Florian Sanktjohanser
Ömimarinin başarılı olup olmadığına nihai olarak karar verecek olan şehrin vatandaşlarıdır. Bastia örneğinde, ayaklı oylama açık: Şehir rehberi Jean-Pierre Defendini, “Herkes yeni gezinti yolunu seviyor” diyor.
Korsika dilindeki adı nedenini açıklıyor: “Aldilonda”, “denizin yukarısındaki” yeni yürüyüş yolunun adıdır. Kale duvarı boyunca neredeyse yarım kilometre boyunca kıvrılıyor, beton levhaları kayalık kıyıya açılan çelik kirişlere dayanıyor. Çağdaş paslı bir görünüme sahip çelik çubuklar gezinti yolunu çevreliyor ve aşağıdaki ışıltılı turkuazın manzarasını sunuyor.
Sıradan bir Salı günü bile çok şey oluyor. Her yaştan koşucu hızla geçer, anneler çocuk arabalarını iter, yarışan bisikletçiler ve elektrikli scooter kullanan gençler geçer. Bazıları, ailelerin sabahları çoktan kalabalıklaştığı küçük, kumlu Ficaghjola plajına gitmek istiyor. Diğerleri, gururlu SC Bastia stadyumunun yükseldiği ve şehrin sonsuz sayıda alışveriş merkezi ve mağaza, fabrika ve depoyla sona erdiği güney bölgelerine doğru devam ediyor.
Defendini, “Bastia henüz bir turizm kenti değil” diyor. Her yıl anakaradan feribotlarla limana iki milyondan fazla yolcunun geldiği doğrudur. “Ama tatilcilerin çoğu tünelden geçerek doğruca güneye, büyük kumsallara yöneliyor.”
Şık restoranlar, kırık cepheler
Ama şimdi Bastia, 2028 Avrupa Kültür Başkenti unvanı için başvuruyor. Daha fazla festival, iyi otel ve eğitimli rehberler, konukları şehre çekmeli. Ve tabii ki Bastia da güzelleşmeli – özellikle Vechju Portu’da. Defendini, “Eski liman unutulmuş bir mahalleydi” diyor. Hatta ilk sıralarda, yelkenlilerin ve küçük motor yatların bulunduğu liman havzasında, penceresiz, lekeli kalıntılar çürüyor.
ayrıca oku
Korsika’nın her yerinden insanlar burada, liman bölgesinde eğlenmek için gelirdi. Defendini, “İtalyanlara ve Almanlara karşı komünist direniş burada çok güçlüydü” diyor. Liman bu nedenle bombalandı.
En iyi lokasyonlarda bile eski limandaki evler bakımsızlıktan dökülüyor.
Kaynak: dpa-tmn
Ama şimdi Vechju Portu’nun tekrar dışarı çıkılacak bir yer olması gerekiyor. Son yıllarda, çökmekte olan cephelerin önüne bir dizi cam ve çelik köşk yerleştirildi. Tentelerin üzerindeki şık tabelalar suşi, tapas, hamburger ve vinotheques reklamını yapıyor.
İki küçük binada yeni bir deniz müzesi planlanıyor. Ve yakında liman havzasının etrafındaki otoparklar yerini bir yaya bölgesine bırakacak. Defendini, “Ancak bölge sakinleri buna tamamen karşı” diyor.
çifte şehir
Uzun bir süre Bastia kesin olarak ikiye bölünmüştü: Kayalık bir tepenin üzerinde 14. yüzyıldan kalma Ceneviz kalesi, şehre bugünkü adını veren Bastiglia yer alır.
Dar sokakları ile çevredeki kale ile birlikte Terra Nova olarak adlandırıldı. Ayaklarının dibinde, Korsikalı çiftçilerin ve balıkçıların evleri eski liman Terra Vecchia’nın çevresinde sıralanmıştı.
Eski limanın görünümü
Kaynak: dpa-tmn
Église Sainte-Marie’ye giden taş basamakları tırmanırken Defendini, “Cenevizliler ve Korsikalılar uzun süre karışmadı” diyor. 15. yüzyılın sonlarından kalma katedral, Ceneviz barokunda cümbüş yapıyor, burada sadece işgalcilerin memurları ve askerleri ayine gidiyordu. Defendini, “Korsikalılar buraya gelmedi” diyor.
Bu nedenle yerel halk, eski limanın diğer tarafında barok Église Saint-Jean-Baptiste adlı daha da büyük bir kilise inşa etti. İkiz kuleleri, bugün şehrin simgesidir.
Uzay gemisi gibi bir asansör
Defendini, “Terra Vecchia’dan Terra Nova’ya yürümek eskiden zordu” diyor. Güzel bir merdiven olan Escalier Romieu 1873’te tamamlandı. Ancak dik adımları herkes için mümkün değil.
Bu nedenle, şehir yönetimi eski limandan Terra Nova’ya kadar yaşlı insanlar veya tur grupları için yeni bir erişim oluşturmaya karar verdi. 3,5 milyon avroluk projeye, Bastia’nın temelleri üzerinde durduğu Roma şehri gibi Mantinum adı verildi.
Amaçlanan stil kırılması: Mantinum, eski limanı Ceneviz kalesine bağlar
Kaynak: dpa-tmn
Her şeyden önce, yeni asansör göz ardı edilemez: Bir uzay gemisi gibi, keskin beton kenarı, üzerinde çalıların ve agavların çoğaldığı kayalık yokuştan dışarı çıkar. Kahverengi ve gri tonlarında çizgili kaba gözenekli, çıplak beton, kayalık kaya, cilalı arduvaz ve Cipollino mermerinin bir karışımıdır.
Defendini, “Brütalist mimarinin modern olması, ancak kalenin topluluğuna uyması amaçlanıyor” diye açıklıyor. Uzman dergisi “D’Architectures”, projeyi Fransa’da 2020’nin en iyi on birinden biri olarak kabul etti. Ancak, sakinlerin tepkisi karışıktı, diyor Defendini: “Bazıları sığınağa benzediğini eleştirdi. Diğerleri bundan hoşlanıyor.
Deniz manzaralı açık alan
Gezinti yeri ile aynı mimarlar tarafından tasarlanan proje, yukarı ve aşağı kasabayı birleştirmeyi amaçlıyor. Asansöre binerseniz veya dik kemerli yoldan merdivenleri çıkarsanız, beton bir amfitiyatroya adım atarsınız: yeşilin içindeki İngiliz tiyatrosunda Théâtre de Verdure.
Şimdiye kadar gezinti yolu kadar popüler değil, diyor Defendini. Konserler, şimdi şehir müzesi olan vali sarayının bitişiğindeki avlusunda yapılma eğilimindedir. Ancak açık alan kesinlikle potansiyele sahiptir. Bu sabah, bir baba ve oğlu amfi tiyatroda yorulmadan yürüyüş yapıyor, tatilciler deniz manzaralı terasta kendi fotoğraflarını çekiyorlar.
Kalenin altındaki Jardin Romieu’da sıcak yaz günlerinde gölgelik alanlar mevcuttur.
Kaynak: dpa-tmn
Yazın burası çok sıcak olursa, 19. yüzyılda kalenin aşağısındaki yamaçlarda oluşturulmuş küçük bir botanik bahçesi olan Jardin Romieu’ye sığınmak en iyisidir.
Defendini, “Biz Bastiailer için burası hâlâ gençlerin esrar içtiği ve aşıkların geceleri buluştuğu itibarsız bir yer” diyor. Ama şimdi çöpler temizlendi, dolambaçlı merdivenler ve patikalar yeni döşendi. Ve metal işaretler, ağaçların ve çalıların adlarını açıklıyor: nar ağacı, erguvan ağacı, Japon iğ ağacı.
Botanik meslekten olmayan biri bile, güçlü şemsiye çamlarını bir işaret olmadan tanıyacaktır. Öğle uykusu vaktinde gölgesinde bir bankta oturabilir, esintinin tadını çıkarabilir ve rengârenk neon şortlu gençlerin rıhtım duvarından atladıkları küçük deniz fenerini seyredebilirsiniz. Ve şöyle düşünüyor: Bu Bastia o kadar da kötü değil.
Aldilonda “denizin üstünde” anlamına gelir. Yeni gezinti yeri, adın vaat ettiklerini yerine getiriyor
Kaynak: dpa-tmn
ipuçları ve bilgiler
Ulaşım: Trenle Korsika’ya giden feribotların kalktığı Livorno, Cenova, Savona, Nice veya Toulon’a. Birkaç Alman şehrinden Bastia’ya direkt uçuşlar var.
seyahat süresi: İlkbahar ve sonbahar, Korsika için idealdir. Adada yaz aylarında genellikle çok sıcak olur ve Fransız tatillerinde birçok konaklama yeri tamamen rezerve edilir.
Bilgi: www.visit-corsica.com/de; www.bastia-tourisme.com/tr
Ömimarinin başarılı olup olmadığına nihai olarak karar verecek olan şehrin vatandaşlarıdır. Bastia örneğinde, ayaklı oylama açık: Şehir rehberi Jean-Pierre Defendini, “Herkes yeni gezinti yolunu seviyor” diyor.
Korsika dilindeki adı nedenini açıklıyor: “Aldilonda”, “denizin yukarısındaki” yeni yürüyüş yolunun adıdır. Kale duvarı boyunca neredeyse yarım kilometre boyunca kıvrılıyor, beton levhaları kayalık kıyıya açılan çelik kirişlere dayanıyor. Çağdaş paslı bir görünüme sahip çelik çubuklar gezinti yolunu çevreliyor ve aşağıdaki ışıltılı turkuazın manzarasını sunuyor.
Sıradan bir Salı günü bile çok şey oluyor. Her yaştan koşucu hızla geçer, anneler çocuk arabalarını iter, yarışan bisikletçiler ve elektrikli scooter kullanan gençler geçer. Bazıları, ailelerin sabahları çoktan kalabalıklaştığı küçük, kumlu Ficaghjola plajına gitmek istiyor. Diğerleri, gururlu SC Bastia stadyumunun yükseldiği ve şehrin sonsuz sayıda alışveriş merkezi ve mağaza, fabrika ve depoyla sona erdiği güney bölgelerine doğru devam ediyor.
Defendini, “Bastia henüz bir turizm kenti değil” diyor. Her yıl anakaradan feribotlarla limana iki milyondan fazla yolcunun geldiği doğrudur. “Ama tatilcilerin çoğu tünelden geçerek doğruca güneye, büyük kumsallara yöneliyor.”
Şık restoranlar, kırık cepheler
Ama şimdi Bastia, 2028 Avrupa Kültür Başkenti unvanı için başvuruyor. Daha fazla festival, iyi otel ve eğitimli rehberler, konukları şehre çekmeli. Ve tabii ki Bastia da güzelleşmeli – özellikle Vechju Portu’da. Defendini, “Eski liman unutulmuş bir mahalleydi” diyor. Hatta ilk sıralarda, yelkenlilerin ve küçük motor yatların bulunduğu liman havzasında, penceresiz, lekeli kalıntılar çürüyor.
ayrıca oku
Korsika’nın her yerinden insanlar burada, liman bölgesinde eğlenmek için gelirdi. Defendini, “İtalyanlara ve Almanlara karşı komünist direniş burada çok güçlüydü” diyor. Liman bu nedenle bombalandı.
En iyi lokasyonlarda bile eski limandaki evler bakımsızlıktan dökülüyor.
Kaynak: dpa-tmn
Ama şimdi Vechju Portu’nun tekrar dışarı çıkılacak bir yer olması gerekiyor. Son yıllarda, çökmekte olan cephelerin önüne bir dizi cam ve çelik köşk yerleştirildi. Tentelerin üzerindeki şık tabelalar suşi, tapas, hamburger ve vinotheques reklamını yapıyor.
İki küçük binada yeni bir deniz müzesi planlanıyor. Ve yakında liman havzasının etrafındaki otoparklar yerini bir yaya bölgesine bırakacak. Defendini, “Ancak bölge sakinleri buna tamamen karşı” diyor.
çifte şehir
Uzun bir süre Bastia kesin olarak ikiye bölünmüştü: Kayalık bir tepenin üzerinde 14. yüzyıldan kalma Ceneviz kalesi, şehre bugünkü adını veren Bastiglia yer alır.
Dar sokakları ile çevredeki kale ile birlikte Terra Nova olarak adlandırıldı. Ayaklarının dibinde, Korsikalı çiftçilerin ve balıkçıların evleri eski liman Terra Vecchia’nın çevresinde sıralanmıştı.
Eski limanın görünümü
Kaynak: dpa-tmn
Église Sainte-Marie’ye giden taş basamakları tırmanırken Defendini, “Cenevizliler ve Korsikalılar uzun süre karışmadı” diyor. 15. yüzyılın sonlarından kalma katedral, Ceneviz barokunda cümbüş yapıyor, burada sadece işgalcilerin memurları ve askerleri ayine gidiyordu. Defendini, “Korsikalılar buraya gelmedi” diyor.
Bu nedenle yerel halk, eski limanın diğer tarafında barok Église Saint-Jean-Baptiste adlı daha da büyük bir kilise inşa etti. İkiz kuleleri, bugün şehrin simgesidir.
Uzay gemisi gibi bir asansör
Defendini, “Terra Vecchia’dan Terra Nova’ya yürümek eskiden zordu” diyor. Güzel bir merdiven olan Escalier Romieu 1873’te tamamlandı. Ancak dik adımları herkes için mümkün değil.
Bu nedenle, şehir yönetimi eski limandan Terra Nova’ya kadar yaşlı insanlar veya tur grupları için yeni bir erişim oluşturmaya karar verdi. 3,5 milyon avroluk projeye, Bastia’nın temelleri üzerinde durduğu Roma şehri gibi Mantinum adı verildi.
Amaçlanan stil kırılması: Mantinum, eski limanı Ceneviz kalesine bağlar
Kaynak: dpa-tmn
Her şeyden önce, yeni asansör göz ardı edilemez: Bir uzay gemisi gibi, keskin beton kenarı, üzerinde çalıların ve agavların çoğaldığı kayalık yokuştan dışarı çıkar. Kahverengi ve gri tonlarında çizgili kaba gözenekli, çıplak beton, kayalık kaya, cilalı arduvaz ve Cipollino mermerinin bir karışımıdır.
Defendini, “Brütalist mimarinin modern olması, ancak kalenin topluluğuna uyması amaçlanıyor” diye açıklıyor. Uzman dergisi “D’Architectures”, projeyi Fransa’da 2020’nin en iyi on birinden biri olarak kabul etti. Ancak, sakinlerin tepkisi karışıktı, diyor Defendini: “Bazıları sığınağa benzediğini eleştirdi. Diğerleri bundan hoşlanıyor.
Deniz manzaralı açık alan
Gezinti yeri ile aynı mimarlar tarafından tasarlanan proje, yukarı ve aşağı kasabayı birleştirmeyi amaçlıyor. Asansöre binerseniz veya dik kemerli yoldan merdivenleri çıkarsanız, beton bir amfitiyatroya adım atarsınız: yeşilin içindeki İngiliz tiyatrosunda Théâtre de Verdure.
Şimdiye kadar gezinti yolu kadar popüler değil, diyor Defendini. Konserler, şimdi şehir müzesi olan vali sarayının bitişiğindeki avlusunda yapılma eğilimindedir. Ancak açık alan kesinlikle potansiyele sahiptir. Bu sabah, bir baba ve oğlu amfi tiyatroda yorulmadan yürüyüş yapıyor, tatilciler deniz manzaralı terasta kendi fotoğraflarını çekiyorlar.
Kalenin altındaki Jardin Romieu’da sıcak yaz günlerinde gölgelik alanlar mevcuttur.
Kaynak: dpa-tmn
Yazın burası çok sıcak olursa, 19. yüzyılda kalenin aşağısındaki yamaçlarda oluşturulmuş küçük bir botanik bahçesi olan Jardin Romieu’ye sığınmak en iyisidir.
Defendini, “Biz Bastiailer için burası hâlâ gençlerin esrar içtiği ve aşıkların geceleri buluştuğu itibarsız bir yer” diyor. Ama şimdi çöpler temizlendi, dolambaçlı merdivenler ve patikalar yeni döşendi. Ve metal işaretler, ağaçların ve çalıların adlarını açıklıyor: nar ağacı, erguvan ağacı, Japon iğ ağacı.
Botanik meslekten olmayan biri bile, güçlü şemsiye çamlarını bir işaret olmadan tanıyacaktır. Öğle uykusu vaktinde gölgesinde bir bankta oturabilir, esintinin tadını çıkarabilir ve rengârenk neon şortlu gençlerin rıhtım duvarından atladıkları küçük deniz fenerini seyredebilirsiniz. Ve şöyle düşünüyor: Bu Bastia o kadar da kötü değil.
Aldilonda “denizin üstünde” anlamına gelir. Yeni gezinti yeri, adın vaat ettiklerini yerine getiriyor
Kaynak: dpa-tmn
ipuçları ve bilgiler
Ulaşım: Trenle Korsika’ya giden feribotların kalktığı Livorno, Cenova, Savona, Nice veya Toulon’a. Birkaç Alman şehrinden Bastia’ya direkt uçuşlar var.
seyahat süresi: İlkbahar ve sonbahar, Korsika için idealdir. Adada yaz aylarında genellikle çok sıcak olur ve Fransız tatillerinde birçok konaklama yeri tamamen rezerve edilir.
Bilgi: www.visit-corsica.com/de; www.bastia-tourisme.com/tr