DAmaç yoldur ama bazen yolda engeller olur. Örneğin burada ve şimdi ve dört ayaklı. Kreuzboden’den İsviçre’nin Valais kantonundaki Weissmieshütte’ye gidiyoruz. Patika kayalık ve diktir; sivri boynuzlu büyük siyah ineklerin yanından geçer. Hayvanlar kızımıza saygı uyandırıyor. Yakın zamanda bir kitapta vahşi boğalarla ilgili bir hikaye okuyan beş yaşındaki çocuk, “Anne, kırmızı ceketimi giyiyorum, umarım inekler kızmaz” diyor.
Günlük yaşamda muhtemelen bu noktada geri adım atardı. Ama burada derin bir nefes alıyor ve kararlılıkla sığırların yanından geçiyor. Yüksek sesle, “Bu aptal inekler için gerçekten vaktimiz yok” diyor. “Hava kararmadan kulübemize ulaşmalıyız!” Onun yaşındayken muhtemelen ben de böyle düşünürdüm; kızımın ağzından konuştuğumu duyuyorum ve gülmek zorunda kalıyorum.
Havanın kararmasına daha birkaç saat var. Ancak Anouk turun zorluklarını iyi yakaladı. İsviçre Alpleri’ndeki Saas Vadisi’nde üç gün kaldık ve iki kulübede kalmak istiyoruz. Bu bizim ilk “gerçek” aile dağ turumuz, ebeveynler ve çocuklar, çünkü şu ana kadar hep öğleden sonra vadiye doğru yürüdük. Bu sefer İsviçre’nin en yüksek zirveleriyle göz hizasında kalıyoruz.
Kaynak: OpenStreetMap; İnfografik DÜNYA
Saas-Grund’dan Saas-Almagell’e kadar olan yürüyüş rotasının tamamı yaklaşık 17 kilometre uzunluğundadır. Ancak aile dostu bir çeşidi de var: Güzel manzarayı tam olarak çekebiliyorsunuz ama bazı bölümleri gondol veya telesiyejle aşabiliyorsunuz.
ayrıca oku
Rotayı da üç bölüme ayırdık: İlk gün Weissmieshütte’ye iki veya üç saat tırmanıyoruz, ikinci gün Almagelleralp’e giden yüksek rakımlı bir parkur boyunca beş saat yürüyüş yapmak istiyoruz. Üçüncü gün Saas-Almagell’e üç saatlik iniş planlanıyor. Bu yürüyüş için en iyi zaman haziran ortası ile ekim başı arasıdır; ancak yaz sonlarında bile burada genellikle soğuk bir rüzgar esmektedir, bu yüzden şapka ve sıcak tutan ceketler giyeriz.
Dağcılar turlarını kulübede planlıyor
Neredeyse Weissmieshütte’ye ulaştığımızda açlık kapıdadır. Anouk sabırsızlıkla “Ne zaman pikniğe gideceğiz?” diye sordu. Neyse ki kulübenin önünde resimli kitaplardan oluşan bir teras var. 3206 metre yüksekliğindeki Jegihorn manzarası eşliğinde peynirli sandviçler, Valais kayısıları, kuruyemişler ve İsviçre çikolatasıyla kendimizi güçlendiriyoruz. Anouk maceracı bir tavırla “Peki şimdi ne yapacağız?” diye soruyor. Şimdi sırt çantalarımızı yere koyalım. Weissmieshütte’de çoğu ranzalı yatakhanelerde olmak üzere 90 konaklama yeri bulunmaktadır.
1. etap hedefi: Weissmieshütte deniz seviyesinden 2726 metre yüksekte
Kaynak: Claas Nagel
Öğleden sonra ağır halatlar ve buz baltalarıyla giriş yapan ve ertesi sabah Fletschhorn veya Lagginhorn’a giden turcuların geceyi geçirdikleri yer burasıdır. Ancak rahat ranzalara sahip odalar da rezerve edilebilir. Oraya ulaşmak için dik bir ahşap merdivenden yukarıya çıkmanız gerekiyor.
Kulübenin hiçbir yerinde sıcak su yok, duş da yok. Ancak büyük salon iyi ısıtılıyor, bu yüzden dağ insanları öğleden sonraları orada toplanıyor. Sıcak çikolata ve soğuk bira içerler ve rüzgar ve hava durumu hakkında konuşurlar; bu neredeyse 2800 metrede sıradan bir konuşma değil, rota planlamasının bir parçasıdır.
ayrıca oku
Kulübenin ev sahibi 47 yaşındaki Roberto Arnold bir dağcıya “Rüzgar yarın sabah daha kuvvetli olacak” diyor. “Bir saat sonra başlardım.” Dağcı başını salladı ve kahvaltı saatini sabah 3:30’dan 4:30’a kaydırdı. Dağları fethetmek istiyorsan sabah çiyden önce yola çıkmalısın. Arnold kulübeyi 15 yıldan fazla bir süredir 40 yaşındaki eşi Carla ile birlikte işletiyor. Çocuklarınız Saas-Grund’da okula gidiyor ve genellikle hafta sonları geliyor. Carla “Bu özel bir hayat” diyor. “Ama hoşuma gidiyor. Dünyadan çok uzaktasın.”
Almagelleralp turu tırmanışla başlıyor
Öğleden sonranın geri kalanını sıcak kulübede bulmaca oynayarak ve dağcıların hikayelerini dinleyerek geçiriyoruz. Saat 18.30’da herkese yetecek yemek var: Körili tavuk, Anouk’un pek de favori yemeği değil. Ama yükseklik acıktırıyor, kasesinden pilavı, eti ve sosu hiç ses çıkarmadan çıkarıyor.
Birkaç saat sonra güneş zirvelerin ardından battığında aile odasındaki ranzalarımıza uzanıyoruz. Çocuk hemen uykuya dalıyor, ben uzun süre uyanık yatıyorum. İnce duvarların arasından her kelimeyi duyabiliyorsunuz ve dışarıdaki evin etrafında rüzgar uğulduyor. Bir noktada ben de uyuyakalıyorum – ama çok uzun sürmüyor: Yan odada sabah saat 4.15’te ilk alarm çalıyor ve ardından her on beş dakikada bir çalıyor.
Weissmieshütte’deki yataklar rahattır ancak duvarlar pek ses geçirmez değildir
Kaynak: Claas Nagel
Bugünkü varış noktamız da zorlu: Almagelleralp turumuzun “kraliçe etabı” yaklaşık sekiz kilometreyi kapsıyor ve 500 metre yükseklikte. Başlangıçta dar yol, kayaların ve taşların üzerinden vahşi bir tırmanışa benziyor. Trift buzulunun altındaki sırtta rüzgar o kadar güçlü ki neredeyse ayaklarımın altındaki toprağı çekiyor. Anouk’un ayakları yere basması ve yükseklere çıkmayı kafasına koyması iyi bir şey.
Elbette kulübe turumuz için “antrenman yaptık”, hafta sonları alçak sıradağlarımızda yürüyüşe çıktık. Başlangıçta yollarımız neredeyse düzdü ve uzunluğu üç kilometreden kısaydı. Ancak çok geçmeden mesafeler uzadı ve dağlar dikleşti. Kocam ve ben bu turlardan gerçekten keyif aldık. Anouk ayrıca “yürüyüş yaparken” sadece dağlara tırmanmakla kalmayıp aynı zamanda anne babanızın da tamamen kendinize ait olduğunu hemen anladı. Ve sonrasında genellikle büyük porsiyon peynirli spaetz olur.
Botlarla rafta sipariş var
Kaynak: Claas Nagel
Şimdi küçük bir dağ keçisi gibi kayaların üzerinde zıplayıp duruyor. Çok nadiren elime ulaşıyor. Ve derin bir nefes alıyorum: İlk 200 metre yükseklikten sonra yol sakinleşiyor. Bazen çayırlar boyunca kıvrılarak ilerler, bazen de kaya yüzeyleri boyunca kıvrılarak yolunu bulur. Ve her yerde görülecek bir şey var.
Yürüyüş yaparken duraklamak programın bir parçasıdır
Beş yaşında bir çocukla yürüyüşe çıkan herkes farklı hareket eder. Daha yavaş, mantıklı. Ama aynı zamanda daha dindar. Kuşlar, kelebekler, inekler ve hatta çiçekler gözlemlenmelidir. Anouk’un merakı bizi tekrar tekrar durup duraklatmaya yöneltiyor. Günlük yaşamda böyle bir şey için zamanımız olmazdı – yürüyüş yaparken bu eğlence programının bir parçasıdır.
Ancak bir noktada en iyi program bile sıkıcı olmaya başlar. Sahnemizin hedefinin yakında görülebilmesi iyi bir şey: Rotblattgletscher’ın altında kırmızı panjurlu, gri bir taş ev. Anouk’un gözleri parlıyor. Bize tek boynuzlu atlardan söz ederken dört saattir yolda olduğunu unutuyor.
Sonunda göründü: 2194 metredeki Almagelleralp
Kaynak: Claas Nagel
Almagelleralp’e vardığımızda rösti ve elma spritzerinin tadı yıldız menüsü tadında. Kulübe 2194 metre yüksekliğindedir ve yalnızca yürüyerek ulaşılabilir. Haftada bir helikopter geliyor ve taze yiyecek getiriyor. Hancı 71 yaşındaki Urs Anthamatten, “Sonra yine sessizlik oluyor” diyor ve gülüyor. Onunla terasta karşılaştım, orada misafirlerine taze pişmiş elmalı turtayı kremayla servis ediyordu.
Anthamatten emekli bir öğretmen ve 2016’dan beri Almagelleralp’i yönetiyor. “Kulübeli bir aileden geliyorum” diyor. Çocukken bile düzenli olarak buradaydı. O sırada amcası hâlâ kulübenin bekçisiydi. Anthamatten ona haftada birkaç kez iki katırın sırtında erzak teslim ediyordu. O zamandan beri helikopter dışında pek bir şey değişmedi. “Dağda hayat huzurlu” diyor.
İsviçre’deki tatiller için daha fazla ipucu:
Günün geri kalanını ayaklarımızı uzatarak, bulutların oluşumunu izleyerek ve yaban mersini toplayarak geçiriyoruz. Akşam yemeğinden sonra Anthamatten armutlu likör ikram ediyor ama ben kibarca reddediyorum; sonuçta yarın önümüzde zorlu bir yürüyüş günü daha var. Yataktan karlı zirvelere bakıyoruz ve kısa süre sonra üçümüz de derin bir uykuya dalıyoruz.
Ertesi sabah Anouk’un yolculuk tutkusu idare edilebilir. Sadece penceremizin önünde bir dağ keçisi ailesinin görüntüsü onları harekete geçiriyor. Saas-Almagell’e giden yolu sabırsızlıkla bekliyorum, çünkü harita bir “macera yolu” vaat ediyor ve sözümüzü tutuyor: asma köprüler üzerinde dengemizi sağlamalı, yokuş yukarı ve aşağı merdivenlerden tırmanmalıyız ve kayaların üzerindeki dar basamaklarda yalpalamalıyız . Kalp atışlarım birkaç kez hızla artıyor. Aşağı inmek için fazla vakti yok. Anouk başka bir tırmanma geçidi keşfeder keşfetmez “Hadi, bir sonraki macera orada bekliyor” diye ısrar ediyor.
Zorlu noktalar basamaklar ve halatlarla sabitlenir
Kaynak: Claas Nagel
Yaklaşık üç saat sonra Furggstalden’deki telesiyeje ulaştığımızda gururluyuz ve tatmin oluyoruz: İlk dağ turumuz tamamlandı ve gerçekten de muhteşemdi. Daha sonra, yeni duş alıp otelimizde akşam yemeği yerken, Anouk şimdiden yeni planlar yapmaya başlıyor. “Gelecek yıl hep birlikte bir tırmanma kursu yapacağız” diyor. Kocam ve ben birbirimize göz kırpıyoruz. İyi bir projeye benziyor. Belki Jegihorn’a gerçekten varabiliriz.
İsviçre için ipuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Trenle Visp’e, ardından İsviçre’de Postauto adı verilen Postbus ile Saas-Fee’ye (postauto.ch) devam edin. Mekanın kendisi araç trafiğine kapalı, ilçeler arasında düzenli otobüs seferleri var.
Konaklama: “Walliserhof”, havuz, sağlıklı yaşam alanı ve dünya mutfağı sunan beş yıldızlı otel, Saas-Fee’nin merkezinde yer alır, kahvaltı dahil çift kişilik oda 287 Euro’ya eşdeğerdir, walliserhof-saasfee.ch. Saas-Fee’de Allalin Buzulu’na yaz antrenmanı için gelen kayak takımları arasında popüler olan “Hotel Les Amis”, yerel ürünlerden oluşan açık büfe kahvaltı, 150 Euro’dan başlayan kahvaltılı çift kişilik oda, lesamis-saas-fee.ch. “Saas Fee Wellness Hostel 4000”, ortak, çift kişilik ve aile odaları, yüzme havuzu ve sauna, kişi başı 65 Euro’dan konaklama imkanı sunan modern gençlik hosteli, younghostel.ch.
dağ kulübeleri: Weissmieshütte, Saas-Grund’un yukarısında yatakhaneleri ve aile odalarıyla klasik dağ kulübesi, kışın da açık, kişi başı 88 avrodan başlayan yarım pansiyon gecelik konaklamalar, altı yaşına kadar çocuklar için 25 avro, weissmieshuette.ch. Almagelleralp, yatakhaneleri ve iki ila dört yataklı odalarıyla rustik dağ oteli, 15 Ekim’e kadar açık, kişi başı 78 Euro’dan yarım pansiyon konaklama, almagelleralp.com
Daha fazla bilgi: myswitzerland.com; saas-fee.ch
Geziye katılım İsviçre Turizm tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Günlük yaşamda muhtemelen bu noktada geri adım atardı. Ama burada derin bir nefes alıyor ve kararlılıkla sığırların yanından geçiyor. Yüksek sesle, “Bu aptal inekler için gerçekten vaktimiz yok” diyor. “Hava kararmadan kulübemize ulaşmalıyız!” Onun yaşındayken muhtemelen ben de böyle düşünürdüm; kızımın ağzından konuştuğumu duyuyorum ve gülmek zorunda kalıyorum.
Havanın kararmasına daha birkaç saat var. Ancak Anouk turun zorluklarını iyi yakaladı. İsviçre Alpleri’ndeki Saas Vadisi’nde üç gün kaldık ve iki kulübede kalmak istiyoruz. Bu bizim ilk “gerçek” aile dağ turumuz, ebeveynler ve çocuklar, çünkü şu ana kadar hep öğleden sonra vadiye doğru yürüdük. Bu sefer İsviçre’nin en yüksek zirveleriyle göz hizasında kalıyoruz.
Kaynak: OpenStreetMap; İnfografik DÜNYA
Saas-Grund’dan Saas-Almagell’e kadar olan yürüyüş rotasının tamamı yaklaşık 17 kilometre uzunluğundadır. Ancak aile dostu bir çeşidi de var: Güzel manzarayı tam olarak çekebiliyorsunuz ama bazı bölümleri gondol veya telesiyejle aşabiliyorsunuz.
ayrıca oku
Rotayı da üç bölüme ayırdık: İlk gün Weissmieshütte’ye iki veya üç saat tırmanıyoruz, ikinci gün Almagelleralp’e giden yüksek rakımlı bir parkur boyunca beş saat yürüyüş yapmak istiyoruz. Üçüncü gün Saas-Almagell’e üç saatlik iniş planlanıyor. Bu yürüyüş için en iyi zaman haziran ortası ile ekim başı arasıdır; ancak yaz sonlarında bile burada genellikle soğuk bir rüzgar esmektedir, bu yüzden şapka ve sıcak tutan ceketler giyeriz.
Dağcılar turlarını kulübede planlıyor
Neredeyse Weissmieshütte’ye ulaştığımızda açlık kapıdadır. Anouk sabırsızlıkla “Ne zaman pikniğe gideceğiz?” diye sordu. Neyse ki kulübenin önünde resimli kitaplardan oluşan bir teras var. 3206 metre yüksekliğindeki Jegihorn manzarası eşliğinde peynirli sandviçler, Valais kayısıları, kuruyemişler ve İsviçre çikolatasıyla kendimizi güçlendiriyoruz. Anouk maceracı bir tavırla “Peki şimdi ne yapacağız?” diye soruyor. Şimdi sırt çantalarımızı yere koyalım. Weissmieshütte’de çoğu ranzalı yatakhanelerde olmak üzere 90 konaklama yeri bulunmaktadır.
1. etap hedefi: Weissmieshütte deniz seviyesinden 2726 metre yüksekte
Kaynak: Claas Nagel
Öğleden sonra ağır halatlar ve buz baltalarıyla giriş yapan ve ertesi sabah Fletschhorn veya Lagginhorn’a giden turcuların geceyi geçirdikleri yer burasıdır. Ancak rahat ranzalara sahip odalar da rezerve edilebilir. Oraya ulaşmak için dik bir ahşap merdivenden yukarıya çıkmanız gerekiyor.
Kulübenin hiçbir yerinde sıcak su yok, duş da yok. Ancak büyük salon iyi ısıtılıyor, bu yüzden dağ insanları öğleden sonraları orada toplanıyor. Sıcak çikolata ve soğuk bira içerler ve rüzgar ve hava durumu hakkında konuşurlar; bu neredeyse 2800 metrede sıradan bir konuşma değil, rota planlamasının bir parçasıdır.
ayrıca oku
Kulübenin ev sahibi 47 yaşındaki Roberto Arnold bir dağcıya “Rüzgar yarın sabah daha kuvvetli olacak” diyor. “Bir saat sonra başlardım.” Dağcı başını salladı ve kahvaltı saatini sabah 3:30’dan 4:30’a kaydırdı. Dağları fethetmek istiyorsan sabah çiyden önce yola çıkmalısın. Arnold kulübeyi 15 yıldan fazla bir süredir 40 yaşındaki eşi Carla ile birlikte işletiyor. Çocuklarınız Saas-Grund’da okula gidiyor ve genellikle hafta sonları geliyor. Carla “Bu özel bir hayat” diyor. “Ama hoşuma gidiyor. Dünyadan çok uzaktasın.”
Almagelleralp turu tırmanışla başlıyor
Öğleden sonranın geri kalanını sıcak kulübede bulmaca oynayarak ve dağcıların hikayelerini dinleyerek geçiriyoruz. Saat 18.30’da herkese yetecek yemek var: Körili tavuk, Anouk’un pek de favori yemeği değil. Ama yükseklik acıktırıyor, kasesinden pilavı, eti ve sosu hiç ses çıkarmadan çıkarıyor.
Birkaç saat sonra güneş zirvelerin ardından battığında aile odasındaki ranzalarımıza uzanıyoruz. Çocuk hemen uykuya dalıyor, ben uzun süre uyanık yatıyorum. İnce duvarların arasından her kelimeyi duyabiliyorsunuz ve dışarıdaki evin etrafında rüzgar uğulduyor. Bir noktada ben de uyuyakalıyorum – ama çok uzun sürmüyor: Yan odada sabah saat 4.15’te ilk alarm çalıyor ve ardından her on beş dakikada bir çalıyor.
Weissmieshütte’deki yataklar rahattır ancak duvarlar pek ses geçirmez değildir
Kaynak: Claas Nagel
Bugünkü varış noktamız da zorlu: Almagelleralp turumuzun “kraliçe etabı” yaklaşık sekiz kilometreyi kapsıyor ve 500 metre yükseklikte. Başlangıçta dar yol, kayaların ve taşların üzerinden vahşi bir tırmanışa benziyor. Trift buzulunun altındaki sırtta rüzgar o kadar güçlü ki neredeyse ayaklarımın altındaki toprağı çekiyor. Anouk’un ayakları yere basması ve yükseklere çıkmayı kafasına koyması iyi bir şey.
Elbette kulübe turumuz için “antrenman yaptık”, hafta sonları alçak sıradağlarımızda yürüyüşe çıktık. Başlangıçta yollarımız neredeyse düzdü ve uzunluğu üç kilometreden kısaydı. Ancak çok geçmeden mesafeler uzadı ve dağlar dikleşti. Kocam ve ben bu turlardan gerçekten keyif aldık. Anouk ayrıca “yürüyüş yaparken” sadece dağlara tırmanmakla kalmayıp aynı zamanda anne babanızın da tamamen kendinize ait olduğunu hemen anladı. Ve sonrasında genellikle büyük porsiyon peynirli spaetz olur.
Botlarla rafta sipariş var
Kaynak: Claas Nagel
Şimdi küçük bir dağ keçisi gibi kayaların üzerinde zıplayıp duruyor. Çok nadiren elime ulaşıyor. Ve derin bir nefes alıyorum: İlk 200 metre yükseklikten sonra yol sakinleşiyor. Bazen çayırlar boyunca kıvrılarak ilerler, bazen de kaya yüzeyleri boyunca kıvrılarak yolunu bulur. Ve her yerde görülecek bir şey var.
Yürüyüş yaparken duraklamak programın bir parçasıdır
Beş yaşında bir çocukla yürüyüşe çıkan herkes farklı hareket eder. Daha yavaş, mantıklı. Ama aynı zamanda daha dindar. Kuşlar, kelebekler, inekler ve hatta çiçekler gözlemlenmelidir. Anouk’un merakı bizi tekrar tekrar durup duraklatmaya yöneltiyor. Günlük yaşamda böyle bir şey için zamanımız olmazdı – yürüyüş yaparken bu eğlence programının bir parçasıdır.
Ancak bir noktada en iyi program bile sıkıcı olmaya başlar. Sahnemizin hedefinin yakında görülebilmesi iyi bir şey: Rotblattgletscher’ın altında kırmızı panjurlu, gri bir taş ev. Anouk’un gözleri parlıyor. Bize tek boynuzlu atlardan söz ederken dört saattir yolda olduğunu unutuyor.
Sonunda göründü: 2194 metredeki Almagelleralp
Kaynak: Claas Nagel
Almagelleralp’e vardığımızda rösti ve elma spritzerinin tadı yıldız menüsü tadında. Kulübe 2194 metre yüksekliğindedir ve yalnızca yürüyerek ulaşılabilir. Haftada bir helikopter geliyor ve taze yiyecek getiriyor. Hancı 71 yaşındaki Urs Anthamatten, “Sonra yine sessizlik oluyor” diyor ve gülüyor. Onunla terasta karşılaştım, orada misafirlerine taze pişmiş elmalı turtayı kremayla servis ediyordu.
Anthamatten emekli bir öğretmen ve 2016’dan beri Almagelleralp’i yönetiyor. “Kulübeli bir aileden geliyorum” diyor. Çocukken bile düzenli olarak buradaydı. O sırada amcası hâlâ kulübenin bekçisiydi. Anthamatten ona haftada birkaç kez iki katırın sırtında erzak teslim ediyordu. O zamandan beri helikopter dışında pek bir şey değişmedi. “Dağda hayat huzurlu” diyor.
İsviçre’deki tatiller için daha fazla ipucu:
Günün geri kalanını ayaklarımızı uzatarak, bulutların oluşumunu izleyerek ve yaban mersini toplayarak geçiriyoruz. Akşam yemeğinden sonra Anthamatten armutlu likör ikram ediyor ama ben kibarca reddediyorum; sonuçta yarın önümüzde zorlu bir yürüyüş günü daha var. Yataktan karlı zirvelere bakıyoruz ve kısa süre sonra üçümüz de derin bir uykuya dalıyoruz.
Ertesi sabah Anouk’un yolculuk tutkusu idare edilebilir. Sadece penceremizin önünde bir dağ keçisi ailesinin görüntüsü onları harekete geçiriyor. Saas-Almagell’e giden yolu sabırsızlıkla bekliyorum, çünkü harita bir “macera yolu” vaat ediyor ve sözümüzü tutuyor: asma köprüler üzerinde dengemizi sağlamalı, yokuş yukarı ve aşağı merdivenlerden tırmanmalıyız ve kayaların üzerindeki dar basamaklarda yalpalamalıyız . Kalp atışlarım birkaç kez hızla artıyor. Aşağı inmek için fazla vakti yok. Anouk başka bir tırmanma geçidi keşfeder keşfetmez “Hadi, bir sonraki macera orada bekliyor” diye ısrar ediyor.
Zorlu noktalar basamaklar ve halatlarla sabitlenir
Kaynak: Claas Nagel
Yaklaşık üç saat sonra Furggstalden’deki telesiyeje ulaştığımızda gururluyuz ve tatmin oluyoruz: İlk dağ turumuz tamamlandı ve gerçekten de muhteşemdi. Daha sonra, yeni duş alıp otelimizde akşam yemeği yerken, Anouk şimdiden yeni planlar yapmaya başlıyor. “Gelecek yıl hep birlikte bir tırmanma kursu yapacağız” diyor. Kocam ve ben birbirimize göz kırpıyoruz. İyi bir projeye benziyor. Belki Jegihorn’a gerçekten varabiliriz.
İsviçre için ipuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Trenle Visp’e, ardından İsviçre’de Postauto adı verilen Postbus ile Saas-Fee’ye (postauto.ch) devam edin. Mekanın kendisi araç trafiğine kapalı, ilçeler arasında düzenli otobüs seferleri var.
Konaklama: “Walliserhof”, havuz, sağlıklı yaşam alanı ve dünya mutfağı sunan beş yıldızlı otel, Saas-Fee’nin merkezinde yer alır, kahvaltı dahil çift kişilik oda 287 Euro’ya eşdeğerdir, walliserhof-saasfee.ch. Saas-Fee’de Allalin Buzulu’na yaz antrenmanı için gelen kayak takımları arasında popüler olan “Hotel Les Amis”, yerel ürünlerden oluşan açık büfe kahvaltı, 150 Euro’dan başlayan kahvaltılı çift kişilik oda, lesamis-saas-fee.ch. “Saas Fee Wellness Hostel 4000”, ortak, çift kişilik ve aile odaları, yüzme havuzu ve sauna, kişi başı 65 Euro’dan konaklama imkanı sunan modern gençlik hosteli, younghostel.ch.
dağ kulübeleri: Weissmieshütte, Saas-Grund’un yukarısında yatakhaneleri ve aile odalarıyla klasik dağ kulübesi, kışın da açık, kişi başı 88 avrodan başlayan yarım pansiyon gecelik konaklamalar, altı yaşına kadar çocuklar için 25 avro, weissmieshuette.ch. Almagelleralp, yatakhaneleri ve iki ila dört yataklı odalarıyla rustik dağ oteli, 15 Ekim’e kadar açık, kişi başı 78 Euro’dan yarım pansiyon konaklama, almagelleralp.com
Daha fazla bilgi: myswitzerland.com; saas-fee.ch
Geziye katılım İsviçre Turizm tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.