İtalya: Kışın Napoli'nin tadını huzur ve sessizlik içinde çıkarabilirsiniz

Selvi

New member
eHavayla başlıyor: Şubat ayında Napoli'de hava ılıman. Biraz şansla birkaç güneşli gün olacak, hatta gün içinde 15 derece bile olacak. İtalyanların kışlık kıyafetleri merak ediliyor. Aşağı ceketler ve kürk kapüşonlular abartılı görünüyor.

Eski şehrin dar sokakları kızarmış yemek, kahve ve şeker kokuyor. Tatlı ricotta dolgulu sıcak hamur işleri ile “Sfogliatelle calde” her köşede sizi çağırıyor. Puf böreği olarak havalandırılmış olarak mevcutturlar (ricca) veya kısa hamurlu hamur işi olarak yuvarlak (saçaklı) – örneğin eski şehirdeki “Pintauro”da. Napoliten spesiyalitesinin 1785 yılında pasticceria'da icat edildiği söyleniyor.

İtalya'nın (Roma ve Milano'dan sonra) üçüncü büyük şehrinin her köşesinde ikramlar vardır, aynı zamanda sanat hazineleri, eski bir yeraltı labirenti ve düşük sezonda rahat bir atmosfer de vardır. Bu aynı zamanda hiçbir yerde sıra beklemenize gerek kalmamasından da anlaşılmaktadır. Popüler restoranlar hariç, çünkü İtalya'da yemek her zaman yüksek sezondadır.

Tatlı kremayla kızartılmış hamur topları olan Zepolle veya rom şuruplu mayalı kek Babà da Napoli'de tipiktir. Almanca'da kar taneleri anlamına gelen “fiocchi di neve”ye adeta kült benzeri bir tapınma yapılıyor. “Polpella” pasticceria zincirinde, ricotta ve pudra şekerli küçük çöreklerden kaçının satıldığını canlı olarak gösteren bir teşhir panosu bulunmaktadır.





Kızartılan bu hamur toplarına zepolle adı veriliyor. Tatlı kremalarla süslenirler

Kaynak: dpa-tmn


Tüm isimleri hatırlamanız gerekmiyor; sonuçta karar veren gözdür. Lucia di Lullo, en güzel bulduğunuz pastayı tezgahın üzerinden nazikçe uzatıyor. Napolili, 1986'dan bu yana merkeze yakın Chiaia semtindeki “Gran Caffè Cimmino”da çalışıyor.

“Crema e amarene,” diye açıklıyor hâlâ sıcak olan şeyin dolgusunu, bir tür kiraz kremasını. Peki hangi lezzetleri kendisi yemeyi seviyor? Teslim olmuş bir gülüş. Di Lullo, glüten ve laktozdan uzak durması gerektiğini açıklıyor. Alerjisi olanlar ve intoleransı olan kişiler için Napoli muhtemelen moral bozucudur. Ve bel ölçüsüne önem veren insanlar için de.

İlçeler ve mutfaklar çok çeşitli


“Frittata di maccheroni”, “crocchè di patate”, “pizza fritta”: Lezzetli yemekler söz konusu olduğunda, birkaç isim de sıralayabilir veya kabaca her türden karbonhidrat içerdiğini, neredeyse her şeyin kızartıldığını özetleyebilirsiniz. Kışın rahat yemek istiyorsanız Napoli sizin için doğru yer.

Reklamcılık:
WELT: Center Parcs kuponu ile daha ucuz bir tatil yapın


Yoksulların mutfağı olan “Cucina povera”, her yerde sokak yemeği olarak bulunabilen yüksek kalorili yiyeceklere verilen addır. Ancak Napoli Körfezi'nde bir milyonluk nüfusa sahip şehir elbette bundan daha fazlası: Pizza ve fırında patates kızartmasından, her türlü deniz ürünü yemeğine, komşu ada Ischia'dan tavşanlı makarnaya kadar çeşitlilik var.

Mutfakları da ilçeler kadar çeşitlidir. Kuzeydeki Scampia ve Secondigliano, Mafya'nın kaleleridir ve İtalya dışında da Roberto Saviano'nun en çok satan kitabı “Gomorrah”tan bu yana tanınmaktadır. Turistler kargo limanının çevresindeki alandan da uzak durmalıdır. Batıdaki Posillipo, Vomero veya Chiaia zengin kabul edilirken, doğudaki bölgeler fakir sayılıyor.


Napoli: Sanità bölgesindeki bir arka bahçede ışıklandırılmış bir sunak




Sanità bölgesindeki bir arka bahçede ışıklı bir sunak

Kaynak: Picture Alliance/SZ Fotoğraf/Sebastian Beck


Eski şehrin tanınmış bir bölgesi olan Sanità, resim galerisine sahip Museo di Capodimonte'yi ziyaret etmek için iyi bir başlangıç noktasıdır. Tepeye merdivenle çıkmak ancak yirmi dakika sürüyor. Ön kapının önünü süpüren azizlerin ve kadınların resimlerinin olduğu sunakların yanından geçiyoruz. Klor ve deterjan kokuyor; güney İtalya'nın temizlik takıntısı olduğu söyleniyor. Arada scooter kullanan gençler var. Frenlere hiçbir zaman fren yapılmaz, ancak uyarı olarak kısa süreliğine korna çalınır.

Maradona Napoli'de her yerde mevcut


Ve Maradona her zaman izliyor. 1984'ten 1991'e kadar SSC Napoli'de forma giyen Arjantinli futbolcu, şehrin siluetini şekillendiriyor. Grafiti, tişört, hatıra olarak. Sanità'da, Bud Spencer ve Sophia Loren arasında, evlerin arasına çekilmiş fotoğrafların olduğu bir çizgide asılı duruyor.


Napoli: Merhum futbol efsanesi Diego Maradona şehrin her yerinde anılıyor.  Bu duvar resmi Piazza Dante'de bulunmaktadır.




Merhum futbol efsanesi Diego Maradona şehrin her yerinde anılıyor. Bu duvar resmi Piazza Dante'de bulunmaktadır.

Kaynak: dpa-tmn


Yukarısı sessiz. Bourbonların eski yazlık evi olan Capodimonte Müzesi'ne girmek için kışın sıraya girmeye gerek yok. Orada Michelangelo ve Caravaggio'nun tablolarına, eski porselenlere veya önceki hükümdarların tabanca koleksiyonuna bakarak bütün bir günü geçirebilirsiniz. Bir plaket, 18. yüzyılda erkekler için silahın aslında kadınlar için takıdan başka bir şey olmadığını açıklıyor.


Napoli: Bir zamanlar Bourbon'ların yazlık evi olan Capodimonte Müzesi'ndeki eski balo salonu




Bir zamanlar Bourbon'ların yazlık evi olan Capodimonte Müzesi'ndeki eski balo salonu

Kaynak: dpa-tmn


Müzenin etrafındaki parkta, palmiye ağaçları ve yeşilliklerle çevrili bahçıvanlar ve koşucular kış güneşinde aktif oluyor. İki yaşlı adam bir bankta oturup tartışıyorlar. Kışın Napoli'nin güzel yanı manzaraları yerel halkla paylaşmanızdır.


Napoli: Capodimonte Müzesi kışın pek ziyaret edilmez; dolayısıyla burada sıraya girmenize gerek kalmaz




Capodimonte Müzesi kışın nadiren ziyaret edilir; dolayısıyla sırada beklemenize gerek kalmaz

Kaynak: Getty Images aracılığıyla Design Pics Editoryal/Evrensel Görüntüler Grubu


Seçim, yemek konusunda olduğu kadar zorlayıcıdır: eski şehrin tamamı UNESCO Dünya Mirası Alanıdır. Merkez, San Francesco di Paola Bazilikası manzaralı Piazza del Plebiscito'dur. Yakınlarda Galleria Umberto I alışveriş caddesi ve ünlü Teatro San Carlo opera binası bulunmaktadır.

Ayrıca çok da uzakta değil: Bir zamanlar kralların oturduğu Palazzo Reale. Bourbon vekillerinin ve daha sonra Savoy Hanesi'nin yaşam alanlarını ziyaret edebilirsiniz. Napoli, 1861'de ulus devletin kuruluşundan bu yana yalnızca İtalya'nın bir parçası oldu. Daha önce ülkeyi yönetenler çoğunlukla Fransız ve İspanyollardı.

Şehrin yeraltında rehberli turlar


Ancak Napoli Yunanlılar tarafından kuruldu. Napoli Sotterranea, Napoli Yeraltısı, Yunanlılar tarafından su sağlamak amacıyla inşa edilen 120 kilometre uzunluğundaki geçit sisteminde rehberli turun adıdır. İkinci Dünya Savaşı sırasında koridorlar halkın bombalardan korunmasını sağladı. Bugün bunların yalnızca yüzde beşine hâlâ erişilebiliyor.


Napoli: Rehberli turlarda turistler, bir zamanlar su sağlamak için oluşturulmuş olan şehrin altındaki tünel sistemini keşfedebilirler.




Rehberli turlarda turistler, bir zamanlar su sağlamak için inşa edilen şehrin altındaki tünel sistemini keşfedebiliyor

Kaynak: dpa-tmn


Turlardan elde edilen gelirler, Napoli'nin yeraltını yeniden açmak isteyen bir derneğe fayda sağlıyor. Başkan Salvatore Quaranta, inişten önce şu anda 187 basamaktan oluşan kırk metre derinliğinde olduğunu açıklıyor. Koridorlar klostrofobiklere göre değil, çünkü bazı geçitler o kadar dar ve alçak ki, ancak çömelerek ilerleyebiliyorsunuz.

Lider Alessandro Fusaro dikkati nasıl dağıtacağını biliyor. El feneriyle duvarlardaki bir noktayı aydınlatıyor ve şöyle diyor: “Marlene Dietrich.” Efsanevi aktrisin savaş zamanından kalma eski bir çizim olan portresi beliriyor.


Napoli yeraltında şaşırtıcı keşif: Marlene Dietrich'in duvarlara çizdiği bir çizim




Napoli yeraltında şaşırtıcı keşif: Marlene Dietrich'in duvarlara çizdiği bir çizim

Kaynak: dpa-tmn


Bir saatlik tur sırasında 38 yaşındaki adam aynı zamanda su borularını temizleyen ve ev sakinlerinin evlerine giren “pozzari” adamlarını da anlatıyor. Bazı şeyler sıklıkla ortadan kaybolduğu (ve daha sonra yeniden ortaya çıktığı) için batıl inançlı Napolililer, kanal sisteminde bir hayaletin yaşadığına inanıyorlardı. Dilekleri kabul eden küçük keşiş “il munaciello” efsanesi böyle ortaya çıktı. Bugün hediyelik eşya dükkanında figür olarak mevcuttur.

Şehir manzarası, deniz, Vezüv


Peki deniz? Sahil şeridine paralel olan Villa Comunale parkı, Avrupa'nın en eski parklarından biri olan akvaryuma açılmaktadır. Ziyaretçiler bir kış gününde oradaki su altı dünyasını bizzat deneyimleyebilirler. “Pomodoro di mare” nilüfer, “patata di mare” ise deniz fışkırtması anlamına gelir. Denizin domatesi, denizin patatesi; sembolik olarak İtalya'da yemek de büyük bir rol oynuyor.

Akvaryumdan lüks butikleriyle ünlü Chiaia bölgesini kolayca keşfedebilirsiniz. Vitrinlerde pahalı şeyler var ve köpekler ceket giyiyor. Görünüşe göre füniküler burada dolaşımda olan parayı kaçırıyor: Funicolare bir kez daha kullanım dışı. O halde üst kata çıkın.


Muhteşem ortam: Vezüv Yanardağı Napoli'den dokuz kilometre uzakta




Muhteşem ortam: Vezüv Yanardağı Napoli'den dokuz kilometre uzakta

Kaynak: Getty Images/Maxime Bermond


Castel Sant'Elmo'dan Napoli'nin ve yakındaki Vezüv'ün manzarası en güzelidir. Kentin tüf yani volkanik kayadan yapılmış üç kalesinden biridir. Panorama için giriş ücreti ödemek istemiyorsanız Certosa di San Martino manastırındaki manzarayla yetinebilirsiniz. Kocaman şehir kış ışığında önünüzde uzanıyor ve neredeyse huzurlu görünüyor.


ayrıca oku


Malta'nın başkenti Valletta, kışın bile Akdeniz havasıyla ziyaretçi çekiyor






Ana alışveriş caddesi Via Toledo yakınındaki Piazza Santa Maria La Nova'daki şık “Ba-Bar”da çalışan Sara Guarino, yılın başından şubat ortasına kadar havanın ancak bu kadar sessiz olduğunu söylüyor. En yoğun ay olan Ekim ayından tamamen farklı.

Yılın hangi zamanı olursa olsun, tesiste gerçek bir Napoliten pizzasının tadını çıkarmak zorunludur, bunun dışındaki her şey mutfakta ihmaldir. Pazar öğle yemeği vakti ve nihayet üçüncü restoranda boş yer var. Masalarda yöre halkı, çok sayıda çocuklu aile, tabaklarda yemek artıkları. İtalyanların bile tipik kalın pizza kabuğunu yaratamaması bir şekilde güven verici.


Napoli, Campania, İtalya




Kaynak: İnfografik WELT

İpuçları ve bilgiler:


Oraya varmak: Frankfurt/Main, Münih, Düsseldorf ve Berlin'den direkt uçuşlar bulunmaktadır. Münih'ten arabayla (1.100 kilometre) yaklaşık 11,5 saat sürüyor.

Ziyaretler: Museo di Capodimonte'nin giriş ücreti 15 avro, 18 yaşın altındakiler için ücretsiz (capodimonte.cultura.gov.it). İngilizce, İtalyanca veya İspanyolca yapılan bir saatlik yer altı turları kişi başı 12 avro (lanapolisotterranea.it), başka bir sağlayıcı 15 avro ücret alıyor ve grup halinde daha ucuz (napolisotterranea.org). Castel Sant'Elmo'yu ziyaret eden herkes 5 euro ödüyor; Palazzo Reale'ye giriş genellikle 10 Euro'dur.

Ek Bilgiler: Konaklama, restoranlar, toplu taşıma ve turistik mekanlara ilişkin bilgileri Visitnaples.eu adresinde bulabilirsiniz.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.