Gemi Gezisi Günleri: Elbphilharmonie ve Elbstrand arasında Hamburg

Selvi

New member
GBüyük özgürlük, dünyaya açılan kapı: Birçokları için Hamburg, Almanya’nın en güzel şehridir ve anketlere göre Hansa şehrinin insanları tüm ülkenin en mutluları arasındadır. Muhtemelen deniz ve onunla birlikte mesafe de çok yakın olduğu için.

Eylül ayında düzenlenen Cruise Günleri’nde Hamburg, dev festivali ve efsaneleşmiş Mavi Limanı ile bir kez daha kruvaziyerlere odaklanıyor. Ardından “AidaPrima”, “Mein Schiff 6” veya “Vasco da Gama” gibi gemiler, Hamburg limanını kutlayan büyük bir yapımın yıldızları olacak.

Dünyanın dört bir yanından yaklaşık 8.000 deniz gemisi, 800 yıldır Hansa şehrinin ekonomik kalbinin attığı Avrupa’nın üçüncü büyük limanına her yıl uğramaktadır. Ona ulaşabileceğiniz en yakın yer su üzerinde, mavna gezisinde.

Konteyner limanından Elbphilharmonie’ye


Yolculuk, iskelelere demirlemiş müze gemileri “Cap San Diego” ve “Rickmer Rickmers” ile muhtemelen bir veya iki dev yolcu gemisinin arasından konteyner limanına kadar uzanıyor. Buradan her yıl 85 milyon ton mal taşınıyor. Bir yük gemisinde, konteynerler en azından mavnadan görüldüğü gibi gökyüzüne kadar istiflenir. Devasa vinçler devasa gemilerin yüklenmesine ve boşaltılmasına yardımcı oluyor.

Hamburg, Avrupa’nın en büyük şehir içi inşaat alanı olan HafenCity’de de büyük düşünüyor. İddialı kentsel gelişim projesinin bir parçası olarak Hamburg merkezinin 2030 yılına kadar yüzde 40 oranında büyümesi bekleniyor. On ilçede çok çeşitli mimarlar vizyonlarını hayata geçirebilir ve gerçekleştirebilirler.





HafenCity iddialı bir kentsel gelişim projesidir

Kaynak: Getty Images/Westend61


Ancak yeni konut kulelerinin hiçbiri bölgenin en ünlü binası kadar heyecan verici değil: Sandtorkai/Dalmannkai bölgesindeki 866 milyon Elbphilharmonie, parıldayan cephesiyle su dalgalarını anımsatıyor. İsviçreli mimarlar Herzog & de Meuron’un planlarına göre cam cephe, tarihi Kaispeicher A.

Bir dönüm noktası olarak, Hamburg halkının sevgiyle “Elphi” olarak andığı konser salonu, Hamburg’un Michel, St. Michaelis Kilisesi ile yarışıyor. Ancak yükseklik açısından, 132 metrelik kilise kulesi, 110 metre yüksekliğindeki Elbphilharmonie’nin üzerinde kuleler halindedir.

Yeni liman müzesinin amiral gemisi “Pekin”


Bir başka önemli dönüm noktası üzerinde hâlâ çalışılıyor: Dört direkli “Pekin” gemisi, birkaç uzun yolculuktan sonra Hamburg’a geri getirildikten sonra yeni liman müzesinin amiral gemisi olacak.

Halen Hansahafen’de ayrı yatıyor. Etkileyici, 50 metreden yüksek sarı direkleri olan gemi, yakınlardaki Wewelsfleth’teki Peters tersanesinde profesyonelce restore edildi ve Wolfgang Lämmle’nin tarihi gemi turu sırasında vurguladığı gibi orijinal gövdesi korundu. 77 yaşındaki adam, “Dört Direkli Gemi ‘Pekin’in Dostları” derneğinin 40 üyesinden biri ve on iki gönüllü müze gemi rehberinden biri.


Hamburg: Dört direkli




Dört direkli “Pekin” barikatı New York’ta hurdaya çıkmak üzereydi

Kaynak: resim ittifakı/Hauke-Christian Dittrich


Eğitimli kimyager, Hamburg nakliye şirketi F. Laeisz’in P-Liner’ları olarak adlandırılan gemilerden biri olan barikatın geçmişine hayran kalmıştı; nakliye şirketinin hızlı rüzgar bozucular dediği şey buydu. Efsanevi uzun gemi 111 yaşındaydı ve aslında New York’ta hurdaya çıkarılmak üzereydi. Lämmle bunu düşündüğünde hâlâ şoktaydı.

Kurtarma, federal hükümetin 120 milyon avro ayırdığı Hamburg’da yeni bir Alman Liman Müzesi fikriyle geldi. Bunun 26 milyonu Pekin’in kurtarılması ve restorasyonuna gitti.

Gemi liman tarihinin bir parçasını temsil ediyor


Lämmle, Hamburg tersanesi Blohm & Voss’ta inşa edilen ve Şili ile güherçile ticaretinde kargo gemisi olarak kullanılan rüzgâr kırıcının Hamburg liman tarihinin bir parçasını temsil etmesinden dolayı, paranın iyi bir yatırım olduğunu düşünüyor.

Amatör tarihçi Pekin’in “Pekin”i hiç görmediğini açıkça ortaya koyuyor. Dört kaptanlı gemi adına P’nin (şu anda Rus eğitim gemisi “Krusenstern” olarak denizlerde bulunan Padua da dahil) zorlu bir geçmişi var.

Gemi sahibi Ferdinand Laeisz, yeni denizcilere kıvırcık saçları nedeniyle Kaniş lakabı takılan eşi Sophie’nin adını verdi. Başarılı dört kaptanlı gemiler halk arasında “Pudel gemileri” olarak biliniyordu. Akıllı tasarımları, yetenekli kaptanları ve özenle seçilmiş mürettebatları sayesinde diğer nakliye gemilerinden her zaman bir adım öndeydiler.


Hamburg: Ziyaretçiler rehberli bir tur sırasında




Ziyaretçiler rehberli bir tur sırasında “Pekin” yelkenli gemisinin kargo ambarından geçiyor

Kaynak: Picture Alliance/dpa/Markus Scholz


Akıllı mekanizmalar sayesinde tek kişi tarafından hareket ettirilebilen çapanın ağırlığı 3,5 tondur. Şili’den dönüş yolculuğu için dört kaptanın karnına 64.000 güherçile çuvalı istiflenebilirdi. Dışarıya doğru yolculukta vinçler ve diğer inşaat ekipmanları taşındı ve Steinway piyanoları da ihraç edildi.

On iki denizci için gemideki yaşam piknikten ibaret değildi. Gemide ısıtma yoktu, sadece birkaç kömür sobası vardı. Su tasarrufu sağlandı; yalnızca memurların küveti vardı. Yiyecekler domuz ve tavuk şeklinde canlı olarak dolaşıyordu.

Hamburg’a dönüş yolu


“Pekin” güvertesindeki şantiye turları sırasında F. Laeisz’in P-Liner’ları hakkında çok şey öğreniyorsunuz. “Pekin” Hamburg’a dönmeden önce birkaç yoldan sapmak zorunda kaldı. Birinci Dünya Savaşı sırasında Şili’de gözaltına alındı ve 1921’de savaş hasarının tazminatı olarak İtalya’ya teslim edildi.

İki yıl sonra Ferdinand Laeisz gemiyi geri satın alıp güherçile taşımak için tekrar kullanabildi. Ancak küresel ekonomik kriz nedeniyle fiyatların düşmesi onu satış yapmaya zorladı. Barikat İngiltere’ye gitti ve bir eğitim gemisine dönüştürüldü.

Kraliyet Donanması daha sonra burayı konaklama yeri olarak kullandı. 1974’te, bir müzayedenin ardından rüzgar kırıcı New York’a çekildi ve South Street Seaport Müzesi’nde sergilendi. 2017 yılında nihayet onu Hamburg’daki evine getirmeyi başardık.

Peki restorasyon ne zaman bitecek? Wolfgang Lämmle gri sakalının içinden sırıtıyor. Pekin’i planlandığı gibi orijinal durumuna döndürmek zaman alacak. “Muhtemelen hiç bitmeyen bir hikaye.” Daha sonra “Pekin”deki “tek gerçek lüksü” gösteriyor: gösterişli bir şekilde dekore edilmiş bir evde gizlenmiş olan kaptan kamarasının tavan penceresi.

Elbe sahilinde denizcilik havası


Evet evet kaptanlar. Onlar zaten eski günlerdeki biriydi. Bunu en güzel kaptan evlerinin bulunduğu Övelgönne’de görebilirsiniz. Oraya ulaşmanın en iyi yolu bisiklet kullanmaktır. Lars Michaelsen de öyle düşündü ve St. Pauli’de bir bisiklet kiralama mağazası açtı.


Hamburg: Övelgönne'deki Elbe plajı yaz aylarında dinlenmek için popüler bir yerdir




Övelgönne’deki Elbe plajı yaz aylarında dinlenmek için popüler bir yerdir

Kaynak: Getty Images/Hans-Peter Merten


Backy Poll (sarışın, güneş gözlüğü, beyzbol şapkası) daimi bir çalışandır. 37 yaşındaki oyuncu, Elbe Nehri boyunca yapılan tura eşlik ediyor. Önce sadece pazar günleri 04.30-09.30 arası açık olan ve şu anda kapalı olan balık pazarına iniyoruz.

Neden böyle? Backy, “Balıkçıların fuar başlamadan satışları bitirmesi gerekiyordu” diyor. Bisikletinin üzerinde rahat bir şekilde oturuyor ve yol boyunca neler görülebileceğini açıklamak için defalarca gruba dönüyor: örneğin yolcu terminali veya belli belirsiz bir geminin pruvasını andıran olağanüstü eğimli Dockland binası. Ve ardından Övelgönne’deki beyaz kaptanın villaları.

Elbe sahilindeki patika dar, bisikletçiler burayı itmek zorunda kalıyor ve hala daralıyor. Birçok yürüyüşçü çift olarak, çocuklarla ve hatta köpeklerle birlikte dışarıda dolaşıyor. Aileler sahildeki kumların üzerinde oturuyor. Haftanın yedi günü, günün her saatinde çalışmaların devam ettiği Hamburg limanındaki koşuşturmayı buradan izleyebilirsiniz.


Hamburg: Güneş battığında Elbe sahilinde işler romantikleşiyor




Güneş battığında Elbe sahilinde olaylar romantikleşiyor

Kaynak: Picture Alliance/dpa/Axel Heimken


Backy, Elbe plajının denizcilik yeteneğini takdir ediyor. Özellikle gün batımında, elinizde bir içkiyle limandaki devasa vinçlere ve yüksek konteyner binalarına bakıp, bu teknelerin yükleriyle nereye ve nereye gittiğini hayal ettiğinizde burası çok rahatlatıcı oluyor.

İpuçları ve bilgiler:


Yolculuk günleri: Gemi Gezisi Günleri 8-10 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecektir (hamburgcruisedays.de).

Oraya varmak: Trenle ya Hamburg ana istasyonuna ya da Hamburg-Altona’ya. Oradan metroya binerek şehre ulaşabilirsiniz.

Konaklama: Hamburg’da her zevke ve her bütçeye uygun oteller bulunmaktadır. Landungsbrücken’in yukarısındaki “Hotel Hafen Hamburg” güzel bir konuma sahiptir ve denizci hikayeleriyle doludur, 100 Euro’dan başlayan çift kişilik odalar, hotel-hafen-hamburg.de. Motel One Michel, limanın yakınında elverişli bir konuma sahiptir, çift kişilik odalar 89 Euro’dan başlayan fiyatlarla, motel-one.com.

Yiyin İçecek: Elbphilharmonie’deki Störtebeker’de (stoertebeker-eph.com/stortebeker-elbphilharmonie) kaliteli ve en güzel manzara eşliğinde yemek yiyebilirsiniz. Jungfernstieg’in hemen üzerindeki Alster (vlet.de) manzaralı Vlet Kitchen & Bar’da mükemmel yemek yiyebilirsiniz.

Faaliyetler: Şimdilik “Pekin” yalnızca rehberli turlarla ziyaret edilebiliyor (shmh.de/deutsches-hafenmuseum/rundgaenge-peking/).

Elbphilharmonie’deki plazaya gitmek için bir bilete ihtiyacınız var (elbphilharmonie.de/de/plaza#visit).

Bülow mavna şirketi, Hamburg limanında mavna turu sunuyor. Bir saatlik liman turu 9 eurodan başlıyor (barkassenvermietung-hamburg.com).

Hamburg City Cycles, rehberli bisiklet turlarının yanı sıra kiralık bisikletler (5 Euro’dan dört saat) sunmaktadır. Elbe boyunca yapılacak üç saatlik tur, dokuz kişiye kadar olan bir grup için 297 avroya mal oluyor, hhcitycycles.de.

Ayrıca dünyanın en büyük model demiryolu olan Miniaturwunderland’de sanal tur da yapabilirsiniz. On dakikalık sanal deneyim (Harikalar Diyarında Yürüyüş) için giriş 20 avro + 10 avro, miniatur-wunderland.de.

Hamburg Kartı: Hamburg Kartı, otobüs, tren ve liman feribotlarında ücretsiz seyahatin yanı sıra birçok turistik mekanda yüzde 50’ye varan indirimler de sunuyor (hamburg-tourism.de/buchen/hamburg-card/hamburg-card-partner/).

Daha fazla bilgi: hamburg-tourism.de

Geziye katılım Hamburg Turizm tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza axelspringer.com/de/werte/downloads adresinden ulaşılabilir.