Havaalanında biniş: Bu teknoloji sayesinde iten herkes kamuoyuna açıklanacak

Selvi

New member
Havayolları genellikle binişleri hızlandırmak için yolcuların gruplar halinde uçağa binmesine izin verir. Ancak insanlar düzenli olarak sıra kendilerine gelmeden gemiye binmek isterler. Şimdi bir havayolu bu tür yolcuları kamuya açık bir şekilde ifşa eden teknolojiyi test ediyor.


Havaalanında kapı açılır açılmaz sıraya girmek, beklemek, ilerlemek. Birçok yolcu için uçağa binmek kaos teorisinin her zaman doğrulanmasıdır. Ve hepimizin bildiği gibi bu, başlangıçtaki en küçük değişikliğin bile tüm süreç üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olduğu anlamına geliyor. Bunu tüm büyük havalimanlarında, Mallorca'ya ya da Florida'ya uçağa binmek isteyen kitlelerde görebilirsiniz.

Günümüzde Lufthansa, British Airways, Swiss veya United gibi havayolları, binişleri hızlandırmak için genellikle yolcuların gruplar halinde uçağa binmesine izin vermektedir. Atanan grup biniş kartında her yolcu için net bir şekilde okunabilir ve ayrıca arka arkaya duyurulur. Bu aslında basit, açık ve anlaşılır. Aslında bu neredeyse hiçbir zaman işe yaramaz.


Yani yol boyunca her zaman diğerlerinden daha hızlı olmak isteyen birkaç yolcu görürsünüz ve sonuç olarak herkes ne yazık ki daha uzun süre beklemek zorunda kalır. İşler gerçekten kötü giderse, kalkış için planlanan zaman aralığı da kaçırıldığı için tüm uçuş ertelenecek.

Bu, aşağılayıcı bir şekilde “kapı biti” olarak da bilinen korkunç “biniş grubu atlamacıları” anlamına gelir. Tam olarak gruplarından önce uçağa binmek isteyen sinir bozucu yolcuları tanımlayan bir terim. Genellikle mümkün olduğu kadar erken kapıya koşuyorlar, böcekler gibi etrafta dolaşıyorlar ve personelin onları korkutmasına izin vermiyorlar.

American Airlines Lufthansa ve İsviçre'nin ötesine geçiyor


Ama artık bir havayolu bu vebadan bıktı. American Airlines, yolcuları alenen utandıran teknolojiyi test ediyor. Biniş kartı tarayıcısı, birisi grubu çağrılmadan önce tekrar binmeye çalışırsa, uluyan bir şamandıra gibi bir alarm çalacaktır. Erişim reddedilir ve kapı personeli yolcuyu azarlanmış bir köpek gibi diğer yolcuların yanından geçip kendilerine atanan gruba geri gönderir. Bu talan etmenin amacı, ileri doğru ilerleyen kişiyi, kötü davranışlarından dolayı utandırarak gelecekte uçağa biniş kurallarına uymasını sağlamaktır.

American Airlines Lufthansa ve Swiss'ten bir adım daha ileri gidiyor. Makine tarayıcıları aslında seçilen gruba ait olmayan hiçbir yolcunun geçişine izin vermiyor. Ancak daha sonra bu kapı hataları engel oluyor veya manuel biniş kartı kontrollerine atlıyor. Orada ya bir iç çekişle el sallanırlar ya da gruplarının birincisi olarak muzaffer bir edayla gemiye binmelerine izin verilir.


Bu sizi meraklandırıyor, neden bazı insanlar bu kadar acele ediyor? Havayolları, kontrol edilen bagaj ücretleriyle ilgili meşru bir endişe yarattı. Yolcular, koltuklarının yakınında eşyaları için yeterli saklama alanı olmasından endişe ediyor ve yeterli depolama alanı olmadığı için el bagajlarını son anda teslim etmek zorunda kalmak istemiyorlar.

Diğerleri ise uçağın beklemeyeceği yönündeki mantıksız endişelerden rahatsız. Biniş kartı olan herkesin kapıdan alınacağı haberi şimdiye kadar yayılmış olmalıydı, ama her zaman sırayla.

Kira Hanser stil, yaşam ve seyahat departmanından sorumlu editördür. Yurt içi ve yurt dışında boş zaman trendleri, turizm, seyahat haberleri, açık hava ve hareketlilik konularında haberler yapıyor.