Guatemala: El Paredón sörfçüler için içeriden bir ipucu

Selvi

New member
ZBugün ilk defa tek başıma denize açılıyorum. Birkaç adım sonra ayaklarımın altındaki zemini kaybediyorum, sörf tahtasına uzanıp yüzüyorum. Dalgalar neredeyse iki metre yüksekliğinde ama ben zorlukla üstesinden geliyorum. Bu benim bir eğitmen olmadan ve dışarıdan yardım almadan ilk sörf denemem.

Orada yatıyorum, kalçalarım bir önceki günden sıyrılmış, önkollarım ağrıyor, yukarı aşağı sallanıyor. İlk başta dalganın arkasına geçtim ama sonra farkına bile varmadan sahile doğru, dalganın önüne çekildim. Arkamda bir dalga oluşuyor ve su üzerime çarpıyor. Beni sörf tahtasından koparıyor ve vücudumu denizde döndürüyor. Lanet etmek. Çok su yutuyorum ve nefes almakta zorlanıyorum.

Sörf yapmayı bu şekilde hayal etmemiştim. Öğrenmek için Guatemala’nın Pasifik kıyısındaki bir köy olan El Paredón’a geldim. El Paredón içeriden gelen bir ihbar olarak değerlendiriliyor. Kosta Rika veya Panama’daki sörf noktaları kadar bilinmiyor ve buradaki dalgaların özellikle yeni başlayanlar için uygun olduğu söyleniyor. Ne yazık ki bugün değil: Sörf tahtasındaki ikinci günümde hayal kırıklığına uğradım. Çünkü ilk gün çok daha iyi geçti.





Kaynak: İnfografik WELT


Sörf eğitmenim Juan Carlos dün beni pansiyondan aldı. Sörf tahtasını başının üzerinde dengeledi ve beni cesaretlendirdi: “30’lu yaşların başındasın. Güçlüsün. Sörf yapmayı öğreneceksin.” Juan Carlos çocuksu bir adamdı, çok şaka yapardı ama denizden bahsederken sesi ciddileşiyordu.


ayrıca oku








Deniz acımasız olabilir, dedi Juan Carlos, “seni yakalayabilir, görünmez, önlenemez bir güçle seni açık okyanusa sürükleyebilir.” Kendimi buna karşı savunabilirdim ama bunun hiçbir faydası olmazdı. En iyi yüzücü bile yüzme kazalarının çoğunun sorumlusu olan güçlü akıntı olan rip akıntısını yenemez.

Juan Carlos, “Bununla savaşamazsınız” dedi. Kendimin çekilmesine izin vermem gerekecekti ve bir noktada akıntı zayıflayacaktı. Umutla. Sonra kendimi çekimden kurtarabilirdim ve eğer deniz nazikse, dalgalar beni sahile geri götürürdü.

Denizde karada olduğundan farklı kanunlar geçerlidir


Sahile geldik. Juan Carlos, bir kısmı neredeyse siyah olan kumun bir zamanlar bir yanardağ tarafından püskürtüldüğünü söyledi ve kendimi Guatemala’nın büyülü gerçekçilik temsilcisi Miguel Angel Asturias’ın bir romanında gibi hissettim. Bir Maya kralı gelip birkaç dalgada sörf yapsaydı şaşırmazdım.

Juan Carlos sörf tahtasını sabahları hâlâ oldukça sıcak olan kumun üzerine koydu. Ancak öğle yemeğinde insanların ayakları yandı. “Dikkatli ol,” dedi Juan Carlos, tahtaya uzandı ve ışık hızında ama akıcı bir hareketle ayağa fırladı. Nasıl ayağa kalktığını zar zor fark ettim.

“Şimdi sen!” Tahtaya uzanıp ayağa fırladım ama kendimi tahtadan değil ayaklarımla kumdan ittim. Juan Carlos, “Denizde işe yaramaz” dedi. Bana tüm hareketi adım adım tekrar gösterdi. “Ellerinizi göğüs hizasında tahtaya koyun. Üst vücudunuzu yukarı doğru itin. Sağ ayağınızı tahtanın arkasına yerleştirin. Soldaki hızla ileri gider. Ayağa kalk. Çömel. Kollarınızı iki yana açın. Dengenizi koruyun.” Kuru egzersizi üç kez mükemmel bir şekilde yaptıktan sonra denize girdik.

Juan Carlos, “Deniz sana yardım eder” dedi. Su az olduğu için ayakta durabiliyorduk, dalgalar etrafımızı sarıyordu ama ayaklarımın altında toprak vardı. Suda karada olduğundan farklı yasalar geçerliydi; kuralları belirleyen yerçekimi değil, akıntı ve dalgalardı.

Dalga beni neredeyse sahile kadar yıkadı


Dün El Paredón’daki dalgalar sabitti, bunun nedeni açık denizden kumlu sahile doğru kırılmalarıydı. Yaklaşık 1,50 metre yüksekliğindeydiler. Sahilden pek fazla görünmeyebilirler ama sörf tahtasının üzerinde yatarken dehşet vericiydiler.

Juan Carlos bana yeni başlayanların beyaz suda sörf yaptığını, dalgaların kırılıp açık renkli köpük oluşturduğunu açıklamıştı. Bana çok fazla kaldırma kuvveti sağlayan 2,20 metrelik bir uzun tahta olan sörf tahtasının üzerinde yatıyordum ve Juan Carlos beni sahile doğru çevirdi: “Bunu tam olarak az önce pratik yaptığımız gibi yapıyorsun.”

Başımı geriye çevirdiğimde arkamda bir dalganın kırıldığını gördüm. Beyaz su bana doğru aktı. “Yüz!” diye bağırdı Juan Carlos, kürek çekmeye başladım, hızlandım, dalga bana çarptı ve kendimi sörf tahtasından aşağı ittim. Bir an yarısı tahtanın üzerinde, yarısı havada durdum, sonra suya düştüm. Boğazımda tuz hissettim. Juan Carlos güldü. “Fena değildi. Ama kalkmadan önce biraz ara verin. Aksi halde kontrolü kaybedersiniz.”

Bir sonraki dalga geldi, yüzerek uzaklaştım, yakalandım ve yukarı atlamak yerine biraz bekledim. İttim, kollarımı uzattım ve sörf tahtasının üzerinde durdum. Pek güvenli bir şekilde ayakta duramıyordum ama ayaktaydım! Tahtadaki saniyeler dakikalar gibiydi.

Kayma bana sokaktaki longboard patenini hatırlattı, akış hissi beynimde küçük mutluluk havai fişeklerini ateşledi. Bu, iyi sörfçülerin kırılan bir dalgaya binerken neler deneyimleyebileceklerinin sadece bir ipucuydu. Dalga, tahtamı ve beni neredeyse sahile kadar sürükledi. Juan Carlos tezahürat yaptı, ben tezahürat yaptım, sahildeki bir kadın tezahürat yaptı. Vay!

Sörf El Paredón köyünü değiştirdi


O sabah, her seferinde birkaç metre kayarak beş altı kez daha ayakta durmayı başardım. O kadar keyif aldım ki durmak istemedim. Ama bir noktada gücümün ne kadar azaldığını fark ettim. Kollarım zayıflamıştı, artık zorlukla emekleyebiliyordum ve sırtım ağrımaya başlamıştı.

Juan Carlos neredeyse benim kadar coşkuluydu. “Gerçekten çok iyi iş çıkardın” dedi ve ben de gurur duydum. İltifatına karşılık verdim çünkü bana sörf yapmanın ilk adımlarını mükemmel bir şekilde öğretmişti.

İki arkadaşıyla birlikte kurduğu sörf okuluna gittik. Yolda çatısı palmiye yapraklarından yapılmış bir sörfçü pansiyonu olan “Cocori Lodge”un yanından geçtik. Juan Carlos, “Geceleri burada gözlerinizi kapatmıyorsunuz” dedi, “çünkü burada kalan turistler parti yapmayı ve eğlenmeyi seviyor.” Şans eseri sahilde olmayan daha sessiz bir pansiyon seçtim.


Guatemala: “Cocori Lodge”da kalan turistler geceleri parti yapmayı seviyor




“Cocori Lodge”da kalan turistler geceleri parti yapmayı severler

Kaynak: Driftwood Sörfçü/Facebook


Sörf El Paredón’u tamamen değiştirdi. Bir zamanlar karakolun, kaplumbağa karakolunun ve küçük okulun bulunduğu uykulu köyün yanında yeni bir köy ortaya çıktı. Sörfçü pansiyonlarının, matcha latte içenlerin ve sahilde saatlerce oturup meditasyon yapan anlam arayanların köyü. Artık ATM’li küçük bir süpermarket var ve her yerde yeni konaklama yerleri inşa ediliyor: tasarım otelleri, parti pansiyonları ve bungalovlar.

Kasabadaki tek sörf okulu, Juan Carlos’un sörf tahtaları kiraladığı ve kurslar sunduğu bir kulübe olan “Torre fuerte”dir. Bazı pansiyonlar ayrıca kurslar ve kiralık pansiyonlar da sunuyor, ancak çoğunlukla turistleri Juan Carlos’a yönlendiriyorlar.

Dalgalar bir önceki güne göre çok daha büyük


Sörf yaptığım ikinci günün sonunda dünden kalan o güzel duygu tamamen yok oldu. Bugün neredeyse hiçbir şey başaramadıktan sonra, uzun süre sahilde sörf tahtamda oturuyorum (o kadar uzun ki güneşten yanıyorum) ve kendime dün sörfün neden işe yaradığını soruyorum. Bir noktada kendimi bunalttığımı fark ediyorum.

İkinci gün tahtada kesintisiz bir dalgada sörf yapmaya çalışmak kesinlikle çok zor. Ayrıca bu sabah denizde gelgit çok yüksek, bu da dalgaların bir önceki güne göre çok daha büyük olduğu ve sahile çok yakın bir yerde kırıldığı anlamına geliyor. Bu onların sörf yapmasını çok daha zorlaştırır.

Öğleden sonra tekrar denemeye karar verdim. Hava raporu, o zaman dalgaların daha yumuşak olması gerektiğini söylüyor. Ve değilse? O halde yarın Juan Carlos’un yanına dönüp başka bir kursa rezervasyon yapacağım.

Guatemala için ipuçları ve bilgiler:


Oraya varmak: El Paredón, Guatemala’nın Pasifik kıyısında yer alır ve Guatemala City’deki havaalanından kiralık arabayla iki saatte ulaşılabilir. Almanya’dan direkt uçuş bulunmamaktadır. United Airlines, Frankfurt’tan Houston üzerinden Guatemala’ya uçuyor. Lufthansa Meksika’ya doğru yola çıkıyor ve oradan yola devam ediyor. Neway seyahat acentesi ([email protected]) gibi yerel sağlayıcılar, Antigua üzerinden otobüslerle transfer hizmeti sunmaktadır. Toplamda otobüs yolculuğu dört ila beş saat sürüyor.

Sörf yapmayı öğren: Sörf tahtaları ve sörf kursları tesis bünyesinde pansiyonlar aracılığıyla sunulmaktadır veya doğrudan Juan Carlos’un ana caddedeki “Torre fuerte” sörf okuluna gidebilirsiniz. Yeni başlayanlar için kursun ücreti saatte 200 quetzale’dir (yaklaşık 23 avro). Genellikle bir gün önceden rezervasyon yaptırmanız yeterlidir. Sörf tahtaları günlük 150 quetzaleye (18 euro) satılıyor.

Konaklama: Toplamda El Parédon’da yaklaşık 20 sörf hosteli ve on otel bulunmaktadır. Bir pansiyonda gecelik konaklama ücreti 20 avrodan (yatakhane odası), tek kişilik odada 40 avrodan; “Wander Boutique Hotel” gibi daha lüks konaklamalarda 90 Euro’dan (wanderboutiquehotel.com) ödeme yaparsınız. Yanınıza nakit almak en iyisidir çünkü El Paredón’daki ATM her zaman çalışmaz ve kartla ödemeler çoğu zaman mümkün olmaz.

Daha fazla bilgi: Guatemala’daki turizmle ilgili bilgileri inguat.gob.gt (İspanyolca) adresinde bulabilirsiniz. Almanca teklifler için seyahat rehberleri önerilir.

Geziye katılım Guatemala İş Dernekleri Komitesi (Cacif) tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza axelspringer.com/de/werte/downloads adresinden ulaşılabilir.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.