GBüyük özgürlük, dünyaya açılan kapı: Birçokları için Hamburg, Almanya’nın en güzel şehridir ve anketlere göre Hansa şehrinin insanları tüm ülkenin en mutluları arasındadır. Muhtemelen deniz ve onunla birlikte mesafe de çok yakın olduğu için.
Eylül ayında düzenlenen Cruise Günleri’nde Hamburg, dev festivali ve efsaneleşmiş Mavi Limanı ile bir kez daha kruvaziyerlere odaklanıyor. Ardından “AidaPrima”, “Mein Schiff 6” veya “Vasco da Gama” gibi gemiler, Hamburg Limanı’nı kutlayan büyük bir prodüksiyonun yıldızları olacak.
Dünyanın dört bir yanından yaklaşık 8.000 deniz gemisi, 800 yıldır Hansa şehrinin ekonomik kalbi olan Avrupa’nın üçüncü büyük limanına her yıl uğramaktadır. Ona en yakın olabileceğiniz yer su üzerinde, bir fırlatma turunda.
Konteyner limanından Elbphilharmonie’ye
Konteyner limanına yolculuk, Landungsbrücken’e demirlemiş olan müze gemileri “Cap San Diego” ve “Rickmer Rickmers”ın ve muhtemelen kruvaziyer devlerinden birinin yanından geçiyor. Buradan her yıl 85 milyon ton mal taşınıyor. Konteynerler, en azından fırlatma sırasında görüldüğü gibi, bir yük gemisinde göklere kadar istifleniyor. Devasa vinçler devasa gemilerin yüklenmesine ve boşaltılmasına yardımcı oluyor.
Hamburg’da Avrupa’nın en büyük şehir içi inşaat alanı olan HafenCity’de de insanlar büyük düşünüyor. İddialı kentsel gelişim projesi kapsamında Hamburg’un merkezinin 2030 yılına kadar yüzde 40 oranında büyümesi bekleniyor. Çok çeşitli mimarlar vizyonlarını burada on çeyrekte gerçekleştirmeyi başardılar.
HafenCity iddialı bir kentsel gelişim projesidir
Kaynak: Getty Images/Westend61
Ancak yeni konut kulelerinin hiçbiri bölgedeki en ünlü bina kadar dikkat çekici değil: Sandtorkai/Dalmannkai bölgesindeki 866 milyon euro değerindeki Elbphilharmonie, parıldayan cephesiyle su dalgalarını anımsatıyor. İsviçreli mimarlar Herzog & de Meuron’un planlarına göre cam cephe, tarihi Kaispeicher A.
Bir dönüm noktası olarak, Hamburg halkının sevgiyle “Elphi” olarak andığı konser salonu, Hamburg’un Michel, St. Michaelis Kilisesi ile yarışıyor. Ama en azından yükseklik açısından, 110 metre yüksekliğindeki Elbphilharmonie’nin üzerindeki 132 metrelik kuleleriyle kilise kulesi.
Yeni liman müzesinin simgesi olarak “Pekin”
Bir başka önemli dönüm noktası üzerinde hâlâ çalışılıyor: Dört direkli “Pekin” gemisi, birkaç uzun yolculuktan sonra Hamburg’a geri getirildikten sonra yeni liman müzesinin amiral gemisi olacak.
Hala Hansa limanında ayrı duruyor. Wolfgang Lämmle’nin tarihi gemi turu sırasında vurguladığı gibi, 50 metre yüksekliğindeki görkemli sarı direkleriyle gemi, Wewelsfleth yakınlarındaki Peters tersanesinde ustalıkla restore edildi ve bu sayede orijinal gövdesi korundu. 77 yaşındaki adam, “Dört Direkli Gemi ‘Pekin’in Dostları” derneğinin 40 üyesinden biri ve on iki fahri müze gemi rehberinden biri.
Dört direkli “Pekin” barikatı New York’ta hurdaya çıkmak üzereydi
Kaynak: resim ittifakı/Hauke-Christian Dittrich
Nitelikli kimyager, Hamburg nakliye şirketi F. Laeisz’in P-Liner’ları olarak adlandırılan gemilere ait olan barikatın geçmişine hayran kalmıştı. Efsanevi uzun gemi 111 yaşında ve aslında New York’ta hurdaya çıkarılmak üzereydi. Lämmle bunu düşündüğünde hâlâ şoktaydı.
Kurtarma, federal hükümetin 120 milyon euro sağladığı Hamburg’da yeni bir Alman liman müzesi fikriyle geldi. Bunun 26 milyonu Pekin’in kurtarılması ve restorasyonuna harcandı.
Gemi liman tarihinin bir parçasını temsil ediyor
Lämmle, paranın iyi bir yatırım olduğunu düşünüyor; sonuçta Hamburg tersanesi Blohm & Voss’ta inşa edilen ve Şili ile güherçile ticaretinde kargo gemisi olarak kullanılan rüzgar kırıcı, Hamburg liman tarihinin bir parçasını temsil ediyor.
Amatör tarihçi Pekin’in “Pekin”i hiç görmediğini açıklıyor. Dört kaptan adına P’nin (şu anda denizlerde bir Rus eğitim gemisi olan “Krusenstern” olan Padua da dahil olmak üzere, bunlardan biri olan) tüylü bir geçmişi var.
Armatör Ferdinand Laeisz, yeni yelkenli teknelerine muhteşem kıvırcık saçları nedeniyle Pudel lakabı takılan eşi Sophie’nin adını verdi. Yerel dilde başarılı dört direkli gemilere “Kaniş gemileri” deniyordu. Akıllı tasarımları, yetenekli kaptanları ve özenle seçilmiş mürettebatı sayesinde diğer nakliye gemilerinden her zaman bir adım önde olmuşlardır.
Ziyaretçiler rehberli bir tur sırasında “Pekin” yelkenli gemisinin kargo ambarından geçiyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Markus Scholz
Akıllı mekanizmalar sayesinde tek kişi tarafından hareket ettirilebilen çapanın ağırlığı 3,5 tondur. Şili’den dönüş yolculuğu için dört kaptanın ambarına 64.000 nitrat çuvalı istiflenebilir. Dışarıya doğru yolculukta vinçler ve diğer inşaat ekipmanları taşındı ve Steinway piyanoları da ihraç edildi.
Ancak on iki denizci için gemideki yaşam hiç de piknik değildi. Gemide ısıtma yoktu, sadece birkaç kömür sobası vardı. Su tasarrufu sağlandı, sadece memurların küveti vardı. Domuz ve tavuk şeklindeki yiyecekler onlarla birlikte canlı olarak taşınıyordu.
Hamburg’a dönerek dolambaçlı bir yoldan
“Pekin”in güverteleri üzerindeki şantiye turları sırasında F. Laeisz’den P-Liner’lar hakkında çok şey öğreniyorsunuz. “Pekin” Hamburg’a dönmeden önce birkaç yoldan sapmak zorunda kaldı. Birinci Dünya Savaşı sırasında Şili’de gözaltında tutuldu ve 1921’de savaş hasarının telafisi olarak İtalya’ya teslim edildi.
İki yıl sonra Ferdinand Laeisz gemiyi geri satın alıp güherçile taşımak için tekrar kullanabildi. Ancak küresel ekonomik krizin bir sonucu olarak fiyatların düşmesi onu satış yapmaya zorladı. Kabuk İngiltere’ye gitti ve bir eğitim gemisine dönüştürüldü.
Daha sonra Kraliyet Donanması tarafından konaklama yeri olarak kullanıldı. 1974’te, bir müzayedenin ardından rüzgar kırıcı New York’a çekildi ve South Street Liman Müzesi’nde sergilendi. Sonunda 2017’de Hamburg’a getirildiler.
Peki restorasyon ne zaman bitecek? Wolfgang Lämmle gri sakalının içinden sırıtıyor. “Pekin”i planlandığı gibi orijinal durumuna döndürmek zaman alacak. “Muhtemelen hiç bitmeyen bir hikaye.” Ve sonra “Pekin”deki “tek gerçek lüksü” gösteriyor: gösterişli bir şekilde dekore edilmiş küçük bir evde gizlenmiş kaptan kamarasının tavan penceresi.
Elbe kıyılarında denizcilik yeteneği
Evet evet kaptanlar. Onlar eski günlerden biriydi. Bunu en güzel kaptan evlerinin bulunduğu Övelgönne’de görebilirsiniz. Oraya ulaşmanın en iyi yolu bisiklet kullanmaktır. Lars Michaelsen de aynısını düşündü ve St. Pauli’de bir bisiklet kiralama mağazası açtı.
Övelgönne’deki Elbe plajı yaz aylarında dinlenmek için popüler bir yerdir
Kaynak: Getty Images/Hans-Peter Merten
Backy Poll (sarışın, güneş gözlüğü, beyzbol şapkası) kadrolu kadronun bir parçası. 37 yaşındaki oyuncu, Elbe Nehri boyunca yapılan tura eşlik ediyor. Önce sadece pazar günleri sabah 4.30’dan akşam 9.30’a kadar açık olan ve şu anda kapanan balık pazarına iniliyor.
Neden böyle? Backy, “Balıkçıların fuar başlamadan satışları bitirmesi gerekirdi” diyor. Bisikletinin üzerinde rahat bir şekilde oturuyor ve gruba dönerek yol boyunca neler görülebileceğini açıklıyor: örneğin yolcu terminali veya belli belirsiz bir geminin pruvasını anımsatan olağanüstü eğimli Dockland binası. Ve ardından Övelgönne’deki beyaz kaptanın villaları.
Elbe sahili boyunca uzanan yol dar, bisikletçiler bisikletlerini burada itmek zorunda kalıyor ve yol hâlâ daralıyor. Birçok yürüyüşçü çiftler halinde, çocuklarla ve hatta köpeklerle birlikte dışarıda dolaşıyor. Aileler sahilde kumların üzerinde oturuyor. Buradan, insanların haftanın yedi günü 24 saat çalıştığı Hamburg limanındaki koşuşturmayı izleyebilirsiniz.
Güneş battığında Elbe kıyılarında işler romantikleşiyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Axel Heimken
Backy, Elbe plajının denizcilik yeteneğini takdir ediyor. Özellikle gün batımında, elinizde bir içecekle limandaki devasa vinçlere ve konteyner yüksek binalarına bakıp, bu gemilerin ve yüklerinin nereden nereye gittiğini hayal etmek gerçekten rahatlatıcı oluyor.
İpuçları ve bilgiler:
Yolculuk günleri: Gemi Gezisi Günleri 8-10 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecektir (hamburgcruisedays.de).
Oraya varmak: Trenle Hamburg Merkez İstasyonu’na veya Hamburg-Altona’ya. Oradan şehre metroyla ulaşabilirsiniz.
Konaklama: Hamburg’da her zevke ve bütçeye uygun oteller bulunmaktadır. Landungsbrücken’in yukarısındaki “Hotel Hafen Hamburg” güzel bir konuma sahiptir ve denizci hikayeleriyle doludur, çift kişilik odaların fiyatı 100 Euro’dur, hotel-hafen-hamburg.de. Motel One Michel, limanın yakınında elverişli bir konuma sahiptir, çift kişilik odalar 89 Euro’dan başlayan fiyatlarla, motel-one.com.
Yiyin İçecek: Elbphilharmonie’deki Störtebeker’de en güzel manzara eşliğinde kaliteli bir yemek yiyin (stoertebeker-eph.com/stortebeker-elbphilharmonie). Doğrudan Jungfernstieg’deki Alster (vlet.de) manzaralı Vlet Kitchen & Bar’da mükemmel yemek yiyebilirsiniz.
Faaliyetler: Şimdilik “Pekin” yalnızca rehberli turlarda görüntülenebilmektedir (shmh.de/deutsches-hafenmuseum/rundgaenge-peking/).
Elbphilharmonie’deki plazaya gitmek için bir bilete ihtiyacınız var (elbphilharmonie.de/de/plaza#visit).
Bülow mavna operasyonu, Hamburg limanında mavna turu sunmaktadır. Bir saatlik liman turu 9 Euro’dan başlıyor (barkassenvermietung-hamburg.com).
Hamburg City Cycles, rehberli bisiklet turlarının yanı sıra kiralık bisikletler (5 Euro’dan dört saat) sunmaktadır. Elbe boyunca yaklaşık üç saatlik tur, dokuz kişiye kadar bir grup için 297 avroya mal oluyor, hhcitycycles.de.
Ayrıca dünyanın en büyük model demiryolu olan Minyatür Harikalar Diyarında sanal tura çıkabilirsiniz. On dakikalık sanal deneyim (Harikalar Diyarında yürüyüş) için giriş 20 avro + 10 avro, miniatur-wunderland.de.
Hamburg Kartı: Hamburg Kartı, otobüs, tren ve liman feribotlarında ücretsiz seyahatin yanı sıra birçok turistik mekanda yüzde 50’ye varan indirimler de sunuyor (hamburg-tourism.de/buchen/hamburg-card/hamburg-card-partner/).
Daha fazla bilgi: hamburg-tourism.de
Geziye katılım Hamburg Tourismus tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.
Eylül ayında düzenlenen Cruise Günleri’nde Hamburg, dev festivali ve efsaneleşmiş Mavi Limanı ile bir kez daha kruvaziyerlere odaklanıyor. Ardından “AidaPrima”, “Mein Schiff 6” veya “Vasco da Gama” gibi gemiler, Hamburg Limanı’nı kutlayan büyük bir prodüksiyonun yıldızları olacak.
Dünyanın dört bir yanından yaklaşık 8.000 deniz gemisi, 800 yıldır Hansa şehrinin ekonomik kalbi olan Avrupa’nın üçüncü büyük limanına her yıl uğramaktadır. Ona en yakın olabileceğiniz yer su üzerinde, bir fırlatma turunda.
Konteyner limanından Elbphilharmonie’ye
Konteyner limanına yolculuk, Landungsbrücken’e demirlemiş olan müze gemileri “Cap San Diego” ve “Rickmer Rickmers”ın ve muhtemelen kruvaziyer devlerinden birinin yanından geçiyor. Buradan her yıl 85 milyon ton mal taşınıyor. Konteynerler, en azından fırlatma sırasında görüldüğü gibi, bir yük gemisinde göklere kadar istifleniyor. Devasa vinçler devasa gemilerin yüklenmesine ve boşaltılmasına yardımcı oluyor.
Hamburg’da Avrupa’nın en büyük şehir içi inşaat alanı olan HafenCity’de de insanlar büyük düşünüyor. İddialı kentsel gelişim projesi kapsamında Hamburg’un merkezinin 2030 yılına kadar yüzde 40 oranında büyümesi bekleniyor. Çok çeşitli mimarlar vizyonlarını burada on çeyrekte gerçekleştirmeyi başardılar.
HafenCity iddialı bir kentsel gelişim projesidir
Kaynak: Getty Images/Westend61
Ancak yeni konut kulelerinin hiçbiri bölgedeki en ünlü bina kadar dikkat çekici değil: Sandtorkai/Dalmannkai bölgesindeki 866 milyon euro değerindeki Elbphilharmonie, parıldayan cephesiyle su dalgalarını anımsatıyor. İsviçreli mimarlar Herzog & de Meuron’un planlarına göre cam cephe, tarihi Kaispeicher A.
Bir dönüm noktası olarak, Hamburg halkının sevgiyle “Elphi” olarak andığı konser salonu, Hamburg’un Michel, St. Michaelis Kilisesi ile yarışıyor. Ama en azından yükseklik açısından, 110 metre yüksekliğindeki Elbphilharmonie’nin üzerindeki 132 metrelik kuleleriyle kilise kulesi.
Yeni liman müzesinin simgesi olarak “Pekin”
Bir başka önemli dönüm noktası üzerinde hâlâ çalışılıyor: Dört direkli “Pekin” gemisi, birkaç uzun yolculuktan sonra Hamburg’a geri getirildikten sonra yeni liman müzesinin amiral gemisi olacak.
Hala Hansa limanında ayrı duruyor. Wolfgang Lämmle’nin tarihi gemi turu sırasında vurguladığı gibi, 50 metre yüksekliğindeki görkemli sarı direkleriyle gemi, Wewelsfleth yakınlarındaki Peters tersanesinde ustalıkla restore edildi ve bu sayede orijinal gövdesi korundu. 77 yaşındaki adam, “Dört Direkli Gemi ‘Pekin’in Dostları” derneğinin 40 üyesinden biri ve on iki fahri müze gemi rehberinden biri.
Dört direkli “Pekin” barikatı New York’ta hurdaya çıkmak üzereydi
Kaynak: resim ittifakı/Hauke-Christian Dittrich
Nitelikli kimyager, Hamburg nakliye şirketi F. Laeisz’in P-Liner’ları olarak adlandırılan gemilere ait olan barikatın geçmişine hayran kalmıştı. Efsanevi uzun gemi 111 yaşında ve aslında New York’ta hurdaya çıkarılmak üzereydi. Lämmle bunu düşündüğünde hâlâ şoktaydı.
Kurtarma, federal hükümetin 120 milyon euro sağladığı Hamburg’da yeni bir Alman liman müzesi fikriyle geldi. Bunun 26 milyonu Pekin’in kurtarılması ve restorasyonuna harcandı.
Gemi liman tarihinin bir parçasını temsil ediyor
Lämmle, paranın iyi bir yatırım olduğunu düşünüyor; sonuçta Hamburg tersanesi Blohm & Voss’ta inşa edilen ve Şili ile güherçile ticaretinde kargo gemisi olarak kullanılan rüzgar kırıcı, Hamburg liman tarihinin bir parçasını temsil ediyor.
Amatör tarihçi Pekin’in “Pekin”i hiç görmediğini açıklıyor. Dört kaptan adına P’nin (şu anda denizlerde bir Rus eğitim gemisi olan “Krusenstern” olan Padua da dahil olmak üzere, bunlardan biri olan) tüylü bir geçmişi var.
Armatör Ferdinand Laeisz, yeni yelkenli teknelerine muhteşem kıvırcık saçları nedeniyle Pudel lakabı takılan eşi Sophie’nin adını verdi. Yerel dilde başarılı dört direkli gemilere “Kaniş gemileri” deniyordu. Akıllı tasarımları, yetenekli kaptanları ve özenle seçilmiş mürettebatı sayesinde diğer nakliye gemilerinden her zaman bir adım önde olmuşlardır.
Ziyaretçiler rehberli bir tur sırasında “Pekin” yelkenli gemisinin kargo ambarından geçiyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Markus Scholz
Akıllı mekanizmalar sayesinde tek kişi tarafından hareket ettirilebilen çapanın ağırlığı 3,5 tondur. Şili’den dönüş yolculuğu için dört kaptanın ambarına 64.000 nitrat çuvalı istiflenebilir. Dışarıya doğru yolculukta vinçler ve diğer inşaat ekipmanları taşındı ve Steinway piyanoları da ihraç edildi.
Ancak on iki denizci için gemideki yaşam hiç de piknik değildi. Gemide ısıtma yoktu, sadece birkaç kömür sobası vardı. Su tasarrufu sağlandı, sadece memurların küveti vardı. Domuz ve tavuk şeklindeki yiyecekler onlarla birlikte canlı olarak taşınıyordu.
Hamburg’a dönerek dolambaçlı bir yoldan
“Pekin”in güverteleri üzerindeki şantiye turları sırasında F. Laeisz’den P-Liner’lar hakkında çok şey öğreniyorsunuz. “Pekin” Hamburg’a dönmeden önce birkaç yoldan sapmak zorunda kaldı. Birinci Dünya Savaşı sırasında Şili’de gözaltında tutuldu ve 1921’de savaş hasarının telafisi olarak İtalya’ya teslim edildi.
İki yıl sonra Ferdinand Laeisz gemiyi geri satın alıp güherçile taşımak için tekrar kullanabildi. Ancak küresel ekonomik krizin bir sonucu olarak fiyatların düşmesi onu satış yapmaya zorladı. Kabuk İngiltere’ye gitti ve bir eğitim gemisine dönüştürüldü.
Daha sonra Kraliyet Donanması tarafından konaklama yeri olarak kullanıldı. 1974’te, bir müzayedenin ardından rüzgar kırıcı New York’a çekildi ve South Street Liman Müzesi’nde sergilendi. Sonunda 2017’de Hamburg’a getirildiler.
Peki restorasyon ne zaman bitecek? Wolfgang Lämmle gri sakalının içinden sırıtıyor. “Pekin”i planlandığı gibi orijinal durumuna döndürmek zaman alacak. “Muhtemelen hiç bitmeyen bir hikaye.” Ve sonra “Pekin”deki “tek gerçek lüksü” gösteriyor: gösterişli bir şekilde dekore edilmiş küçük bir evde gizlenmiş kaptan kamarasının tavan penceresi.
Elbe kıyılarında denizcilik yeteneği
Evet evet kaptanlar. Onlar eski günlerden biriydi. Bunu en güzel kaptan evlerinin bulunduğu Övelgönne’de görebilirsiniz. Oraya ulaşmanın en iyi yolu bisiklet kullanmaktır. Lars Michaelsen de aynısını düşündü ve St. Pauli’de bir bisiklet kiralama mağazası açtı.
Övelgönne’deki Elbe plajı yaz aylarında dinlenmek için popüler bir yerdir
Kaynak: Getty Images/Hans-Peter Merten
Backy Poll (sarışın, güneş gözlüğü, beyzbol şapkası) kadrolu kadronun bir parçası. 37 yaşındaki oyuncu, Elbe Nehri boyunca yapılan tura eşlik ediyor. Önce sadece pazar günleri sabah 4.30’dan akşam 9.30’a kadar açık olan ve şu anda kapanan balık pazarına iniliyor.
Neden böyle? Backy, “Balıkçıların fuar başlamadan satışları bitirmesi gerekirdi” diyor. Bisikletinin üzerinde rahat bir şekilde oturuyor ve gruba dönerek yol boyunca neler görülebileceğini açıklıyor: örneğin yolcu terminali veya belli belirsiz bir geminin pruvasını anımsatan olağanüstü eğimli Dockland binası. Ve ardından Övelgönne’deki beyaz kaptanın villaları.
Elbe sahili boyunca uzanan yol dar, bisikletçiler bisikletlerini burada itmek zorunda kalıyor ve yol hâlâ daralıyor. Birçok yürüyüşçü çiftler halinde, çocuklarla ve hatta köpeklerle birlikte dışarıda dolaşıyor. Aileler sahilde kumların üzerinde oturuyor. Buradan, insanların haftanın yedi günü 24 saat çalıştığı Hamburg limanındaki koşuşturmayı izleyebilirsiniz.
Güneş battığında Elbe kıyılarında işler romantikleşiyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Axel Heimken
Backy, Elbe plajının denizcilik yeteneğini takdir ediyor. Özellikle gün batımında, elinizde bir içecekle limandaki devasa vinçlere ve konteyner yüksek binalarına bakıp, bu gemilerin ve yüklerinin nereden nereye gittiğini hayal etmek gerçekten rahatlatıcı oluyor.
İpuçları ve bilgiler:
Yolculuk günleri: Gemi Gezisi Günleri 8-10 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecektir (hamburgcruisedays.de).
Oraya varmak: Trenle Hamburg Merkez İstasyonu’na veya Hamburg-Altona’ya. Oradan şehre metroyla ulaşabilirsiniz.
Konaklama: Hamburg’da her zevke ve bütçeye uygun oteller bulunmaktadır. Landungsbrücken’in yukarısındaki “Hotel Hafen Hamburg” güzel bir konuma sahiptir ve denizci hikayeleriyle doludur, çift kişilik odaların fiyatı 100 Euro’dur, hotel-hafen-hamburg.de. Motel One Michel, limanın yakınında elverişli bir konuma sahiptir, çift kişilik odalar 89 Euro’dan başlayan fiyatlarla, motel-one.com.
Yiyin İçecek: Elbphilharmonie’deki Störtebeker’de en güzel manzara eşliğinde kaliteli bir yemek yiyin (stoertebeker-eph.com/stortebeker-elbphilharmonie). Doğrudan Jungfernstieg’deki Alster (vlet.de) manzaralı Vlet Kitchen & Bar’da mükemmel yemek yiyebilirsiniz.
Faaliyetler: Şimdilik “Pekin” yalnızca rehberli turlarda görüntülenebilmektedir (shmh.de/deutsches-hafenmuseum/rundgaenge-peking/).
Elbphilharmonie’deki plazaya gitmek için bir bilete ihtiyacınız var (elbphilharmonie.de/de/plaza#visit).
Bülow mavna operasyonu, Hamburg limanında mavna turu sunmaktadır. Bir saatlik liman turu 9 Euro’dan başlıyor (barkassenvermietung-hamburg.com).
Hamburg City Cycles, rehberli bisiklet turlarının yanı sıra kiralık bisikletler (5 Euro’dan dört saat) sunmaktadır. Elbe boyunca yaklaşık üç saatlik tur, dokuz kişiye kadar bir grup için 297 avroya mal oluyor, hhcitycycles.de.
Ayrıca dünyanın en büyük model demiryolu olan Minyatür Harikalar Diyarında sanal tura çıkabilirsiniz. On dakikalık sanal deneyim (Harikalar Diyarında yürüyüş) için giriş 20 avro + 10 avro, miniatur-wunderland.de.
Hamburg Kartı: Hamburg Kartı, otobüs, tren ve liman feribotlarında ücretsiz seyahatin yanı sıra birçok turistik mekanda yüzde 50’ye varan indirimler de sunuyor (hamburg-tourism.de/buchen/hamburg-card/hamburg-card-partner/).
Daha fazla bilgi: hamburg-tourism.de
Geziye katılım Hamburg Tourismus tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.