Engebeli Ligurya kıyıları İtalya'nın en çekici manzaralarından biridir. Trenle keşfetmek arabayla keşfetmekten çok daha keyifli. Pitoresk köylerin ve çevrelerinin huzur içinde tadını çıkarmak için her zaman ara sıra dışarı çıkmalısınız.
Kayalık koylar ve uzun kumsallar, pitoresk liman kasabaları ve cennet gibi köyler – Liguria'nın kıyıları İtalya'nın en güzel bölgelerinden biridir. Suda araba ile tur yapmak oldukça yorucu, sürekli bir aşağı bir yukarı gidiyor, her yerde kıvrımlar ve kıvrımlar var. Sahilde seyahat etmenin daha rahat bir yolu trendir. İyi bir başlangıç noktası La Spezia'dır; buradan yollar Riviera di Levante boyunca deniz boyunca Cenova'ya ve oradan batıda Riviera di Ponente boyunca uzanır. Tur karada bir tür gemi yolculuğuna dönüştüğü için yola çıkmaya değer.
La Spezia ve limanı
La Spezia doğal bir koyda yer almaktadır ve şu anda önemli bir kruvaziyer limanıdır; yarım milyon yolcu günübirlik turist olarak Floransa, Pisa veya Cinque Terre'ye akın etmektedir. La Spezia'nın saklanmasına gerek yok. Via Cavour'da Art Nouveau tarzı binalar, ferforje balkonlar ve portakal ağaçları güneyin ilk duygusunu veriyor. Limanda yüzlerce yelkenli tekne marinada düzgünce sıralanmıştır. Rüzgâr onları birlikte sallıyor. Muhtemelen La Spezia adı buradan geliyor Ospiziayani gezginlerin hoş karşılandığı yer.
1870 civarında inşaat işçileri geldi, köprüler inşa ettiler ve tüneller açtılar; kıyı kasabalarını birbirine bağlayan bir demiryolu olması gerekiyordu. Tren Riviera'nın doğu ucundan önce Cenova'ya, daha sonra da Fransa'ya gitti. Tren yolculuğu burada başlıyor. Pencerenin solunda, seyahat yönüne bakan bir koltuk alırsanız, yol boyunca deniz manzarası garanti edilir.
Cinque Terre'nin mükemmel köyleri
La Spezia'nın kuzeybatısındaki tren, Cinque Terre'ye giderken sahildeki tepelerden hızla geçiyor. Denize kısa bir bakış attıktan sonra tünele giriyorsunuz ve Riomaggiore'ye kadar karanlık pencerelerde dakikalarca kendi yansımanızı görüyorsunuz. Bu, rota üzerindeki beş Cinque Terre köyünden ilkidir. Bölge, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer almaktadır ancak yoğun nüfusa sahiptir ve teraslı üzüm bağlarından oluşan kültürel bir peyzaja sahiptir.
Tren istasyonundan yaya tünelinden geçerek köyün kalbine ulaşıyorsunuz, evler dik yokuşlardan yukarı doğru küp gibi uzanıyor. Bagajınızı tren istasyonunun yakınında saklayabilir, böylece etrafta dolaşabilir ve belki de diğer beş köyü keşfedebilirsiniz. İstasyonda bekleyenler, tren gelmeden önce rayların şarkısını duyuyorlar; tıpkı eski bir westerndeki gibi.
Elbette en az bir gece kalmak daha da iyidir. Daha sonra bir kafede kruvaziyer turist kalabalığının geçişini izleyebilir, gün içerisinde dağ yamaçlarında yürüyüşe çıkabilirsiniz. Köyler ancak haçlılar gittikten sonra keşfedilecek. Yerel olarak popüler değiller; sokakları tıkıyorlar ve gemide yemek yedikleri için günübirlik turist olarak çok az para bırakıyorlar.
Tüm Cinque Terre kasabaları pitoresktir; Vernazza özellikle kayalık bir çıkıntının üzerinde yer alan muhteşem bir manzaraya sahiptir ve Monterosso al Mare nispeten uzun bir kumsala sahiptir. Riomaggiore'den Monterosso'ya giden trende bir çeyrek saat boyunca birçok tünelden girip çıkıyorsunuz.
Sestri Levante'de pesto atölyesi
Bazı insanlar ıssız kayalık koyları sever, diğerleri ise Osteria'nın asla uzakta olmadığı kumsalları tercih eder. Sestri Levante ikincisi için idealdir. Eski şehir, her iki tarafında plajların bulunduğu bir burun üzerinde yer almaktadır.
Bölgenin tipik lezzetlerini denemek istiyorsanız doğru adres “La Sciamadda dei Vinaccieri Ballerini”. Orada, sahibi Daniele Ballerini yeşil Ceneviz pestosunun nasıl doğru şekilde hazırlandığını gösteriyor. Mutfaktan, ağzına kadar fesleğen yapraklarıyla doldurulmuş devasa bir mermer havanı taşıyor. “Her hafta bir yastığı doldurmaya yetecek kadar buna ihtiyacım var” diyor. Şimdi harç zamanı, pestare İtalyanca. Consorzio del Pesto Genovese, uzmanlığın kalitesini izler; Sadece şu lezzetlere yer verilebilir: Ceneviz fesleğeni, sızma zeytinyağı, Parmesan ve Pecorino peyniri, çam fıstığı, sarımsak ve tuz. Ligurya'da bu pesto, düdüğü anımsatan bükümlü makarna olan trofie ile yenir.
Yavaş trenle devam ediyoruz. Şemsiye tarlaları yaz aylarında dışarıda değişiyor, ancak şimdi sonbaharda kumda yalnızca birkaç örnek kaldı. Rapallo'nun önünde yine birçok tünel var.
Rapallo ve büyük politika
Dünya tarihi 1922'de burada yazıldı: O zamanın önde gelen politikacıları, eski kenti ve uzun plajlarıyla Riviera'nın en büyüleyici sahil beldelerinden biri olan Rapallo'da buluşuyordu. Almanya Dışişleri Bakanı Walther Rathenau ve Sovyet meslektaşı Georgi Tschitscherin, lüks kasabada Alman-Sovyet ilişkilerinin normalleşmesini müjdeleyen Rapallo Antlaşması'nı imzaladılar. Fransa öfkelendi ve Ruhr'u işgal etti.
Daha da sofistike olan Portofino, dokuz kilometre uzakta, eski bir balıkçı köyü, şimdi gösterişli bir yat limanıyla yüksek sosyetenin buluşma yeri – ancak burası seyahat programında yer almıyor çünkü orada tren yok.
Cenova'nın bir banliyösü olan Nervi'de
Bunun yerine Cenova'ya doğru devam ediyoruz, ancak dar, genellikle aşırı kalabalık olan merkeze doğru değil, doğrudan deniz kenarında bulunan sakin Nervi banliyösüne doğru. Açık denizin muhteşem manzarasına sahip sahil şeridi barlar ve kafelerle çevrilidir ve geniş Parchi di Nervi'de botanik bahçeleri ve güzel eski villalar vardır. Banklarda oturan gençler akıllı telefonlarıyla meşgul, yanlarında saatlerce denize bakan erkekler, önlerinde ise yaşlı kadınlar köpeklerini gezdiriyor.
Açlık? Spagetti allo Scoglio, yani deniz ürünleri içeren kayalık makarna, kayalık sahil manzarası eşliğinde en iyi uyum sağlar. Bir de “plaj” var ama mayonuzun kumunda sorun yok: Bagni La Scogliera önündeki kayalara inşa edilmiş, düz kayaları birbirine bağlayan köprüler var, üzerine şezlonglar ve şemsiyeler seriliyor. Yüzme havuzundaki gibi girişler var ama birçok kişi doğrudan suya atlıyor. Ekim ayında bile: Deniz şu anda 22 derecelik hoş bir derece.
Daha sonra Cenova'nın altındaki tünele giriyoruz. Trenin tekrar gün ışığına çıktığı yerde manzara o kadar da güzel değil. Dar Ligurya kıyıları her zaman bir ticaret merkezi olmuştur – deniz ile Ligurya Alpleri arasındaki dar kıyı şeridi, endüstriyel tesisler de dahil olmak üzere yoğun bir şekilde yapılaşmıştır. Savona çevresinde güneş şemsiyeleri yerine enerji santrali bacalarını, cankurtaran kuleleri yerine yük vinçlerini görebilirsiniz. Akdeniz'in en büyük meyve terminali, aynı zamanda İtalya'nın en önemli petrol limanı olan Vado Ligure'de bulunmaktadır. Cenova ile Vado Ligure arasında yapılacak en iyi şey kitap okumaktır.
Tren yolculuğu Alassio'da sona eriyor
Riviera di Levante'nin kayalık kıyısının aksine, Riviera di Ponente daha sakin görünüyor, ancak burada da tren uzun süreler boyunca tekrar tekrar tünelin içinde kayboluyor. Vado Ligure'den sonra rota çoğunlukla neredeyse doğrudan deniz kenarından geçiyor. Mekanlar klasik mimariyle karakterize edilmiştir; her şey pişmiş toprak, toprak boyası veya sarıya boyanmıştır.
Zakkum her sette yetişir. Ve tabii ki palmiye ağaçları. Ancak tipik olarak Akdeniz'e özgü olduğunu düşündüğümüz şeyler ithaldir: Afrika'dan agavlar ve palmiyeler, Asya'dan manolyalar ve kamelyalar. Egzotik bitkiler 18. yüzyılda Riviera'daki İtalyan aristokratları arasında modaydı ve onları toplu halde diktirdiler. Ayrıca tüylü yapraklarıyla o zamandan beri Palmiye Rivierası olarak adlandırılan bu sahil şeridini karakterize eden Kanarya Adaları hurma ağacı.
Alassio'da tatiliniz eskisi gibi. Pek çok kişi çocukluk tatillerinden 1960'ların tipik otellerini hâlâ hatırlıyor ve plaj, tıpkı o zamanlar olduğu gibi sonbaharda da hâlâ aileler tarafından dolduruluyor. Mağazalarda şişirilebilir timsahların yerini flamingolar aldı, ancak pek bir şey değişmemiş gibi görünüyor. Pastanelerde hâlâ Alassio'dan öpücükler olan tatlı Baci di Alassio satılıyor.
Akşam yürüyüşleri için klasik bir destinasyon olan eski şehrin sokakları her zamanki gibi pitoresktir. İngiliz turistlerin burayı keşfedip Riviera'nın en sıcak yıkanma noktalarından biri haline getirdiği 19. yüzyılın sonundaki kadar popüler olmasının bugün hala geçerli olmasının iyi nedenleri var: taneli plaj Liguria'daki birkaç doğal kumlu plajdan biridir. İklim özellikle ılımandır.
“Grand Hotel Alassio” gibi tarihi oteller, Ernest Hemingway ve diğer ünlülerin burayı ziyaret ettiği zamanki kadar sofistike. 1953 yılında Amerikalı yazar, ünlü Muretto di Alassio'yu, yani “Alassio'nun Küçük Duvarı”nı süslemek için ilk boyalı çinilerden birini bağışladı. Tanınmış kişilerin imzasını taşıyan yaklaşık 550 çini artık bu cazibe merkezinde hayranlıkla izlenebilir. Neyse ki gelişen turizme rağmen mekan orijinalliğini korudu.
Alassio'dan sonra tren yolculuğu artık buna değmez. Pek çok yerde doğrudan kıyı boyunca uzanan ve İtalya'daki en güzel demiryolu hatlarından biri olan pitoresk eski tek hatlı güzergah, 1970'lerden bu yana bölüm bölüm döşeniyor; yeni raylar ağırlıklı olarak tünelden geçiyor. Bölge sakinlerinden biri şöyle yakınıyor: “Tren istasyonları artık kıyıdan üç kilometre uzakta, oraya arabayla gitmeniz gerekiyor. Ama zaten arabada oturuyorsanız trene binmek bile istemezsiniz. Ayrıca birçok küçük tren istasyonu kapatıldı ve yavaş trenlerin nesli tükenecek.”
Ancak iyi haberler de var: Riviera di Ponente boyunca uzanan demiryolu hattının bazı kısımları bisiklet yollarına dönüştürüldü ve dönüştürülüyor. Zaten 24 kilometresi tamamlandı. Denizin maviliğini doyasıya yaşamak istiyorsanız Alassio'da trenden bisiklete geçin.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: En uygun yol trendir; örneğin Münih'ten La Spezia'ya (nightjet.com) giden gece treni. Tren aynı zamanda kıyı boyunca seyahat etmek için de en iyi ulaşım aracıdır: Sahil yolları sıkışıktır ve bölgesel trenler rakipsiz derecede ucuzdur. İpucu: Bilet makinelerinde kuyruklar genellikle uzun olduğundan, online rezervasyon yapmanızı öneririz (trenitalia.com/de.html).
Konaklama: La Spezia'da: “The Poet Hotel”, çift kişilik odalar 80 Euro'dan (thepoethotel.it/en); Riomaggiore'de: “Scorci di Mare”, çift kişilik oda 105 Euro'dan (scorcidimare.it/en); Rapallo'da: “Grand Hotel Bristol”, çift kişilik odalar 250 Euro'dan (grandhotelbristol.it/en); Alassio'da: “Grand Hotel Alassio”, çift kişilik odalar 264 Euro'dan (ghalassio.com).
Daha fazla bilgi: Liguria: lamialiguria.it/en; Cinque Terre Ulusal Parkı: parconazionale5terre.it/Eindex.php; Eski demiryolu hattındaki bisiklet yolu: pistaciclabile.com/de; Pesto kursu: ivinaccieri.com/scuola-di-cucina
Geziye katılım La Mia Liguria Turizm Derneği ve Cinque Terre Milli Parkı tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.
Kayalık koylar ve uzun kumsallar, pitoresk liman kasabaları ve cennet gibi köyler – Liguria'nın kıyıları İtalya'nın en güzel bölgelerinden biridir. Suda araba ile tur yapmak oldukça yorucu, sürekli bir aşağı bir yukarı gidiyor, her yerde kıvrımlar ve kıvrımlar var. Sahilde seyahat etmenin daha rahat bir yolu trendir. İyi bir başlangıç noktası La Spezia'dır; buradan yollar Riviera di Levante boyunca deniz boyunca Cenova'ya ve oradan batıda Riviera di Ponente boyunca uzanır. Tur karada bir tür gemi yolculuğuna dönüştüğü için yola çıkmaya değer.
La Spezia ve limanı
La Spezia doğal bir koyda yer almaktadır ve şu anda önemli bir kruvaziyer limanıdır; yarım milyon yolcu günübirlik turist olarak Floransa, Pisa veya Cinque Terre'ye akın etmektedir. La Spezia'nın saklanmasına gerek yok. Via Cavour'da Art Nouveau tarzı binalar, ferforje balkonlar ve portakal ağaçları güneyin ilk duygusunu veriyor. Limanda yüzlerce yelkenli tekne marinada düzgünce sıralanmıştır. Rüzgâr onları birlikte sallıyor. Muhtemelen La Spezia adı buradan geliyor Ospiziayani gezginlerin hoş karşılandığı yer.
1870 civarında inşaat işçileri geldi, köprüler inşa ettiler ve tüneller açtılar; kıyı kasabalarını birbirine bağlayan bir demiryolu olması gerekiyordu. Tren Riviera'nın doğu ucundan önce Cenova'ya, daha sonra da Fransa'ya gitti. Tren yolculuğu burada başlıyor. Pencerenin solunda, seyahat yönüne bakan bir koltuk alırsanız, yol boyunca deniz manzarası garanti edilir.
Cinque Terre'nin mükemmel köyleri
La Spezia'nın kuzeybatısındaki tren, Cinque Terre'ye giderken sahildeki tepelerden hızla geçiyor. Denize kısa bir bakış attıktan sonra tünele giriyorsunuz ve Riomaggiore'ye kadar karanlık pencerelerde dakikalarca kendi yansımanızı görüyorsunuz. Bu, rota üzerindeki beş Cinque Terre köyünden ilkidir. Bölge, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer almaktadır ancak yoğun nüfusa sahiptir ve teraslı üzüm bağlarından oluşan kültürel bir peyzaja sahiptir.
Tren istasyonundan yaya tünelinden geçerek köyün kalbine ulaşıyorsunuz, evler dik yokuşlardan yukarı doğru küp gibi uzanıyor. Bagajınızı tren istasyonunun yakınında saklayabilir, böylece etrafta dolaşabilir ve belki de diğer beş köyü keşfedebilirsiniz. İstasyonda bekleyenler, tren gelmeden önce rayların şarkısını duyuyorlar; tıpkı eski bir westerndeki gibi.
Elbette en az bir gece kalmak daha da iyidir. Daha sonra bir kafede kruvaziyer turist kalabalığının geçişini izleyebilir, gün içerisinde dağ yamaçlarında yürüyüşe çıkabilirsiniz. Köyler ancak haçlılar gittikten sonra keşfedilecek. Yerel olarak popüler değiller; sokakları tıkıyorlar ve gemide yemek yedikleri için günübirlik turist olarak çok az para bırakıyorlar.
Tüm Cinque Terre kasabaları pitoresktir; Vernazza özellikle kayalık bir çıkıntının üzerinde yer alan muhteşem bir manzaraya sahiptir ve Monterosso al Mare nispeten uzun bir kumsala sahiptir. Riomaggiore'den Monterosso'ya giden trende bir çeyrek saat boyunca birçok tünelden girip çıkıyorsunuz.
Sestri Levante'de pesto atölyesi
Bazı insanlar ıssız kayalık koyları sever, diğerleri ise Osteria'nın asla uzakta olmadığı kumsalları tercih eder. Sestri Levante ikincisi için idealdir. Eski şehir, her iki tarafında plajların bulunduğu bir burun üzerinde yer almaktadır.
Bölgenin tipik lezzetlerini denemek istiyorsanız doğru adres “La Sciamadda dei Vinaccieri Ballerini”. Orada, sahibi Daniele Ballerini yeşil Ceneviz pestosunun nasıl doğru şekilde hazırlandığını gösteriyor. Mutfaktan, ağzına kadar fesleğen yapraklarıyla doldurulmuş devasa bir mermer havanı taşıyor. “Her hafta bir yastığı doldurmaya yetecek kadar buna ihtiyacım var” diyor. Şimdi harç zamanı, pestare İtalyanca. Consorzio del Pesto Genovese, uzmanlığın kalitesini izler; Sadece şu lezzetlere yer verilebilir: Ceneviz fesleğeni, sızma zeytinyağı, Parmesan ve Pecorino peyniri, çam fıstığı, sarımsak ve tuz. Ligurya'da bu pesto, düdüğü anımsatan bükümlü makarna olan trofie ile yenir.
Yavaş trenle devam ediyoruz. Şemsiye tarlaları yaz aylarında dışarıda değişiyor, ancak şimdi sonbaharda kumda yalnızca birkaç örnek kaldı. Rapallo'nun önünde yine birçok tünel var.
Rapallo ve büyük politika
Dünya tarihi 1922'de burada yazıldı: O zamanın önde gelen politikacıları, eski kenti ve uzun plajlarıyla Riviera'nın en büyüleyici sahil beldelerinden biri olan Rapallo'da buluşuyordu. Almanya Dışişleri Bakanı Walther Rathenau ve Sovyet meslektaşı Georgi Tschitscherin, lüks kasabada Alman-Sovyet ilişkilerinin normalleşmesini müjdeleyen Rapallo Antlaşması'nı imzaladılar. Fransa öfkelendi ve Ruhr'u işgal etti.
Daha da sofistike olan Portofino, dokuz kilometre uzakta, eski bir balıkçı köyü, şimdi gösterişli bir yat limanıyla yüksek sosyetenin buluşma yeri – ancak burası seyahat programında yer almıyor çünkü orada tren yok.
Cenova'nın bir banliyösü olan Nervi'de
Bunun yerine Cenova'ya doğru devam ediyoruz, ancak dar, genellikle aşırı kalabalık olan merkeze doğru değil, doğrudan deniz kenarında bulunan sakin Nervi banliyösüne doğru. Açık denizin muhteşem manzarasına sahip sahil şeridi barlar ve kafelerle çevrilidir ve geniş Parchi di Nervi'de botanik bahçeleri ve güzel eski villalar vardır. Banklarda oturan gençler akıllı telefonlarıyla meşgul, yanlarında saatlerce denize bakan erkekler, önlerinde ise yaşlı kadınlar köpeklerini gezdiriyor.
Açlık? Spagetti allo Scoglio, yani deniz ürünleri içeren kayalık makarna, kayalık sahil manzarası eşliğinde en iyi uyum sağlar. Bir de “plaj” var ama mayonuzun kumunda sorun yok: Bagni La Scogliera önündeki kayalara inşa edilmiş, düz kayaları birbirine bağlayan köprüler var, üzerine şezlonglar ve şemsiyeler seriliyor. Yüzme havuzundaki gibi girişler var ama birçok kişi doğrudan suya atlıyor. Ekim ayında bile: Deniz şu anda 22 derecelik hoş bir derece.
Daha sonra Cenova'nın altındaki tünele giriyoruz. Trenin tekrar gün ışığına çıktığı yerde manzara o kadar da güzel değil. Dar Ligurya kıyıları her zaman bir ticaret merkezi olmuştur – deniz ile Ligurya Alpleri arasındaki dar kıyı şeridi, endüstriyel tesisler de dahil olmak üzere yoğun bir şekilde yapılaşmıştır. Savona çevresinde güneş şemsiyeleri yerine enerji santrali bacalarını, cankurtaran kuleleri yerine yük vinçlerini görebilirsiniz. Akdeniz'in en büyük meyve terminali, aynı zamanda İtalya'nın en önemli petrol limanı olan Vado Ligure'de bulunmaktadır. Cenova ile Vado Ligure arasında yapılacak en iyi şey kitap okumaktır.
Tren yolculuğu Alassio'da sona eriyor
Riviera di Levante'nin kayalık kıyısının aksine, Riviera di Ponente daha sakin görünüyor, ancak burada da tren uzun süreler boyunca tekrar tekrar tünelin içinde kayboluyor. Vado Ligure'den sonra rota çoğunlukla neredeyse doğrudan deniz kenarından geçiyor. Mekanlar klasik mimariyle karakterize edilmiştir; her şey pişmiş toprak, toprak boyası veya sarıya boyanmıştır.
Zakkum her sette yetişir. Ve tabii ki palmiye ağaçları. Ancak tipik olarak Akdeniz'e özgü olduğunu düşündüğümüz şeyler ithaldir: Afrika'dan agavlar ve palmiyeler, Asya'dan manolyalar ve kamelyalar. Egzotik bitkiler 18. yüzyılda Riviera'daki İtalyan aristokratları arasında modaydı ve onları toplu halde diktirdiler. Ayrıca tüylü yapraklarıyla o zamandan beri Palmiye Rivierası olarak adlandırılan bu sahil şeridini karakterize eden Kanarya Adaları hurma ağacı.
Alassio'da tatiliniz eskisi gibi. Pek çok kişi çocukluk tatillerinden 1960'ların tipik otellerini hâlâ hatırlıyor ve plaj, tıpkı o zamanlar olduğu gibi sonbaharda da hâlâ aileler tarafından dolduruluyor. Mağazalarda şişirilebilir timsahların yerini flamingolar aldı, ancak pek bir şey değişmemiş gibi görünüyor. Pastanelerde hâlâ Alassio'dan öpücükler olan tatlı Baci di Alassio satılıyor.
Akşam yürüyüşleri için klasik bir destinasyon olan eski şehrin sokakları her zamanki gibi pitoresktir. İngiliz turistlerin burayı keşfedip Riviera'nın en sıcak yıkanma noktalarından biri haline getirdiği 19. yüzyılın sonundaki kadar popüler olmasının bugün hala geçerli olmasının iyi nedenleri var: taneli plaj Liguria'daki birkaç doğal kumlu plajdan biridir. İklim özellikle ılımandır.
“Grand Hotel Alassio” gibi tarihi oteller, Ernest Hemingway ve diğer ünlülerin burayı ziyaret ettiği zamanki kadar sofistike. 1953 yılında Amerikalı yazar, ünlü Muretto di Alassio'yu, yani “Alassio'nun Küçük Duvarı”nı süslemek için ilk boyalı çinilerden birini bağışladı. Tanınmış kişilerin imzasını taşıyan yaklaşık 550 çini artık bu cazibe merkezinde hayranlıkla izlenebilir. Neyse ki gelişen turizme rağmen mekan orijinalliğini korudu.
Alassio'dan sonra tren yolculuğu artık buna değmez. Pek çok yerde doğrudan kıyı boyunca uzanan ve İtalya'daki en güzel demiryolu hatlarından biri olan pitoresk eski tek hatlı güzergah, 1970'lerden bu yana bölüm bölüm döşeniyor; yeni raylar ağırlıklı olarak tünelden geçiyor. Bölge sakinlerinden biri şöyle yakınıyor: “Tren istasyonları artık kıyıdan üç kilometre uzakta, oraya arabayla gitmeniz gerekiyor. Ama zaten arabada oturuyorsanız trene binmek bile istemezsiniz. Ayrıca birçok küçük tren istasyonu kapatıldı ve yavaş trenlerin nesli tükenecek.”
Ancak iyi haberler de var: Riviera di Ponente boyunca uzanan demiryolu hattının bazı kısımları bisiklet yollarına dönüştürüldü ve dönüştürülüyor. Zaten 24 kilometresi tamamlandı. Denizin maviliğini doyasıya yaşamak istiyorsanız Alassio'da trenden bisiklete geçin.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: En uygun yol trendir; örneğin Münih'ten La Spezia'ya (nightjet.com) giden gece treni. Tren aynı zamanda kıyı boyunca seyahat etmek için de en iyi ulaşım aracıdır: Sahil yolları sıkışıktır ve bölgesel trenler rakipsiz derecede ucuzdur. İpucu: Bilet makinelerinde kuyruklar genellikle uzun olduğundan, online rezervasyon yapmanızı öneririz (trenitalia.com/de.html).
Konaklama: La Spezia'da: “The Poet Hotel”, çift kişilik odalar 80 Euro'dan (thepoethotel.it/en); Riomaggiore'de: “Scorci di Mare”, çift kişilik oda 105 Euro'dan (scorcidimare.it/en); Rapallo'da: “Grand Hotel Bristol”, çift kişilik odalar 250 Euro'dan (grandhotelbristol.it/en); Alassio'da: “Grand Hotel Alassio”, çift kişilik odalar 264 Euro'dan (ghalassio.com).
Daha fazla bilgi: Liguria: lamialiguria.it/en; Cinque Terre Ulusal Parkı: parconazionale5terre.it/Eindex.php; Eski demiryolu hattındaki bisiklet yolu: pistaciclabile.com/de; Pesto kursu: ivinaccieri.com/scuola-di-cucina
Geziye katılım La Mia Liguria Turizm Derneği ve Cinque Terre Milli Parkı tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.