DMariestad’ın rengarenk ahşap evleri ve yelkenli gemileri, ilk uzun mesafe bisikletçisi bize doğru geldiğinde sadece birkaç dakika geride kalıyoruz: Ağır yüklü gezi bisikletinin üzerindeki genç bir kadın. Oh, trendin olduğu yerin orası olduğunu düşünüyorsun. Ama Johan Odh el sallıyor. Burada rehber ve bisiklet satıcısı olarak çalışan ve benimle gölün güney kıyısında seyahat eden kırklı yaşlarının ortalarındaki sırım gibi adam, “Yol bisikleti ve dağ bisikleti İsveç’te popülerdir,” diyor. Tur bisikleti ile seyahat etmek daha az talep görmektedir. Çok yanlış düşünce. Bir trendden söz edilmiyor – en azından henüz.
İsveçlilerin çoğu kırsal kesimde araba kullanıyor ve neredeyse hiç ayrı bisiklet yolu yok. Ama görünüşe göre bu değişmek üzere. Her yıl yedi tanesi ulusal bisiklet turizmi rotası olarak onaylanan yeni uzun mesafe bisiklet rotaları açılıyor.
Açık farkla en uzunu, 2022’de açılışı yapılan Vänerleden’dir. Ülkenin en büyük gölünün etrafında 640 kilometre yol alıyor, tüm devre sekiz ila on gün sürüyor. Yolda bisikletçiler Göta Kanalı’nı ve Håverud’daki su kemerini, Högsbyn’in 3000 yıllık kaya oymalarını ve Fengersfors’un tuğla salonlarındaki Not Quite kültür merkezini geçerler.
Kaynak: dpa; İnfografik DÜNYA
Planlayıcıların amacı, bisiklet rotasını göl kıyısına mümkün olduğunca yakın tutmaktı. Ve mümkün olduğu kadar az katranlı yol inşa edin. Yakında nedenini öğreneceksin. Mariestad’ı biraz geçtikten sonra agresif bir şekilde bir araba sollanıyor ve bir korna daha çalıyor. Şans eseri, rehber Johan kısa bir süre sonra bir orman yoluna sapar. Kestirme, diye sesleniyor. Dağ bisikletlerinin yamru yumru lastikleri köklerin ve yosun kaplı taşların üzerinden geçiyor, huş ve çam ağaçlarının altında eğrelti otları büyüyor.
Resimli kitaptaki gibi İsveç
Yol üzerindeki hemen hemen her köyde, Inga Lindström tarzında bir İsveçli gözyaşı dökücüyü filme alabilirsiniz. Her yerde beyaz kafes pencereli kırmızı ahşap evler, Virginia sarmaşığı ve çiçeklerle büyümüş. Bir köşk kayalık bir tepede nöbet tutar. Mangal yapmak ve bir araya gelmek için Johan, “Bir zevk evi” diye açıklıyor.
ayrıca oku
Öğle yemeği molası zamanı. 40 yaşındaki Fredrik Lans ve 39 yaşındaki Mikael Gustafsson, restoranlarını Hellekis malikanesinin Orangery’sinde geçen yıl açtılar. İkisi de saçsız, kırmızı dalgalı sakallı ve dövmeleri tişört ve şortlarının altından görülüyor.
Hellekis Malikanesi Limonluğu’ndaki Kök & Trädgårdscafé’nin içine bir bakış
Kaynak: dpa-tmn
Mutfak lüks. Yeni sahipleri çok geçmeden seranın duvarlarında ve çatı kirişlerinde yetişen 120 yıllık asmalardan elde edilen üzümlerden şarap yapmak istiyor. Görünüşe göre terli fonksiyonel gömlekler ve dar pantolonlar giyen konuklar kabul edilebilir: Kapının önünde e-bisikletler için bir şarj istasyonu vardır. Beşamel patatesli harika somon balığının ardından Kinnekulle’de bisiklete binmek istiyorsanız mantıklı.
ayrıca oku
Çiçek açan dağ, botanikle ilgilenen birçok insanı kendine çekiyor. Ünlü doğa bilimci Carl von Linnaeus 18. yüzyılda “Burası diğerlerinden daha tatlı” diye yazmıştı. Pek çok nadir tür, şu anda AB çapındaki Natura 2000 koruma alanları ağının bir parçası olarak korunan eski meralarda yetişmektedir. Mayısta yamaçları yabani sarımsak ve sarı anemon halıları kaplar, bazı meşeler asırlıktır.
Dağ ormanlarında binlerce geyik yaşıyor. Ataları bir zamanlar büyük toprak sahipleri tarafından avlanmak için vahşi doğaya bırakıldı ve özenle çoğaldı. “Bahçedeki her şeyi yiyorlar” diyor Johan, “Her şeyi dikmekten vazgeçtim.”
Kireçtaşı kuleler ve fosiller
Dik bir yokuş çıkıyor. Yol boyunca bir baykuş kanat çırpıyor, ak kuyruklu bir kartal ormanın üzerinde süzülüyor. Kinnekulle, Johan’ın yerel dağıdır, haftada birkaç kez yamaçlarında pedal çevirir. Kulüpte oğluna ve diğer 25 çocuğa dağ bisikleti öğretiyor. Bazı yollar için bisikletçiler çok uzaklardan seyahat ettiler, diyor.
Johan, katmanlı kreplere benzeyen kireçtaşı kulelerin eteğinde durur. Buz Devri’nde Kinnekulle, buzullar denizinde bir adaydı, daha sonra dalgalar burada kırıldı ve kayayı öğütmeye devam etti. Kılavuz, fosillerin genellikle kumtaşı, şap şist, kireçtaşı ve son derece sert diyabaz katmanlarında bulunduğunu söylüyor.
İlkel deniz, bir zamanlar Kinnekulle’nin güzelce aşınmış kireçtaşı kulelerini kasıp kavuruyordu.
Kaynak: dpa-tmn
Orta Çağ’dan beri insanlar taş ocaklarından kireçtaşı levhalar çıkarıyorlar, daha sonra yakınlardaki Hällekis’teki çimento fabrikasının malzemesi buradan çıkarıldı. Johan’ın büyükbabalarının ikisi de fabrikada çalışıyordu ve yenilenmiş esnaf kulübeleriyle Hällekis’in Fälkangen bölgesi, bir zamanlar yalnızca işçileri için kurulmuştu.
Taş ocağında gölde kürek çekmek
Bugün taş ocağında bir göl var ve birkaç kürekçi berrak turkuaz renginde süzülüyor. Son yıllarda burada yeni mangal alanları oluşturulmuş, tuvaletler yapılmış ve kıyı çevresindeki yürüyüş parkuru genişletilmiştir. Kamp alanı dolu.
ayrıca oku
Gölün arkasında, Johan yine enerjik bir şekilde yokuş yukarı pedal çeviriyor. Toprak yol bir açıklıkta sona eriyor: Kinnekulle’nin zirvesi. 1892 yılında 19 metre yüksekliğindeki bir seyir kulesi, 306 metre yükseklikte burada bir zirve hissiyatı elde edebilmeniz için inşa edilmiştir.
Killekulle’deki 19 metre yüksekliğindeki gözetleme kulesi 1892’de inşa edildi.
Kaynak: dpa-tmn
Yukarıdan çelik mavisi Vänern’i, uzaktan yel değirmenlerini ve orman karanlığındaki bir yarımadada Läckö Kalesi’nin beyaz kulelerinin parıldadığını görebilirsiniz. Göl bir deniz kadar geniş, bu sakin günde bile beyaz köpükler mavinin üzerinde dans ediyor. Johan, fırtınalı günlerde dalgaların iki metre yüksekliğe ulaştığını söylüyor. Geçen yaz, iki genç Alman gölün ortasındaki takımadalara kayıkla kürek çekmeye çalışırken boğuldu.
Barok Läckö Kalesi, Vänern’deki Kållandsö adasında pitoresk bir konuma sahiptir.
Kaynak: dpa-tmn
Johan dolambaçlı patikalarda ve dar patikalarda orman ve çayırlardan geçerek zirveden Trolmen’e doğru hızla ilerliyor. Gün orada bir oda ve kahvaltıda sona eriyor, terastan güçlü ineklerin otladığı güneşli otlakları görebiliyorsunuz.
Konaklama yerinin genç sahipleri daha önce Londra’da yaşıyorlardı ama şimdi oğulları ile bu mükemmel cennete taşındılar. Ve yanlarında vegan kahvaltıları gibi kentsel fikirler getirdiler. Yaz aylarında birçok Norveçli ve İsveçlinin kampa gelip Vänern Gölü’nde yüzdüğünü söylüyorlar. Göl, biraz daha güneydoğuda bulunan daha derin Vättern kadar net olmayabilir. Ama o önemli ölçüde daha sıcak.
Vänern Gölü boyunca yapılan bisiklet turundaki küçük sapmalar değerlidir.
Ertesi gün, bunu test etmek için bolca fırsat getirecek. Sallanan çimen, yanan sabah güneşinde parlıyor, iki leylek bir tarlada ilerliyor. Çivili lastikler, bir salon büyüklüğünde ambarların olduğu birkaç avlunun bulunduğu, araç trafiğine kapalı bir köy yolunda yuvarlanıyor. Aksi takdirde geniş araziden başka bir şey yoktur.
Vänerleden’in parlak kırmızı işaretleri, her geçişte veya kavşakta size rehberlik edecektir. Yine de, isteyerek ve iyi bir ruh hali içinde olsa da, sadece birkaç kilometre sonra yolunuzu kaybedersiniz. Önceki gece Stockholm’den üç yürüyüşçü, Blombergs Badplats’ın yanından bisikletle geçmemeniz gerektiği için, dedi.
Blombergs Badplats’ın sığ körfezi, kayalık adacıklarla dalgalardan korunuyor
Kaynak: dpa-tmn
Sığ koy, yuvarlak kaya levhaları, sazlıklar, huş ve çam ağaçları ile çerçevelenmiştir. Bir kayalık adacık zinciri onları dalgalardan koruyor. Anne ızgarayı ateşlerken iki çıplak çocuk babalarıyla etrafa sıçrar. Zaman zaman yaşlılar dubadan yüzerek çıkarlar. Daha fazlası bu Pazar sabahı bile olmuyor.
Banyo yapmaktan sakinleşerek, ayaklıklar üzerinde yazlık evler arasında kıvrılırsınız. Çim robotları bodur elma ağaçlarının altında mırıldanıyor, tüm teraslar ve kış bahçeleri göle bakıyor. Buradaki hemen hemen herkesin hafta sonları gölde balık tutmak için küçük bir motorlu teknesi var. Ya da yazın kayalık bir adaya gidip orada rahatsız edilmeden yüzmek.
Lidköping’in batısında, yeni bir tahta kaldırım, plajın arkasındaki bataklıktan geçiyor
Kaynak: dpa-tmn
Lidköping’in sanayi kuleleri, geniş bir körfez boyunca şimdiden görülebiliyor. İdil pistlerde biter. Asfalt bisiklet yolu sizi doğruca şehre kadar takip eder, hırdavatçıların ve bungalovların yanından geçer.
Ama Lidköping’in merkezi güzel. Geniş Yeni Şehir Meydanı – Nya Stadens torg – eski belediye binasının hakimiyetindedir: dört katlı, kan kırmızısı bir kule. Liman boyunca, Rörstrand Porselen Müzesi ve Vänermuseet’i geçtikten sonra, kusursuz bakımlı evleriyle banliyölere bisikletle çıkıyorsunuz.
Sonunda, uzun mesafeli bisiklet yolu yayla dağlarının üzerinden geçer.
Bakım tabelası kenar mahallelerde sona eriyor. Şimdi, Vänerleden web sitesindeki harita ve bir GPS uygulaması olmadan kaybolmuş olursunuz, ancak bu kötü bir şey değil. Bu şekilde kendi rotanızı oluşturabilir, sapmaları kısaltabilir ve sapmalar ekleyebilirsiniz.
Yoldan: Rehber Johan Odh ormanın içinden kestirme bir yol izliyor
Kaynak: dpa-tmn
Günün geri kalanında göl sadece uzaktan görülebilir veya hiç görülemez. Bisiklet rotası artık tarlaların, tarlaların ve çiftliklerin yanından canlı dönüşler yapıyor. Çıkmaz sokaklar, tarlalarda geniş aralıklı çiftlik evlerinde sona eriyor. Sadece krikoyla kaldırılan bir tekne ara sıra yakındaki gölün bir görüntüsünü verir.
Günün varış noktası, varıştan saatler önce görülebilir: Halleberg ve Hunneberg’in ovadan yükselen uzun, uzamış sırtları. Yaklaştıkça, kayalıkların kaya çitleri daha etkileyici hale geliyor. Vänerleden ayaklarının dibindeki dik bir orman yoluna döndüğünde, rotanın bir vadiden değil, bu iki tepenin üzerinden geçtiği netleşiyor.
Bullerbü romantizmi: Vänerleden yolu boyunca pastoral çiftlikler
Kaynak: dpa-tmn
Son tırmanış yorucu ama zirvede harika bir şekilde sağlam bir orman zemini üzerinde yuvarlanıyorsunuz. İsveç standartlarına göre bile burada dolaşan çok sayıda geyik olduğu söyleniyor. Nesiller boyu İsveç kralları Halleberg ve Hunneberg’de avlandı.
Ne yazık ki, “Elchberg”deki av müzesi – Kungajaktmuseet Älgens Berg – geyik dolması ve yüksek platoyu süsleyen dağ gölleri için artık zaman yok. Akşam yemeği çağırıyor.
Vänersborg’daki Sjöboda Kanalı’nda düşen ağaçlar suda yatıyor
Kaynak: dpa-tmn
Böylece, bir orman yolunun Sjöboda Kanalı kıyısı boyunca uzun mesafeli bisikletçileri götürdüğü Vänersborg’a inin. Funda ve çalılarla kaplı adacıkların etrafından berrak su akar. Şehir parkında kayalık kıyıya metal merdivenler ve atlama tahtası vidalanıyor. En güzel anlamda bir açık havuz.
Ah evet, yuvarlatılmış küçük kaya adacıklarına ve geniş göle son bakışta insanın aklına İsveçli olması gerekirdi.
Vänerleden hakkında ipuçları ve bilgiler:
Ulaşım: Snälltåget gece treni ve SJ EuroNight, Berlin’den Hamburg ve Kopenhag üzerinden Malmö’ye gider. Oradan, Vänern Gölü kıyısındaki kasabalara tren ve otobüs bağlantılarının olduğu Göteborg’a giden trene binersiniz. Bir alternatif, Kiel’den Göteborg’a giden feribottur. Ve birkaç Alman şehrinden Göteborg’a direkt uçuşlar var.
Lojistik: Vänern Gölü kıyısındaki tüm büyük şehirlerde bisiklet kiralanabilir. Göl çevresinde bisiklete binebileceğiniz çok sayıda bölgesel tren var.
Konaklama: Bisiklet yolu boyunca çok sayıda otel, pansiyon ve kamp alanı bulunmaktadır.
Bisiklet yolu hakkında bilgi: tr.vanerleden.se
Daha fazla bilgi: ziyaretweden.de
Alman sularında bisiklet turları için ipuçları:
İsveçlilerin çoğu kırsal kesimde araba kullanıyor ve neredeyse hiç ayrı bisiklet yolu yok. Ama görünüşe göre bu değişmek üzere. Her yıl yedi tanesi ulusal bisiklet turizmi rotası olarak onaylanan yeni uzun mesafe bisiklet rotaları açılıyor.
Açık farkla en uzunu, 2022’de açılışı yapılan Vänerleden’dir. Ülkenin en büyük gölünün etrafında 640 kilometre yol alıyor, tüm devre sekiz ila on gün sürüyor. Yolda bisikletçiler Göta Kanalı’nı ve Håverud’daki su kemerini, Högsbyn’in 3000 yıllık kaya oymalarını ve Fengersfors’un tuğla salonlarındaki Not Quite kültür merkezini geçerler.
Kaynak: dpa; İnfografik DÜNYA
Planlayıcıların amacı, bisiklet rotasını göl kıyısına mümkün olduğunca yakın tutmaktı. Ve mümkün olduğu kadar az katranlı yol inşa edin. Yakında nedenini öğreneceksin. Mariestad’ı biraz geçtikten sonra agresif bir şekilde bir araba sollanıyor ve bir korna daha çalıyor. Şans eseri, rehber Johan kısa bir süre sonra bir orman yoluna sapar. Kestirme, diye sesleniyor. Dağ bisikletlerinin yamru yumru lastikleri köklerin ve yosun kaplı taşların üzerinden geçiyor, huş ve çam ağaçlarının altında eğrelti otları büyüyor.
Resimli kitaptaki gibi İsveç
Yol üzerindeki hemen hemen her köyde, Inga Lindström tarzında bir İsveçli gözyaşı dökücüyü filme alabilirsiniz. Her yerde beyaz kafes pencereli kırmızı ahşap evler, Virginia sarmaşığı ve çiçeklerle büyümüş. Bir köşk kayalık bir tepede nöbet tutar. Mangal yapmak ve bir araya gelmek için Johan, “Bir zevk evi” diye açıklıyor.
ayrıca oku
Öğle yemeği molası zamanı. 40 yaşındaki Fredrik Lans ve 39 yaşındaki Mikael Gustafsson, restoranlarını Hellekis malikanesinin Orangery’sinde geçen yıl açtılar. İkisi de saçsız, kırmızı dalgalı sakallı ve dövmeleri tişört ve şortlarının altından görülüyor.
Hellekis Malikanesi Limonluğu’ndaki Kök & Trädgårdscafé’nin içine bir bakış
Kaynak: dpa-tmn
Mutfak lüks. Yeni sahipleri çok geçmeden seranın duvarlarında ve çatı kirişlerinde yetişen 120 yıllık asmalardan elde edilen üzümlerden şarap yapmak istiyor. Görünüşe göre terli fonksiyonel gömlekler ve dar pantolonlar giyen konuklar kabul edilebilir: Kapının önünde e-bisikletler için bir şarj istasyonu vardır. Beşamel patatesli harika somon balığının ardından Kinnekulle’de bisiklete binmek istiyorsanız mantıklı.
ayrıca oku
Çiçek açan dağ, botanikle ilgilenen birçok insanı kendine çekiyor. Ünlü doğa bilimci Carl von Linnaeus 18. yüzyılda “Burası diğerlerinden daha tatlı” diye yazmıştı. Pek çok nadir tür, şu anda AB çapındaki Natura 2000 koruma alanları ağının bir parçası olarak korunan eski meralarda yetişmektedir. Mayısta yamaçları yabani sarımsak ve sarı anemon halıları kaplar, bazı meşeler asırlıktır.
Dağ ormanlarında binlerce geyik yaşıyor. Ataları bir zamanlar büyük toprak sahipleri tarafından avlanmak için vahşi doğaya bırakıldı ve özenle çoğaldı. “Bahçedeki her şeyi yiyorlar” diyor Johan, “Her şeyi dikmekten vazgeçtim.”
Kireçtaşı kuleler ve fosiller
Dik bir yokuş çıkıyor. Yol boyunca bir baykuş kanat çırpıyor, ak kuyruklu bir kartal ormanın üzerinde süzülüyor. Kinnekulle, Johan’ın yerel dağıdır, haftada birkaç kez yamaçlarında pedal çevirir. Kulüpte oğluna ve diğer 25 çocuğa dağ bisikleti öğretiyor. Bazı yollar için bisikletçiler çok uzaklardan seyahat ettiler, diyor.
Johan, katmanlı kreplere benzeyen kireçtaşı kulelerin eteğinde durur. Buz Devri’nde Kinnekulle, buzullar denizinde bir adaydı, daha sonra dalgalar burada kırıldı ve kayayı öğütmeye devam etti. Kılavuz, fosillerin genellikle kumtaşı, şap şist, kireçtaşı ve son derece sert diyabaz katmanlarında bulunduğunu söylüyor.
İlkel deniz, bir zamanlar Kinnekulle’nin güzelce aşınmış kireçtaşı kulelerini kasıp kavuruyordu.
Kaynak: dpa-tmn
Orta Çağ’dan beri insanlar taş ocaklarından kireçtaşı levhalar çıkarıyorlar, daha sonra yakınlardaki Hällekis’teki çimento fabrikasının malzemesi buradan çıkarıldı. Johan’ın büyükbabalarının ikisi de fabrikada çalışıyordu ve yenilenmiş esnaf kulübeleriyle Hällekis’in Fälkangen bölgesi, bir zamanlar yalnızca işçileri için kurulmuştu.
Taş ocağında gölde kürek çekmek
Bugün taş ocağında bir göl var ve birkaç kürekçi berrak turkuaz renginde süzülüyor. Son yıllarda burada yeni mangal alanları oluşturulmuş, tuvaletler yapılmış ve kıyı çevresindeki yürüyüş parkuru genişletilmiştir. Kamp alanı dolu.
ayrıca oku
Gölün arkasında, Johan yine enerjik bir şekilde yokuş yukarı pedal çeviriyor. Toprak yol bir açıklıkta sona eriyor: Kinnekulle’nin zirvesi. 1892 yılında 19 metre yüksekliğindeki bir seyir kulesi, 306 metre yükseklikte burada bir zirve hissiyatı elde edebilmeniz için inşa edilmiştir.
Killekulle’deki 19 metre yüksekliğindeki gözetleme kulesi 1892’de inşa edildi.
Kaynak: dpa-tmn
Yukarıdan çelik mavisi Vänern’i, uzaktan yel değirmenlerini ve orman karanlığındaki bir yarımadada Läckö Kalesi’nin beyaz kulelerinin parıldadığını görebilirsiniz. Göl bir deniz kadar geniş, bu sakin günde bile beyaz köpükler mavinin üzerinde dans ediyor. Johan, fırtınalı günlerde dalgaların iki metre yüksekliğe ulaştığını söylüyor. Geçen yaz, iki genç Alman gölün ortasındaki takımadalara kayıkla kürek çekmeye çalışırken boğuldu.
Barok Läckö Kalesi, Vänern’deki Kållandsö adasında pitoresk bir konuma sahiptir.
Kaynak: dpa-tmn
Johan dolambaçlı patikalarda ve dar patikalarda orman ve çayırlardan geçerek zirveden Trolmen’e doğru hızla ilerliyor. Gün orada bir oda ve kahvaltıda sona eriyor, terastan güçlü ineklerin otladığı güneşli otlakları görebiliyorsunuz.
Konaklama yerinin genç sahipleri daha önce Londra’da yaşıyorlardı ama şimdi oğulları ile bu mükemmel cennete taşındılar. Ve yanlarında vegan kahvaltıları gibi kentsel fikirler getirdiler. Yaz aylarında birçok Norveçli ve İsveçlinin kampa gelip Vänern Gölü’nde yüzdüğünü söylüyorlar. Göl, biraz daha güneydoğuda bulunan daha derin Vättern kadar net olmayabilir. Ama o önemli ölçüde daha sıcak.
Vänern Gölü boyunca yapılan bisiklet turundaki küçük sapmalar değerlidir.
Ertesi gün, bunu test etmek için bolca fırsat getirecek. Sallanan çimen, yanan sabah güneşinde parlıyor, iki leylek bir tarlada ilerliyor. Çivili lastikler, bir salon büyüklüğünde ambarların olduğu birkaç avlunun bulunduğu, araç trafiğine kapalı bir köy yolunda yuvarlanıyor. Aksi takdirde geniş araziden başka bir şey yoktur.
Vänerleden’in parlak kırmızı işaretleri, her geçişte veya kavşakta size rehberlik edecektir. Yine de, isteyerek ve iyi bir ruh hali içinde olsa da, sadece birkaç kilometre sonra yolunuzu kaybedersiniz. Önceki gece Stockholm’den üç yürüyüşçü, Blombergs Badplats’ın yanından bisikletle geçmemeniz gerektiği için, dedi.
Blombergs Badplats’ın sığ körfezi, kayalık adacıklarla dalgalardan korunuyor
Kaynak: dpa-tmn
Sığ koy, yuvarlak kaya levhaları, sazlıklar, huş ve çam ağaçları ile çerçevelenmiştir. Bir kayalık adacık zinciri onları dalgalardan koruyor. Anne ızgarayı ateşlerken iki çıplak çocuk babalarıyla etrafa sıçrar. Zaman zaman yaşlılar dubadan yüzerek çıkarlar. Daha fazlası bu Pazar sabahı bile olmuyor.
Banyo yapmaktan sakinleşerek, ayaklıklar üzerinde yazlık evler arasında kıvrılırsınız. Çim robotları bodur elma ağaçlarının altında mırıldanıyor, tüm teraslar ve kış bahçeleri göle bakıyor. Buradaki hemen hemen herkesin hafta sonları gölde balık tutmak için küçük bir motorlu teknesi var. Ya da yazın kayalık bir adaya gidip orada rahatsız edilmeden yüzmek.
Lidköping’in batısında, yeni bir tahta kaldırım, plajın arkasındaki bataklıktan geçiyor
Kaynak: dpa-tmn
Lidköping’in sanayi kuleleri, geniş bir körfez boyunca şimdiden görülebiliyor. İdil pistlerde biter. Asfalt bisiklet yolu sizi doğruca şehre kadar takip eder, hırdavatçıların ve bungalovların yanından geçer.
Ama Lidköping’in merkezi güzel. Geniş Yeni Şehir Meydanı – Nya Stadens torg – eski belediye binasının hakimiyetindedir: dört katlı, kan kırmızısı bir kule. Liman boyunca, Rörstrand Porselen Müzesi ve Vänermuseet’i geçtikten sonra, kusursuz bakımlı evleriyle banliyölere bisikletle çıkıyorsunuz.
Sonunda, uzun mesafeli bisiklet yolu yayla dağlarının üzerinden geçer.
Bakım tabelası kenar mahallelerde sona eriyor. Şimdi, Vänerleden web sitesindeki harita ve bir GPS uygulaması olmadan kaybolmuş olursunuz, ancak bu kötü bir şey değil. Bu şekilde kendi rotanızı oluşturabilir, sapmaları kısaltabilir ve sapmalar ekleyebilirsiniz.
Yoldan: Rehber Johan Odh ormanın içinden kestirme bir yol izliyor
Kaynak: dpa-tmn
Günün geri kalanında göl sadece uzaktan görülebilir veya hiç görülemez. Bisiklet rotası artık tarlaların, tarlaların ve çiftliklerin yanından canlı dönüşler yapıyor. Çıkmaz sokaklar, tarlalarda geniş aralıklı çiftlik evlerinde sona eriyor. Sadece krikoyla kaldırılan bir tekne ara sıra yakındaki gölün bir görüntüsünü verir.
Günün varış noktası, varıştan saatler önce görülebilir: Halleberg ve Hunneberg’in ovadan yükselen uzun, uzamış sırtları. Yaklaştıkça, kayalıkların kaya çitleri daha etkileyici hale geliyor. Vänerleden ayaklarının dibindeki dik bir orman yoluna döndüğünde, rotanın bir vadiden değil, bu iki tepenin üzerinden geçtiği netleşiyor.
Bullerbü romantizmi: Vänerleden yolu boyunca pastoral çiftlikler
Kaynak: dpa-tmn
Son tırmanış yorucu ama zirvede harika bir şekilde sağlam bir orman zemini üzerinde yuvarlanıyorsunuz. İsveç standartlarına göre bile burada dolaşan çok sayıda geyik olduğu söyleniyor. Nesiller boyu İsveç kralları Halleberg ve Hunneberg’de avlandı.
Ne yazık ki, “Elchberg”deki av müzesi – Kungajaktmuseet Älgens Berg – geyik dolması ve yüksek platoyu süsleyen dağ gölleri için artık zaman yok. Akşam yemeği çağırıyor.
Vänersborg’daki Sjöboda Kanalı’nda düşen ağaçlar suda yatıyor
Kaynak: dpa-tmn
Böylece, bir orman yolunun Sjöboda Kanalı kıyısı boyunca uzun mesafeli bisikletçileri götürdüğü Vänersborg’a inin. Funda ve çalılarla kaplı adacıkların etrafından berrak su akar. Şehir parkında kayalık kıyıya metal merdivenler ve atlama tahtası vidalanıyor. En güzel anlamda bir açık havuz.
Ah evet, yuvarlatılmış küçük kaya adacıklarına ve geniş göle son bakışta insanın aklına İsveçli olması gerekirdi.
Vänerleden hakkında ipuçları ve bilgiler:
Ulaşım: Snälltåget gece treni ve SJ EuroNight, Berlin’den Hamburg ve Kopenhag üzerinden Malmö’ye gider. Oradan, Vänern Gölü kıyısındaki kasabalara tren ve otobüs bağlantılarının olduğu Göteborg’a giden trene binersiniz. Bir alternatif, Kiel’den Göteborg’a giden feribottur. Ve birkaç Alman şehrinden Göteborg’a direkt uçuşlar var.
Lojistik: Vänern Gölü kıyısındaki tüm büyük şehirlerde bisiklet kiralanabilir. Göl çevresinde bisiklete binebileceğiniz çok sayıda bölgesel tren var.
Konaklama: Bisiklet yolu boyunca çok sayıda otel, pansiyon ve kamp alanı bulunmaktadır.
Bisiklet yolu hakkında bilgi: tr.vanerleden.se
Daha fazla bilgi: ziyaretweden.de
Alman sularında bisiklet turları için ipuçları: