MVosges'te kalelere atlayarak gidebilirsiniz: Fransa'nın alçak dağlarında 80'den fazla bina veya kalıntıları var, “kalelerin yoğunluğundan” bahsediyoruz, bu kadar var. Özellikle 300 metre uzunluğunda ve 40 metre genişliğinde bir tanesi öne çıkıyor: Hohkönigsburg. Vosges'te şimdiye kadar inşa edilmiş en büyük kale kompleksidir.
Bu, Haut-Kœnigsbourg'u yalnızca bölgede en çok ziyaret edilen kale değil, aynı zamanda Fransa'nın en gözde turistik yerlerinden biri haline getiriyor. Ortaçağ romantizminden hoşlanan ya da çoğu zaman çalkantılı Alman-Fransız tarihinin derinliklerine inmek isteyen birinin orada ya da yakındaki Schlettstadt'ta bundan daha iyi bir yerde olması pek mümkün değildir.
Böylece, gerçek adı Jean-Jacques Waltz ve vatansever-frankofon Alsaslıların şampiyonu “Hansi”nin, etkileyici görünümüne rağmen, Vosges'in eteklerinde 750 metre yükseklikte bulunan Kammburg'da iyi bir şey bırakmadığını öğreniyoruz. Yüce Kral Kalesi'nin açılışı için yayınlanan bir karşı festivalde, illüstratör ve karikatürist, Fransa'daki yuvarlak donjonlardan çok farklı olan dikdörtgen kalenin yalnızca dikdörtgen bir Alman mimarın kafatasından gelebileceğini yazdı.
Kaynak: İnfografik WELT
Kötülüğün nedeni açıktı: Kaiser II. Wilhelm, 20. yüzyılın başında burayı yeniden inşa ettirmişti. Alman imparatoru, bu binaya iki milyon mark vermişti; o kadar önemliydi ki, bölgedeki Alsas üzerindeki Alman egemenliğinin taş sembolü o kadar önemliydi ki. yüzyıllarca savaştı.
Schlettstadt kalıntıları Kaiser Wilhelm II'ye bağışladı
Bugün Fransa, Alsas'ın turistik yerleri arasında kazançlı mücevher olan binayla çoktan barışmış durumda. Metre kalınlığındaki duvarları, 60 metreyi aşan yüksek kalesi, kuleleri ve siperleri, döner merdivenleri ve imparatorluk kartalı ve Hohenzollern arması ile süslenmiş imparatorluk salonuyla ilk kez bir belgede adı geçen kale, 1147'de genç ve yaşlı şövalye hayranlarının hayal gücüne ilham veriyor. Sanki eski Staufer kalesi yüzyıllar boyunca hiçbir hasar görmeden ayakta kalmış gibi görünüyor.
Deniz seviyesinden 757 metre yükseklikteki Hohkönigsburg'un manzarası çok geniş kapsamlı
Kaynak: Getty Images/Frank Bienewald aracılığıyla LightRocket
Ancak gerçekte onun adı yıkımı, yeniden yapılanmayı ve çok sayıda mülkiyet değişikliğini temsil ediyor. 1633'te İsveçliler güç sembolünü enkaz haline getirdi. Geriye romantik bir harabe ve bir yığın kumtaşı blok kalmıştı.
ayrıca oku
Kaiser Wilhelm'in en sevdiği mimar Bodo Ebhardt şantiye müdürü olarak kalenin yeniden inşasını üstlendiğinde miras faydalı olacaktı. Sélestat (o zamanın Schlettstadt'ı) şehrin kapsamlı bir yenileme için parası olmadığı için harabeleri hükümdara vermişti. Hohenstaufens ve Habsburg'larla aynı çizgide durma fikrinden ilham alan Wilhelm, uzun süre tereddüt etmedi: kraliyet kalesi, Alsas üzerindeki iktidar iddiasını sağlamlaştırmayı amaçlıyordu.
Yeniden yapılanma, kale uzmanı Ebhardt'ın teknik gelişmelerden faydalanması sayesinde yalnızca sekiz yıl sürdü. Kumtaşı bloklarını Orta Çağ'daki gibi at arabaları yerine buharlı trenle taşıdı: İlk önce beş tonluk bir canavar olan “Hilda” lokomotifinin 30 at kullanılarak dağa çıkarılması gerekiyordu.
Berlinli mimar tarafından yeniden inşa edilen kale
Yaklaşık 200 kişinin çalıştığı mega şantiyede elektrikle çalışan bir vinç çalışıyordu. Su temini için ise eski kuyu ve sarnıçlar yeniden faaliyete geçirilmedi, aynı zamanda bir pompa istasyonu da inşa edildi. Su boruları toplam 800 metre uzunluğundaydı ve 120 metrelik yükseklik farkını aşmak zorundaydı.
Yüce Kral'ın Kalesi'nin aslına sadık bir kopya mı yoksa Kanadalı ressam John Howe'un tanımladığı gibi “sahte gerçeklik” eseri mi olduğu, bir yıl boyunca giriş kapısından geçen binlerce ve binlerce kale hayranını ilgilendirmiyor. sonraki yıl. Merdivenlerden yukarı ve aşağı keşfedecek çok şey var: rahat avlular, çeşmeler ve sarnıçlar, duvar resimleri, armalar ve eğimli burunlu ve boşluklu siperler.
Güney kanadında devasa çinili sobalar ve avizeler, komik sayvanlı yataklar ve oymalı sandıkların bulunduğu odalar var. Şövalye salonunda zırhlar, teberler ve kılıçlar dikkat çekiyor. Büyük pencereli çokgen merdiven kulesi, bir ortaçağ kalesinden çok Rönesans'a uyar.
Ortaçağ tarzında muhteşem bir şekilde dekore edilmiş: Hohenkönigsburg salonlarından birine bir bakış
Kaynak: Picture Alliance/Bildagentur-online/Tips Images/. Hermes Görselleri
John Howe, Bodo Ebhardt'ın zaman zaman kendisine tanıdığı sanatsal özgürlüğe burun kıvırsa da, Berlinli mimarın başyapıtı onu kayıtsız bırakmadı: Yüksek Königsburg, JRR Tolkien'in muhteşem dünyasını tasvir ettiği illüstrasyonlar için model oldu.
Fransa'nın en dost canlısı şehirlerinden biri
Bir internet portalı tarafından Fransa'nın en dost canlısı şehirlerinden biri olarak Sélestat 2023 olarak seçilen eski Özgür İmparatorluk Şehri Schlettstadt için, ortaçağ nostaljisinden ilham alan bina, şehre çok sayıda turist getirdiği için ağırlığınca altın değerinde. Alsas'ın kalbinde, Vosges zirveleri ile düz Ried ovası arasında yer alan bu bölgenin varlığını Schletto adlı bir deve borçlu olduğu sanılıyor.
Schlettstadt'taki yarı ahşap evler
Kaynak: Getty Images/T Sherratt
Arkadaşı olarak köpek değil, aslan besliyordu. Öfkeli devin çok sayıda ağaç ve kayayı parçalayıp, Sélestat'ın beşiğinin temeli olan düz araziye serpiştirdiği söyleniyor. Şehir, kurucu babasını arnavut kaldırımlı sokaklarda dev ayak izleri ve altın aslan pençeleriyle anıyor.
ayrıca oku
Karolenj kraliyet sarayının yakınındaki küçük yerleşimin muhteşem bir şekilde gelişmesi, öncelikle Staufer'lar sayesinde oldu. Kasabaya her türlü ayrıcalığı kazandırdılar, bir kilise ve manastır kurdular. Schlettstadt zenginleşti, 1354'te On Şehir Birliği'ne üye oldu, tahkimatlarını genişletti ve ticaret yaptı.
Şehrin en büyük hazinesi
Ill'deki müreffeh kasaba bazen Alsace-Lorraine'e, bazen Fransa'ya, bazen de Almanya'ya aitti. Bu ileri geri hareket mimariye de yansıdı. Alsas'ın Alman İmparatorluğu'na üyeliğinin sembolü olan Kaiser Wilhelm II zamanından kalma 48 metre yüksekliğindeki su kulesinde bir zamanlar bir kartal tahta çıkmıştı. Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra yerini Fransız horozu aldı. Bu da 1940'ta kaldırıldı ve o zamandan beri anıtta hiç kuş kalmadı.
48 metre yüksekliğindeki su kulesi, Kaiser Wilhelm II zamanından kalmadır.
Kaynak: Getty Images/T Sherratt
Aslanın pençelerini takip ederek, cumbalı pencereleri, ahşap merdivenleri ve eğlenceli çatılarıyla pastel renkli yarı ahşap evlerin yanından geçen herkes, kaçınılmaz olarak tabakçıların mahallesine düşecektir. Uzun zamandır orada yaşamıyorlar ama bir zamanlar kürklerin kuruduğu, yüksek, açık çatılı, çömelmiş, yarı ahşap evler hâlâ var. Tıpkı cephesi ışıktan yapılmış olan sinagog gibi, kırmızı kumtaşı da neşeli ve canlı görünüyor. 1940 yılında Naziler tarafından yıkılmış, savaştan sonra yeniden inşa edilmiştir.
Romanesk Sainte-Foy manastır kilisesinden sadece birkaç adım ötede, 20.000 nüfuslu şehrin en büyük hazinesi yatıyor: 2011'den beri UNESCO dünya mirası alanı olan Beatus Rhenanus'un hümanist kütüphanesi. Parlak sıvalı bina bir zamanlar tahıl ambarı olarak kullanılıyordu. Artık Avrupa'nın en eski iki kitap ve bilgi koleksiyonu var.
Modern bir uzantıyla: Schlettstadt'taki hümanist kütüphane
Kaynak: resim ittifakı/Winfried Rothermel
Latin okulunun kütüphanesi, Sélestat'ın hümanist bir kale olarak ününü sağlamıştır ve bilim adamı Rhenanus'un koleksiyonu, bu eğitim kurumunun en ünlü öğrencisinin mirasıdır. Alsaslı, Paris'te eğitim görmüş, matbaa ticaretini öğrenmişti ve bir kitap tutkunuydu.
Sürekli olarak el yazmaları ve beşik baskıları satın aldı ve hatta kitap olarak ödedi. 1547'de öldüğünde memleketine 650'den fazla cilt bıraktı. Bunlar arasında altın ve lapis lazuli ile süslenmiş 13. yüzyıldan kalma Sorbonne İncili gibi dini el yazmaları, değerli baskılar ve kendi yazışmalarınız yer almaktadır.
Alsas'ta ekmeğin tarihi
Sergi salonu Rönesans çalışmalarını anımsatan müzenin hazinelerinden biri de, Orta Çağ'ın başlarından kalma, bitki, figür ve mitolojik yaratık resimleriyle bezenmiş Aziz Fides'in Mucize Kitabı'dır. Daha da eski olan, 7. yüzyıldan kalma bir el yazması olan Merovenj Lectionary'dir; hem bir ibadet rehberi hem de bir dünya kroniğidir.
Birkaç yıldır tarihi tahıl ambarının modern bir eklentisi var. Fransız yıldız mimar Rudy Ricciotti, doğu tarafında tavandan tabana cam pencereleri olan iki katlı bir küp tasarladı. Bir oditoryum, bir edebiyat kafesi, okuma odaları ve sergiler için bir oda bulunmaktadır.
Güzel bir başlangıç hikayesi var: Gugelhupf
Kaynak: De Agostini, Getty Images/DEA/M.SANTINI aracılığıyla
Yakındaki Alsas ekmek müzesi Maison du Pain d'Alsace'de havada karşı konulmaz bir koku var. Pastalar ve hamur işleri vitrinleri dolduruyor; Arka planda fırıncılar simit tepsilerini ve somun ekmekleri yanan fırınlara itiyor. Zarif, zengin bir şekilde dekore edilmiş döner merdivenle ulaşılan üst katlarda ekmeğin tarihi ve Alsas'taki fırıncılık ticareti hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ayrıca tipik Alsas motifli pişirme kalıpları, çikolata figürleri için hassas kalıplar ve yalnızca Noel'de yenilmeyen “Bredele” kesicileri de var. Müzedeki bir diğer tema ise koyu renkli ahşap kirişleri simit, değirmen çarkı ve rulo gibi lonca sembolleriyle süslenmiş efsanevi Gugelhupf. Görünüşe göre karakteristik pişirme kabı, Bay Kugel'in misafirperverliği sayesinde.
İyi adam, üç yabancıya, sözde Üç Akil Adam'a koruma ve bir gece konaklama hakkı verdi ve kendisine teşekkür olarak ağır seramik form verildi. Alsas'ta Gugelhupf'a verilen adla Kouglof doğdu.
İpuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Schlettstadt'a arabayla Berlin'den sekiz buçuk saatten biraz fazla bir sürede ulaşılabilir ve Stuttgart'tan iki buçuk saat sürer. Hamburg veya Berlin'den ICE'yi doğrudan Schlettstadt'a arabayla bir saatten kısa mesafedeki Freiburg'a götürebilirsiniz. Hafta sonları ve resmi tatil günlerinde Schlettstadt'ın birkaç kilometre batısındaki Hohkönigsburg'a (giriş ücreti 12 avro) servis otobüsü kalkmaktadır.
Schlettstadt'a giderken: Hümanist Kütüphanesi mayıs ayından eylül ayına ve aralık ayında salıdan pazara 10:00 – 12:30 ve 13:30 – 18:00 saatleri arasında açıktır. Yetişkinler için giriş ücreti altı avro, indirimli giriş ise dört avro. Schlettstadt'ı uzman bir rehber eşliğinde keşfetmek isterseniz iki saatlik bir “karşılama” rezervasyonu yaptırabilirsiniz. Yerel halk tarih, sanat, mimari veya gelenekler hakkında turlar sunuyor. Şehri kendi başınıza keşfetmek istiyorsanız aslanın pençelerini takip etmeniz yeterli. Toplam 24 istasyonda bina ve meydanlara ilişkin bilgiler QR kod aracılığıyla alınabiliyor.
Bilgi: selestat-haut-koenigsbourg.com
Bu, Haut-Kœnigsbourg'u yalnızca bölgede en çok ziyaret edilen kale değil, aynı zamanda Fransa'nın en gözde turistik yerlerinden biri haline getiriyor. Ortaçağ romantizminden hoşlanan ya da çoğu zaman çalkantılı Alman-Fransız tarihinin derinliklerine inmek isteyen birinin orada ya da yakındaki Schlettstadt'ta bundan daha iyi bir yerde olması pek mümkün değildir.
Böylece, gerçek adı Jean-Jacques Waltz ve vatansever-frankofon Alsaslıların şampiyonu “Hansi”nin, etkileyici görünümüne rağmen, Vosges'in eteklerinde 750 metre yükseklikte bulunan Kammburg'da iyi bir şey bırakmadığını öğreniyoruz. Yüce Kral Kalesi'nin açılışı için yayınlanan bir karşı festivalde, illüstratör ve karikatürist, Fransa'daki yuvarlak donjonlardan çok farklı olan dikdörtgen kalenin yalnızca dikdörtgen bir Alman mimarın kafatasından gelebileceğini yazdı.
Kaynak: İnfografik WELT
Kötülüğün nedeni açıktı: Kaiser II. Wilhelm, 20. yüzyılın başında burayı yeniden inşa ettirmişti. Alman imparatoru, bu binaya iki milyon mark vermişti; o kadar önemliydi ki, bölgedeki Alsas üzerindeki Alman egemenliğinin taş sembolü o kadar önemliydi ki. yüzyıllarca savaştı.
Schlettstadt kalıntıları Kaiser Wilhelm II'ye bağışladı
Bugün Fransa, Alsas'ın turistik yerleri arasında kazançlı mücevher olan binayla çoktan barışmış durumda. Metre kalınlığındaki duvarları, 60 metreyi aşan yüksek kalesi, kuleleri ve siperleri, döner merdivenleri ve imparatorluk kartalı ve Hohenzollern arması ile süslenmiş imparatorluk salonuyla ilk kez bir belgede adı geçen kale, 1147'de genç ve yaşlı şövalye hayranlarının hayal gücüne ilham veriyor. Sanki eski Staufer kalesi yüzyıllar boyunca hiçbir hasar görmeden ayakta kalmış gibi görünüyor.
Deniz seviyesinden 757 metre yükseklikteki Hohkönigsburg'un manzarası çok geniş kapsamlı
Kaynak: Getty Images/Frank Bienewald aracılığıyla LightRocket
Ancak gerçekte onun adı yıkımı, yeniden yapılanmayı ve çok sayıda mülkiyet değişikliğini temsil ediyor. 1633'te İsveçliler güç sembolünü enkaz haline getirdi. Geriye romantik bir harabe ve bir yığın kumtaşı blok kalmıştı.
ayrıca oku
Kaiser Wilhelm'in en sevdiği mimar Bodo Ebhardt şantiye müdürü olarak kalenin yeniden inşasını üstlendiğinde miras faydalı olacaktı. Sélestat (o zamanın Schlettstadt'ı) şehrin kapsamlı bir yenileme için parası olmadığı için harabeleri hükümdara vermişti. Hohenstaufens ve Habsburg'larla aynı çizgide durma fikrinden ilham alan Wilhelm, uzun süre tereddüt etmedi: kraliyet kalesi, Alsas üzerindeki iktidar iddiasını sağlamlaştırmayı amaçlıyordu.
Yeniden yapılanma, kale uzmanı Ebhardt'ın teknik gelişmelerden faydalanması sayesinde yalnızca sekiz yıl sürdü. Kumtaşı bloklarını Orta Çağ'daki gibi at arabaları yerine buharlı trenle taşıdı: İlk önce beş tonluk bir canavar olan “Hilda” lokomotifinin 30 at kullanılarak dağa çıkarılması gerekiyordu.
Berlinli mimar tarafından yeniden inşa edilen kale
Yaklaşık 200 kişinin çalıştığı mega şantiyede elektrikle çalışan bir vinç çalışıyordu. Su temini için ise eski kuyu ve sarnıçlar yeniden faaliyete geçirilmedi, aynı zamanda bir pompa istasyonu da inşa edildi. Su boruları toplam 800 metre uzunluğundaydı ve 120 metrelik yükseklik farkını aşmak zorundaydı.
Yüce Kral'ın Kalesi'nin aslına sadık bir kopya mı yoksa Kanadalı ressam John Howe'un tanımladığı gibi “sahte gerçeklik” eseri mi olduğu, bir yıl boyunca giriş kapısından geçen binlerce ve binlerce kale hayranını ilgilendirmiyor. sonraki yıl. Merdivenlerden yukarı ve aşağı keşfedecek çok şey var: rahat avlular, çeşmeler ve sarnıçlar, duvar resimleri, armalar ve eğimli burunlu ve boşluklu siperler.
Güney kanadında devasa çinili sobalar ve avizeler, komik sayvanlı yataklar ve oymalı sandıkların bulunduğu odalar var. Şövalye salonunda zırhlar, teberler ve kılıçlar dikkat çekiyor. Büyük pencereli çokgen merdiven kulesi, bir ortaçağ kalesinden çok Rönesans'a uyar.
Ortaçağ tarzında muhteşem bir şekilde dekore edilmiş: Hohenkönigsburg salonlarından birine bir bakış
Kaynak: Picture Alliance/Bildagentur-online/Tips Images/. Hermes Görselleri
John Howe, Bodo Ebhardt'ın zaman zaman kendisine tanıdığı sanatsal özgürlüğe burun kıvırsa da, Berlinli mimarın başyapıtı onu kayıtsız bırakmadı: Yüksek Königsburg, JRR Tolkien'in muhteşem dünyasını tasvir ettiği illüstrasyonlar için model oldu.
Fransa'nın en dost canlısı şehirlerinden biri
Bir internet portalı tarafından Fransa'nın en dost canlısı şehirlerinden biri olarak Sélestat 2023 olarak seçilen eski Özgür İmparatorluk Şehri Schlettstadt için, ortaçağ nostaljisinden ilham alan bina, şehre çok sayıda turist getirdiği için ağırlığınca altın değerinde. Alsas'ın kalbinde, Vosges zirveleri ile düz Ried ovası arasında yer alan bu bölgenin varlığını Schletto adlı bir deve borçlu olduğu sanılıyor.
Schlettstadt'taki yarı ahşap evler
Kaynak: Getty Images/T Sherratt
Arkadaşı olarak köpek değil, aslan besliyordu. Öfkeli devin çok sayıda ağaç ve kayayı parçalayıp, Sélestat'ın beşiğinin temeli olan düz araziye serpiştirdiği söyleniyor. Şehir, kurucu babasını arnavut kaldırımlı sokaklarda dev ayak izleri ve altın aslan pençeleriyle anıyor.
ayrıca oku
Karolenj kraliyet sarayının yakınındaki küçük yerleşimin muhteşem bir şekilde gelişmesi, öncelikle Staufer'lar sayesinde oldu. Kasabaya her türlü ayrıcalığı kazandırdılar, bir kilise ve manastır kurdular. Schlettstadt zenginleşti, 1354'te On Şehir Birliği'ne üye oldu, tahkimatlarını genişletti ve ticaret yaptı.
Şehrin en büyük hazinesi
Ill'deki müreffeh kasaba bazen Alsace-Lorraine'e, bazen Fransa'ya, bazen de Almanya'ya aitti. Bu ileri geri hareket mimariye de yansıdı. Alsas'ın Alman İmparatorluğu'na üyeliğinin sembolü olan Kaiser Wilhelm II zamanından kalma 48 metre yüksekliğindeki su kulesinde bir zamanlar bir kartal tahta çıkmıştı. Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra yerini Fransız horozu aldı. Bu da 1940'ta kaldırıldı ve o zamandan beri anıtta hiç kuş kalmadı.
48 metre yüksekliğindeki su kulesi, Kaiser Wilhelm II zamanından kalmadır.
Kaynak: Getty Images/T Sherratt
Aslanın pençelerini takip ederek, cumbalı pencereleri, ahşap merdivenleri ve eğlenceli çatılarıyla pastel renkli yarı ahşap evlerin yanından geçen herkes, kaçınılmaz olarak tabakçıların mahallesine düşecektir. Uzun zamandır orada yaşamıyorlar ama bir zamanlar kürklerin kuruduğu, yüksek, açık çatılı, çömelmiş, yarı ahşap evler hâlâ var. Tıpkı cephesi ışıktan yapılmış olan sinagog gibi, kırmızı kumtaşı da neşeli ve canlı görünüyor. 1940 yılında Naziler tarafından yıkılmış, savaştan sonra yeniden inşa edilmiştir.
Romanesk Sainte-Foy manastır kilisesinden sadece birkaç adım ötede, 20.000 nüfuslu şehrin en büyük hazinesi yatıyor: 2011'den beri UNESCO dünya mirası alanı olan Beatus Rhenanus'un hümanist kütüphanesi. Parlak sıvalı bina bir zamanlar tahıl ambarı olarak kullanılıyordu. Artık Avrupa'nın en eski iki kitap ve bilgi koleksiyonu var.
Modern bir uzantıyla: Schlettstadt'taki hümanist kütüphane
Kaynak: resim ittifakı/Winfried Rothermel
Latin okulunun kütüphanesi, Sélestat'ın hümanist bir kale olarak ününü sağlamıştır ve bilim adamı Rhenanus'un koleksiyonu, bu eğitim kurumunun en ünlü öğrencisinin mirasıdır. Alsaslı, Paris'te eğitim görmüş, matbaa ticaretini öğrenmişti ve bir kitap tutkunuydu.
Sürekli olarak el yazmaları ve beşik baskıları satın aldı ve hatta kitap olarak ödedi. 1547'de öldüğünde memleketine 650'den fazla cilt bıraktı. Bunlar arasında altın ve lapis lazuli ile süslenmiş 13. yüzyıldan kalma Sorbonne İncili gibi dini el yazmaları, değerli baskılar ve kendi yazışmalarınız yer almaktadır.
Alsas'ta ekmeğin tarihi
Sergi salonu Rönesans çalışmalarını anımsatan müzenin hazinelerinden biri de, Orta Çağ'ın başlarından kalma, bitki, figür ve mitolojik yaratık resimleriyle bezenmiş Aziz Fides'in Mucize Kitabı'dır. Daha da eski olan, 7. yüzyıldan kalma bir el yazması olan Merovenj Lectionary'dir; hem bir ibadet rehberi hem de bir dünya kroniğidir.
Birkaç yıldır tarihi tahıl ambarının modern bir eklentisi var. Fransız yıldız mimar Rudy Ricciotti, doğu tarafında tavandan tabana cam pencereleri olan iki katlı bir küp tasarladı. Bir oditoryum, bir edebiyat kafesi, okuma odaları ve sergiler için bir oda bulunmaktadır.
Güzel bir başlangıç hikayesi var: Gugelhupf
Kaynak: De Agostini, Getty Images/DEA/M.SANTINI aracılığıyla
Yakındaki Alsas ekmek müzesi Maison du Pain d'Alsace'de havada karşı konulmaz bir koku var. Pastalar ve hamur işleri vitrinleri dolduruyor; Arka planda fırıncılar simit tepsilerini ve somun ekmekleri yanan fırınlara itiyor. Zarif, zengin bir şekilde dekore edilmiş döner merdivenle ulaşılan üst katlarda ekmeğin tarihi ve Alsas'taki fırıncılık ticareti hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ayrıca tipik Alsas motifli pişirme kalıpları, çikolata figürleri için hassas kalıplar ve yalnızca Noel'de yenilmeyen “Bredele” kesicileri de var. Müzedeki bir diğer tema ise koyu renkli ahşap kirişleri simit, değirmen çarkı ve rulo gibi lonca sembolleriyle süslenmiş efsanevi Gugelhupf. Görünüşe göre karakteristik pişirme kabı, Bay Kugel'in misafirperverliği sayesinde.
İyi adam, üç yabancıya, sözde Üç Akil Adam'a koruma ve bir gece konaklama hakkı verdi ve kendisine teşekkür olarak ağır seramik form verildi. Alsas'ta Gugelhupf'a verilen adla Kouglof doğdu.
İpuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Schlettstadt'a arabayla Berlin'den sekiz buçuk saatten biraz fazla bir sürede ulaşılabilir ve Stuttgart'tan iki buçuk saat sürer. Hamburg veya Berlin'den ICE'yi doğrudan Schlettstadt'a arabayla bir saatten kısa mesafedeki Freiburg'a götürebilirsiniz. Hafta sonları ve resmi tatil günlerinde Schlettstadt'ın birkaç kilometre batısındaki Hohkönigsburg'a (giriş ücreti 12 avro) servis otobüsü kalkmaktadır.
Schlettstadt'a giderken: Hümanist Kütüphanesi mayıs ayından eylül ayına ve aralık ayında salıdan pazara 10:00 – 12:30 ve 13:30 – 18:00 saatleri arasında açıktır. Yetişkinler için giriş ücreti altı avro, indirimli giriş ise dört avro. Schlettstadt'ı uzman bir rehber eşliğinde keşfetmek isterseniz iki saatlik bir “karşılama” rezervasyonu yaptırabilirsiniz. Yerel halk tarih, sanat, mimari veya gelenekler hakkında turlar sunuyor. Şehri kendi başınıza keşfetmek istiyorsanız aslanın pençelerini takip etmeniz yeterli. Toplam 24 istasyonda bina ve meydanlara ilişkin bilgiler QR kod aracılığıyla alınabiliyor.
Bilgi: selestat-haut-koenigsbourg.com