İtalya: Güney Tirol araba yerine tren, otobüs ve teleferikle seyahati teşvik ediyor

Selvi

New member
BPustertalbahn’daki sessiz Percha istasyonu, hava güzel olduğunda trafiğin yoğun olduğu saatlerde bir şehir tren istasyonu gibi canlanır. Yürüyüşçüler ve günübirlik geziciler sürüler halinde elektrikli çoklu üniteden dışarı akar. Sadece birkaç adım ötede, Percha-Ried teleferiğinin gondolları, 1.300 metre daha yüksek olan Plan de Corones platosunun yürüyüş parkurlarına kadar binmeye hazır. Sadece yürüyüş sezonunda değil, aynı zamanda kayak kışında, araba kullanmak ve park yeri aramak zorunda kalmadan dağa bu konforlu şekilde çıkma talebi artıyor.

Demiryolu ve teleferiğin birleşimi, Güney Tirol’deki yerel toplu taşımanın öne çıkan özelliklerinden yalnızca biridir. İtalya’nın en kuzeyindeki ilinde, son yıllarda Alp Kulüplerinin uzun süredir talep ettiği “yumuşak hareketliliği” uygulayan ve kesinlikle model demiryolu ülkesi İsviçre ile rekabet edebilecek en iyi sürdürülebilir yerel ulaşım sistemlerinden biri ortaya çıktı.

İyi bağlantılara ve tüm bölge için tek tip bir tarife sistemine sahip ülke çapındaki teklif, Güney Tirol tatilcilerinin arabasız rahatça seyahat etmelerini sağlar – diğer tatil bölgelerinin öğrenebileceği model bir proje.





Kaynak: İnfografik DÜNYA


“Südtirolmobil-Line Network”, İsviçre, Avusturya ve Trentino’ya geçişleri olan ülke çapında bir ulaşım birliğidir. Dört demiryolu hattı ve 200 otobüs güzergahından oluşmaktadır. Ayrıca beş teleferik, Kaltern’den Mendola Geçidi’ne kadar raylar üzerindeki füniküler ve Bozen’in popüler sayfiye yeri Renon’daki köylere 125 yıldır dar bir hat üzerinde hizmet veren Rittnerbahn var.

Bir avantaj, tren ve otobüsün birbirine bağlanmasıdır.


Demiryolları ağın belkemiğidir: Güney Tirol’deki Brixen ve Bozen’e dokunan Münih’ten Verona’ya giden uluslararası Brenner rotasına ek olarak, Bozen-Meran hattı, Meran’dan Vinschgau’ya kadar uzanan Vinschgau demiryolu ve Pustertal vardır. Brixen’den San Candido’ya ve daha sonra Avusturya Doğu Tirol’deki Lienz’e demiryolu. Çoğunlukla her yarım saatte bir, modern, rengarenk tasarlanmış, her biri kendi bisiklet kompartımanına sahip çok sayıda birim burada çalışır.


ayrıca oku








2025 yılına kadar bu demiryolu ağı, Mals terminalinden Meran, Bozen ve Brixen üzerinden dönüşümlü olarak Brenner-Innsbruck yönüne veya Pustertal’den Doğu Tirol’e kadar Bozen ili boyunca ve Avusturya’ya tren değiştirmeden işlev görmelidir. Bunun ön koşulu, Vinschgaubahn’ın 60 kilometre boyunca elektrifikasyonudur. 1990’larda kapatıldı ve 2005’te tekrar faaliyete geçti. Mevcut inşaat işleri için bu yıl sefer tarifesi kısıtlamaları ve ray değiştirme hizmetleri var.


Mendelbahn aynı zamanda “Südtirolmobil-Liniennetz” nakliye derneğine aittir.




Mendelbahn aynı zamanda “Südtirolmobil-Liniennetz” nakliye derneğine aittir.

Kaynak: pa/imageBROKER/allesfoto


En büyük avantajlardan biri, demiryolu ve otobüs taşımacılığının birbirine bağlanmasıdır. Ana şehirlerdeki tren istasyonlarından otobüs hatları, ıssız dağ köylerine ve Dolomite geçitlerine kadar uzanıyor. Bozen’den bağcılık köyleri Eppan ve Caldaro’ya ve her saat başı Tramin’e düzenli bir otobüs seferi olarak tüm gün hizmet veren Überetsch-Express, turistler için özellikle ilgi çekicidir – geziler ve geziler için idealdir.

Şehirlerde genellikle her 15 dakikada bir otobüs varken, ülkede tarife genellikle her yarım saatte bir veya saatte bir çalışır. Ancak akşamları ve hafta sonları trafik önemli ölçüde azalır. Ne de olsa, bir “Nightliner”, özellikle cumartesi geceleri gece yarısından sonra ücra vadilere otobüs bağlantıları sunar. Bu pratiktir çünkü binde 0,5 sınırı İtalya’daki sürücüler için de geçerlidir.

Güney Tirol’ün turizm müdürleri, otobüs hizmetinin ani bir talep artışına esnek bir şekilde yanıt vereceğine söz veriyor: dağ, otobüsün kaldırabileceğinden daha fazla yürüyüşçü isterse, kötü hava koşullarında veya festivallerde olduğu gibi, ek otobüsler de gelecek. Spor etkinlikleri. Südtirolmobil uygulaması ile tüm tarifeler tek tek ve hareket halindeyken çağrılabilir.

Birçok turist toplu taşımayı ücretsiz kullanıyor


Turistler özellikle yararlanır: Yıldızlı bir otelden bir tatil dairesine kadar olan konaklamalarında otomatik olarak gecelik konaklama ile birlikte Südtirol Misafir Kartı sağlarlarsa, yerel ulaşımın kullanımı onlar için tamamen ücretsizdir. Konaklamaların yaklaşık yüzde 60’ı için durum böyle ve Südtirol Bilgi’ye göre tüm geceleyen misafirlerin yüzde 70’ine bununla ulaşılıyor ve trend yükseliyor.

Ev sahibi Südtirol Misafir Geçişini sunmuyorsa, Mobilkartlar bir, üç veya yedi günlük (bir gün için 20 Euro) tüm ulaşım araçlarıyla birlikte satın alınabilir. Tüm kartların, müzelere veya yüzme havuzlarına ücretsiz giriş gibi ek hizmetlere sahip çeşitleri vardır.


Bisikletçilerin trende kendi kompartımanları var




Bisikletçilerin trende kendi kompartımanları var

Kaynak: IDM Güney Tirol/Matt Cherubino


Eyalet hükümetinin amacı iyi, ucuz, bölge çapında yerel ulaşımdır. Yarı eyalet ulaştırma bakanı olan hareketlilik il meclis üyesi Daniel Alfreider şunları söylüyor: “Güney Tirol’ün hareketliliği değişecek. En çok kullanılan ulaşım aracının artık araba olmamasını istiyoruz.” Yarım milyon nüfusu ve günde 80 bin tatilciye sahip olan il, on yıldır toplu taşımaya yatırım yapıyor.

Güney Tirol’e çoğunlukla arabayla ulaşım


Ama hala yapılacak çok şey var. Yapılan araştırmalara göre tatilciler yollardaki trafiğin yaklaşık yüzde 20’sini oluşturuyor. 1000 kişi başına yaklaşık 900 araba ile Adige ve Eisack’teki ülke aynı zamanda Avrupa’da benzersiz bir araba yoğunluğuna sahiptir. Güney Tirol’ün ana yollarında sık sık trafik sıkışıklığı ve konvoy vardır, şehirlerde, dağ demiryollarında park yerleri vardır ve hava durumuna bağlı olarak turistik yerler azdır.


ayrıca oku


Alpler üzerinden Garda Gölü'ne doğru: Doğu Alpler'in en yüksek dağ geçidi olan Stelvio Geçidi üzerindeki rotada viraj sevenler mutlu olacak






Dolomitler’de daha da daralır. Önceki yıllarda olduğu gibi, örneğin Pragser Wildsee’ye erişim yolunda ve Sexten’deki Fischleintal’da, 2023’ün yüksek sezonunda özel ulaşım için yolların kapatılması planlanıyor. Burada servis otobüslerine geçmeniz ve güzergaha bağlı olarak 16 avroya kadar çıkan biletler almanız gerekiyor.

Sella, Gardena ve Pordoi geçitlerine yolculuk hala ücretsiz, ancak Roma hükümetinin desteğiyle Güney Tirol, Belluno ve Trento eyaletlerinde duraklar veya kısıtlamalar içeren bir “Dolomitler Düşük Emisyon Bölgesi” için ortak planlar var. araç trafiği. Güney Tirol’de, o zamanlar bisikletçilere ait olan dağ geçitleri Pazar günleri tekrar tekrar kapatılıyor. Önümüzdeki on yıl için daha fazla altyapı önlemi alınması planlanıyor; tüm yatırım programı iki milyar avro değerinde.

Güney Tirol tatil beldelerine varmak söz konusu olduğunda ise, araba bir numara olmaya devam edecek. Güney Tirol turizm organizasyonunun bir sözcüsü, Münih’ten günlük beş Eurocity bağlantısı olmasına rağmen, “ancak yaz aylarında kapasite sınırlarına ulaşıyorlar” diye üzülüyor. Dileği: “Almanya’dan yeni doğrudan bağlantılar, örneğin Hamburg, Berlin veya Frankfurt’tan.” Gece treni de yok: 2022’ye kadar Almanya’yı araba treni olarak Bolzano ve Verona’ya bağlayan özel olarak işletilen tatil ekspresi sadece gidecek bu yıl Innsbruck’a


Güney Tirol’deki tatiller için daha fazla ipucu




Valizlerini teslim edip tatil yerine götürmek isteyenlere kötü şans: Deutsche Bahn ve ortağı Hermes, Güney Tirol’e teslimat yapmıyor. Başka bir sağlayıcı, bavul ve yön başına en az 55 avro talep ediyor – bu, neredeyse indirimli fiyat bileti kadar. Tek bir şey yardımcı olur: az bagajla seyahat edin.

İnternetteki merkezi iletişim adresi: suedtirol.info, ayrıca ulaşım ağı, Misafir Kartı ve çeşitli Mobilkartlar hakkında bilgiler (günlük bilet 20 Euro, üç gün 30 Euro, yedi gün 45 Euro, Museummobil Card üç gün 55 Euro). Orada ayrıca erişim yolları kapalı olduğunda servis otobüsü hizmetleri hakkında daha ayrıntılı bilgi bulacaksınız (anahtar kelime: erişilebilirlik).

Başka bir yerde de tatilde ücretsiz seyahat:


Almanya ve Alplerdeki iki düzine tatil bölgesinde, tatilciler ayrıca otobüs ve trenleri misafir kartları veya spa kartları ile ücretsiz olarak kullanabilirken, seyahat alanlarının olası kullanımları ve kapsamları bölgeden bölgeye değişmektedir. Deutsche Bahn web sitesi fahrtziel-natur.de, Baltık Denizi’nden Eifel’e, Allgäu’ya ve İsviçre’nin Graubünden kantonuna kadar çeşitli teklifler hakkında iyi bir genel bakış sunar.

Almanya’daki öne çıkan tekliflerden biri Konus Kara Orman konuk kartıdır – 9000 iyi konaklama tesisi bunu Kara Orman boyunca ve Pforzheim’dan Basel’e ücretsiz seyahat eden tatilcilere vermektedir (schwarzwald-tourismus.info/planen-buchen/konus-) .

Avusturya’da Burgenland Card birçok avantaj sunar. Gecelik misafirler bunları otomatik olarak alır (otellerin ve misafirhanelerin yaklaşık yarısı katılır). Eyalet genelinde otobüs ve trenle ücretsiz seyahate ek olarak, 285 cazibe merkezine giriş ücretsiz veya indirimli (burgenland.info/planen/ Vorteilskarten/burgenland-card).


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.