Karayipler: Kaplumbağa önde! Kaptanlı bir yatta Antigua açıklarına yelken açmak

Selvi

New member
PKelimenin tam anlamıyla bu, 9 Haziran 1905'te üç direkli “And Dağları” barkının batmasına yol açan şeydi. Tüccar denizci, Trinidad'dan Güney Amerika'ya doğru yola çıktığında bu katran benzeri sıvıdan 1000 varilden fazla yüklemişti. Sahanın yol yapımı için Şili'ye getirilmesi gerekiyordu. Ne yazık ki kargo yolda alev aldı. Kaptanın yangını söndürmek için gemiyi Karayip adası Antigua'ya indirme girişimi başarısızlıkla sonuçlandı. “And Dağları”, kurtarma sahilinden sadece birkaç yüz metre uzaktaki bir koyda battı.

Deep Bay körfezin adıdır, ancak İngilizce'de “derin” anlamına gelen “deep” kelimesi yanıltıcıdır. Aslında Deep Bay sığdır. And Dağları'nın battığı noktada suyun derinliği on metre bile değil. Şnorkelciler için büyük şans! Antigua açıklarındaki 127 kayıtlı gemi batığının çoğu o kadar derin ki, onları keşfetmek istiyorsanız dalış ekipmanına ihtiyacınız var.

Öte yandan burada, uzun süreli sualtı izlenimleri için dalış gözlükleri ve yüzgeçler yeterli: Akla gelebilecek tüm şekil ve renklerdeki sert ve yumuşak mercanların yanı sıra deniz anemonları, tüccar denizcinin çelik gövdesine yuva yapmış durumda. Yelpaze şeklindeki sarı gorgonlar okyanus akıntısında sallanıyor. Kırık direkler, kabin kalıntıları ve yükleme güverteleri sayısız renkli balığa barınak sağlıyor: kahverengi subay levreği, renkli papağan balığı, kırmızı güneş balığı ve mavi tetik balığı.





Kaynak: İnfografik WELT


Renk ışıltısına doyamayacaksınız. Ve sonra kanat açıklığı en az bir buçuk metre olan bir ışın enkazın etrafında döner ve cıvadanın altındaki deniz tabanına “iner”. Burada, çıplak gözle görülemeyecek hale gelene kadar kanatlarının üzerinde kum sallıyor. Avı şaşırtmak ve yok etmek için fena bir taktik değil.

Kaptan Antigua hakkında içeriden ipuçları gösteriyor


“And Dağları”nın enkazındaki şnorkelle dalış macerası bu gezinin şu andaki öne çıkan kısmıdır. Böyle bir tur, Antigua'yı yoğun bir şekilde ve farklı açılardan keşfetmenin en iyi yoludur. Çeşitli sağlayıcılar kaptanlı yelkenli tekneler sunmaktadır; kiralama sezonu Kasım başından Haziran ortasına kadar sürer. Tropikal siklonlar Temmuz ve Ekim ayları arasında meydana gelebilir. Sessizliği seviyorsanız, mayıs ve haziran aylarında seyahat edin; o zaman çoğu kruvaziyer şirketi artık Antigua'ya uğramıyor.

13 metre uzunluğundaki “Marylee” katamaranındaki en önemli kişi, gemideki herkesin ilk ismini andığı kaptan Kishawn Harrigan'dır. Dört yaşında yelken açmayı öğrenen 42 yaşındaki Antigua'da büyümüş ve adadaki her körfezi ve resifi avucunun içi gibi biliyor. Kaptanlı yat kiralamaya karar veren herkes sadece denizcilik bilgisinden faydalanmayacaktır. Kaptan, bölgenin içinde yer alan biri olarak, yelken tatilcilerini neredeyse hiç kimsenin bilmediği yerlere de götürür: yalnızca yerel halkın yemek yediği restoranlar veya herhangi bir seyahat rehberinde yer almayan demirleme ve şnorkelli yüzme noktaları.


Gemide: Kaptan Kishawn Harrigan




Katamaranda: Kaptan Kishawn Harrigan

Kaynak: Anett Wiegand


Yat kiralama turları genellikle Nelson Tersanesi'nde başlar ve biter. Tarihi liman kompleksi, Antigua'nın güney kıyısında yer alır ve 18. ve 19. yüzyıllarda Britanya'nın Karayipler'in bu bölgesindeki en önemli deniz üssüydü. Sevgiyle restore edilmiş eski atölyeler, evler ve depolar, 2016'dan bu yana UNESCO Dünya Mirası Alanıdır.

Yelken çevrelerinde meşhur olan Antigua Yelken Haftası da burada düzenleniyor. Sürekli Karayip rüzgarları, özellikle de kuzeydoğu ticaret rüzgarları sayesinde adanın çevresindeki sular dünyanın en iyi yelken alanları arasında yer alıyor.

Amatörlerin de bir miktar yelken açmasına izin veriliyor


Mürekkep mavisi okyanusa açılmadan önce mürettebatın tüm üyeleri, denizcilerin yüzyıllardır uyguladığı prosedürün aynısını uyguluyor: gemiye erzak ve su alıyorlar. Daha sonra Skipper Kishawn masaya bir deniz haritası yayıyor ve çeşitli seyir seçeneklerini tartışıyor.

O zaman vazgeçme zamanı! Başlangıçta hala motorun altında olan “Marylee”, Nelson Tersanesi'nin bulunduğu doğal limanın nispeten dar geçiş yolundan ayrılıyor. İngiliz Donanması bir zamanlar askeri tesislerle erişimi güvence altına almıştı: Bir tarafta Berkeley Kalesi, diğer tarafta Shirley Kalesi. İkincisi, Shirley Heights adı verilen bir tepenin üzerinde yer almaktadır ve muhteşem manzarası nedeniyle adanın en çok ziyaret edilen yerlerinden biridir.


Antigua adasının güney kıyısında: Nelson Tersanesi tarihi bir liman tesisidir




Adanın güney kıyısında: Nelson Tersanesi tarihi bir liman tesisidir

Kaynak: resim ittifakı/robertharding/Frank Fell


Açık denize ulaşıldığında kaptan yelkenleri kaldırır. Doğudan kuzeydoğuya ılık bir rüzgar esiyor. Yaklaşık 15 ton ağırlığındaki katamaranı dokuz knot, yani neredeyse 17 km/saat hızla hareket ettiriyor. “Marylee”nin gövdeleri yumuşak tereyağını delip geçen bir bıçak gibi dalgaları delip geçiyor.

Reklamcılık:
WELT ile daha ucuz bir tatile çıkın: Lufthansa kuponu


Bir süreliğine tekneye bir uçan balık sürüsü eşlik eder. Dileyen herkes direksiyona geçebilir. Modern navigasyon elektroniği sayesinde yelken amatörleri bile rotasında kalmayı hızla öğreniyor. Ve eğer her şey başarısız olursa: Kishawn her zaman yakındadır.

Rom reklamındaki gibi bir plaj


Ertesi gün Kishawn'ın içeriden verdiği ipuçlarından biri: Ffryes Plajı. Plaj, pudra şekeri kadar yumuşak kumlarla hilal şeklindedir. Suyu bir rom reklamındaki gibi turkuazın her tonunda parıldayan körfez, palmiye ağaçları ve yeşim yeşili manşinel ağaçlarıyla çevreleniyor. Kaptan Kishwan çapayı dibe doğru sallıyor. Sahilde bir yürüyüş ve “Dennis' Beach Bar”da Antigua'nın kült içeceği Coconut Crush'un ardından gemide öğle yemeği yiyoruz.


Pure Caribbean: Ffryes Plajı, Antigua'da cennet gibi bir koyda yer almaktadır.




Saf Karayipler: Ffyes Plajı cennet gibi bir koyda yer almaktadır

Kaynak: Picture Alliance/Robertharding/Roberto Moiola


Bir grup kahverengi pelikan da beslenmekle meşgul. Kishawn, “Kahverengi pelikanlar diğer pelikan türlerine göre daha hafif ve daha incedir” diyor. “Dolayısıyla avını dalarak yakalayan tek pelikan türüdür.”

Kanat açıklıkları 2 metreyi bulan kuşların avlarını havadan tespit ettiği anlaşılıyor. Daha sonra kanatlarını birbirine sımsıkı katlayarak kendilerini ok gibi denize atarlar. Sanki küçük bir deniz mayını patlamış gibi su fışkırıyor. Kuşlar hızla yeniden ortaya çıkıyor. Çoğunlukla yemeksiz, bazen de gagasında kıvranan bir balıkla.


Antigua açıklarında şnorkelli yüzme: Bir deniz kaplumbağasıyla karşılaşmak




Şnorkelcinin şansı: Bir deniz kaplumbağasıyla karşılaşmak

Kaynak: Tüm mauritius görselleri/Alamy Stok Fotoğrafları


Antigua açıklarındaki sularda sıklıkla karşılaştığınız diğer hayvanlar ise deniz kaplumbağalarıdır. Gözleri eğitimli olan Kishawn her zaman onları ilk fark eden kişi olur. Örneğin, “Kaplumbağa önde – saat dokuzda!” diye sesleniyor.

Ancak misafirleri kaplumbağanın kafasını dalgaların arasında görebildiklerinde, kaplumbağa çoğu kez yeniden suya batmış oluyor. Dinozorlardan önce yeryüzünde yaşayan büyüleyici sürüngenler oldukça utangaçtır ve yalnızca nefes almak için yüzeye kısa süreliğine çıkarlar. Su altında şnorkelle dalış yapıldığında görülme şansı daha yüksektir, ancak şu ana kadar bu umut gerçekleşmedi.

Antigua ve Barbuda'nın başkentinde mola verin


Yolculuğumuzun dördüncü gününde Deep Bay'den taksiye binerek Saint John's'a geçiyoruz. Ada devleti Antigua ve Barbuda'nın başkenti, 1632 yılında İngiliz yerleşimciler tarafından inşa edilmiş ve rengarenk Viktorya tarzı evleriyle günümüzde de ziyaretçileri büyülemeye devam ediyor. Ana limanda yüzyıllardır şeker, rom, el sanatları ve çömlekçilik yapılıyor. Hediyelik eşya arıyorsanız mutlaka burada bulacaksınız. Ve denizciler pazar salonlarından erzak stoklayabilirler.


Antigua: Adanın başkenti Saint John's'ta alışveriş turu




Kıyı gezisi: Adanın başkenti Saint John's'ta alışveriş turu

Kaynak: Christiane Neubauer


Ünlü Fort James'in kalıntılarına doğru bir dolambaçlı yol da buna değer. Kale, 18. yüzyılın başında bir burun üzerine inşa edilmiş ve şehrin limanını güvence altına almak için tasarlanmıştı. Bugüne kadar topların çoğu hala orijinal konumlarında; bu, Antigua'da benzersiz bir durum. Diğer kalelerin silahları çoktan satıldı.

Akşam gemide barbekü yapılıyor ve ardından herkes gecenin geç saatlerine kadar güvertede oturup bir kokteyl eşliğinde turu gözden geçiriyor. Ve kıyıdaki ağaçlarda sayısız ağustosböcekleri en iyi formda müzik yaparken deniz kaplumbağalarının hayalini kurmaya devam etmek.

Her güne bir tane olmak üzere 365 plajın bulunduğu söylenen adanın tüm turistik yerlerini keşfetmek için elbette bir hafta yeterli değil. Ancak Kishawn son durağı için özel bir yer ayırmıştır: Tropikal bitki örtüsüyle çevrili gizli bir mücevher olan Freeman's Körfezi'ne demir atar. Kaptan, misafirlerini sandalla körfezin geniş deniz çayırlarının bulunduğu bir köşesine götürüyor.


Karayipler için daha fazla ipucu:




Deniz kaplumbağaları özellikle orada kalmayı sevmiyor mu? Kishawn başını salladı. Bu biriyle yüzmek için son şansın. Ne yazık ki, kabarma deniz tabanındaki kumu karıştırmaya devam ediyor ve su altında görüş zayıf. Dakikalar sonra, kum sisinin içinden aniden bir caretta caretta kaplumbağası belirir. Hatta deniz çayırları üzerindeki “uçuşunda” şnorkelcilerin bir süre kendisine eşlik etmesine bile izin veriyor. Kabukları kehribarın farklı tonlarında parıldayan güzel bir damara sahiptir.

Ne büyük bir mutluluk hissi! On dakika sonra arkadaşlarından bıkmış gibi görünüyor. Yüzgeç vuruşunu hızlandırır ve saniyeler içinde kürek çekerek gözden kaybolur. Ama asla hafızalardan silinmeyecek.

İpuçları ve bilgiler:


Oraya varmak: Almanya'dan Antigua'ya aktarmasız uçuş bulunmamaktadır. Örneğin British Airways, çeşitli Alman havalimanlarından bağlantı bağlantıları sunuyor, ancak bunlardan bazıları Londra'da uzun bir konaklamayı gerektiriyor ve bu da bir gecelik konaklamayı gerektiriyor. Virgin Atlantic, Londra Heathrow'dan Antigua'ya uçuyor, Londra'ya uçuş için başka bir havayolundan rezervasyon yapılması gerekiyor. Alman vatandaşlarının 90 güne kadar seyahatlerinde vizeye ihtiyaçları yoktur.

Yelkenli yat kiralama: Kaptanlı ve kaptansız yatlar çeşitli sağlayıcılardan kiralanabilir; yedi günlük yat kiralamanın fiyatı The Moorings'te 2.789 Euro'dan ve Sunsail'de 2.430 Euro'dan başlamaktadır (tek gövdeli tekne için Haziran 2024 fiyat örnekleri); Dört kabinli katamaranlar 4300 Euro'dan, her kabin için özel banyolu katamaranlar ise 5000 Euro'dan (sunsail.de, moorings.de) mevcuttur. Antigua'daki yelkenli yatları 1a-yachtcharter.de acentesinde de bulabilirsiniz. Bir kaptan için genellikle günlük 190 Euro artı yemek için 25 Euro ödemeniz gerekir; isteğe bağlı olarak yolculuk sırasında kaptana yemek de sağlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi: Antigua Barbuda Turizm Otoritesi: Visitantiguabarbuda.com

Geziye katılım, Turist Kurulu Antigua ve charter sağlayıcılar Sunsail ve The Moorings tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza axelspringer.com/de/werte/downloads adresinden ulaşabilirsiniz.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.