BENİş dünyasında mesafeli silah kralı rolünü oynadı. Balıkçılarla birlikte yaşamak ve ölmek istediği Capri’de hayatı duygulara ayrılmıştı. Essenli sanayici Friedrich Alfred Krupp, özel mutluluk anları yaşadı ve 1900’lerde İtalyan kayalık adasında bir sığınak buldu.
Sayısız kaplıca ziyareti sırasında Napoli Körfezi’ndeki deniz faunasını keşfetti ve bir patron olarak, kendi adını taşıyan ve artık dünyaca ünlü olan panoramik yolun inşasını teşvik etti. Capri’ye birinci dereceden bir çekicilik ve kendisine de ikametgahından denize daha hızlı gitmesi için bir kestirme yol verdi. Ancak Via Krupp’un keyfini uzun süre çıkaramadı: Açılıştan altı ay sonra, 48 yaşındaki kişi 1902’de hiçbir zaman tam olarak açıklığa kavuşturulamayan koşullar altında öldü.
Diğer Capri severlerin de Via Krupp ile uzun süre bir ilgisi yoktu: sekiz keskin virajlı rota, 2002 ve 2008 yıllarında geçici olarak açılanlar dışında, 1976’dan beri güvenlik nedenleriyle kapatılmıştı. düşen kayalar yetkililer için çok büyüktü. Çünkü yolun üzerindeki kayalık yokuş, 2008’den beri olması gerektiği gibi Krupp çeliğinden yapılmış sıkı örülmüş bir ağla sabitlenmiş olmasına rağmen, parçalar gevşemeye ve düşmeye devam etti.
Kaynak: OpenStreetMap, WELT infografik
Ancak artık yolun merakla beklenen açılışı yaklaşıyor: Toplam 4,8 milyon avroya mal olan tüm kayalık yamacı yeniden emniyete aldıktan sonra, adanın belediye başkanı Marino Lembo nefes kesen zikzak rotasını açmak istiyor. 24 Haziran’da törenle halkın huzuruna çıktı.
Via Krupp’ta denize serpantinlerde
Krupp aracılığıyla. Adı akılda nefes kesici görüntüler canlandırıyor: adanın güneyindeki Augustus Bahçeleri’nden görüldüğü gibi, yemyeşil macchia yeşili ve çam ağaçlarıyla çevrili engebeli bir kayalık yamacın altında yuvalanan, yalnızca yürüyerek geçilebilen kıvrımlı bir yol. ağaçlar, bir sıra kireçtaşı kayalar ve turkuaz mavisi denizle çevrili daha alçak düz patika.
Augustus Bahçelerindeki Roma İmparatoru heykeli: Friedrich Alfred Krupp ayrıca Via Krupp’un üzerinde park yaptırdı.
Kaynak: resim ittifakı / PantherMedia
1346 metre uzunluğunda ve hiçbir arabanın sığmayacağı kadar dar. Teorik olarak, aşağıdaki Marina Piccola koyuna Via Krupp üzerinden yürümek 15 dakikadan az sürer, ancak sizi yol boyunca oyalanmaya ve hayret etmeye davet eden muhteşem deniz manzaraları göz önüne alındığında, yürüyüş doğal olarak çok daha uzun sürer.
Uluslararası bir ihalenin ardından, bir imtiyaz şirketi gelecekte Via Krupp’ın bakımıyla ilgilenecektir. Capri Belediyesi’nin sahibi olmaya devam ediyor, panorama pisti Haziran’dan Eylül’e kadar gece gündüz ve Noel boyunca ücretsiz ve giriş bileti olmadan erişilebilir olacak. Kış ayları bakım çalışmaları için ayrılmıştır.
Friedrich Alfred Krupp’u Capri’ye çeken şey neydi?
Krupp’un her şeyden önce Capri’yi seçmesinin şiddetli astımı ile ilgisi var. Krupp’un doktoru sanayiciye güneyde kalmasını tavsiye etmiş ve adayı açıkça tavsiye etmişti. Krupp gençliğinden beri hastaydı, ayrıca aşırı kilolu, biraz sert ve depresifti. 1898’de ilk kez Capri’de kışladı. Ilıman iklim ve tuzlu deniz havası aslında solunum problemlerini hafifletti.
ayrıca oku
1874 yılında Napoli’de kurulan deniz araştırma enstitüsü de Krupp’un Capri’ye gitme kararında önemli bir rol oynadı: Krupp, uzmanlardan oluşan bir ekiple birlikte Napoli Körfezi’ni düzenli olarak keşfetmek için Capri’yi kullanmak istedi.
On bir yıl önce, 33 yaşındaki Krupp, Krupp işlerini otoriter babasından devralmıştı ve sürekli olarak değerli bir halef olduğunu kanıtlamak zorundaydı. Doğrudan ataları, çelik üretimini dünya düzeyine getirmiş ve akıl almaz miktarlarda para kazanmıştı. Demiryolu inşaatı, sanayileşme ve teknik gelişme zamanıydı.
Friedrich Alfred Krupp bu genişlemeyi başarıyla sürdürdü, aile şirketinin iş gücünü artırdı, Almanya’nın en büyük dökme çelik fabrikasını küresel bir şirkete genişletti ve daha 19. yüzyılın sonlarında denizaltı inşa etmeye başladı. Şirketinin teknik yönetimini bir avuç yöneticiye devrettikten sonra, 1899’dan itibaren Capri’de düzenli olarak izin vermeyi başardı.
1901 yazında Capri’de: Friedrich Alfred Krupp (sağdan 2.) ve arkadaşları
Kaynak: Arşiv Schettino
Capri’de Krupp, şehirdeki en iyi otelde kalırdı. Bugün hala var olan “Quisisana”daki dört odalı süitinden her sabah adaya ve denize baktı. Bakışları, Marina Piccola Körfezi’nde yatan ilgili araştırma gemisine takıldı.
Krupp, gençliğinden beri plankton ve balık araştırmaları konusunda tutkuluydu, aslında bilim adamı olmak istiyordu. 1902 baharına kadar kaplıca ziyaretleri sırasında, bazıları kendi adını taşıyan birkaç düzine deniz organizması keşfetti: krupomeni minimal, Gaetanus Kruppii, Cumoniscus Kruppiidiğer şeylerin yanı sıra “Napoli 1903’teki Zooloji İstasyonundan Bildirimler” de okumak için.
Otelinden görüldüğü gibi gemi tam gözünün önünde olmasına rağmen, doğrusal mesafe 600 metreden azdı, Krupp gemiye binmek için adanın sırtından ve taşlı bir eşek yolundan uzun bir yoldan geçmek zorunda kaldı. Bu nedenle bir kısayol planladı: Otelin altında, ortaçağ manastır kompleksi Certosa di San Giacomo’nun batısında, bir bağlantı yolu, doğrudan Marina Piccola’ya inen iki kayalık çıkıntının arasından geçmelidir.
Sanayici yolu ada halkına bağışladı
Alman sanayici o zamanlar Avrupa’nın en zengin adamı olmasına rağmen, projeye hemen başlayamadı – gerekli arazilerin bazılarının satın alınmasının gecikmesinin nedeni yerel aile kavgalarıydı. Ancak 1902 baharında nihayet inşaat ruhsatı verildi. Altı aydan kısa bir süre içinde parlak İtalyan mühendis Emilio Mayer, cesur inşaat planlarını hayata geçirdi.
Krupp her şeyin parasını ödedi ve kayaya oyulmuş zikzak yolu ada topluluğuna bağışladı. Minnettarlıkla adanın fahri hemşerisi ilan edildi. 1932’den beri 2000 yıldan daha uzun bir süre önce ada hakkında hevesli olan Roma İmparatoru Augustus’un adını taşıyan bahçe terasları Giardini Krupp ile birlikte yeni bir cazibe ortaya çıktı.
Yol boyunca çorak doğa: Via Krupp’ta dikenli armut kaktüsü, arka planda Faraglioni kayaları
Kredi: Alamy Stok Fotoğrafı/Naum Chayer / Alamy Stok Fotoğrafı
Capri’de Krupp, eğitimli Capresen’le ve Grotta Fra Felice’ye davet ettiği değişen Alman konuklarla ilişki kurmayı tercih etti. Orta Çağ’ın sonlarında, bir keşiş mağarayı bir keşişin meskeni olarak kullanmış, inşaat çalışmaları sırasında unutulmuş mağara keşfedilmiş ve Krupp tarafından ele geçirilmiştir.
Bir teras ekledi ve mağarayı uzun bir masa, bir mini mutfak, bir çan ve bir kukla keşişle donattı; Ferdinand Gregorovius’un o gün olduğu gibi bugün de tüm Capri aşıklarının aşina olduğu kült kitabı “Kapri Adası”nın birkaç kez sergilendiği söyleniyor. Krupp, konuklarını kırmızı Capri şarabı ve geleneksel şarapla ağırladı. Mantı col pomarol Sitede erkekler için yemek pişiren Caprese ev sahibesi Costantina. 1902 yazındaki son ayrılışının ardından Krupp, arkadaşı Ignazio Cerio’ya “Capri’de iyi Capresi’ler arasında ne kadar mutlu olduğumu” yazdı.
Şans kısa süre sonra tükendi. Sanayici, Napoliten bir gazeteci tarafından şantaja uğradı. Krupp ödemeyi reddettikten sonra, 1902 yazının sonlarından itibaren önce İtalyan, ardından Alman basınında çeşitli makaleler yayınlandı. Aniden, Krupp’un adada seks partileri kutladığı ve eşcinselliğini sergilediği söylendi.
Krupp’un ani ölümü gizemini koruyor
Krupp’un karısı Margarethe, Kasım 1902’nin sonunda ani ölümünün nedeni olarak felç olduğunu belirtti. Kaiser Wilhelm II, Krupp’un tabutunun peşinden gittikten sonra “cinayet”ten bahsetti. Eşcinselleri şantajdan korumakla görevli Berlinli bir dedektif olan Hans von Tresckow, Krupp’ın “heyecanlı sinirlerini yatıştırmak için” yanlışlıkla çok yüksek dozda uyku hapı kokteyli aldığından şüpheleniyordu.
Ölüm nedeni hiçbir zaman netlik kazanmadı. Bugün Krupp’un eşcinselliği adada bir sorun değil. Krupp’a saygı duyulur, bir anma plaketi kurucuyu anar, panoramik caddesi bir mutluluk yeri ve İtalyan mimarlık tarihçisi Roberto Pane’nin 1954 gibi erken bir tarihte ifade ettiği gibi “ebedi ve eşsiz bir sanat eseri” olarak kutlanır.
İtalya’da bir tatil mi hayal ediyorsunuz? Daha fazla ipucu ve bilgi:
Capri, yeniden açılmayı dört gözle bekliyor ve yeni eski turistik mekandan memnun. Ne yazık ki, Krupp’un Fra Felice Mağarası bunlardan biri değil – teras inşaatı ve keşiş yolunun bir kısmı 2011’de denize düştü, o zamandan beri mağaraya erişilemiyor. Bu, Via Krupp’un cazibesini sınırlamaz. Yeniden keşfi 19. yüzyılın başlarında Capri heyecanını ateşleyen Blue Grotto gibi, adaya başka bir patlama getirmesi muhtemeldir.
Oetker Collection, Capri için de yolda: Alman lüks otel zinciri, Capri kasabasının merkezindeki geleneksel bir soylu mahallesini Haziran ayının başında “Hotel La Palma” ile yeniden açtı – tesis, Capri’nin 1822’deki ilk oteliydi ve şimdi Yıllarca süren tadilattan sonra şimdi adanın ilk adresi.
Buradan Capri’nin mutluluk yerine sadece birkaç dakika uzaklıktadır. Via Krupp’u emniyete almak için kullanılan Krupp çeliğinin bu kez 2008’e göre daha dayanıklı olması umulmaktadır.
İpuçları ve bilgiler:
Ulaşım: Örneğin Eurowings, Lufthansa, Ryanair ve Easyjet, Almanya’dan Napoli’ye aktarmasız uçuyor. Napoli Capodichino Havalimanı’ndan her 20 dakikada bir güvenilir bir servis otobüsü (Alibus) her iki limana hareket eder: Molo Beverello’nun deniz otobüsü ile 45 dakikada Capri’ye ve Calata Porto di Massa’nın Capri’ye feribot seferleri vardır (seyahat süreleri sırasıyla 55 ve 125 dakika).
Konaklama: 1845’ten kalma “Grand Hotel Quisisana”, beş yıldızlı lüks sunuyor, Friedrich Alfred Krupp 1900’lerde burada ikamet etti, 1050 Euro’dan başlayan çift kişilik odalar, quisisana.com. Aile tarafından işletilen Hotel Villa Krupp, Via Krupp’un hemen yukarısında yer almaktadır.Bina aslen özel bir villaydı ve sadece 1960’larda üç yıldızlı bir otel olarak açıldı, çift kişilik odalar 180 Euro’dan, villakrupp.com. Capri’nin en son lüks ikametgahı, ilk olarak 1822’de açılan, Oetker Koleksiyonu tarafından devralınan, kapsamlı bir şekilde yenilenmiş ve Haziran 2023’te kendi Beach Club, 1850 Euro’dan başlayan çift kişilik odalar, oetkercollection.com/hotels/hotel ile açılan “Hotel La Palma”dır. -la-palma.
Via Krupp için ipuçları: Hem aşağı hem de yukarı, Via Krupp, Capri Kasabası ve Marina Piccola arasında hızlı bir bağlantıdır. Giriş ücreti yok.
Daha fazla bilgi: capritourism.com (burada feribot ve deniz otobüsü hareket saatlerini de bulabilirsiniz); italia.it (İtalyan Ulusal Turizm Kurulu)
Sayısız kaplıca ziyareti sırasında Napoli Körfezi’ndeki deniz faunasını keşfetti ve bir patron olarak, kendi adını taşıyan ve artık dünyaca ünlü olan panoramik yolun inşasını teşvik etti. Capri’ye birinci dereceden bir çekicilik ve kendisine de ikametgahından denize daha hızlı gitmesi için bir kestirme yol verdi. Ancak Via Krupp’un keyfini uzun süre çıkaramadı: Açılıştan altı ay sonra, 48 yaşındaki kişi 1902’de hiçbir zaman tam olarak açıklığa kavuşturulamayan koşullar altında öldü.
Diğer Capri severlerin de Via Krupp ile uzun süre bir ilgisi yoktu: sekiz keskin virajlı rota, 2002 ve 2008 yıllarında geçici olarak açılanlar dışında, 1976’dan beri güvenlik nedenleriyle kapatılmıştı. düşen kayalar yetkililer için çok büyüktü. Çünkü yolun üzerindeki kayalık yokuş, 2008’den beri olması gerektiği gibi Krupp çeliğinden yapılmış sıkı örülmüş bir ağla sabitlenmiş olmasına rağmen, parçalar gevşemeye ve düşmeye devam etti.
Kaynak: OpenStreetMap, WELT infografik
Ancak artık yolun merakla beklenen açılışı yaklaşıyor: Toplam 4,8 milyon avroya mal olan tüm kayalık yamacı yeniden emniyete aldıktan sonra, adanın belediye başkanı Marino Lembo nefes kesen zikzak rotasını açmak istiyor. 24 Haziran’da törenle halkın huzuruna çıktı.
Via Krupp’ta denize serpantinlerde
Krupp aracılığıyla. Adı akılda nefes kesici görüntüler canlandırıyor: adanın güneyindeki Augustus Bahçeleri’nden görüldüğü gibi, yemyeşil macchia yeşili ve çam ağaçlarıyla çevrili engebeli bir kayalık yamacın altında yuvalanan, yalnızca yürüyerek geçilebilen kıvrımlı bir yol. ağaçlar, bir sıra kireçtaşı kayalar ve turkuaz mavisi denizle çevrili daha alçak düz patika.
Augustus Bahçelerindeki Roma İmparatoru heykeli: Friedrich Alfred Krupp ayrıca Via Krupp’un üzerinde park yaptırdı.
Kaynak: resim ittifakı / PantherMedia
1346 metre uzunluğunda ve hiçbir arabanın sığmayacağı kadar dar. Teorik olarak, aşağıdaki Marina Piccola koyuna Via Krupp üzerinden yürümek 15 dakikadan az sürer, ancak sizi yol boyunca oyalanmaya ve hayret etmeye davet eden muhteşem deniz manzaraları göz önüne alındığında, yürüyüş doğal olarak çok daha uzun sürer.
Uluslararası bir ihalenin ardından, bir imtiyaz şirketi gelecekte Via Krupp’ın bakımıyla ilgilenecektir. Capri Belediyesi’nin sahibi olmaya devam ediyor, panorama pisti Haziran’dan Eylül’e kadar gece gündüz ve Noel boyunca ücretsiz ve giriş bileti olmadan erişilebilir olacak. Kış ayları bakım çalışmaları için ayrılmıştır.
Friedrich Alfred Krupp’u Capri’ye çeken şey neydi?
Krupp’un her şeyden önce Capri’yi seçmesinin şiddetli astımı ile ilgisi var. Krupp’un doktoru sanayiciye güneyde kalmasını tavsiye etmiş ve adayı açıkça tavsiye etmişti. Krupp gençliğinden beri hastaydı, ayrıca aşırı kilolu, biraz sert ve depresifti. 1898’de ilk kez Capri’de kışladı. Ilıman iklim ve tuzlu deniz havası aslında solunum problemlerini hafifletti.
ayrıca oku
1874 yılında Napoli’de kurulan deniz araştırma enstitüsü de Krupp’un Capri’ye gitme kararında önemli bir rol oynadı: Krupp, uzmanlardan oluşan bir ekiple birlikte Napoli Körfezi’ni düzenli olarak keşfetmek için Capri’yi kullanmak istedi.
On bir yıl önce, 33 yaşındaki Krupp, Krupp işlerini otoriter babasından devralmıştı ve sürekli olarak değerli bir halef olduğunu kanıtlamak zorundaydı. Doğrudan ataları, çelik üretimini dünya düzeyine getirmiş ve akıl almaz miktarlarda para kazanmıştı. Demiryolu inşaatı, sanayileşme ve teknik gelişme zamanıydı.
Friedrich Alfred Krupp bu genişlemeyi başarıyla sürdürdü, aile şirketinin iş gücünü artırdı, Almanya’nın en büyük dökme çelik fabrikasını küresel bir şirkete genişletti ve daha 19. yüzyılın sonlarında denizaltı inşa etmeye başladı. Şirketinin teknik yönetimini bir avuç yöneticiye devrettikten sonra, 1899’dan itibaren Capri’de düzenli olarak izin vermeyi başardı.
1901 yazında Capri’de: Friedrich Alfred Krupp (sağdan 2.) ve arkadaşları
Kaynak: Arşiv Schettino
Capri’de Krupp, şehirdeki en iyi otelde kalırdı. Bugün hala var olan “Quisisana”daki dört odalı süitinden her sabah adaya ve denize baktı. Bakışları, Marina Piccola Körfezi’nde yatan ilgili araştırma gemisine takıldı.
Krupp, gençliğinden beri plankton ve balık araştırmaları konusunda tutkuluydu, aslında bilim adamı olmak istiyordu. 1902 baharına kadar kaplıca ziyaretleri sırasında, bazıları kendi adını taşıyan birkaç düzine deniz organizması keşfetti: krupomeni minimal, Gaetanus Kruppii, Cumoniscus Kruppiidiğer şeylerin yanı sıra “Napoli 1903’teki Zooloji İstasyonundan Bildirimler” de okumak için.
Otelinden görüldüğü gibi gemi tam gözünün önünde olmasına rağmen, doğrusal mesafe 600 metreden azdı, Krupp gemiye binmek için adanın sırtından ve taşlı bir eşek yolundan uzun bir yoldan geçmek zorunda kaldı. Bu nedenle bir kısayol planladı: Otelin altında, ortaçağ manastır kompleksi Certosa di San Giacomo’nun batısında, bir bağlantı yolu, doğrudan Marina Piccola’ya inen iki kayalık çıkıntının arasından geçmelidir.
Sanayici yolu ada halkına bağışladı
Alman sanayici o zamanlar Avrupa’nın en zengin adamı olmasına rağmen, projeye hemen başlayamadı – gerekli arazilerin bazılarının satın alınmasının gecikmesinin nedeni yerel aile kavgalarıydı. Ancak 1902 baharında nihayet inşaat ruhsatı verildi. Altı aydan kısa bir süre içinde parlak İtalyan mühendis Emilio Mayer, cesur inşaat planlarını hayata geçirdi.
Krupp her şeyin parasını ödedi ve kayaya oyulmuş zikzak yolu ada topluluğuna bağışladı. Minnettarlıkla adanın fahri hemşerisi ilan edildi. 1932’den beri 2000 yıldan daha uzun bir süre önce ada hakkında hevesli olan Roma İmparatoru Augustus’un adını taşıyan bahçe terasları Giardini Krupp ile birlikte yeni bir cazibe ortaya çıktı.
Yol boyunca çorak doğa: Via Krupp’ta dikenli armut kaktüsü, arka planda Faraglioni kayaları
Kredi: Alamy Stok Fotoğrafı/Naum Chayer / Alamy Stok Fotoğrafı
Capri’de Krupp, eğitimli Capresen’le ve Grotta Fra Felice’ye davet ettiği değişen Alman konuklarla ilişki kurmayı tercih etti. Orta Çağ’ın sonlarında, bir keşiş mağarayı bir keşişin meskeni olarak kullanmış, inşaat çalışmaları sırasında unutulmuş mağara keşfedilmiş ve Krupp tarafından ele geçirilmiştir.
Bir teras ekledi ve mağarayı uzun bir masa, bir mini mutfak, bir çan ve bir kukla keşişle donattı; Ferdinand Gregorovius’un o gün olduğu gibi bugün de tüm Capri aşıklarının aşina olduğu kült kitabı “Kapri Adası”nın birkaç kez sergilendiği söyleniyor. Krupp, konuklarını kırmızı Capri şarabı ve geleneksel şarapla ağırladı. Mantı col pomarol Sitede erkekler için yemek pişiren Caprese ev sahibesi Costantina. 1902 yazındaki son ayrılışının ardından Krupp, arkadaşı Ignazio Cerio’ya “Capri’de iyi Capresi’ler arasında ne kadar mutlu olduğumu” yazdı.
Şans kısa süre sonra tükendi. Sanayici, Napoliten bir gazeteci tarafından şantaja uğradı. Krupp ödemeyi reddettikten sonra, 1902 yazının sonlarından itibaren önce İtalyan, ardından Alman basınında çeşitli makaleler yayınlandı. Aniden, Krupp’un adada seks partileri kutladığı ve eşcinselliğini sergilediği söylendi.
Krupp’un ani ölümü gizemini koruyor
Krupp’un karısı Margarethe, Kasım 1902’nin sonunda ani ölümünün nedeni olarak felç olduğunu belirtti. Kaiser Wilhelm II, Krupp’un tabutunun peşinden gittikten sonra “cinayet”ten bahsetti. Eşcinselleri şantajdan korumakla görevli Berlinli bir dedektif olan Hans von Tresckow, Krupp’ın “heyecanlı sinirlerini yatıştırmak için” yanlışlıkla çok yüksek dozda uyku hapı kokteyli aldığından şüpheleniyordu.
Ölüm nedeni hiçbir zaman netlik kazanmadı. Bugün Krupp’un eşcinselliği adada bir sorun değil. Krupp’a saygı duyulur, bir anma plaketi kurucuyu anar, panoramik caddesi bir mutluluk yeri ve İtalyan mimarlık tarihçisi Roberto Pane’nin 1954 gibi erken bir tarihte ifade ettiği gibi “ebedi ve eşsiz bir sanat eseri” olarak kutlanır.
İtalya’da bir tatil mi hayal ediyorsunuz? Daha fazla ipucu ve bilgi:
Capri, yeniden açılmayı dört gözle bekliyor ve yeni eski turistik mekandan memnun. Ne yazık ki, Krupp’un Fra Felice Mağarası bunlardan biri değil – teras inşaatı ve keşiş yolunun bir kısmı 2011’de denize düştü, o zamandan beri mağaraya erişilemiyor. Bu, Via Krupp’un cazibesini sınırlamaz. Yeniden keşfi 19. yüzyılın başlarında Capri heyecanını ateşleyen Blue Grotto gibi, adaya başka bir patlama getirmesi muhtemeldir.
Oetker Collection, Capri için de yolda: Alman lüks otel zinciri, Capri kasabasının merkezindeki geleneksel bir soylu mahallesini Haziran ayının başında “Hotel La Palma” ile yeniden açtı – tesis, Capri’nin 1822’deki ilk oteliydi ve şimdi Yıllarca süren tadilattan sonra şimdi adanın ilk adresi.
Buradan Capri’nin mutluluk yerine sadece birkaç dakika uzaklıktadır. Via Krupp’u emniyete almak için kullanılan Krupp çeliğinin bu kez 2008’e göre daha dayanıklı olması umulmaktadır.
İpuçları ve bilgiler:
Ulaşım: Örneğin Eurowings, Lufthansa, Ryanair ve Easyjet, Almanya’dan Napoli’ye aktarmasız uçuyor. Napoli Capodichino Havalimanı’ndan her 20 dakikada bir güvenilir bir servis otobüsü (Alibus) her iki limana hareket eder: Molo Beverello’nun deniz otobüsü ile 45 dakikada Capri’ye ve Calata Porto di Massa’nın Capri’ye feribot seferleri vardır (seyahat süreleri sırasıyla 55 ve 125 dakika).
Konaklama: 1845’ten kalma “Grand Hotel Quisisana”, beş yıldızlı lüks sunuyor, Friedrich Alfred Krupp 1900’lerde burada ikamet etti, 1050 Euro’dan başlayan çift kişilik odalar, quisisana.com. Aile tarafından işletilen Hotel Villa Krupp, Via Krupp’un hemen yukarısında yer almaktadır.Bina aslen özel bir villaydı ve sadece 1960’larda üç yıldızlı bir otel olarak açıldı, çift kişilik odalar 180 Euro’dan, villakrupp.com. Capri’nin en son lüks ikametgahı, ilk olarak 1822’de açılan, Oetker Koleksiyonu tarafından devralınan, kapsamlı bir şekilde yenilenmiş ve Haziran 2023’te kendi Beach Club, 1850 Euro’dan başlayan çift kişilik odalar, oetkercollection.com/hotels/hotel ile açılan “Hotel La Palma”dır. -la-palma.
Via Krupp için ipuçları: Hem aşağı hem de yukarı, Via Krupp, Capri Kasabası ve Marina Piccola arasında hızlı bir bağlantıdır. Giriş ücreti yok.
Daha fazla bilgi: capritourism.com (burada feribot ve deniz otobüsü hareket saatlerini de bulabilirsiniz); italia.it (İtalyan Ulusal Turizm Kurulu)