi yayıncısı Lonely Planet de bunu böyle görüyor; yıllık “Seyahatin En İyisi” sıralamasında Toulouse'u 2025'in en iyi şehir gezisi destinasyonları arasında 1 numara olarak sıraladı: “Genellikle 'minyatür Paris' olarak anılır” Toulouse, “dönüştürülmüş endüstriyel binalardaki sanat galerileri, mükemmel yemekler ve pitoresk nehir ve kanal gezinti yerleri ile karakterize edilen labirent benzeri bir şehirdir”, bunun arkasındaki mantıktır.
Toulouse Airbus genel merkezi
Su, Garonne Nehri ve üç kanal aracılığıyla Toulouse'da gerçekten büyük bir rol oynuyor: Canal du Midi (1996'dan beri Dünya Mirası Alanı), Canal de Brienne ve Side Kanalı. Sular çok sayıda pitoresk köprüyle kaplıdır; yerel olarak saatlik olarak kiralanan küçük elektrikli teknelerle bunları lisanssız olarak keşfedebilirsiniz.
Ve Toulouse başka bir elementten özellikle yararlandı: hava. Şehir, dünyanın en büyük uçak üreticisi Airbus'un genel merkezidir ve devasa salonlarda bir fabrika turu şiddetle tavsiye edilir. Popüler A320 ailesi jetleri ve yeni gelen A350 dahil olmak üzere her yıl Airbus'ta 700'den fazla yeni uçağın montajı yapılıyor; Dünyanın en büyük yolcu jeti A380'in son montajı da Toulouse'da gerçekleşti.
Bu çok uygun, çünkü burada, Fransa'nın güneybatısında, Fransız havacılığı doğdu. Burası, kelimenin tam anlamıyla postanın başladığı yer; 1919'dan itibaren Toulouse'dan Afrika ve Güney Amerika'ya kadar olan havayolu rotalarında.
Bugün bizim için bu öncü faaliyet öncelikle Antoine de Saint-Exupéry'nin adıyla ilişkilendirilmektedir. Çocuk kitabı “Küçük Prens” ile dünyanın en çok satan kitabı haline gelen yazar-pilotun ilk çıkışını 1931 yılında “Vol de nuit”, “Gece Uçuşu” adlı ince bir romanla yapması tesadüf değildi.
St. Exupéry 1944'te bir uçuşta öldü; cesedi asla bulunamadı. Ancak ona ve onun dünyasına daha yakın olmak istiyorsanız, her zamanki oteli olan “Le Grand Balcon”daki 32 numaralı odayı ayırtabilir veya boşsa, ona da göz atabilirsiniz: sade, zarif bir çardak. Art Deco tarzında dekore edilmiştir. Manzara, Fransa'nın en güzel meydanlarından biri olan ve otelin çaprazında meydana adını veren bina ile sınırlanan ve tamamen benzersiz bir şekilde belediye binası ve opera binasını da içeren Place du Capitole'ye aittir.
Yerel halk gösteriyi sever
Müzik burada büyük bir rol oynuyor; bu nedenle UNESCO yakın zamanda Toulouse'a “Müzik Şehri” unvanını verdi. Yıl, Jakoben Kilisesi de dahil olmak üzere şehrin birçok büyük kilisesinde düzenlenen büyük festivallerin ritmiyle geçiyor. Bu geç Gotik, neredeyse süssüz kilise, koridorları veya yan koridorları olmayan bir salon kilisesi, ayrıca solo müzik için çok uygun bir manastıra sahiptir.
Piyano ve org sizin için çok klasikse, tüm yıl boyunca mekanik animasyonlu makinelerin bir şehir operası olan “Opéra Urbaine”i sergilediği Halle de la Machine'e gidebilirsiniz. Şarkı söyleyen ya da müzik yapan kimse yok; bunun yerine dev bir örümcek ya da minotor var; çocuklar için de eğlenceli bir gösteri.
Genel olarak gözlükler Toulouse halkı arasında popülerdir, özellikle de yemek konusu etrafında döndüklerinde. “Toulouse à table” festivali tüm yıl boyunca, paella gezisinden kızartma için bütün ördeklere kadar yalnızca gurme ödüllerinin kazanılabileceği Aralık ayındaki gurme oyunu “Loto Gourmand” gibi çeşitli mutfak etkinlikleriyle kutlanmaktadır.
Fransa'nın en büyük pazar salonlarından birinde yemek turu
Fransa'nın her yerinde olduğu gibi Toulouse'da da keyif çok önemli. Ancak başka hiçbir yerde bu tercih bir olayın karakteriyle bu kadar yakından bağlantılı değildir. Fransa'nın en büyük pazar yerlerinden birinde, adını Victor Hugo'dan alan yemek turuna çıkmanız yeterli ve Toulouse'daki fırıncıların veya kasapların, eğer iyilerse, neden Almanya'daki belediye başkanları gibi madalya zinciri takmalarına izin verildiğini anlayacaksınız. . “Meilleur ouvrier de France” unvanına sahip gıda üreticileri, cezaevine girmeleri halinde hapisten muafiyet de dahil olmak üzere özel koşullarla karşılaşıyor! Onlar sadece toplum için vazgeçilmezdirler.
Victor Hugo pazar yerinde tadımlık bir tur için 98 avro ödemeniz gerekiyor, ancak sunulanlar ödediğiniz fiyata değer. Çünkü çok deneyebilirsin ama aynı zamanda çok şey de öğrenirsin. Örneğin, bir bagetin kalitesinin neden alt tarafının dokusuna göre belirlendiği (benekli olması gerekir).
Ayrıca öğreneceğiniz şeyler: Toulouse halkının en sevdiği kümes hayvanı ördektir. Burada sadece kaz ciğeri veya ördek göğsü haline getirilmiyor, aynı zamanda Toulouse'daki kendine saygısı olan her şefin mutfakta kullandığı özel bir yağa da dönüştürülüyor. Veya başka bir ders: erkek Toulouse domuzlarından elde edilen jambonun tadı yumuşaktır; Ancak dişi hayvanlarınkiler güçlüdür.
Zaten Toulouse halkı onu güçlü ve etli olarak seviyor. Pazar salonunda 58 veya 68 kilo ağırlığında dana fileto bulabilirsiniz. Çok sayıda sosis, kurutulmuş et, küçük ve büyük bacaklar görebilirsiniz. Belki de Alman damak zevkine göre biraz alışılmadık bir durum, bazı tezgahlar karaciğerden böbreklere, kalbe, işkembeden beyne kadar sakatatlarla dolup taşıyor. Domuz ayağı ve kuzu kafasının görünümü de ilginçtir.
Çoğu ziyaretçi muhtemelen iyi stoklanmış balık bankalarında ağızlarının sulandığını görecektir. Veya peynircilerde (Moulis, Roquefort, Laguiole gibi bölgesel spesiyaller dahil onlarca çeşit sunan). Veya “Paris-Toulouse” kremalı böreği (pralin köpüğü içinde şekerli mor çiçeklerle) satan pasta şefleriyle. Toulouse, Fransızların deyimiyle “une mer à boire”, içilecek bir deniz, henüz içeceklerden bahsetmedik bile…
Çevredeki bölgeye ilgi gösterin küçük şarap bölgeleri
Toulouse'un ait olduğu bölge olan Languedoc'tan geniş bir şarap seçkisini Toulouse'daki her restoranda sipariş edebilirsiniz. Örneğin, “Grand Café Le Florida”daki “Flo” veya “Lipp” gibi, 1900'lü yılların Belle Époque'unun ruhunu ve zevkini soluyan ünlü Paris birahaneleri hatırlatılıyor insana.
Yine harika bir şekilde eski moda bir tesis olan “Père Louis”de işler biraz daha rustik. Kendisini şehrin en eski şarap barı olarak tanıtıyor. Sepya renkli duvar resimlerine baktığınızda sayısız ziyafeti küçümsediklerini düşünmeniz affedilir.
“Père Louis”de şehre özgü aperatif Le Quinquina ile başlıyorsunuz; şaraptan ve kınakına ağacının kabuğundan yapılıyor. Daha sonra Languedoc'ta özellikle popüler olan ve restoranın meşhur olduğu roze şaraplarını denemek en doğrusu.
Fransa için daha fazla ipucu:
Toulouse çevresinde Frontonnais gibi birçok küçük şarap bölgesi bulunmaktadır. Burada hafif başlangıçlara eşlik etmek için de ideal olan Roc'Ambulle adlı köpüklü pembe köpüklü şarap yetiştirilmektedir. Ana yemekler için Clos de Marie gibi güçlü bir gül seçmek en iyisidir.
Tabii ki son peynirin kırmızı şarap olması gerekiyor. Neden düşük tanen içeriğiyle bilinen Négrette üzümünden Folle Noire d'Ambat olmasın? Bu N-kelimesi Toulouse'da hala utanmadan kullanılabilir çünkü burada orijinal olarak konuşulan dile, Oksitancaya kadar uzanır. Ve “siyah” (Fransızca “noir”) için kullanılan tek kelime “negre”dir; daha sonra küçültülmüş hali “négrette” olarak adlandırılır.
Bazı şehir sarayları müze oldu
Toulouse'un birçok yerinde Oksitanca, İspanyolca ve ayrıca Mağribi etkileri görülmektedir. Pek çok aile kulesi ise İtalya'yı anımsatıyor; 30 ile 40 arasında korunmuş. Rönesans'ta zengin imalatçıların kendileri için inşa ettiği eski şehir saraylarının dekorasyonuydu bunlar.
Onun serveti nereden geldi? Pastel ticaretinden tekstili maviye boyamak için kullanılabilecek çivit otu. İndigonun piyasaya sürülmesinden önce Toulouse, 1450'den 1550'ye kadar mavi boyada tekel sahibiydi.
Bu döneme ait şehir saraylarının bir kısmı müzeye dönüştürülmüştür. Örneğin, 1555'ten kalma “Hotel d' Assézat”. Garonne üzerindeki ayakta kalan en eski köprünün yakınında yer alan otel, kökeni Alman bira çiftçisi ailesine dayanan Bemberg Vakfı'na ev sahipliği yapıyor. Vakfın koleksiyonu, Musée des Augustins'deki geniş resim galerisinin aksine, tek bir şahsın sanat zevkine göre şekilleniyor. Bu Mösyö Bemberg, büyük post-empresyonist Pierre Bonnard'ın ışık dolu manzaraları ve iç mekanları konusunda özellikle heyecanlıydı.
“Hotel d' Assézat”, ressamın güneydoğu Fransa'da Grasse yakınlarındaki Le Cannet'teki eski evinde, müze dışındaki en büyük Bonnard koleksiyonuna ev sahipliği yapıyor. Bonnard'ın çalışmaları Fransa'nın güneyine bir saygı duruşu niteliğindedir: renklerine, mutluluğuna, aynı zamanda insanların keyif alma yeteneklerine ve “la vie en rose”u, yani hayatın güneşli yanını görme yeteneklerine. Toulouse bunu benzersiz bir şekilde temsil ediyor.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Lufthansa, Frankfurt ve Münih'ten Toulouse'a, Berlin'den Easyjet'e (yine Mart 2025'ten itibaren) aktarmasız uçarak, Paris üzerinden Air France gibi çeşitli Alman havalimanlarından bağlantıları birbirine bağlamaktadır. Frankfurt'tan tren yolculuğu yaklaşık on bir saat sürüyor, ancak Paris'te bir istasyon değişikliği ve istasyon değişikliği gerektiriyor.
Konaklama: Merkezi Place du Capitole'de, çok elverişli bir konuma sahip oldukları için ideal olan üç adet dört yıldızlı otel bulunmaktadır. Meydandaki ilk ev, İkinci Fransız İmparatorluğu'nun nostaljik görünümüne sahip “Grand Hotel de l' Opéra”, çift kişilik odaları 122 Euro'dan, grand-hotel-opera.com. Diğer iki otel ise “Plaza Capitole Toulouse”, çift kişilik odalar 129 avrodan (toulousecapitole-plazahotel.com) ve “Hôtel Le Grand Balcon”, çift kişilik odalar 110 avrodan (grandbalconhotel.com).
Görmeye değer: Tezgahların ve restoranların bulunduğu, Salı'dan Pazar'a sabah 6'dan akşam 2'ye kadar açık olan ve girişi ücretsiz olan Victor Hugo pazar salonu mutlaka görülmeli (marche-victor-hugo.fr). Tadımlı yemek turu yaklaşık üç buçuk saat sürüyor ve ücreti 98 avro (tasteoftoulouse.com/marche-victor-hugo-tour/). Fondation Bemberg, “Hotel d'Assézat”ta, Salı'dan Pazar'a sabah 10'dan akşam 6'ya kadar açık, giriş 14 Euro (fondation-bemberg.fr). Halle de La Machine, Salı'dan Pazar'a sabah 10'dan akşam 6'ya kadar açık, giriş 20,70 Euro (halledelamachine.fr). Airbus turu bir buçuk saat sürüyor, sadece rezervasyonla mümkün, giriş 16 Euro'dan (manatour.fr/en/airbus).
Daha fazla bilgi: toulouse-tourisme.com/en/; france.fr/en/
Geziye katılım Toulouse Tourisme tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.