Havaalanı Lounge: Havayolları premium alana erişimi kısıtladı

Selvi

New member
Havaalanı salonları her zamankinden daha dolu. Bu, daha iyi tekliflere rağmen onları daha az çekici hale getirir. Aynı zamanda, daha rahat bekleme bölgeleri için alan sınırlıdır. Bu, sıkılmış düzenlemelere yol açar.


Havaalanı salonları bir zamanlar daha iyi ücretli müşterinin beklemesini sağlamak için icat edildi. Bu, barış içinde bir gazete, davetkar bir büfe ve güzel bir içecek okumak anlamına geliyordu, ancak en azından düzgün sıcak içecekler. Çünkü mutlu müşteriler tekrar tekrar geliyor. Zamanla, havayolları arasındaki rekabet daha iyi ve daha iyi teklifler sağladı – mini tekerlekler, çalışma bölgeleri, gevşeme alanları vb.

Ancak, özel bekleme süreleri çoktan gitti. Özellikle bu dünyanın büyük merkezlerinde, tersine ve daha fazlasını deneyimleyebilirsiniz: havaalanı salonlarının önünde uzun yılanlar. Fakat salonlar bir fuar alanı ise ve artık en yoğun zamanlarda dinlenme istifini değilse, dinlenme ve münhasırlık hissi nerede?


Salonların şu anda bu kadar popüler olmasının birçok nedeni var. İlk başta, talep muazzam büyüdü. Bilindiği gibi, Covid seyahat etme ihtiyacını patlattı. Uluslararası Dünya Havacılık Derneği IATA'ya göre, 2024'te hava trafiği bir önceki yıla göre yüzde 10,4 arttı. Daha da dikkat çekici: Hava trafiği, kamera öncesi seviyenin yüzde 3,8 üzerindeydi. Ancak, daha fazla yolcu daha fazla salon ziyaretçisi anlamına geliyor.

Kredi kartı sağlayıcıları daha fazla ziyaretçi sağlar


Ancak, salon adaylarının sayısını gerçekten artıran şey, kredi kartı şirketleri ve Priority Pass arasındaki doğuştan işbirliğiydi. Priority Pass şirketi 1992'den beri dünya çapında 1700 salon üyesine (89 Euro'dan) verdi.


American Express uzun zamandır Priority Pass ile çalışan tek kredi kartı şirketi olmuştur. Ancak bu arada, Chase, Mastercard ve diğerleri gibi rakipler de trene atladılar. Lounge Access artık belirli bir satış seviyesinden tüm kart sağlayıcılarını sunuyor. Federal Cumhuriyet'te, örneğin, Deutsche Bank, aynı zamanda Platinum Kredi Kartları (MasterCard) ile Volksbanks, öncelikli geçiş ücretsiz olarak sunuyor.


Havaalanı salonlarının büyümesinin neden sınırlandırılmasının bir başka nedeni bir havaalanının işlevinden kaynaklanmaktadır. Ayık bir bakış açısından, bir alışveriş merkezine dönüştürülen bir dağıtım istasyonundan başka bir şey değildir. Bu, alanların sınırlı olduğu ve her santimetrenin paraya mal olduğu anlamına gelir.


Salonların bakımı son derece pahalıdır. Bu yüzden havayolları ve ücretsiz salon operatörleri kredi kartı şirketleriyle (ortak marka) çalışmayı severler. Örneğin Amex müşterileri için salon erişimi elbette hiçbir şey için değil. Örneğin, bu, Delta'nın gökyüzü kulüplerinin ABD'de kapasite sınırlarına ulaşmasına ve sosyal medyada kötü yorumlar almasına yol açtı.

Havayolları salonlar için erişim kurallarını sıkılaştırır


Çünkü konuklar birbirlerine adım attıklarında, bir havayolu havaalanı salonu ürününün Nimbus'unu mahveder. Havayolları eğilimi tanıdı ve karşı koymaya çalıştı. 2023'ün başından beri Delta, tüm statü üyelerini (Gold Madallion, Platinum, Diamond) “sadece” sinek ekonomisi (ana kabin) veya Delta konforu ise Sky Club'a engelledi.

Bu yılın Şubat ayında, ABD havayolu erişim kurallarını tekrar sıkılaştırdı. AMEX Platinum kartı ile Sky Club erişimi yılda on veya 15 ziyaretle sınırlıdır. Sadece kart sahibi platin parçasıyla yılda 75.000 dolardan fazla uygularsa sınırsızdır.


Erişim kuralları Mart ayında Etihad'da da değiştirildi. Abu Dabi'den Abu Dabi'den iş değeri tarifesini ayıran herkes artık bir salon erişimi alamayacak. Bu nedenle havayolunu, 2019 ve 2021 yıllarında tarifeleri iş özel ve iş lite için salon erişimini zaten kaldıran komşu Havayolları Emirates ve Katar Airways izliyor.


Salon ziyaretçilerinin sayısını azaltmanın bir başka varyantı da cüzdanda başlar. Mart ayı sonunda United Airlines, United MileagePlus bonus programına iki aşamalı “bireysel” ve “All Access” ye taşındı. Bireysel üyelik 200 $, yani yıllık 750 $ ücret ödüyor veya 94.000 bonus mil gösteriyor. Konuklara artık izin verilmiyor.

“All Access” iki ilave konuk artı 18 yaşın altındaki çocuğa izin verir, ancak üye ücreti 1400 $ veya 175.000 $ kredilendirilmiş mil. Bu sıkılmış salon erişim kuralları göz önüne alındığında, Birleşik MileagePlus üyeliği daha uzun süre geçerli olan herkes daha uzun sürer, çünkü bundan sonra karar vermeniz gerekir: dışarı çık ya da daha pahalı devam edin.