AOrganizatörler Japonya’ya rekor sayıda gezi yapıldığını bildirse de kiraz çiçekleri ve mikroçipler diyarında bir tatil hala olağanüstü bir şey. Orada günlük hayat buradan farklı organize ediliyor; neredeyse her şey buradan daha iyi, daha hızlı ve daha dijital olarak çalışıyor. Ancak Japonya’da eski gelenekler de sürdürülüyor.
Ülkeyi ve insanlarını bir nebze olsun tanıyabilmek için mümkün olduğunca çok zaman ayırmalısınız. Çoğu turist, özellikle de Japonya’ya yeni gelenler, yalnızca birkaç gün kalıyor ve bu süreyi yalnızca yeni başkent Tokyo ile eski imparatorluk şehri Kyoto arasında geçiriyor. Çok az. Kırsal bölgeye doğru en az bir dolambaçlı yol bulunmalıdır; bu durumda Japon Alpleri’nden Takayama’ya bir gezi.
Tokyo: her şeyin başlangıcı
On bir saatlik bir uçuşun ardından Tokyo’ya inen herkes, yüksek binalar, yanıp sönen neon tabelalar ve hareketli insanlarla dolu bir denizle karşılaşacak; mega şehrin 37 milyonluk nüfusu var. Shibuya kavşağı bunun simgesidir: Tek bir trafik ışığı aşamasında 15.000 kişi buradan geçmektedir.
Bu ulaşım merkezinin koşuşturmacasının ortasında Hachiko heykeli var: Dokuz yıl boyunca her gün bu meydana gelip ölen ustasını tren istasyonundan almaya gelen bir köpeğin anısına.
Dünyaca ünlü kavşağın bulunduğu Tokyo’nun Shibuya bölgesi
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Jiji Press Photo/Morio Taga
Gece hayatı alanı ve balık pazarı
Eski eğlence bölgesi Asakusa’da yapacağınız bir gezinti, Tokyo hakkında iyi bir ilk izlenim edinmenizi sağlar. Sadece çok sayıda küçük dükkan, sayısız restoran ve hareketli bir alışveriş caddesi değil, aynı zamanda Tokyo’nun en eski tapınak kompleksi de bulunmaktadır.
ayrıca oku
Dünyaca ünlü Tsukiji balık pazarı ise artık yapay bir ada üzerinde yepyeni salonlarda yer alıyor. Ziyaretçilerin ünlü ton balığı müzayedelerini cam bir duvarın arkasından izleme platformundan izlemelerine izin veriliyor. Pazarın geneline yayılan 40’a yakın yiyecek tezgahı da pazarla birlikte hareket etti. Daha taze balıkları hiçbir yerde bulamazsınız.
Tsukiji balık pazarında satılık çiğ ton balığı
Kaynak: Picture Alliance/imageBROKER/alimdi/Michelle Gilders
Eski imparatorluk şehri Kyoto
Shinkansen, Kyoto’ya 500 kilometreyi 2 saat 40 dakikada kat ediyor. Eski imparatorluk şehrinin 1,5 milyon nüfusu ve en az 20 kilometrelik cam çatılı alışveriş galerileri var. Ama elbette önce ünlü tapınak kompleksleri geliyor: Heian Tapınağı ve Sanjusangendo, pastoral Altın Köşk ve şehrin yukarısındaki tepelerde bulunan Kiyomizu mutlaka görülmesi gerekenler.
Londra’daki Madame Tussauds Müzesi, Nijo Kalesi’nin müdürünü derinden etkilemiş olmalı: Bu, neden on mumsu feodal lordun geniş seyirci salonunda Shogun’un önünde eğildiğini ve ayrıca dört bakanın ve sayfaların hoparlörden piyano müziği dinlediğini açıklıyor. Ziyaretçiler, çok küçük olan kiralık terliklerle geçip gidiyorlar, ünlü Bülbül Koridoru’ndaki ahşap kalasların cıvıl cıvıl seslerini dinliyorlar ve kalın tavan tahtalarındaki muhteşem ahşap işçiliğine neredeyse bakıyorlar.
Antik imparatorluk şehri Kyoto’daki Heian Tapınağı
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Jiji Press/Takaya Suzuki
Japon mutfağı
Akşam, Japon mutfağının ilk testi: Kyoto’nun lüks restoranı “Minokichi”de bir tür Japon fondü olan shabu-shabu var. Garson kimonosunun üzerinde dizlerinin üstünde kayarak pirinç hasırıyla kaplı kabine giriyor. Çin lahanası, soya peyniri, erişte, sebzeler ve istiridye mantarları kaynayan bir bulyon kabına konur ve servis yapan kadın daha sonra çok ince dilimlenmiş eti et suyuna atar.
Deneyimsiz Avrupalının hâlâ düzinelerce soya sosu arasındaki ince farkları koklamayı öğrenmesi gerekiyor; Koyu ve açık, kalın ve ince, tatlı ve ekşi var; özel lezzetini susam ve Brezilya fıstığından alıyor. Yerde oturmak (tercihen bağdaş kurarak) hayal edebileceğinizden daha az sorundur; ancak sonrasında kalkmak zorludur.
Shabu-Shabu bir tür Japon fondüsüdür
Kaynak: Picture Alliance/Zoonar/Chen PengGuang
Çay töreni
Bir Japon çay seremonisi elbette bir zorunluluktur. Kyoto’nun eteklerindeki tepelerde küçük bir ryokan’da (geleneksel hanlara böyle denir) kalmak en iyisidir. Narin çay odası bir oyuncak bebek evine benziyor. Narin ahşap kaburgalar ve kağıt pencereler, dört buçuk pirinç hasırından yapılmış bir dikdörtgeni çerçeveliyor; alçak tavan ise bambudan dokunuyor. Çay seremonisi Japon çay uzmanları için genellikle üç saat sürer. Yoğun Avrupalılar için genellikle bir saatlik kısa versiyonu da sunulmaktadır.
Eski pembe kimonolu hizmetçi çaydanlığın önünde sessizce diz çöküyor, ilk bardağı dikkatlice yıkıyor, uzun tahta bir kepçeyle sıcak suyla dolduruyor ve toz yeşil matcha çayını ekliyor. Bir tür tıraş fırçasıyla her şeyi köpürene kadar karıştırıyor ve ritüel bir hareketle bardağı konuğa veriyor. Tadı klasik çay gibi değil: Matcha çayı çok acıdır; bazıları için bu bir tat şokudur. Neyse ki yanında Japon tatlıları da servis ediliyor.
Geleneksel handa çay töreni
Kaynak: Picture Alliance/Westend61/Andrés Benitez
Japon Alplerinde
Bölgesel tren sizi dağlara götürür. Nehir bir geçide dönüşür. Aşağıdan sular akıyor, küçük bambu koruları yamaçlarda sallanıyor. Cesur köprü inşaatları kıyıları birbirine bağlıyor. Nihayet Japonca’da Innsbruck’un bir türü olan Takayama’ya ulaştık.
Yüksek binaları unutuyorsunuz; 60.000 nüfuslu şehrin merkezinde, akıllı turist anlayışına sahip bir belediye meclisi, neyse ki eski ahşap evleri korumuştur. Japon pirinç şarabı Sake, her üç sırada bir demlenir ve elbette tadına bakılır. Burası çok taze olduğundan, bira imalathaneleri özellikle sıcak versiyonla popülerdir.
Dağlardan Takayama’nın görünümü
Kaynak: Picture Alliance/Zoonar/Pius B. Lee
Onsen’de geceleme
“Onsen” ünlü Japon hamamlarının ve sahil beldelerinin adlarıdır. Tipik bir sahil beldesi, yine Japon Alpleri’ndeki Takayama’dan trenle bir saat uzaklıktaki Gero’dur. İmkanı olan Japonlar, sahildeki büyük şehirlerden temiz dağ havasında bir hafta sonu geçirmek için buraya geliyorlar. Dokuz katlı otel ilk bakışta pek sade görünmüyor. Ancak lobiye girdiğiniz anda kendinizi başka bir dünyada buluyorsunuz. İnce ipek kimonolar giymiş yüzlerce personel, derin halıların üzerinde sessizce yürüyor.
Rahat bir yukata, bol bir ev bornozu giymiş birkaç misafir, geniş rattan sandalyelerde bir bardak çay eşliğinde oturuyor ve büyük pencerelerden süslü bahçeye bakıyor: Kayalar ustalıkla üst üste yığılmış, yosun, çam ağaçları, küçük basamaklar ve bir terasla dolu. aradaki mini pagoda; Japon balığı havuzuna bir şelale dökülüyor. Kat görevlisi misafirlere üst katta eşlik eder, onları bekleyen yukatalara binmelerine yardım eder, çay koyar, bonsai ağacını düzeltir ve geriye doğru bir adım atarak defalarca selam vererek odadan kaybolur.
Onsen havuzu. Dikkatli olun su çok sıcak
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Lars Nicolaysen
.
Japonya’nın yüksek teknolojili tuvaletleri
Japonya dünyanın en gelişmiş tuvalet sistemlerine sahip ülkesidir. Tipik olanlar, “sıcak suyla temizlenen klozet kapağı” anlamına gelen “yıkama yerleri”, yani yerleşik bideli tuvalettir. Japonya’daki hemen hemen her evde sıcak hava fanı, ısıtmalı koltuklar, müzik veya gürültü işlevi olan böyle bir duşlu tuvalet vardır (bu, hoş olmayan sesleri bastırmak için kullanılabilir). Bir düğmeye basıldığında küçük bir çubuk koltuktan dışarı çıkar ve temizliği sağlar.
Elbette kullanıcılar açıyı ve yoğunluğu kendileri ayarlıyor. Suyun hoş bir sıcaklığı var. Temizlikten sonra, neredeyse araba yıkamada olduğu gibi, kurutma işleminden bir fan sorumludur. Koltuk ısıtma ve soğutmanın yanı sıra yerleşik masaj işlevi, tuvalette rahatlama sağlar.
Temizlemek için kullanılan suyun kasları gevşettiği söylenen titreşmesine ve titreşmesine de izin verilebilir. Ve tek bir püskürtmeyle tuvalete hoş bir koku yayılır ve bu koku diğer kullanıcıları da memnun eder. Sayısız tuşa sahip bu tür gelişmiş duşlu tuvaletler, havaalanından dinlenme durağına kadar her yerde yaygın olarak kullanılıyor. Ancak, tüm tuşların yalnızca Japonca olarak etiketlendiği durumlarda bu zorlaşır. Yardımcı olan tek şey cesur olmak ve denemektir.
Haneda Havalimanı’nda çocuklu anne için tuvalet. Japon tuvaletleri mühendislik harikasıdır
Kaynak: Picture Alliance/SVEN SIMON/Anke Waelischmiller/Sven Simon
42, 48 veya 50 derece mi?
Bir Japon onsen otelinin banyosunda banyo yapıyorsanız, bu sizin hatanızdır: sonuçta, bu tür konaklama yerlerinde genellikle iki gerçek Japon hamamı bulunur. Bununla birlikte, özel bir şeyleri var: Termal su sıcak değil ama sıcak, inanılmaz derecede sıcak olduğu söylenemez – 42, 48, hatta 50 derece yaygındır. Ancak farklı sıcaklıklardaki havuzlardan geçerek ağrı eşiğine doğru adım adım ilerlerseniz, sonuçta böyle bir banyonun rahatlatıcı olduğunu göreceksiniz.
Dumanı tüten suyun altında oturup mutlu bir şekilde sohbet eden düzinelerce Japon Avrupalılara her zaman merakla bakar; çırılçıplak ama utanç verici bir şekilde önünde küçük bir havlu tutuyordu. Bazıları gayet iyi İngilizce konuşuyor ve nereden geldiğinizi soruyor. “Almanya” takdir dolu bir baş sallamayla karşılandı. Bir kişi kendisinin, eşinin ve Nagoya’dan birkaç profesyonel meslektaşının yılda iki ya da üç kez bir hafta sonu için buraya geldiğini söylüyor. Ne yazık ki çok uzun sürmüyor, gülerek diyor ki: O kadar tatili yok, o kadar da parası yok. Sonuçta, tipik bir onsen otelde bir gecenin maliyeti 450 Euro ve üzeridir.
Kaynak: İnfografik WELT
Ülkeyi ve insanlarını bir nebze olsun tanıyabilmek için mümkün olduğunca çok zaman ayırmalısınız. Çoğu turist, özellikle de Japonya’ya yeni gelenler, yalnızca birkaç gün kalıyor ve bu süreyi yalnızca yeni başkent Tokyo ile eski imparatorluk şehri Kyoto arasında geçiriyor. Çok az. Kırsal bölgeye doğru en az bir dolambaçlı yol bulunmalıdır; bu durumda Japon Alpleri’nden Takayama’ya bir gezi.
Tokyo: her şeyin başlangıcı
On bir saatlik bir uçuşun ardından Tokyo’ya inen herkes, yüksek binalar, yanıp sönen neon tabelalar ve hareketli insanlarla dolu bir denizle karşılaşacak; mega şehrin 37 milyonluk nüfusu var. Shibuya kavşağı bunun simgesidir: Tek bir trafik ışığı aşamasında 15.000 kişi buradan geçmektedir.
Bu ulaşım merkezinin koşuşturmacasının ortasında Hachiko heykeli var: Dokuz yıl boyunca her gün bu meydana gelip ölen ustasını tren istasyonundan almaya gelen bir köpeğin anısına.
Dünyaca ünlü kavşağın bulunduğu Tokyo’nun Shibuya bölgesi
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Jiji Press Photo/Morio Taga
Gece hayatı alanı ve balık pazarı
Eski eğlence bölgesi Asakusa’da yapacağınız bir gezinti, Tokyo hakkında iyi bir ilk izlenim edinmenizi sağlar. Sadece çok sayıda küçük dükkan, sayısız restoran ve hareketli bir alışveriş caddesi değil, aynı zamanda Tokyo’nun en eski tapınak kompleksi de bulunmaktadır.
ayrıca oku
Dünyaca ünlü Tsukiji balık pazarı ise artık yapay bir ada üzerinde yepyeni salonlarda yer alıyor. Ziyaretçilerin ünlü ton balığı müzayedelerini cam bir duvarın arkasından izleme platformundan izlemelerine izin veriliyor. Pazarın geneline yayılan 40’a yakın yiyecek tezgahı da pazarla birlikte hareket etti. Daha taze balıkları hiçbir yerde bulamazsınız.
Tsukiji balık pazarında satılık çiğ ton balığı
Kaynak: Picture Alliance/imageBROKER/alimdi/Michelle Gilders
Eski imparatorluk şehri Kyoto
Shinkansen, Kyoto’ya 500 kilometreyi 2 saat 40 dakikada kat ediyor. Eski imparatorluk şehrinin 1,5 milyon nüfusu ve en az 20 kilometrelik cam çatılı alışveriş galerileri var. Ama elbette önce ünlü tapınak kompleksleri geliyor: Heian Tapınağı ve Sanjusangendo, pastoral Altın Köşk ve şehrin yukarısındaki tepelerde bulunan Kiyomizu mutlaka görülmesi gerekenler.
Londra’daki Madame Tussauds Müzesi, Nijo Kalesi’nin müdürünü derinden etkilemiş olmalı: Bu, neden on mumsu feodal lordun geniş seyirci salonunda Shogun’un önünde eğildiğini ve ayrıca dört bakanın ve sayfaların hoparlörden piyano müziği dinlediğini açıklıyor. Ziyaretçiler, çok küçük olan kiralık terliklerle geçip gidiyorlar, ünlü Bülbül Koridoru’ndaki ahşap kalasların cıvıl cıvıl seslerini dinliyorlar ve kalın tavan tahtalarındaki muhteşem ahşap işçiliğine neredeyse bakıyorlar.
Antik imparatorluk şehri Kyoto’daki Heian Tapınağı
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Jiji Press/Takaya Suzuki
Japon mutfağı
Akşam, Japon mutfağının ilk testi: Kyoto’nun lüks restoranı “Minokichi”de bir tür Japon fondü olan shabu-shabu var. Garson kimonosunun üzerinde dizlerinin üstünde kayarak pirinç hasırıyla kaplı kabine giriyor. Çin lahanası, soya peyniri, erişte, sebzeler ve istiridye mantarları kaynayan bir bulyon kabına konur ve servis yapan kadın daha sonra çok ince dilimlenmiş eti et suyuna atar.
Deneyimsiz Avrupalının hâlâ düzinelerce soya sosu arasındaki ince farkları koklamayı öğrenmesi gerekiyor; Koyu ve açık, kalın ve ince, tatlı ve ekşi var; özel lezzetini susam ve Brezilya fıstığından alıyor. Yerde oturmak (tercihen bağdaş kurarak) hayal edebileceğinizden daha az sorundur; ancak sonrasında kalkmak zorludur.
Shabu-Shabu bir tür Japon fondüsüdür
Kaynak: Picture Alliance/Zoonar/Chen PengGuang
Çay töreni
Bir Japon çay seremonisi elbette bir zorunluluktur. Kyoto’nun eteklerindeki tepelerde küçük bir ryokan’da (geleneksel hanlara böyle denir) kalmak en iyisidir. Narin çay odası bir oyuncak bebek evine benziyor. Narin ahşap kaburgalar ve kağıt pencereler, dört buçuk pirinç hasırından yapılmış bir dikdörtgeni çerçeveliyor; alçak tavan ise bambudan dokunuyor. Çay seremonisi Japon çay uzmanları için genellikle üç saat sürer. Yoğun Avrupalılar için genellikle bir saatlik kısa versiyonu da sunulmaktadır.
Eski pembe kimonolu hizmetçi çaydanlığın önünde sessizce diz çöküyor, ilk bardağı dikkatlice yıkıyor, uzun tahta bir kepçeyle sıcak suyla dolduruyor ve toz yeşil matcha çayını ekliyor. Bir tür tıraş fırçasıyla her şeyi köpürene kadar karıştırıyor ve ritüel bir hareketle bardağı konuğa veriyor. Tadı klasik çay gibi değil: Matcha çayı çok acıdır; bazıları için bu bir tat şokudur. Neyse ki yanında Japon tatlıları da servis ediliyor.
Geleneksel handa çay töreni
Kaynak: Picture Alliance/Westend61/Andrés Benitez
Japon Alplerinde
Bölgesel tren sizi dağlara götürür. Nehir bir geçide dönüşür. Aşağıdan sular akıyor, küçük bambu koruları yamaçlarda sallanıyor. Cesur köprü inşaatları kıyıları birbirine bağlıyor. Nihayet Japonca’da Innsbruck’un bir türü olan Takayama’ya ulaştık.
Yüksek binaları unutuyorsunuz; 60.000 nüfuslu şehrin merkezinde, akıllı turist anlayışına sahip bir belediye meclisi, neyse ki eski ahşap evleri korumuştur. Japon pirinç şarabı Sake, her üç sırada bir demlenir ve elbette tadına bakılır. Burası çok taze olduğundan, bira imalathaneleri özellikle sıcak versiyonla popülerdir.
Dağlardan Takayama’nın görünümü
Kaynak: Picture Alliance/Zoonar/Pius B. Lee
Onsen’de geceleme
“Onsen” ünlü Japon hamamlarının ve sahil beldelerinin adlarıdır. Tipik bir sahil beldesi, yine Japon Alpleri’ndeki Takayama’dan trenle bir saat uzaklıktaki Gero’dur. İmkanı olan Japonlar, sahildeki büyük şehirlerden temiz dağ havasında bir hafta sonu geçirmek için buraya geliyorlar. Dokuz katlı otel ilk bakışta pek sade görünmüyor. Ancak lobiye girdiğiniz anda kendinizi başka bir dünyada buluyorsunuz. İnce ipek kimonolar giymiş yüzlerce personel, derin halıların üzerinde sessizce yürüyor.
Rahat bir yukata, bol bir ev bornozu giymiş birkaç misafir, geniş rattan sandalyelerde bir bardak çay eşliğinde oturuyor ve büyük pencerelerden süslü bahçeye bakıyor: Kayalar ustalıkla üst üste yığılmış, yosun, çam ağaçları, küçük basamaklar ve bir terasla dolu. aradaki mini pagoda; Japon balığı havuzuna bir şelale dökülüyor. Kat görevlisi misafirlere üst katta eşlik eder, onları bekleyen yukatalara binmelerine yardım eder, çay koyar, bonsai ağacını düzeltir ve geriye doğru bir adım atarak defalarca selam vererek odadan kaybolur.
Onsen havuzu. Dikkatli olun su çok sıcak
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Lars Nicolaysen
.
Japonya’nın yüksek teknolojili tuvaletleri
Japonya dünyanın en gelişmiş tuvalet sistemlerine sahip ülkesidir. Tipik olanlar, “sıcak suyla temizlenen klozet kapağı” anlamına gelen “yıkama yerleri”, yani yerleşik bideli tuvalettir. Japonya’daki hemen hemen her evde sıcak hava fanı, ısıtmalı koltuklar, müzik veya gürültü işlevi olan böyle bir duşlu tuvalet vardır (bu, hoş olmayan sesleri bastırmak için kullanılabilir). Bir düğmeye basıldığında küçük bir çubuk koltuktan dışarı çıkar ve temizliği sağlar.
Elbette kullanıcılar açıyı ve yoğunluğu kendileri ayarlıyor. Suyun hoş bir sıcaklığı var. Temizlikten sonra, neredeyse araba yıkamada olduğu gibi, kurutma işleminden bir fan sorumludur. Koltuk ısıtma ve soğutmanın yanı sıra yerleşik masaj işlevi, tuvalette rahatlama sağlar.
Temizlemek için kullanılan suyun kasları gevşettiği söylenen titreşmesine ve titreşmesine de izin verilebilir. Ve tek bir püskürtmeyle tuvalete hoş bir koku yayılır ve bu koku diğer kullanıcıları da memnun eder. Sayısız tuşa sahip bu tür gelişmiş duşlu tuvaletler, havaalanından dinlenme durağına kadar her yerde yaygın olarak kullanılıyor. Ancak, tüm tuşların yalnızca Japonca olarak etiketlendiği durumlarda bu zorlaşır. Yardımcı olan tek şey cesur olmak ve denemektir.
Haneda Havalimanı’nda çocuklu anne için tuvalet. Japon tuvaletleri mühendislik harikasıdır
Kaynak: Picture Alliance/SVEN SIMON/Anke Waelischmiller/Sven Simon
42, 48 veya 50 derece mi?
Bir Japon onsen otelinin banyosunda banyo yapıyorsanız, bu sizin hatanızdır: sonuçta, bu tür konaklama yerlerinde genellikle iki gerçek Japon hamamı bulunur. Bununla birlikte, özel bir şeyleri var: Termal su sıcak değil ama sıcak, inanılmaz derecede sıcak olduğu söylenemez – 42, 48, hatta 50 derece yaygındır. Ancak farklı sıcaklıklardaki havuzlardan geçerek ağrı eşiğine doğru adım adım ilerlerseniz, sonuçta böyle bir banyonun rahatlatıcı olduğunu göreceksiniz.
Dumanı tüten suyun altında oturup mutlu bir şekilde sohbet eden düzinelerce Japon Avrupalılara her zaman merakla bakar; çırılçıplak ama utanç verici bir şekilde önünde küçük bir havlu tutuyordu. Bazıları gayet iyi İngilizce konuşuyor ve nereden geldiğinizi soruyor. “Almanya” takdir dolu bir baş sallamayla karşılandı. Bir kişi kendisinin, eşinin ve Nagoya’dan birkaç profesyonel meslektaşının yılda iki ya da üç kez bir hafta sonu için buraya geldiğini söylüyor. Ne yazık ki çok uzun sürmüyor, gülerek diyor ki: O kadar tatili yok, o kadar da parası yok. Sonuçta, tipik bir onsen otelde bir gecenin maliyeti 450 Euro ve üzeridir.
Kaynak: İnfografik WELT