Isırmak için peynir
DLand of Cockaigne’e giden yol Lucerne’de çok kolaydır: sadece burnunuzu takip edin! Sizi er ya da geç Chäs Barmettler’a götürecektir. Köklü peynir dükkanının önünde, Hertensteinstrasse’ye zarif aromatik bir koku yayan cheesecake’ler pişirilir.
Lucerne sakinleri, 40 yılı aşkın bir süredir peynirli kekleri takdir ediyor. İşi yöneten ikinci nesil Thomas Barmettler, “Ailem onları 1976’da, bugün hala kullandığım fırında yaptı” diyor.
Elbette eğitimli cheesemaker, “New York Times”taki bir makalenin Chäschüechli’yi bir mutfak kültü ilan etmesinden gurur duyuyor, ancak Amerika’dan övgü almak yerine çeşitler, tutarlılık, olgunluk ve doğru saklama hakkında konuşmayı tercih ediyor.
Tutkulu peynir üreticisi: Cheesecake’iyle Thomas Barmettler
Kaynak: BILDBAENDIGER.DE
Eskiden peynirin sadece yeterince uzun süre bekletilmesi gereken kesilmiş süt olduğunu düşünürdüm. Sadece bir şehir çocuğu, ama şans eseri bir keçi çiftliğinde süt sağmayı ve peynir yapmayı öğrenebilmiş biri. O zamandan beri çiftçilere büyük saygım var ve süpermarketlerimizin peynir raflarında duran plastik ambalajlı endüstriyel ürünlere de farklı bakıyorum. Bugün kremalı krem peynir ve iştah açıcı yumuşak peynir toplarının çiğ sütten mi yapıldığını veya sütü koyulaştırmak için vegan peynir mayasının mı kullanıldığını kendi kendime öğrenmek istiyorum.
Peynir yapımını sıfırdan öğrenen ve 1990’ların başında ailesinin işini devralmadan önce on yıl boyunca cheesemaker olarak çalışan Thomas Barmettler, sorularımdan herhangi biri hakkında bir açılış konuşması yapabilir. Bununla birlikte, o kadar bulaşıcı bir tutkuyla açıklıyor ki, uzmanın gerçekte ne hakkında konuştuğunu öğrenmek için tüm ürün yelpazesini denemeye hevesli bir şekilde karar veriyorsunuz.
Köklü: Lucerne’deki peynir dükkanı “Chäs Barmettler”
Kaynak: BILDBAENDIGER.DE
Uzun vadeli bir proje, çünkü Chäs Barmettler’de yaklaşık 100 peynir çeşidi tadılabilir ve satın alınabilir; Şarapla ilgili bir sommelier gibi, Thomas Barmettler her çeşit hakkında bir hikaye anlatabilir ve bugün küçük köy peynir mandıralarında hala hangi geleneksel peynir türlerinin üretildiğini bilir.
Vaudois Alpleri’nde eski geleneğe ve çiğ sütten yapılan geleneksel bir tarife göre açık ateşte yapılan sert bir peynir olan l’Etivaz konusunda kendisi özellikle hevesli. Baharatlı, meyvemsi ve hafif cevizli tadı, fildişi rengindeki l’Etivaz, yeterince uzun süre olgunlaşmasına izin verildiği takdirde inek sütünün lezzetli gücünü gösterir. İlk antrenmandan sonra net olan bir şey var: Lucerne diyorsanız Bündner Bergkäse, Emmental, Gruyere, Sbrinz, Tilsiter ve Vacherin Mont-d’Or’u da söylemelisiniz. Kokla ve ısır! (chäs-barmettler.ch)
Lucerne’nin B tarafı
Bu muhtemelen güzel Lucerne’deki en çirkin caddedir. Sakız tabanlara yapışır, benzin kokusu havaya nüfuz eder ve akustik olarak geliştirilmiş bir ortam kesinlikle kulağa farklı gelir. Halk arasında “Rue de Blamage” olarak bilinen Baselstrasse’den her gün 20.000’den fazla araba geçiyor. O kesinlikle bir kukla değil, bir ıssızlık ödülüne daha layık. Gerçekler zemininde her zaman çok az ışıltı vardır, ancak şehir hayatındaki bu tür çatlaklarda sıklıkla olduğu gibi, dünya evindedir.
Orta Çağ’da cüzamlılar, dilenciler ve suçlular şehir merkezinden yasaklandı ve Baselstrasse çevresindeki bölgeye sürüldü. Bugün burada 70 milletten insan yaşıyor: Türk berberler, Tamil manavlar, Meksikalı aşçılar, Afrikalı saç stilistleri, Suriyeli mülteciler ve İsviçreli sokak müzisyenleri ve bunların arasında: Heinz.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Kaçırılamaz, ancak yine de tanınmaz. Üç buçuk metre boyunda ve üç ton ağırlığındaki Heinz, uzun ana yolun Kreuzstutz olarak bilinen döner kavşakla buluştuğu en gürültülü ve en telaşlı noktada tutunuyor. Trafik adasının ortasında, eski sokakları süpüren Heinz Gilli’nin gerçek hayattan daha büyük beton heykeli, geçen araba akışını izliyor. Henüz onun yanından geçmemiş bir Lucerne sakini yoktur.
Eski sokakları süpüren Heinz Gilli’nin gerçek hayattan daha büyük beton heykeli bir trafik adasında duruyor
Kaynak: BILDBAENDIGER.DE
Heinz, 2008’de emekli olana kadar mahalleyi temiz tuttu, sabahın erken saatlerinde küreği ve süpürgesini savurdu ve kış geceleri her gün kaldırımları kardan temizledi.
2016 yılında güçlü bir somut figür olarak eski topraklarına geri döndü. Heinz’de sadece çalışkan şehrin orijinalini değil, aynı zamanda Kreuzstutz bölgesindeki tüm işçilerin ve sıradan insanların temsilcisini de gören sanatçı Christoph Fischer’in bir eseridir.
İsviçre’deki tatiller için daha fazla ipucu:
Genellikle anıtlar, yönetenler tarafından halkın onuruna değil, halk tarafından yöneticilerin onuruna dikilir. İsviçre’nin pastoral dağ ve göl manzarasıyla olduğu kadar sayısız hediyelik eşya ve saat dükkânıyla da ünlü en lüks şehirlerinden birinde nihayet küçük adam için bir anıt dikildiğinde, bu sadece bir saygı duruşu değildi. bu arada merhum Heinz Gilli, ancak Lucerne’i özellikle sevimli kılan, iç açıcı bir saygı ve insanlık sembolü.
(Kreuzstutz, Baselstrasse 84. Kreuzstutz otobüs durağı, Heinz’in ortasında durduğu döner kavşağın hemen yanındadır. 2, 5 ve 12 numaralı otobüs hatları da buradan geçer.)
Metinler, Nicole Quint’in yeni yayınlanan “ReiseMomente – Luzern mit Vierwaldstätter See” kitabından alınmıştır, 360° medya, 256 sayfa, 16,95 Euro.
Kaynak: 360°medya
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
DLand of Cockaigne’e giden yol Lucerne’de çok kolaydır: sadece burnunuzu takip edin! Sizi er ya da geç Chäs Barmettler’a götürecektir. Köklü peynir dükkanının önünde, Hertensteinstrasse’ye zarif aromatik bir koku yayan cheesecake’ler pişirilir.
Lucerne sakinleri, 40 yılı aşkın bir süredir peynirli kekleri takdir ediyor. İşi yöneten ikinci nesil Thomas Barmettler, “Ailem onları 1976’da, bugün hala kullandığım fırında yaptı” diyor.
Elbette eğitimli cheesemaker, “New York Times”taki bir makalenin Chäschüechli’yi bir mutfak kültü ilan etmesinden gurur duyuyor, ancak Amerika’dan övgü almak yerine çeşitler, tutarlılık, olgunluk ve doğru saklama hakkında konuşmayı tercih ediyor.
Tutkulu peynir üreticisi: Cheesecake’iyle Thomas Barmettler
Kaynak: BILDBAENDIGER.DE
Eskiden peynirin sadece yeterince uzun süre bekletilmesi gereken kesilmiş süt olduğunu düşünürdüm. Sadece bir şehir çocuğu, ama şans eseri bir keçi çiftliğinde süt sağmayı ve peynir yapmayı öğrenebilmiş biri. O zamandan beri çiftçilere büyük saygım var ve süpermarketlerimizin peynir raflarında duran plastik ambalajlı endüstriyel ürünlere de farklı bakıyorum. Bugün kremalı krem peynir ve iştah açıcı yumuşak peynir toplarının çiğ sütten mi yapıldığını veya sütü koyulaştırmak için vegan peynir mayasının mı kullanıldığını kendi kendime öğrenmek istiyorum.
Peynir yapımını sıfırdan öğrenen ve 1990’ların başında ailesinin işini devralmadan önce on yıl boyunca cheesemaker olarak çalışan Thomas Barmettler, sorularımdan herhangi biri hakkında bir açılış konuşması yapabilir. Bununla birlikte, o kadar bulaşıcı bir tutkuyla açıklıyor ki, uzmanın gerçekte ne hakkında konuştuğunu öğrenmek için tüm ürün yelpazesini denemeye hevesli bir şekilde karar veriyorsunuz.
Köklü: Lucerne’deki peynir dükkanı “Chäs Barmettler”
Kaynak: BILDBAENDIGER.DE
Uzun vadeli bir proje, çünkü Chäs Barmettler’de yaklaşık 100 peynir çeşidi tadılabilir ve satın alınabilir; Şarapla ilgili bir sommelier gibi, Thomas Barmettler her çeşit hakkında bir hikaye anlatabilir ve bugün küçük köy peynir mandıralarında hala hangi geleneksel peynir türlerinin üretildiğini bilir.
Vaudois Alpleri’nde eski geleneğe ve çiğ sütten yapılan geleneksel bir tarife göre açık ateşte yapılan sert bir peynir olan l’Etivaz konusunda kendisi özellikle hevesli. Baharatlı, meyvemsi ve hafif cevizli tadı, fildişi rengindeki l’Etivaz, yeterince uzun süre olgunlaşmasına izin verildiği takdirde inek sütünün lezzetli gücünü gösterir. İlk antrenmandan sonra net olan bir şey var: Lucerne diyorsanız Bündner Bergkäse, Emmental, Gruyere, Sbrinz, Tilsiter ve Vacherin Mont-d’Or’u da söylemelisiniz. Kokla ve ısır! (chäs-barmettler.ch)
Lucerne’nin B tarafı
Bu muhtemelen güzel Lucerne’deki en çirkin caddedir. Sakız tabanlara yapışır, benzin kokusu havaya nüfuz eder ve akustik olarak geliştirilmiş bir ortam kesinlikle kulağa farklı gelir. Halk arasında “Rue de Blamage” olarak bilinen Baselstrasse’den her gün 20.000’den fazla araba geçiyor. O kesinlikle bir kukla değil, bir ıssızlık ödülüne daha layık. Gerçekler zemininde her zaman çok az ışıltı vardır, ancak şehir hayatındaki bu tür çatlaklarda sıklıkla olduğu gibi, dünya evindedir.
Orta Çağ’da cüzamlılar, dilenciler ve suçlular şehir merkezinden yasaklandı ve Baselstrasse çevresindeki bölgeye sürüldü. Bugün burada 70 milletten insan yaşıyor: Türk berberler, Tamil manavlar, Meksikalı aşçılar, Afrikalı saç stilistleri, Suriyeli mülteciler ve İsviçreli sokak müzisyenleri ve bunların arasında: Heinz.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Kaçırılamaz, ancak yine de tanınmaz. Üç buçuk metre boyunda ve üç ton ağırlığındaki Heinz, uzun ana yolun Kreuzstutz olarak bilinen döner kavşakla buluştuğu en gürültülü ve en telaşlı noktada tutunuyor. Trafik adasının ortasında, eski sokakları süpüren Heinz Gilli’nin gerçek hayattan daha büyük beton heykeli, geçen araba akışını izliyor. Henüz onun yanından geçmemiş bir Lucerne sakini yoktur.
Eski sokakları süpüren Heinz Gilli’nin gerçek hayattan daha büyük beton heykeli bir trafik adasında duruyor
Kaynak: BILDBAENDIGER.DE
Heinz, 2008’de emekli olana kadar mahalleyi temiz tuttu, sabahın erken saatlerinde küreği ve süpürgesini savurdu ve kış geceleri her gün kaldırımları kardan temizledi.
2016 yılında güçlü bir somut figür olarak eski topraklarına geri döndü. Heinz’de sadece çalışkan şehrin orijinalini değil, aynı zamanda Kreuzstutz bölgesindeki tüm işçilerin ve sıradan insanların temsilcisini de gören sanatçı Christoph Fischer’in bir eseridir.
İsviçre’deki tatiller için daha fazla ipucu:
Genellikle anıtlar, yönetenler tarafından halkın onuruna değil, halk tarafından yöneticilerin onuruna dikilir. İsviçre’nin pastoral dağ ve göl manzarasıyla olduğu kadar sayısız hediyelik eşya ve saat dükkânıyla da ünlü en lüks şehirlerinden birinde nihayet küçük adam için bir anıt dikildiğinde, bu sadece bir saygı duruşu değildi. bu arada merhum Heinz Gilli, ancak Lucerne’i özellikle sevimli kılan, iç açıcı bir saygı ve insanlık sembolü.
(Kreuzstutz, Baselstrasse 84. Kreuzstutz otobüs durağı, Heinz’in ortasında durduğu döner kavşağın hemen yanındadır. 2, 5 ve 12 numaralı otobüs hatları da buradan geçer.)
Metinler, Nicole Quint’in yeni yayınlanan “ReiseMomente – Luzern mit Vierwaldstätter See” kitabından alınmıştır, 360° medya, 256 sayfa, 16,95 Euro.
Kaynak: 360°medya
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.