ZKuşkusuz, yaz sıcağında tatildeyken midenin bulanması her yerde kötü bir şey. Olabilir – belki tamamen berrak olmayan musluk suyundan yapılmış bir buz küpü veya ekolojik olarak fazla döllenmiş bir kavundu ve size çarptı.
Genellikle bu nispeten zararsızdır ve mide ilaçları, hafif yiyecekler ve karışık bir rehidrasyon tozu torbası ile hızla sona erer.
İngiliz paket tatilcilerde öyle değil. Genellikle her şey dahil otellerdeki kötü büfe yemeklerinden şikayet ederler ve ardından tatillerini mahveden inatçı gezgin ishalinden şikayet ederler. İngiltere’deki turistlerin özellikle hassas bir midesi var mı?
En çok ishal şikayeti olan destinasyonlar
Gezgin ishali, Birleşik Krallık’ta kesinlikle büyük bir sorundur. Her zaman tatilcilerin hastalanma olasılığının en yüksek olduğu popüler seyahat yerlerinin sıralamaları vardır. Bu amaçla öncelikle İngiliz sigortalılarının ishal ve gıda zehirlenmesi ile ilgili seyahat forumlarındaki iddiaları veya şikayetleri değerlendirilmektedir.
ayrıca oku
Örneğin, İngiliz “Forbes Danışmanı”, sigorta şirketlerine yönelik bir karşılaştırma forumu ile işbirliği içinde, tatilcilerin mide-bağırsak enfeksiyonlarından en çok şikayet ettikleri belli olan başlıca seyahat destinasyonlarını az önce listeledi.
Karayipler’de insanlar, palmiye ağaçları ve deniz manzarası da dahil olmak üzere, kahvaltıda meyve yemeyi severler.
Kaynak: Getty Images/Moment RF/Anton Petrus
Hepsi, “Forbes Holiday Sickness Index 2023” tarafından listelenen İngiliz paket yolcularının kaleleridir. Şikayetlerden uzak, özellikle yaygındır: Dominik Cumhuriyeti’ndeki Punta Cana, Mısır’daki Şarm El-Şeyh ve Hurgada’daki her şey dahil oteller, Cape Verde’deki Sal ve Boa Vista, Meksika’daki Playa del Carmen, Cabo San Lucas ve Tulum Cancún ve Endonezya’da Bali.
Akdeniz’de İspanyol Costa Blanca’da Benidorm’da, Mallorca ve Menorca’da, Yunanistan’da Mikonos’ta ve Atlantik’te Tenerife Kanarya Adası’nda ve Karadeniz’de Bulgaristan’ın Sunny Beach kasabasında otel kompleksleri bulunmaktadır.
Birleşik Krallık paket tatilleri söz konusu olduğunda daha fazla hak
İlk bakışta bunların toplu hedefler olduğu düşünülebilir: Oradaki oteller yemek için çok fazla para harcamıyor ve geri kalanını birçok paket tatilcinin kötü sofra adabı hallediyor, bu nedenle bildirilen gezgin sayısında çarpıcı bir artış var. ishal.
Aslında, İngiliz seyahat derneği İngiliz Seyahat Acenteleri Birliği, İngiliz tatilciler arasındaki yaygın ishalin ancak on yıl önce birdenbire ortaya çıktığına dikkat çekiyor. O zamandan beri, hastalık nedeniyle tur operatörlerinden tazminat talep edenlerin sayısı hızla arttı.
ayrıca oku
Tatile kötü başlangıç
2012’nin sonunda paket turlar için İngiliz tüketici yasası genişletildi. O zamandan beri, İngiliz vatandaşları tatilden sonra üç yıla kadar geriye dönük olarak paket tur operatöründen tazminat talep edebilirler. Oteldeki bir mide-bağırsak enfeksiyonu veya gıda zehirlenmesi, bu nedenle, giderek daha fazla sayıda tatilcinin ihmalden kaynaklanan hastalık nedeniyle tazminat talep etmesine neden olmaktadır.
Bu arada, Büyük Britanya’da tüketiciler adına tazminat taleplerini yasal olarak uygulayan ve bunun için en az yüzde 25 komisyon toplayan kazançlı bir kusurlu seyahat endüstrisi gelişti.
Sickholiday.com gibi uygun adlara sahip hasar yönetimi hizmetleri zaten çevrimiçi olarak bir hasar hesaplayıcısı koymuş durumda. İşlem çok basit: Kaç gündür hasta olduğunuzu belirtiyorsunuz, örneğin bir seyahat forumunda, örneğin otelde bir şikayet ve tatil yerindeki eczaneden mide ilacı makbuzu basit bir kanıt olarak yeterli.
Tur operatörleri dolandırıcılığa karşı kendilerini koruyor
Ancak bu hile ters teper. Tur operatörleri, muhtemelen haksız tazminat taleplerine karşı soruşturmalarla kendilerini giderek daha fazla savunuyor ve konuyu kendileri mahkemeye taşıyor.
İngiliz bir tatil çifti, “ishal dolandırıcılığı” suçundan tur operatörü TUI UK’ye 8 bin 500 avro eşdeğeri ödemeye mahkum edildi. Daha sonra Mısır’ın Şarm El-Şeyh kentinde her şey dahil bir otelde ishal olduğu iddia edildi. Aynı zamanda çift, seyahat forumlarında harika otel ve iyi yemek hakkında övgüler yağdırdı.
ayrıca oku
Kırk yaşındaki bir İngiliz, organizatörüne 21.000 avro bile ödemek zorunda kaldı. Yeşil Burun Adaları’ndaki Boa Vista’da bir otelde kötü hijyen ve kötü otel yemekleri nedeniyle ishale yakalandığını belirtmişti. Dolandırıcılık, Cape Verde’deki tatilinden Facebook’ta fotoğraflar yayınladığı için keşfedildi: canlı ve iyi, bir bira içiyor ve yemekler hakkında çılgına dönüyor.
2017’de 28 yaşındaki bir İngiliz kadın, organizatör Thomson’a 28.000 avroya eşdeğer tazminat ödemek zorunda kaldı. Şarm El-Şeyh’te tatildeyken şımarık bir otel kahvaltısından hastalandığını iddia etmişti.
ayrıca oku
Fikir ilginç hizmet
Ancak otel yönetimi, o gün kahvaltı salonunda hangi misafirlerin yemek yediğini belgeleyebildi. Bu nedenle tatilci aralarında değildi. Bunun yerine, tatili boyunca çeşitli sosyal medyadaki başarılı kalışını övdü.
Bu nedenle: Önce gezi hakkında övgüler yağdırın ve sonra iddiaya göre otelde hastalandığınız için tazminat talep edin – bu iğrenç dolandırıcılık, tüm gezginlerin tatilini mahvediyor.
Genellikle bu nispeten zararsızdır ve mide ilaçları, hafif yiyecekler ve karışık bir rehidrasyon tozu torbası ile hızla sona erer.
İngiliz paket tatilcilerde öyle değil. Genellikle her şey dahil otellerdeki kötü büfe yemeklerinden şikayet ederler ve ardından tatillerini mahveden inatçı gezgin ishalinden şikayet ederler. İngiltere’deki turistlerin özellikle hassas bir midesi var mı?
En çok ishal şikayeti olan destinasyonlar
Gezgin ishali, Birleşik Krallık’ta kesinlikle büyük bir sorundur. Her zaman tatilcilerin hastalanma olasılığının en yüksek olduğu popüler seyahat yerlerinin sıralamaları vardır. Bu amaçla öncelikle İngiliz sigortalılarının ishal ve gıda zehirlenmesi ile ilgili seyahat forumlarındaki iddiaları veya şikayetleri değerlendirilmektedir.
ayrıca oku
Örneğin, İngiliz “Forbes Danışmanı”, sigorta şirketlerine yönelik bir karşılaştırma forumu ile işbirliği içinde, tatilcilerin mide-bağırsak enfeksiyonlarından en çok şikayet ettikleri belli olan başlıca seyahat destinasyonlarını az önce listeledi.
Karayipler’de insanlar, palmiye ağaçları ve deniz manzarası da dahil olmak üzere, kahvaltıda meyve yemeyi severler.
Kaynak: Getty Images/Moment RF/Anton Petrus
Hepsi, “Forbes Holiday Sickness Index 2023” tarafından listelenen İngiliz paket yolcularının kaleleridir. Şikayetlerden uzak, özellikle yaygındır: Dominik Cumhuriyeti’ndeki Punta Cana, Mısır’daki Şarm El-Şeyh ve Hurgada’daki her şey dahil oteller, Cape Verde’deki Sal ve Boa Vista, Meksika’daki Playa del Carmen, Cabo San Lucas ve Tulum Cancún ve Endonezya’da Bali.
Akdeniz’de İspanyol Costa Blanca’da Benidorm’da, Mallorca ve Menorca’da, Yunanistan’da Mikonos’ta ve Atlantik’te Tenerife Kanarya Adası’nda ve Karadeniz’de Bulgaristan’ın Sunny Beach kasabasında otel kompleksleri bulunmaktadır.
Birleşik Krallık paket tatilleri söz konusu olduğunda daha fazla hak
İlk bakışta bunların toplu hedefler olduğu düşünülebilir: Oradaki oteller yemek için çok fazla para harcamıyor ve geri kalanını birçok paket tatilcinin kötü sofra adabı hallediyor, bu nedenle bildirilen gezgin sayısında çarpıcı bir artış var. ishal.
Aslında, İngiliz seyahat derneği İngiliz Seyahat Acenteleri Birliği, İngiliz tatilciler arasındaki yaygın ishalin ancak on yıl önce birdenbire ortaya çıktığına dikkat çekiyor. O zamandan beri, hastalık nedeniyle tur operatörlerinden tazminat talep edenlerin sayısı hızla arttı.
ayrıca oku
Tatile kötü başlangıç
2012’nin sonunda paket turlar için İngiliz tüketici yasası genişletildi. O zamandan beri, İngiliz vatandaşları tatilden sonra üç yıla kadar geriye dönük olarak paket tur operatöründen tazminat talep edebilirler. Oteldeki bir mide-bağırsak enfeksiyonu veya gıda zehirlenmesi, bu nedenle, giderek daha fazla sayıda tatilcinin ihmalden kaynaklanan hastalık nedeniyle tazminat talep etmesine neden olmaktadır.
Bu arada, Büyük Britanya’da tüketiciler adına tazminat taleplerini yasal olarak uygulayan ve bunun için en az yüzde 25 komisyon toplayan kazançlı bir kusurlu seyahat endüstrisi gelişti.
Sickholiday.com gibi uygun adlara sahip hasar yönetimi hizmetleri zaten çevrimiçi olarak bir hasar hesaplayıcısı koymuş durumda. İşlem çok basit: Kaç gündür hasta olduğunuzu belirtiyorsunuz, örneğin bir seyahat forumunda, örneğin otelde bir şikayet ve tatil yerindeki eczaneden mide ilacı makbuzu basit bir kanıt olarak yeterli.
Tur operatörleri dolandırıcılığa karşı kendilerini koruyor
Ancak bu hile ters teper. Tur operatörleri, muhtemelen haksız tazminat taleplerine karşı soruşturmalarla kendilerini giderek daha fazla savunuyor ve konuyu kendileri mahkemeye taşıyor.
İngiliz bir tatil çifti, “ishal dolandırıcılığı” suçundan tur operatörü TUI UK’ye 8 bin 500 avro eşdeğeri ödemeye mahkum edildi. Daha sonra Mısır’ın Şarm El-Şeyh kentinde her şey dahil bir otelde ishal olduğu iddia edildi. Aynı zamanda çift, seyahat forumlarında harika otel ve iyi yemek hakkında övgüler yağdırdı.
ayrıca oku
Kırk yaşındaki bir İngiliz, organizatörüne 21.000 avro bile ödemek zorunda kaldı. Yeşil Burun Adaları’ndaki Boa Vista’da bir otelde kötü hijyen ve kötü otel yemekleri nedeniyle ishale yakalandığını belirtmişti. Dolandırıcılık, Cape Verde’deki tatilinden Facebook’ta fotoğraflar yayınladığı için keşfedildi: canlı ve iyi, bir bira içiyor ve yemekler hakkında çılgına dönüyor.
2017’de 28 yaşındaki bir İngiliz kadın, organizatör Thomson’a 28.000 avroya eşdeğer tazminat ödemek zorunda kaldı. Şarm El-Şeyh’te tatildeyken şımarık bir otel kahvaltısından hastalandığını iddia etmişti.
ayrıca oku
Fikir ilginç hizmet
Ancak otel yönetimi, o gün kahvaltı salonunda hangi misafirlerin yemek yediğini belgeleyebildi. Bu nedenle tatilci aralarında değildi. Bunun yerine, tatili boyunca çeşitli sosyal medyadaki başarılı kalışını övdü.
Bu nedenle: Önce gezi hakkında övgüler yağdırın ve sonra iddiaya göre otelde hastalandığınız için tazminat talep edin – bu iğrenç dolandırıcılık, tüm gezginlerin tatilini mahvediyor.