NElbette bize yolu gösteren bir goblinin ayak izleri olmalı. Sonuçta burada, Kelt mitlerinin, cadıların ve efsanevi yaratıkların ülkesi Galiçya’dayız. “Ölüm Sahili” Costa da Morte’de efsaneler, batıl inançlar ve hayalet hikayeleri büyük rol oynuyor.
Leprikon’un ayak izleri neon yeşili olmasına rağmen, kayaların ve ağaçların üzerindeki bazen nokta veya ok olabilen işaretleri bulmak için sıklıkla yakından bakmanız gerekir. Çünkü İspanya’nın yağmurlu kuzeybatı kesiminde her şey yeşil ve St. James’in Galiçya Yolu’nun patikalarının aksine, sahil yolu o kadar ıssız ki doğa onu sürekli büyütüyor.
Camiño dos Faros, yani “Deniz Fenerlerinin Yolu”, Avrupa’nın en güzel sahil yürüyüş parkurlarından biridir. Atlantik’te hava biraz daha serin olduğu için yaz ortasında bile rahatlıkla yürüyebilirsiniz.
Kaynak: İnfografik WELT
Pitoresk limanıyla Malpica’dan 200 kilometrelik uzun mesafe yürüyüş parkuru, deniz boyunca efsanevi Finisterre Burnu’na kadar uzanıyor. Eski Romalılar ona adını verdiler. Onlar için bu dünyanın sonuydu – “Finis Terrae”. Koylar ve kayalıklar arasında sürekli bir iniş ve çıkış sunan patika, sizi Buzul Çağı’na ve Neolitik Çağ’a götürüyor. Ayrıca bölgenin neden Ölüm Sahili olarak adlandırıldığını da etkileyici bir şekilde öğrenebilirsiniz.
Galiçya’nın iç kesimlerine doğru bir dolambaçlı yol
Malpica yarımadasındaki ilk varış noktası olan Punta Nariga deniz fenerine ne kadar yaklaşırsanız, el değmemiş doğanın derinliklerine kendinizi kaptırırsınız. Yol yok, araba yok. Gemi şeklindeki heybetli deniz fenerinin hemen önünde, rüzgar ve tuzlu suyun ilginç bir şekilde şekillendirdiği granit kaya manzarası açılıyor.
ayrıca oku
Niñóns’tan Ponteceso’ya ertesi günün etabı Roncudo Burnu’ndan geçiyor. En iyi percebes – midyeler – burada kıyı kayalarında yetişir. Corme balıkçı köyünde akşamları mutlaka sipariş vermeniz gereken bir Galiçya lezzeti.
Yolun büyük bölümünde kendinizle ve el değmemiş doğayla neredeyse baş başasınız.
Kaynak: dpa-tmn
Ponteceso ile Laxe arasındaki 312 metre yüksekliğindeki Monte Castelo de Lourido’ya tırmanış ertesi gün zorlu olsa da Ría de Corme halicinin panoramik manzarası unutulmaz. Deniz feneri yolu aslında deniz boyunca uzanıyor. Ama bugün yeşil iç bölgelere doğru uzun bir yoldan gidiyor.
Karanlık, sisle örtülü ormanlardan ve tipik Galiçya hórreo’larının, sütunlar üzerine inşa edilmiş sağlam taş tahıl ambarlarının bulunduğu eski köylerden geçiyorsunuz. Burada yürüyüşçüler, Buzul Çağı’ndan kalma müstahkem bir yerleşim yerinin kalıntıları olan arkeolojik alan Castro de Borneiro ile karşılaşır.
Sahillerde yürüyüş yaparak “Alman Müzesi”ne gidin
Birkaç kilometre ileride Dombat’ın 4.000 yıllık dolmenlerine rastlıyorsunuz. Megalitler ve devasa granit levhalar aynı zamanda “Galiçya Neolitik Döneminin Katedralleri” olarak da biliniyor.
Yol, Laxe deniz fenerinden ve kumsalından başlangıçta dik bir şekilde Soesto dağına çıkıyor. Önümüzdeki günkü etap manzarası, bembeyaz kumsallarda bir yürüyüş vaat ediyor. Traba plajı yaklaşık 2,6 kilometre uzunluğundadır. Hemen dalgalara atlamak istersiniz. Ancak akıntı tehlikeli ve su çok soğuk.
Deniz feneri yolu – tıpkı burada Praia de Traba’da olduğu gibi – sürekli olarak uzun kumsalların üzerinden geçiyor
Kaynak: dpa-tmn
Balıkçı kasabası Camelle’de yerel halk, “Alman Müzesi”ni Alman keşiş Manfred’e adadı. Konstanz Gölü’nden gelen adam 1962’den beri bu rüya gibi köyde yaşıyordu.
Yerel bir kadına duyduğu hayal kırıklığına uğramış aşktan sonra, köyün kenarında su kenarında bir ev inşa etti ve taşlar, deniz kabukları, hayvan kemikleri ve artık açık havada görülebilen döküntüleri kullanarak doğal sanat eserleri yaratmaya başladı. müze.
Ölüm Sahili’nde çok sayıda gemi düştü
Uzun sakallı, sıska Alman, kışın bile peştamal içinde yarı çıplak dolaşıyordu. 2002 yılında köyde popüler olan yaşlı hippi öldü. Ve resmi ölüm nedeni ne olursa olsun buradaki herkes Manfred’in acıdan öldüğünden emin.
2002 yılında Ölüm Sahili’nde yıkıcı bir petrol sızıntısını tetikleyen şey, “Prestige” tanker kazasının etkilerinin yarattığı acıydı. O dönemde kıyıları 64.000 ton ağır petrol kirletiyordu. Yaklaşık 250.000 deniz kuşu acı içinde öldü.
İngiliz mezarlığındaki taşlar bize boğulan denizcileri hatırlatıyor
Kaynak: dpa-tmn
“Prestige”in batması doğa açısından en ciddi olaydı ancak Galiçya’nın ölüm kıyısındaki ilk gemi kazası değildi. Bu, Arou ve Camariñas arasındaki İngiliz mezarlığındaki günlük sahnede etkileyici bir şekilde netleşiyor.
ayrıca oku
Galiçya’dan Endülüs’e
Suyun üzerinde bulunan çok sayıda küçük taş yığını, “HMS Serpent”in 170’den fazla boğulan mürettebatını hatırlatıyor. İngiliz eğitim gemisi 1890’da Vilan Burnu açıklarında alabora oldu.
İspanya’nın ilk kadın deniz feneri bekçisi
Cristina Fernández, “Buradaki akıntılar ve kış fırtınaları tehlikeli ve öngörülemez” diyor. 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başında birçok İngiliz yük gemisi, İngiliz kolonilerine giderken burada alabora oldu. “Bu yüzden sahilimiz bu korkutucu ismi aldı.”
Camariñaslı Galiçyalı pek çok gemi enkazı gördü. 1973 yılında İspanya’nın ilk kadın deniz feneri bekçisi oldu ve 46 yıl boyunca Faro de Vilan’da çalıştı. Emekli olsa bile hayatının çoğunu geçirdiği ve hatta üç çocuğunu doğurduğu kayalıklara kurulmuş deniz fenerine dönmeye devam ediyor.
Cristina Fernández, neredeyse yarım yüzyıl boyunca Faro de Vilan’da deniz feneri bekçisiydi.
Kaynak: dpa-tmn
Yalnızlığı, özgürlüğü, kıyıdaki doğanın güçlerini, evleri sarsan dalgaları ve gemi kazazedelerinin hayaletlerini nostaljik bir şekilde anlatıyor.
Önceki yüzyılda binlerce olduğu söyleniyor. İngiliz kaşif Annette Meakin, “Ölüm Sahili” adını ilk kez 1908’de kullandı. Deniz fenerleri yolu boyunca paslı çapalar ve taş haçlar bize boğulan denizcileri hatırlatıyor.
Dünyanın sonuna ulaştık
Bir sonraki varış noktasına, Muxía deniz fenerine ve bitişikteki hac kilisesi Virxe da Barca’ya giden yolda dik kayalıklar, beyaz kumlu plajları olan koylar ve rengarenk çiçek çayırları dönüşümlü olarak yer alır.
Muxia’daki Virxe da Barca Tapınağı
Kaynak: dpa-tmn
Hıristiyan efsanelerine göre, Meryem Ana burada, yakınlardaki Santiago de Compostela’da gömülü olan havari James’e görünmüştür, bu nedenle birçok hacı Muxía’ya doğru ilerlemeye devam eder ve deniz feneri yolunun huzuru kısa süreliğine kaybolur.
ayrıca oku
“Yürüyen Papa” Manuel Andrack
9. yüzyılda keşfedilen Aziz James’in kalıntılarının Finisterre Burnu’ndaki Galiçya’ya ulaştığı söyleniyor. Camiño dos Faros da burada, nefes kesici Touriñán yarımadasında, o zamanlar bilinen dünyanın sonunda sona eriyor.
Finisterre Burnu’ndaki yürüyüş botu heykeli Camiño dos Faros’un sonunu işaret ediyor
Kaynak: dpa-tmn
İpuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: En iyisi uçağa binip Santiago de Compostela’ya, oradan da kiralık arabaya binmek.
İz: Malpica ile Finisterre Burnu arasındaki yaklaşık 200 kilometre uzunluğundaki orta zorluktaki Camiño dos Faros sahil yürüyüş parkuru için günlük sekiz ila on bir etap planlamanız gerekir. Güzergah, konaklama, restoranlar ve ulaşım seçenekleri hakkında bilgi: caminodosfaros.com/en/
Seyahat için en iyi zaman: Mayıs ve ekim ayları arasında sonbahar fırtınaları başlar.
Leprikon’un ayak izleri neon yeşili olmasına rağmen, kayaların ve ağaçların üzerindeki bazen nokta veya ok olabilen işaretleri bulmak için sıklıkla yakından bakmanız gerekir. Çünkü İspanya’nın yağmurlu kuzeybatı kesiminde her şey yeşil ve St. James’in Galiçya Yolu’nun patikalarının aksine, sahil yolu o kadar ıssız ki doğa onu sürekli büyütüyor.
Camiño dos Faros, yani “Deniz Fenerlerinin Yolu”, Avrupa’nın en güzel sahil yürüyüş parkurlarından biridir. Atlantik’te hava biraz daha serin olduğu için yaz ortasında bile rahatlıkla yürüyebilirsiniz.
Kaynak: İnfografik WELT
Pitoresk limanıyla Malpica’dan 200 kilometrelik uzun mesafe yürüyüş parkuru, deniz boyunca efsanevi Finisterre Burnu’na kadar uzanıyor. Eski Romalılar ona adını verdiler. Onlar için bu dünyanın sonuydu – “Finis Terrae”. Koylar ve kayalıklar arasında sürekli bir iniş ve çıkış sunan patika, sizi Buzul Çağı’na ve Neolitik Çağ’a götürüyor. Ayrıca bölgenin neden Ölüm Sahili olarak adlandırıldığını da etkileyici bir şekilde öğrenebilirsiniz.
Galiçya’nın iç kesimlerine doğru bir dolambaçlı yol
Malpica yarımadasındaki ilk varış noktası olan Punta Nariga deniz fenerine ne kadar yaklaşırsanız, el değmemiş doğanın derinliklerine kendinizi kaptırırsınız. Yol yok, araba yok. Gemi şeklindeki heybetli deniz fenerinin hemen önünde, rüzgar ve tuzlu suyun ilginç bir şekilde şekillendirdiği granit kaya manzarası açılıyor.
ayrıca oku
Niñóns’tan Ponteceso’ya ertesi günün etabı Roncudo Burnu’ndan geçiyor. En iyi percebes – midyeler – burada kıyı kayalarında yetişir. Corme balıkçı köyünde akşamları mutlaka sipariş vermeniz gereken bir Galiçya lezzeti.
Yolun büyük bölümünde kendinizle ve el değmemiş doğayla neredeyse baş başasınız.
Kaynak: dpa-tmn
Ponteceso ile Laxe arasındaki 312 metre yüksekliğindeki Monte Castelo de Lourido’ya tırmanış ertesi gün zorlu olsa da Ría de Corme halicinin panoramik manzarası unutulmaz. Deniz feneri yolu aslında deniz boyunca uzanıyor. Ama bugün yeşil iç bölgelere doğru uzun bir yoldan gidiyor.
Karanlık, sisle örtülü ormanlardan ve tipik Galiçya hórreo’larının, sütunlar üzerine inşa edilmiş sağlam taş tahıl ambarlarının bulunduğu eski köylerden geçiyorsunuz. Burada yürüyüşçüler, Buzul Çağı’ndan kalma müstahkem bir yerleşim yerinin kalıntıları olan arkeolojik alan Castro de Borneiro ile karşılaşır.
Sahillerde yürüyüş yaparak “Alman Müzesi”ne gidin
Birkaç kilometre ileride Dombat’ın 4.000 yıllık dolmenlerine rastlıyorsunuz. Megalitler ve devasa granit levhalar aynı zamanda “Galiçya Neolitik Döneminin Katedralleri” olarak da biliniyor.
Yol, Laxe deniz fenerinden ve kumsalından başlangıçta dik bir şekilde Soesto dağına çıkıyor. Önümüzdeki günkü etap manzarası, bembeyaz kumsallarda bir yürüyüş vaat ediyor. Traba plajı yaklaşık 2,6 kilometre uzunluğundadır. Hemen dalgalara atlamak istersiniz. Ancak akıntı tehlikeli ve su çok soğuk.
Deniz feneri yolu – tıpkı burada Praia de Traba’da olduğu gibi – sürekli olarak uzun kumsalların üzerinden geçiyor
Kaynak: dpa-tmn
Balıkçı kasabası Camelle’de yerel halk, “Alman Müzesi”ni Alman keşiş Manfred’e adadı. Konstanz Gölü’nden gelen adam 1962’den beri bu rüya gibi köyde yaşıyordu.
Yerel bir kadına duyduğu hayal kırıklığına uğramış aşktan sonra, köyün kenarında su kenarında bir ev inşa etti ve taşlar, deniz kabukları, hayvan kemikleri ve artık açık havada görülebilen döküntüleri kullanarak doğal sanat eserleri yaratmaya başladı. müze.
Ölüm Sahili’nde çok sayıda gemi düştü
Uzun sakallı, sıska Alman, kışın bile peştamal içinde yarı çıplak dolaşıyordu. 2002 yılında köyde popüler olan yaşlı hippi öldü. Ve resmi ölüm nedeni ne olursa olsun buradaki herkes Manfred’in acıdan öldüğünden emin.
2002 yılında Ölüm Sahili’nde yıkıcı bir petrol sızıntısını tetikleyen şey, “Prestige” tanker kazasının etkilerinin yarattığı acıydı. O dönemde kıyıları 64.000 ton ağır petrol kirletiyordu. Yaklaşık 250.000 deniz kuşu acı içinde öldü.
İngiliz mezarlığındaki taşlar bize boğulan denizcileri hatırlatıyor
Kaynak: dpa-tmn
“Prestige”in batması doğa açısından en ciddi olaydı ancak Galiçya’nın ölüm kıyısındaki ilk gemi kazası değildi. Bu, Arou ve Camariñas arasındaki İngiliz mezarlığındaki günlük sahnede etkileyici bir şekilde netleşiyor.
ayrıca oku
Galiçya’dan Endülüs’e
Suyun üzerinde bulunan çok sayıda küçük taş yığını, “HMS Serpent”in 170’den fazla boğulan mürettebatını hatırlatıyor. İngiliz eğitim gemisi 1890’da Vilan Burnu açıklarında alabora oldu.
İspanya’nın ilk kadın deniz feneri bekçisi
Cristina Fernández, “Buradaki akıntılar ve kış fırtınaları tehlikeli ve öngörülemez” diyor. 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başında birçok İngiliz yük gemisi, İngiliz kolonilerine giderken burada alabora oldu. “Bu yüzden sahilimiz bu korkutucu ismi aldı.”
Camariñaslı Galiçyalı pek çok gemi enkazı gördü. 1973 yılında İspanya’nın ilk kadın deniz feneri bekçisi oldu ve 46 yıl boyunca Faro de Vilan’da çalıştı. Emekli olsa bile hayatının çoğunu geçirdiği ve hatta üç çocuğunu doğurduğu kayalıklara kurulmuş deniz fenerine dönmeye devam ediyor.
Cristina Fernández, neredeyse yarım yüzyıl boyunca Faro de Vilan’da deniz feneri bekçisiydi.
Kaynak: dpa-tmn
Yalnızlığı, özgürlüğü, kıyıdaki doğanın güçlerini, evleri sarsan dalgaları ve gemi kazazedelerinin hayaletlerini nostaljik bir şekilde anlatıyor.
Önceki yüzyılda binlerce olduğu söyleniyor. İngiliz kaşif Annette Meakin, “Ölüm Sahili” adını ilk kez 1908’de kullandı. Deniz fenerleri yolu boyunca paslı çapalar ve taş haçlar bize boğulan denizcileri hatırlatıyor.
Dünyanın sonuna ulaştık
Bir sonraki varış noktasına, Muxía deniz fenerine ve bitişikteki hac kilisesi Virxe da Barca’ya giden yolda dik kayalıklar, beyaz kumlu plajları olan koylar ve rengarenk çiçek çayırları dönüşümlü olarak yer alır.
Muxia’daki Virxe da Barca Tapınağı
Kaynak: dpa-tmn
Hıristiyan efsanelerine göre, Meryem Ana burada, yakınlardaki Santiago de Compostela’da gömülü olan havari James’e görünmüştür, bu nedenle birçok hacı Muxía’ya doğru ilerlemeye devam eder ve deniz feneri yolunun huzuru kısa süreliğine kaybolur.
ayrıca oku
“Yürüyen Papa” Manuel Andrack
9. yüzyılda keşfedilen Aziz James’in kalıntılarının Finisterre Burnu’ndaki Galiçya’ya ulaştığı söyleniyor. Camiño dos Faros da burada, nefes kesici Touriñán yarımadasında, o zamanlar bilinen dünyanın sonunda sona eriyor.
Finisterre Burnu’ndaki yürüyüş botu heykeli Camiño dos Faros’un sonunu işaret ediyor
Kaynak: dpa-tmn
İpuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: En iyisi uçağa binip Santiago de Compostela’ya, oradan da kiralık arabaya binmek.
İz: Malpica ile Finisterre Burnu arasındaki yaklaşık 200 kilometre uzunluğundaki orta zorluktaki Camiño dos Faros sahil yürüyüş parkuru için günlük sekiz ila on bir etap planlamanız gerekir. Güzergah, konaklama, restoranlar ve ulaşım seçenekleri hakkında bilgi: caminodosfaros.com/en/
Seyahat için en iyi zaman: Mayıs ve ekim ayları arasında sonbahar fırtınaları başlar.