Mbazen bahar kokmaz. Sonra sadece yanıyor. Parlak sarı renkte, son derece zengin ve yoğun. Sanki güneş tarlalardaki çiçeklere yansıyordu. Servi ağaçları, gökten düşen ünlem işaretleri gibi gevşek bir şekilde sıralanıyor bu tarlalara, üst üste dizilmiş hafif doğal taşlardan oluşan çiftlikler, tüm bu sarıların ortasında, sanki hiç farklı olmamış gibi, yumuşak tepelerde taht kurmuş oturuyor.
Ancak hiç kimse burada – ne Provence'ın ortasında, ne de lavanta diyarında – bu kadar yoğun çiçek açan ve kokmayan bir şeyin olduğunu gerçekten beklemiyor: kolza tohumu. Ufkun ötesine. Örneğin Luberon'daki Murs yakınlarında ve başka yerlerde sonsuz tarlalar. Provence'ın diğer yüzü, baharın yüzü. Yılın bu zamanında topraklar farklı bir renge bürünür.
Etrafta sessizlik var, Avignon'un 50-60 kilometre doğusunda ve Marsilya'nın kuzeyinde arabayla bir buçuk saat uzaklıktaki dağlık arazide köyden köye dolanan dar asfalt şeritlerde neredeyse hiç araba yok. Belki bir teslimat kamyoneti, bir traktör; mobil evler yok, kamp römorkları yok, yabancı plakalı neredeyse hiç araba yok. Kafelerde garsonların sohbet etmek için vakti var, restoranlarda terastaki en iyi koltuklar bedava.
Kaynak: İnfografik WELT
Provence sarı renkte çiçek açtığında orası sessizdir. Bahar aylarında neredeyse hiçbir tatilcinin gündeminde bu bölge yok gibi görünüyor. Ve sadece yaz aylarında yeniden gerçekten kalabalıklaşıyor ve daha da pahalı oluyor: tüm alan narin mora büründüğünde ve her şeyin üzerinde yoğun bir çiçek kokusu asılıyken. Bu bölgenin bu kadar meşhur olduğu yüz budur. Her seyahat rehberinin kapağında yer alan ve turizm reklamını belirleyen görsel. Diğer yüzü de aynı derecede güzel.
Lavanta, tatilcilerin çoğunu bölgeye çekiyor
Mor klişenin sorumlusu Régine Liardet'tir. Kadın hayatı boyunca Sault'ta lavanta çiftçiliği yapmış: “Lavanta en erken haziran ortasından en fazla ağustos sonuna kadar çiçek açıyor. Ama bir şekilde menekşe rengi bizim rengimiz oldu.” Peki ya bahar? “Ah, lavanta çiçekleri dışında geçen zamanın en güzel tarafı, çok daha az şeyin olması,” dedi. “Provence daha da bozulmamış, köylerimiz sessiz. Ve her yerde park yeri bulabilirsin.”
Mor Provence'ın bir parçasıdır: Luberon'da çiçek açan lavanta
Kaynak: Getty Images/500px Plus/Raimondo Restelli/500px
Régine Liardet ilk kez beş yaşındayken babasına hasat konusunda yardım etti ve daha sonra ebeveynlerinin, şu anda oğlunun işlettiği lavanta çiftliğini devraldı. İlkbaharda da açık olan mağazada çiftlik dükkânında lavanta sabunu, kokulu yağlar, parfüm satılıyor. Şu anda başka seçenek yok, kurutulmuş lavanta buketleri de satılıyor. Çünkü mor bunun sadece bir parçası.
Güneydeki bitki örtüsü genellikle memleketteki bitki örtüsünden en az altı hafta ileridedir. Bernard ve Brigitte Voisin'in pek çok çalışanının lavanta olmasa bile nisan ayında zaten meşgul olmasının nedeni budur. İkisi bölgedeki en büyük işverenler arasında yer alıyor. Çoğu mevsimlik işçi olmak üzere 19 milyondan fazla kişiyi istihdam ediyorlar. Tabiri caizse.
Kurutulmuş lavantayı Sault'taki bir pazar tezgahından satın alabilirsiniz.
Kaynak: Picture Alliance/imageBROKER/Christian Hütter
Voisin'ler, her biri yaklaşık 60.000 arı içeren 320'den fazla kovanın “patronlarıdır”. Arıcıdırlar ve Provence'ın tadını bir kavanozda satarlar – yaz aylarında harika kokulu lavanta balı. Ve şimdi kolza tohumu balı. Arılarınız artık tarlalarda ve ayrıca Saint-Saturnin-les-Apts yakınındaki kiraz bahçelerinde, güneş batıdaki tepelerin arkasında kaybolana kadar fincanların arasında dans ediyor.
Luberon'da Provence hâlâ bozulmamış
Sabahları sis hâlâ evlerin arkasındaki çam ağaçlarının üzerinde asılı duruyor ve komşu binaları hayaletimsi bir ışıkla aydınlatıyor. Bir yerden bir köpek havlıyor, hava hâlâ serin, çam ve ot kokuyor, biraz da boğaz şekeri. Bu perde kalkmaya başlar başlamaz kuşların konseri düzenli olarak başlıyor ve yarım saatten az bir süre sonra bu perdeden eser kalmıyor. Termometre yine 22 dereceye çıkıyor, gökyüzü yine masmavi, yine tüm renkler parlıyor.
Gordes, Fransa'nın en güzel köylerini tanıyan bir başlık olan “Les plus beaux köyleri de France”ın bir parçasıdır
Kaynak: Getty Images/500px Plus/Andi Fink/500px
Sanatçıları resim yapmak için her zaman bu bölgeye çeken de bu özellikle yoğun ışıktır; ilkbahar ve sonbaharda yaz aylarında olduğundan daha fazla. Önce van Gogh daha güneyde Arles'a, ardından Cézanne tekrar tekrar Provence'ın ortasındaki Montagne Sainte-Victoire'a ve son olarak Pablo Picasso'ya.
60 yılı aşkın bir süre önce Aix-en-Provence yakınındaki meydan okuyan Vauvenargues kalesini satın aldı, orada stüdyosunu kurdu, sadece pencereden dışarı baktı, kendini ışık ve renklerle doldurdu ve sonra resim yaptı. Daha önce hiç bu kadar kısa sürede bu kadar çok manzara resmi tamamlamadığı için sanat tarihçileri onun Provence'ın ortasında geçirdiği döneme “Picasso'nun yeşil dönemi” adını veriyor. Kale kapısının önüne gömüldü.
Pablo Picasso, Aix-en-Provence yakınlarındaki Vauvenargues kalesinde yaşadı ve resim yaptı, ayrıca buradaki bahçeye gömüldü.
Kaynak: Picture Alliance/imageBROKER/AnnaReinert
Bu arada burada baharın tadı nasıldır? Sadece bal değil, aynı zamanda mevsimin ilk taze sebzeleri, bölgeden gelen çıtır marullar, turplar ve domatesler ve çiftlikten gelen ev yapımı peynirler de var. Ve bir şekilde arkaik olan bu manzaranın panoramik manzarasına sahip bir restoranın terasında bir kadeh gül içtikten sonra, tüm bu köyler, henüz kimsenin köy kilisesinin yanına bir fabrika aşılamadığı ve önüne yüksek bir bina dikmediği alanın etrafına dağılmış durumda. şehir duvarının.
ayrıca oku
Provence – özellikle burada, Luberon'da – çoğu zaman çok uyumlu, çok bozulmamış. Ve Gordes köyü gibi yıkılan şey yeniden inşa edildi. Marketlerde dolaşmak, küçük dükkanlardan malzeme satın almak çok eğlenceli. Ve sonuçta Provence, ister tatil evindeki ocakta ister restoranda olsun, Akdeniz esintili doyurucu ülke mutfağı açısından tarif kitabının sunduğu her şeye benziyor.
Daha sonra eve getirdiğiniz bal kavanozlarından birini açıp denediğinizde Provence havası bir anda geri geliyor. Bal bittiğinde ne yapmalısınız? Oraya tekrar git. İlkbaharda en iyisi.
İpuçları ve bilgiler:
Çiçeklenme zamanı: Kolza tohumları Provence'ta Mart sonu/Nisan başından Nisan sonu/Mayıs başına kadar çiçek açar.
Oraya varmak: Lufthansa veya Air France ile Marsilya veya Nice'e uçuşlar gerçekçi bir şekilde yön başına yaklaşık 150 avrodan başlıyor, örneğin Sunny Cars'tan kiralık arabalar haftalık 175 avrodan başlıyor.
Konaklama: Örneğin Murs'taki “Le Crillon” otelde geceleme (booking.com aracılığıyla, çift kişilik oda 105 Euro'dan; 4 Nisan'dan itibaren); Saint-Saturnin-les-Apt yakınındaki Domaine de Saint-Jean'de (ledomainesaintjean.com) birkaç tatil odası ve ev, gecelik 135 Euro veya haftalık 700 Euro'dan başlıyor. Novasol (novasol.de) ve Interhome (interhome.de) gibi büyük uluslararası sağlayıcıların da ürün yelpazesinde Provence'ta çok sayıda tatil evi bulunmaktadır. Seyahat süresine, konuma, boyuta ve tesislere bağlı olarak fiyatlar haftada 600 avrodan bazen 1500 avronun üzerine kadar değişiyor.
Bilgi: Fransız Turizm Ofisi: france.fr; bölgeye özel: Tourismepaca.fr ve bienvenueenprovence.fr
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ancak hiç kimse burada – ne Provence'ın ortasında, ne de lavanta diyarında – bu kadar yoğun çiçek açan ve kokmayan bir şeyin olduğunu gerçekten beklemiyor: kolza tohumu. Ufkun ötesine. Örneğin Luberon'daki Murs yakınlarında ve başka yerlerde sonsuz tarlalar. Provence'ın diğer yüzü, baharın yüzü. Yılın bu zamanında topraklar farklı bir renge bürünür.
Etrafta sessizlik var, Avignon'un 50-60 kilometre doğusunda ve Marsilya'nın kuzeyinde arabayla bir buçuk saat uzaklıktaki dağlık arazide köyden köye dolanan dar asfalt şeritlerde neredeyse hiç araba yok. Belki bir teslimat kamyoneti, bir traktör; mobil evler yok, kamp römorkları yok, yabancı plakalı neredeyse hiç araba yok. Kafelerde garsonların sohbet etmek için vakti var, restoranlarda terastaki en iyi koltuklar bedava.
Kaynak: İnfografik WELT
Provence sarı renkte çiçek açtığında orası sessizdir. Bahar aylarında neredeyse hiçbir tatilcinin gündeminde bu bölge yok gibi görünüyor. Ve sadece yaz aylarında yeniden gerçekten kalabalıklaşıyor ve daha da pahalı oluyor: tüm alan narin mora büründüğünde ve her şeyin üzerinde yoğun bir çiçek kokusu asılıyken. Bu bölgenin bu kadar meşhur olduğu yüz budur. Her seyahat rehberinin kapağında yer alan ve turizm reklamını belirleyen görsel. Diğer yüzü de aynı derecede güzel.
Lavanta, tatilcilerin çoğunu bölgeye çekiyor
Mor klişenin sorumlusu Régine Liardet'tir. Kadın hayatı boyunca Sault'ta lavanta çiftçiliği yapmış: “Lavanta en erken haziran ortasından en fazla ağustos sonuna kadar çiçek açıyor. Ama bir şekilde menekşe rengi bizim rengimiz oldu.” Peki ya bahar? “Ah, lavanta çiçekleri dışında geçen zamanın en güzel tarafı, çok daha az şeyin olması,” dedi. “Provence daha da bozulmamış, köylerimiz sessiz. Ve her yerde park yeri bulabilirsin.”
Mor Provence'ın bir parçasıdır: Luberon'da çiçek açan lavanta
Kaynak: Getty Images/500px Plus/Raimondo Restelli/500px
Régine Liardet ilk kez beş yaşındayken babasına hasat konusunda yardım etti ve daha sonra ebeveynlerinin, şu anda oğlunun işlettiği lavanta çiftliğini devraldı. İlkbaharda da açık olan mağazada çiftlik dükkânında lavanta sabunu, kokulu yağlar, parfüm satılıyor. Şu anda başka seçenek yok, kurutulmuş lavanta buketleri de satılıyor. Çünkü mor bunun sadece bir parçası.
Güneydeki bitki örtüsü genellikle memleketteki bitki örtüsünden en az altı hafta ileridedir. Bernard ve Brigitte Voisin'in pek çok çalışanının lavanta olmasa bile nisan ayında zaten meşgul olmasının nedeni budur. İkisi bölgedeki en büyük işverenler arasında yer alıyor. Çoğu mevsimlik işçi olmak üzere 19 milyondan fazla kişiyi istihdam ediyorlar. Tabiri caizse.
Kurutulmuş lavantayı Sault'taki bir pazar tezgahından satın alabilirsiniz.
Kaynak: Picture Alliance/imageBROKER/Christian Hütter
Voisin'ler, her biri yaklaşık 60.000 arı içeren 320'den fazla kovanın “patronlarıdır”. Arıcıdırlar ve Provence'ın tadını bir kavanozda satarlar – yaz aylarında harika kokulu lavanta balı. Ve şimdi kolza tohumu balı. Arılarınız artık tarlalarda ve ayrıca Saint-Saturnin-les-Apts yakınındaki kiraz bahçelerinde, güneş batıdaki tepelerin arkasında kaybolana kadar fincanların arasında dans ediyor.
Luberon'da Provence hâlâ bozulmamış
Sabahları sis hâlâ evlerin arkasındaki çam ağaçlarının üzerinde asılı duruyor ve komşu binaları hayaletimsi bir ışıkla aydınlatıyor. Bir yerden bir köpek havlıyor, hava hâlâ serin, çam ve ot kokuyor, biraz da boğaz şekeri. Bu perde kalkmaya başlar başlamaz kuşların konseri düzenli olarak başlıyor ve yarım saatten az bir süre sonra bu perdeden eser kalmıyor. Termometre yine 22 dereceye çıkıyor, gökyüzü yine masmavi, yine tüm renkler parlıyor.
Gordes, Fransa'nın en güzel köylerini tanıyan bir başlık olan “Les plus beaux köyleri de France”ın bir parçasıdır
Kaynak: Getty Images/500px Plus/Andi Fink/500px
Sanatçıları resim yapmak için her zaman bu bölgeye çeken de bu özellikle yoğun ışıktır; ilkbahar ve sonbaharda yaz aylarında olduğundan daha fazla. Önce van Gogh daha güneyde Arles'a, ardından Cézanne tekrar tekrar Provence'ın ortasındaki Montagne Sainte-Victoire'a ve son olarak Pablo Picasso'ya.
60 yılı aşkın bir süre önce Aix-en-Provence yakınındaki meydan okuyan Vauvenargues kalesini satın aldı, orada stüdyosunu kurdu, sadece pencereden dışarı baktı, kendini ışık ve renklerle doldurdu ve sonra resim yaptı. Daha önce hiç bu kadar kısa sürede bu kadar çok manzara resmi tamamlamadığı için sanat tarihçileri onun Provence'ın ortasında geçirdiği döneme “Picasso'nun yeşil dönemi” adını veriyor. Kale kapısının önüne gömüldü.
Pablo Picasso, Aix-en-Provence yakınlarındaki Vauvenargues kalesinde yaşadı ve resim yaptı, ayrıca buradaki bahçeye gömüldü.
Kaynak: Picture Alliance/imageBROKER/AnnaReinert
Bu arada burada baharın tadı nasıldır? Sadece bal değil, aynı zamanda mevsimin ilk taze sebzeleri, bölgeden gelen çıtır marullar, turplar ve domatesler ve çiftlikten gelen ev yapımı peynirler de var. Ve bir şekilde arkaik olan bu manzaranın panoramik manzarasına sahip bir restoranın terasında bir kadeh gül içtikten sonra, tüm bu köyler, henüz kimsenin köy kilisesinin yanına bir fabrika aşılamadığı ve önüne yüksek bir bina dikmediği alanın etrafına dağılmış durumda. şehir duvarının.
ayrıca oku
Provence – özellikle burada, Luberon'da – çoğu zaman çok uyumlu, çok bozulmamış. Ve Gordes köyü gibi yıkılan şey yeniden inşa edildi. Marketlerde dolaşmak, küçük dükkanlardan malzeme satın almak çok eğlenceli. Ve sonuçta Provence, ister tatil evindeki ocakta ister restoranda olsun, Akdeniz esintili doyurucu ülke mutfağı açısından tarif kitabının sunduğu her şeye benziyor.
Daha sonra eve getirdiğiniz bal kavanozlarından birini açıp denediğinizde Provence havası bir anda geri geliyor. Bal bittiğinde ne yapmalısınız? Oraya tekrar git. İlkbaharda en iyisi.
İpuçları ve bilgiler:
Çiçeklenme zamanı: Kolza tohumları Provence'ta Mart sonu/Nisan başından Nisan sonu/Mayıs başına kadar çiçek açar.
Oraya varmak: Lufthansa veya Air France ile Marsilya veya Nice'e uçuşlar gerçekçi bir şekilde yön başına yaklaşık 150 avrodan başlıyor, örneğin Sunny Cars'tan kiralık arabalar haftalık 175 avrodan başlıyor.
Konaklama: Örneğin Murs'taki “Le Crillon” otelde geceleme (booking.com aracılığıyla, çift kişilik oda 105 Euro'dan; 4 Nisan'dan itibaren); Saint-Saturnin-les-Apt yakınındaki Domaine de Saint-Jean'de (ledomainesaintjean.com) birkaç tatil odası ve ev, gecelik 135 Euro veya haftalık 700 Euro'dan başlıyor. Novasol (novasol.de) ve Interhome (interhome.de) gibi büyük uluslararası sağlayıcıların da ürün yelpazesinde Provence'ta çok sayıda tatil evi bulunmaktadır. Seyahat süresine, konuma, boyuta ve tesislere bağlı olarak fiyatlar haftada 600 avrodan bazen 1500 avronun üzerine kadar değişiyor.
Bilgi: Fransız Turizm Ofisi: france.fr; bölgeye özel: Tourismepaca.fr ve bienvenueenprovence.fr
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.