Fikir hentbol
Japonya’da demiryolu çalışanlarının garip davranışları
Japonya, mükemmel demiryolu taşımacılığı ile tanınır. Ancak bazen gezginler, ülkede trenle seyahat ederken tuhaf bir duyguya kapılır. Özellikle de tren makinistinin hemen arkasında gıpta ile bakılan yerlerden birini aldığında.
Durum: 21.07.2023| Okuma süresi: 3 dakika
Parmak akrobatları: Japon demiryolu kondüktörleri el işaretleri kullanıyor
Kredi bilgileri: Alamy Stok Fotoğrafı/ Trevor Mogg
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Bahn hayranları Japonya’yı seviyor. Çünkü Uzak Doğu ada krallığında, dar hatlı turist treninden, ülke çapında saatte 320 kilometreye varan hızla giden yüksek hızlı Shinkansen’e kadar çok çeşitli tren ve rota seçenekleri bulacaksınız. Ayrıca muhteşem manzaralar ve dakikasına uyulan tarifeler de var. Dakiklik oranı inanılmaz bir yüzde 99’dur.
Bununla birlikte, Japon demiryollarında seyahat ederken yolcunun üzerinde burada burada garip bir duygu ürperir. Hele de tren makinistinin hemen arkasındaki ilk vagonda en öndeki gıpta ile bakılan koltuklardan birini almayı başardıysa. Genellikle yolcuyu sürücü kabininden ve dolayısıyla ön manzaradan yalnızca bir cam bölme ayırır.
Tren makinistini iş başında yakından izleyen herkes hayrete düşecek: her iki dakikada bir elini kaldırıyor, saati gösteriyor ve her türlü ekipmana dokunuyor. Yolcular binip inerken bile, çevrede tiyatral bir şekilde bağırıyor ve el kol hareketleri yapıyor. Japonya’daki tren istasyonlarında trenler tekrar yola çıkmadan önce benzer bir şey olur: yolculuk ancak kondüktör veya peron görevlisi parmağının ucuyla tren boyunca görsel olarak hareket ettiğinde devam eder. Ama neden bu tren hentbolu?
Bu, Japonya’da trenle seyahat etmeyi daha güvenli hale getiriyor
Bunun arkasında adı verilen orijinal bir Japon sistemi var. Shisa Kanko, İşaret Etme ve Arama olarak da bilinir. Tren makinistleri, kondüktörler ve diğer demiryolu çalışanları, gerekli tüm kontrollerde el sallayarak ve ilgili durumu yüksek sesle bildirerek hiçbir şeyi unutmamalarını sağlamakta ve böylece tren operasyonlarında güvenliği önemli ölçüde artırmaktadır.
ayrıca oku
Kapılar kapanmadan önce, kondüktörler kolları açık olarak her iki yönü işaret eder ve düğmeye basmadan önce yüksek sesle “Kapılar açık” diye bağırırlar. Tren makinistleri de her hız değişikliğine bir parmakla ve saatte kilometreyi yüksek sesle anons ederek eşlik ediyor. Dışarıdan bakanlar için bu bazen şakacı bir komedi gibi görünürken, Shisa Kanko Japon gezginler artık görülmeye değer değil.
Japonya’yı merak mı ediyorsunuz? İşte daha fazla ipucu:
Ne de olsa, yöntem 100 yılı aşkın süredir denenmiş ve test edilmiştir. Muhtemelen, 20. yüzyılın başlarında eşlik eden itfaiyeciye hiçbirini kaçırmadığından emin olmak için tüm sinyalleri veren kısa görüşlü motor sürücüsü Yasoichi Hori’ye kadar uzanıyor. İş arkadaşı da duyuruları ve en azından şarkının akustik kısmını onayladı. Shisa Kanko doğdu. 1913’te sistem resmen Eisenbahner-Handbuch’un bir parçası oldu ve 1925’te jestler eklendi.
Bununla birlikte bunlar “serbest burun” olarak gerçekleştirilemez. Japonya’ya yakışır şekilde, katı bir şekilde düzenlenirler. Sorumlu Japonya Ulusal Mesleki Güvenlik ve Sağlık Enstitüsü’nün kendi resmi listesi vardır. Shisa Kanko-Japon demiryolu şirketleri için geliştirilmiş jestler. Bu, vücut gerginliğinden parmakların konumuna kadar pandomimin peronda ve trende nasıl görünmesi gerektiğini düzenler. Hata yapmayı göze alamayan demiryolu çalışanları gerekli disiplini zaten yanlarında getiriyor.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Japonya’da demiryolu çalışanlarının garip davranışları
Japonya, mükemmel demiryolu taşımacılığı ile tanınır. Ancak bazen gezginler, ülkede trenle seyahat ederken tuhaf bir duyguya kapılır. Özellikle de tren makinistinin hemen arkasında gıpta ile bakılan yerlerden birini aldığında.
Durum: 21.07.2023| Okuma süresi: 3 dakika
Parmak akrobatları: Japon demiryolu kondüktörleri el işaretleri kullanıyor
Kredi bilgileri: Alamy Stok Fotoğrafı/ Trevor Mogg
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Bahn hayranları Japonya’yı seviyor. Çünkü Uzak Doğu ada krallığında, dar hatlı turist treninden, ülke çapında saatte 320 kilometreye varan hızla giden yüksek hızlı Shinkansen’e kadar çok çeşitli tren ve rota seçenekleri bulacaksınız. Ayrıca muhteşem manzaralar ve dakikasına uyulan tarifeler de var. Dakiklik oranı inanılmaz bir yüzde 99’dur.
Bununla birlikte, Japon demiryollarında seyahat ederken yolcunun üzerinde burada burada garip bir duygu ürperir. Hele de tren makinistinin hemen arkasındaki ilk vagonda en öndeki gıpta ile bakılan koltuklardan birini almayı başardıysa. Genellikle yolcuyu sürücü kabininden ve dolayısıyla ön manzaradan yalnızca bir cam bölme ayırır.
Tren makinistini iş başında yakından izleyen herkes hayrete düşecek: her iki dakikada bir elini kaldırıyor, saati gösteriyor ve her türlü ekipmana dokunuyor. Yolcular binip inerken bile, çevrede tiyatral bir şekilde bağırıyor ve el kol hareketleri yapıyor. Japonya’daki tren istasyonlarında trenler tekrar yola çıkmadan önce benzer bir şey olur: yolculuk ancak kondüktör veya peron görevlisi parmağının ucuyla tren boyunca görsel olarak hareket ettiğinde devam eder. Ama neden bu tren hentbolu?
Bu, Japonya’da trenle seyahat etmeyi daha güvenli hale getiriyor
Bunun arkasında adı verilen orijinal bir Japon sistemi var. Shisa Kanko, İşaret Etme ve Arama olarak da bilinir. Tren makinistleri, kondüktörler ve diğer demiryolu çalışanları, gerekli tüm kontrollerde el sallayarak ve ilgili durumu yüksek sesle bildirerek hiçbir şeyi unutmamalarını sağlamakta ve böylece tren operasyonlarında güvenliği önemli ölçüde artırmaktadır.
ayrıca oku
Kapılar kapanmadan önce, kondüktörler kolları açık olarak her iki yönü işaret eder ve düğmeye basmadan önce yüksek sesle “Kapılar açık” diye bağırırlar. Tren makinistleri de her hız değişikliğine bir parmakla ve saatte kilometreyi yüksek sesle anons ederek eşlik ediyor. Dışarıdan bakanlar için bu bazen şakacı bir komedi gibi görünürken, Shisa Kanko Japon gezginler artık görülmeye değer değil.
Japonya’yı merak mı ediyorsunuz? İşte daha fazla ipucu:
Ne de olsa, yöntem 100 yılı aşkın süredir denenmiş ve test edilmiştir. Muhtemelen, 20. yüzyılın başlarında eşlik eden itfaiyeciye hiçbirini kaçırmadığından emin olmak için tüm sinyalleri veren kısa görüşlü motor sürücüsü Yasoichi Hori’ye kadar uzanıyor. İş arkadaşı da duyuruları ve en azından şarkının akustik kısmını onayladı. Shisa Kanko doğdu. 1913’te sistem resmen Eisenbahner-Handbuch’un bir parçası oldu ve 1925’te jestler eklendi.
Bununla birlikte bunlar “serbest burun” olarak gerçekleştirilemez. Japonya’ya yakışır şekilde, katı bir şekilde düzenlenirler. Sorumlu Japonya Ulusal Mesleki Güvenlik ve Sağlık Enstitüsü’nün kendi resmi listesi vardır. Shisa Kanko-Japon demiryolu şirketleri için geliştirilmiş jestler. Bu, vücut gerginliğinden parmakların konumuna kadar pandomimin peronda ve trende nasıl görünmesi gerektiğini düzenler. Hata yapmayı göze alamayan demiryolu çalışanları gerekli disiplini zaten yanlarında getiriyor.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.