Avrupa Havayolu karşılaştırması
Bunlar Avrupa'nın en kötü havayolları
Gecikmeli, güvenilmez, kötü hizmet: Flightright Index 2024, kıtadaki en büyük 20 havayolunu karşılaştırıp derecelendirdi. Avrupa havacılığının iki ağır sikleti genel sıralamada en alt sıralarda yer alıyor.
Şu tarihten itibaren: 15 Temmuz 2024| Okuma süresi: 2 dakika
British Airways, Flightright'ın derecelendirmesinde son sıraya yerleşmek zorunda
Kaynak: Picture Alliance/NurPhoto/Urbanandsport
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraflar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
PDakiklik, hizmet ve tazminat ödeme davranışı; bir hava yolu yolcusu olarak bu üç kategoriye özel önem veren herkes, mevcut Flightright Index 2024 hakkında iyi bir pusulaya sahiptir. Havayolu yolcu haklarına yönelik tüketici portalı Flightright, Avrupa'nın en büyük ve en tanınmış 20 havayolu şirketini 1 Ocak – 30 Haziran 2024 arasındaki altı aylık dönemde üç kategoride değerlendirdi ve ortalamaya göre bir sıralama oluşturdu.
British Airways ve Lufthansa özellikle kötü performans gösterdi: Avrupa havacılığının iki ağır sikleti genel sıralamanın en altına yerleşti. Derecelendirmedeki en iyi havayolları Transavia Fransa ve Avusturya'dan Avusturya'dır.
Türk Hava Yolları tazminattan kaçınıyor
Flightright, müşterileri adına havayollarından tazminat toplamaktadır. Bu nedenle portal, havayollarının ödeme davranışları ve geciken veya iptal edilen uçuşlar için ödenmesi gereken tazminatlar hakkında iyi bir genel bakışa sahiptir. Bu ödeme davranışı endekste önemli bir kategoridir.
Tazminat ödeyen havayolları, temerrüde düşenlerden daha hızlı bir şekilde daha fazla puan alıyor. Sonuç: Türk Hava Yolları bir puanla en kötü notu aldı; ödeme ortalama 101 gün ve hatta daha uzun sürdü. Lufthansa ve British Airways iki puanla onları takip ediyor. En fazla beş puan elde edilebilir.
Kaynak: İnfografik WELT
Transavia France, Avusturya, Air France ve German Discover Airlines dört puanla en iyi performansı gösterdi. Bu havayolları müşterilerinin tazminat taleplerini nispeten hızlı bir şekilde, yani 15 ila 30 gün içinde çözüyor.
ayrıca oku
Flightright Index 2024 altında daha fazla bilgi.
Konu müşteri memnuniyetine geldiğinde Avusturya yüksek puan alıyor
Flightright Endeksi'nin ikinci kategorisi ise şirketlerin güvenilirliğidir. Bunu değerlendirmek için tüketici portalı burada da ilgili gecikme ve iptal rakamlarını değerlendirdi; maksimum beş puan alınabildi. Bu kategoride Transavia Fransa, İspanyol Iberia ve Türk Hava Yolları 4,5 puanla özellikle güvenilir olduklarını kanıtladılar. Air Dolomiti (İtalya), Lufthansa, British Airways ve Hollandalı KLM 2,0 ile en kötü performansı gösterdi.
Hava yolculuğu hakkında daha fazla bilgi:
Endekste yer alan üçüncü kategori müşteri memnuniyetidir. Flightright bunu gerçekleştirmek için binlerce müşterisi arasında, müşteri hizmetlerinin erişilebilirliği, bilgi politikası ve uçuş sorunu sırasında yolculara verilen destek hakkında toplam yedi soruyu içeren bir anket gerçekleştirdi.
Tüketici portalını şaşırtacak şekilde bu anket oldukça zayıftı, çünkü 20 havayolundan hiçbiri üç yıldıza bile ulaşamadı: “Burada 2,74 puanla Avusturya Havayolları en iyi performansı gösterdi, onu 2,63 puanla Condor takip etti. En kötü sonuçları Macar Wizz Air (1,79) ve İspanyol düşük maliyetli havayolu Vueling (1,82) elde etti” diye özetliyor Flightright seyahat hukuku uzmanı Oskar de Felice.
Bunlar Avrupa'nın en kötü havayolları
Gecikmeli, güvenilmez, kötü hizmet: Flightright Index 2024, kıtadaki en büyük 20 havayolunu karşılaştırıp derecelendirdi. Avrupa havacılığının iki ağır sikleti genel sıralamada en alt sıralarda yer alıyor.
Şu tarihten itibaren: 15 Temmuz 2024| Okuma süresi: 2 dakika
British Airways, Flightright'ın derecelendirmesinde son sıraya yerleşmek zorunda
Kaynak: Picture Alliance/NurPhoto/Urbanandsport
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraflar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
PDakiklik, hizmet ve tazminat ödeme davranışı; bir hava yolu yolcusu olarak bu üç kategoriye özel önem veren herkes, mevcut Flightright Index 2024 hakkında iyi bir pusulaya sahiptir. Havayolu yolcu haklarına yönelik tüketici portalı Flightright, Avrupa'nın en büyük ve en tanınmış 20 havayolu şirketini 1 Ocak – 30 Haziran 2024 arasındaki altı aylık dönemde üç kategoride değerlendirdi ve ortalamaya göre bir sıralama oluşturdu.
British Airways ve Lufthansa özellikle kötü performans gösterdi: Avrupa havacılığının iki ağır sikleti genel sıralamanın en altına yerleşti. Derecelendirmedeki en iyi havayolları Transavia Fransa ve Avusturya'dan Avusturya'dır.
Türk Hava Yolları tazminattan kaçınıyor
Flightright, müşterileri adına havayollarından tazminat toplamaktadır. Bu nedenle portal, havayollarının ödeme davranışları ve geciken veya iptal edilen uçuşlar için ödenmesi gereken tazminatlar hakkında iyi bir genel bakışa sahiptir. Bu ödeme davranışı endekste önemli bir kategoridir.
Tazminat ödeyen havayolları, temerrüde düşenlerden daha hızlı bir şekilde daha fazla puan alıyor. Sonuç: Türk Hava Yolları bir puanla en kötü notu aldı; ödeme ortalama 101 gün ve hatta daha uzun sürdü. Lufthansa ve British Airways iki puanla onları takip ediyor. En fazla beş puan elde edilebilir.
Kaynak: İnfografik WELT
Transavia France, Avusturya, Air France ve German Discover Airlines dört puanla en iyi performansı gösterdi. Bu havayolları müşterilerinin tazminat taleplerini nispeten hızlı bir şekilde, yani 15 ila 30 gün içinde çözüyor.
ayrıca oku
Flightright Index 2024 altında daha fazla bilgi.
Konu müşteri memnuniyetine geldiğinde Avusturya yüksek puan alıyor
Flightright Endeksi'nin ikinci kategorisi ise şirketlerin güvenilirliğidir. Bunu değerlendirmek için tüketici portalı burada da ilgili gecikme ve iptal rakamlarını değerlendirdi; maksimum beş puan alınabildi. Bu kategoride Transavia Fransa, İspanyol Iberia ve Türk Hava Yolları 4,5 puanla özellikle güvenilir olduklarını kanıtladılar. Air Dolomiti (İtalya), Lufthansa, British Airways ve Hollandalı KLM 2,0 ile en kötü performansı gösterdi.
Hava yolculuğu hakkında daha fazla bilgi:
Endekste yer alan üçüncü kategori müşteri memnuniyetidir. Flightright bunu gerçekleştirmek için binlerce müşterisi arasında, müşteri hizmetlerinin erişilebilirliği, bilgi politikası ve uçuş sorunu sırasında yolculara verilen destek hakkında toplam yedi soruyu içeren bir anket gerçekleştirdi.
Tüketici portalını şaşırtacak şekilde bu anket oldukça zayıftı, çünkü 20 havayolundan hiçbiri üç yıldıza bile ulaşamadı: “Burada 2,74 puanla Avusturya Havayolları en iyi performansı gösterdi, onu 2,63 puanla Condor takip etti. En kötü sonuçları Macar Wizz Air (1,79) ve İspanyol düşük maliyetli havayolu Vueling (1,82) elde etti” diye özetliyor Flightright seyahat hukuku uzmanı Oskar de Felice.