Girit: Manastır şarabı ve palmiye plajı – bahar tatili için sekiz ipucu

Selvi

New member
S19. yüzyılda bile hâlâ Osmanlı işgalinde olan Girit, gezginlerin ilgisini çekiyordu. Amerikalı yazar Henry Miller 1930'ların sonlarında onu takip etmiş, adada münzevi olmuş ve Knossos'a, Phaistos'a, eski Minos uygarlığına hayran kalmıştı: “Girit ruhu susturabilir, düşüncelerin kargaşasını sakinleştirebilir.”

İkinci Dünya Savaşı'ndan kısa süre sonra turizm gelişti. Bazıları paket tatil için kuzey sahiline uçtu, diğerleri ise iç bölgeleri tercih ederek Yunanca Lefka Ori adı verilen Beyaz Dağlar'da yürüyüş yaparak bugüne kadar yalnızca yürüyerek ve tekneyle ulaşılabilen balıkçı köyü Loutro'yu tercih etti. Hippileri takip ederek Romalıların ölülerini gömdüğü Matala mağara koyuna kadar takip ettiler. Ya da orijinalinden Homer ya da Platon okumak için dağlardaki bir manastıra çekildiler.

Ve bugün? Jet skileri, sahil barları ve muz tekneleriyle Kandiye ve Resmo kalelerinin ötesinde bireyciler için hâlâ yeterince yer var; sonuçta Girit, Yunanistan'ın en büyük adası. İmkanınız varsa havanın daha boş olduğu ve yazın olduğu kadar sıcak olmadığı bahar aylarında gelin. Yürüyüş yapmak için ideal zaman, her yer yeşillik ve çiçeklerle dolu. Baharda deniz hala çoğu insan için çok soğuktur ama 20 derecenin altındaki su sıcaklıklarında bile yüzmeye cesaret eden insanlar da vardır elbette.





Kaynak: İnfografik WELT


Bir haftadan daha uzun süre kalmaya değer – ancak sonunda 260 kilometre uzunluğundaki adanın yalnızca bir kısmını görmüş olacaksınız: Kissamos'tan Sitia'ya, batıdan doğuya, iyi gelişmiş bir yolda beş saat sürüyor. Bunun yanı sıra, eski moda kafelerin bulunduğu güzel yerlere, arı kovanları ve yabani kekiklerin bulunduğu çayırlara, manastırlara ve ıssız kayalık koylara, keskin virajlar ve dağ geçitlerine (en yüksek zirveler gökyüzüne 2.400 metre kadar yükselir) doğru yol almaya değer. ).

Her yerde Girit'in en ünlü şairi Nikos Kazantzakis'in şu düsturuyla yaşayan insanlarla tanışırsınız: “Hiçbir şey ummuyorum. Hiçbir şeyden korkmam. Ben özgürüm.” Girit'in 635.000 nüfusu var ama 35 milyon zeytin ağacı, doğası ve kültürü, dağları ve denizi var. Burada, diye yazdı Henry Miller, herkes “cennette yıkanma” arzusuna kapılmış durumda. Sadece nerede olduğunu bilmeniz gerekiyor. Ada baharı için sekiz ipucu.

Meskla – rahatın boğazı


Girit'in en ünlü yürüyüş rotası olan 16 kilometre uzunluğundaki Samiriye Boğazı'nın yanına elbette hiçbir şey yaklaşamaz. Tatile çıktığınızda – tercihen erkenden, tüm otobüsler gelmeden önce – oradan geçmeniz ve 1200 metrenin üzerindeki bir yükseklikten Libya Denizi'ne doğru adım adım yürüyüş yapmanız gerekir: Dört ila yedi saat sonra oraya vardığınızda yürüyüşçüler akşama kadar kalır. Daha sonra tatilcileri bekleyen otobüslere götürecek feribotlar kalkıyor. Omalos platosundan dönüş yolculuğunda, Girit'in vahşi batısındaki yol üzerinde keçileri ve koyunları görebilirsiniz.


Girit: Meskla Kilisesi




Heybetli: Meskla Kilisesi

Kaynak: pa/Prisma/Bolliger Markus


Sadece bir saatliğine yürüyüş yapmak istiyorsanız Meskla yakınındaki küçük geçide gidin. Tuhaf, dar kaya yüzeyleri, çınar ağaçları, kuru nehir yatağına tırmanmak – çocuklar bile bunu yapabilir. Yolda “Emilia'nın Tavernası” tabelasına dikkat edin ve onu takip edin: Zourva köyündeki restoran sizi ayakucundaki terasta taze portakal suyu, beyaz şarapta tavşan, cevizli ve ballı yoğurtla ödüllendiriyor. Beyaz Dağlar'ın. Daha sonra etkileyici Meskla kilisesine doğru neredeyse tamamen yokuş aşağı iniyorsunuz.

Balos ve Falasarna – batıdaki plajlar


Elafonisi, güneybatıdaki pembe ve beyaz rengiyle Girit'in en güzel plajı olarak kabul edilir, ancak aşırı kalabalıktır; Instagram'cılar baharda bile sözde cennetsel selfieler için burada poz verirler. Peki nereye gitmeli? Mesela adanın batısındaki Balos'a. Turkuaz beyazı lagünün bulunduğu bu plaj, yalnızca feribotla veya çakıllı bir patika ve terli bir merdivenle ulaşılabildiğinden çok daha tenhadır. Dilerseniz plajda ücretsiz olarak deniz tuzu toplayabilirsiniz. Hala ortalıkta hippiler bile var, ılgın ağaçlarının altına gizlenmiş kulübelerde yaşıyorlar.


Yalnız plaj: Girit'in batısındaki Balos




Yalnız plaj: Girit'in batısındaki Balos

Kaynak: Getty Images/Stefan Cristian Cioata


Batıdaki en uzun plajlardan biri olan Falasarna'ya ulaşmak daha kolaydır ancak aşırı kalabalık değildir. “Kapetan Nikolas” meyhanesindeki çocuk plajı pembe ve sığdır, “Bird Away”de plaj yatakları ve salon müziği vardır. Kış tatilinin ardından bahar aylarında yeniden açılacak olan “Galasia Thea” meyhanesinin terasında herkes kendi koyunu bulacak, akşamları ise deniz manzaralı masasına oturacak.

Hanya'nın Yahudi Mahallesindeki Keşifler


Hanya'nın eski kentinin labirent sokaklarında bulmak o kadar da kolay olmayan “Sinagogi Cafe Bar”, akşamları buzda espresso veya kokteyl içmek için mükemmeldir. Birkaç ev ötede Etz Hayyim Sinagogu'nun ahşap kapısındaki zilin sesini duyabiliyorsunuz. Kolay bir ziyaret değildi: 1944'te Alman işgalciler tarafından Girit'ten gelen 250'den fazla Yahudi Hanya'dan gelen bir gemiye tıkılmıştı. Hedefleri: Auschwitz. Kazara bir İngiliz denizaltısı tarafından vuruldu ve battı. Sürgün edilenlerin hiçbiri hayatta kalmadı.


Girit: Hanya'daki Etz Hayyim Sinagogu




Hüzünlü bir geçmişe sahip: Hanya'daki Etz Hayyim sinagogu

Kaynak: pa/DUMONT resim arşivi/Tobias Gerber


Sinagog 1999'da yeniden adandı. Etz Hayyim hayat ağacı anlamına geliyor; avluda gölge sağlayan biri var. Uzun süre düşündüğünüz sessiz, serin bir yer.

Chiona Plajı – deniz kenarında bir masa


Sörfçüler doğudaki Palekastro'ya ilgi duyuyor. Köyün yakınındaki koyda sürekli rüzgar esiyor. Orada ve Chiona'ya doğru ilerleyen yol dolambaçlı, manzara çorak, rüzgar türbinleri armadası dışında hiçbir yere varmayan bir yolculuk.


Girit: Chiona yakınlarında bir taverna




Deniz manzaralı yemek: Chiona yakınlarında bir taverna

Kaynak: pa/Rainer Haclenberg/Rainer Hackenberg


Yolculuk buna değer, masa dağlı çakıl taşlı bir plaj olan Chiona Plajı, deniz kenarında mükemmel bir yerdir: “Taverne Chiona” kayasında rezervasyon yaptırmayı unutmayın. Dalgalar çarparken ve her şey maviye, denize ve gökyüzüne dönüşürken kılıç balığı bifteği ve dolma üzüm yaprağı sipariş edin. Adada yemek yemek için daha güzel bir yer bulmak zor.

Manastır şarabı ve palmiye plajı


Girit'in en zengin manastırlarından biri olan Toplou, muhteşem Syrah'ı üretir: Adını manastır kapılarının sayısından alan 101 Portes. Ve şekerlenmiş meyve tadında tatlı kırmızı şarap: Philotheos. Bu, 90'lı yıllarda organik şaraba güvenen akıllı başrahibin adıdır.


Girit: Toplou Manastırı müzesine bakış




Kültürle ilgilenenler için: Toplou manastırının müzesine bakın

Kaynak: pa/Rainer Hackenberg


14. yüzyılda inşa edilen manastır bir kaleyi andırıyor ve sık sık saldırılara maruz kalıyor. Ziyaretçilerin ideal olarak erkenden yukarı çıkıp, şarap tadımından sonra asmaların ve muzların yanından geçerek Avrupa'nın en büyük doğal palmiye korusuna sahip ünlü palmiye plajı Vai'ye doğru yürümeleri gerekiyor. Manastıra aittir.

Zakros – Ölüler Vadisinde Yürüyüş


Uzak bir dağ köyü olan Zakros'ta erkekler kafenin önündeki gölgede oturuyor (Yunanistan'da geleneksel kafelere bu ad veriliyor) ve turistlerin öğle sıcağında yakındaki vadiye, “Ölüler Vadisi”ne doğru yola çıkışını izliyorlar. . Antik çağda Minoslular atalarını buradaki mağaralara gömmüşlerdi.


Çekici tur: Girit'teki “Ölüler Vadisi”nde bir turist




Çekici tur: “Ölüler Vadisi”nde bir turist

Kaynak: pa/prisma/Heeb Christian


Yürüyüşçüler, yoğun zakkum ormanının içinden geçerek nehre doğru vadiyi takip ederler. Kırmızı kayalar, mavi çiçekler. Yarısında bir keçinin iskeleti var. Yani ismin hala bir anlamı var. İki saatlik yürüyüşün sonunda vadi genişliyor, Kato Zakros'un çakıl taşlı plajında güneşten korunan tavernalarla sıralanan deniz mavi parlıyor.

Paraspori – Girit'te uzak bir köy


Üskopi üzerinden Paraspori'ye yolculuk zorludur; dolambaçlı, dik yol arabalardan çok eşekler için daha uygundur. Yavaş sürmelisiniz, güzel bir yavaşlama egzersizi. Bu, meyve ağaçlarının artık çiçek açtığı dağ manzarasında bakışlarınızı gezdirmeniz için size zaman kazandırır.


Yunan adalarında tatil için daha fazla ipucu:




Paraspori'ye yaşlıların köyü de denir; gençlerin çoğu göç etmiştir. Sabah burada yollar süpürülüyor, mezarlık güneş alıyor, deniz ise çok geride. Kambur, beyaz saçlı, uzun süre denizde kalan Dimitrios yaşlılardan biridir. İngilizce konuşuyor, “Kassalis” meyhanesinde hizmet veriyor ve uzak köyüne gelen ziyaretçiler konusunda heyecan duyuyor. Her yemekte güçlü Girit posası schnapps Tsikoudia'yı tamamlıyor – kendisi de dahil: “Yammas!”

Spinalonga – cüzzam adasının önünde lüks


Uzak doğudaki Elounda, Girit'in lüks destinasyonudur. Bu şaşırtıcı çünkü bir zamanlar Venedik kalesi olan küçük, açık deniz adası Spinalonga, 1957 yılına kadar kimsenin ayrılmasına izin verilmeyen bir cüzzam kolonisiydi. Bugün gezi tekneleri, insanların öldüğü, acı çektiği, aynı zamanda 54 yıl boyunca yaşadığı ve sevildiği, ıssız eski karantina adasına gidip geliyor. Sinema bile vardı. Hiçbir roman bunu Victoria Hislop'un Unutulanlar Adası'ndan daha iyi anlatamaz.


Girit'te Bahar: Önde çiçekler, arkada Spinalonga adası




Manzaralı bahar: Önde çiçekler, arkada Spinalonga adası

Kaynak: mauritius görüntüleri / Hemis.fr


Lüks oteller yakınlarda kum ve çakıl yığını oluşturdu ve “Elounda Körfez Villaları” gibi zarif sahil tatil köyleri ortaya çıktı. Adalar ve yarımadalar plajları korur, Mirabello Körfezi'ndeki gün batımları eşsizdir, özellikle de kendi villanızın özel havuzundan bir tepe üzerinde keyfini çıkardığınızda. Söz ortalıkta dolaştı; Lady Gaga, oyuncu Jodie Foster ve futbol yıldızı Zinédine Zidane de oradaydı.

İpuçları ve bilgiler:


Oraya varmak: Örneğin Lufthansa ortağı Ege Havayolları ile Münih ve Frankfurt'tan Kandiye'ye aktarmasız uçuşlar; İsviçre, Zürih üzerinden çeşitli Alman havalimanlarından bağlantı bağlantıları sunmaktadır. Condor, Nisan ayından itibaren Kandiye'ye ve Mayıs ayından itibaren de Hanya'ya aktarmasız uçuyor.

Konaklama: “Manili Suites & Villas”, Girit'in merkezindeki Archanes'te büyüleyici butik otel, çift kişilik oda, kahvaltı dahil 104 Euro, manili.gr; Adanın doğusunda deniz kenarında beş yıldızlı ev olan “Elounda Gulf Villas”, 1 Nisan'dan itibaren kış tatilinden sonra açık, çift kişilik oda kahvaltı dahil 600 Euro'dan, eloundavillas.com.

Ek Bilgiler: Girit hakkında genel bilgi: Visitgreece.gr/islands/crete/; Hanya'daki sinagog hakkında bilgi: etz-hayyim-hania.org

Geziye katılım “Elounda Gulf Villas & Suites” tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza axelspringer.com/de/werte/downloads adresinden ulaşılabilir.

Bu makale ilk olarak Mart 2023'te yayınlandı.