Kuzey Kutbu: Buzda Şampanya ile Kuzey Kutbu’na Yolculuk

Selvi

New member
E“Komutan Charcot” birdenbire tezahürat yaptığında ortalık hâlâ bir fare kadar sessizdi. O kadar yüksek ki, 90 derece, sıfır dakika, sıfır saniyede tam olarak gerçek Kuzey Kutbu’na çarpan köprüdeki yerleşik GPS’in tiz bip sesini bastırıyor. Kaptan Patrick Marchesseau daha önce 150 metre uzunluğundaki yolcu gemisini, anteni tam olarak tek bir yönün olduğu noktanın üzerinde manevra yapmak için buzun içinde santimetre santimetre hareket ettirmişti: güney.

Neredeyse uçaktaki tüm yolcular kucaklaşıyor, şampanya bardakları tıngırdıyor, sanki az önce insanüstü bir şey başarılmış gibi, araç hoparlörlerinden “We are the Champions” (Biz Şampiyonuz) diye gürül gürül çıkıyor. Dünyanın ekseni metal bir ok olsaydı, gemiyi ufka kadar devasa kütleler halinde çevreleyen buz kütlesinden çıktığı yer burası olurdu. Çünkü dünyanın en kuzey noktasında kara yoktur. Coğrafi Kuzey Kutbu, herhangi bir medeniyetten uzak, bugüne kadar efsanevi bir yer. Kelimenin tam anlamıyla anlaşılmaz kalır ve yalnızca denizcilerin ve bilim adamlarının koordinatlarında bulunur.

Kaptan kısa süre sonra Kuzey Kutbu yakınlarındaki en büyük buz kütlesine yanaşıyor. Hevesli yolcular, tümü mürettebat tarafından getirilip kurulan Kuzey Kutbu tabelalarını, tabelalarını ve dünyanın en kuzeyindeki posta kutusunu fotoğraflayarak etrafta dolaşıyor. Sıcaklıklar donma noktası civarında. Buz gibi rüzgar algılanan soğuğu eksi 14 dereceye kadar iter.





Kaynak: İnfografik DÜNYA


“Commandant Charcot”, direğe ulaşabilen ilk ve şimdiye kadar tek batı tasarımı yolcu gemisidir – bu turlar, yılda yaklaşık 1000 yolcu olmak üzere yaz aylarında yalnızca dört seferde mümkündür. Bir buzkıran ile lüks bir yat karışımı olan gemi, Fransız denizcilik şirketi Ponant tarafından tasarlandı ve 2021’de hizmete girecek. Daha önce, yalnızca Rus nükleer buz kırıcıları turistleri Kuzey Kutbu’na taşıyabiliyordu.

Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden bu yana, Alman tur operatörlerinin programlarında artık Rus yolcu gemileri bulunmuyor. Buna rağmen Ruslar, Rusya’dan ve Rusya’ya yönelik yaptırımları desteklemeyen ülkelerden gelen yolcularla hala Kuzey Kutbu’na doğru ilerliyor. Kuzey Kutbu’na kaç Haçlı’nın geldiğine dair kesin rakamlar yok. Corona’dan önce yılda birkaç bin olmalı, ancak Antarktika’nın aksine, resmi bir sayım yok.

Hibrit tahrikli modern bir buzkıran


Rustik Rus buz kırıcılarının aksine, Commandant Charcot beş yıldızlı lüks sunuyor. Son teknoloji gemi, LPG ve pillerle çalışıyor; inşaat yaklaşık 400 milyon avroya mal oldu. İçme suyunun tamamı gemide üretiliyor, tek kullanımlık plastik kullanılmıyor. Açık hava gezinti yolundaki banklar atık ısıyla ısıtılır, dairesel parkur “Commandant Charcot” etrafında döner. Kabinler en az 20 metrekaredir ve hepsinin kendi balkonu vardır.


Ferah kabinlere sahip yolcu gemisi, beş yıldızlı lüks sunuyor




Ferah kabinlere sahip yolcu gemisi, beş yıldızlı lüks sunuyor

Kredi bilgileri: GILLES TRILLARD/PONANT


Kaslı adamın, Norveç’in Spitsbergen takımadalarındaki Longyearbyen’den 1000 kilometre kuzeyde bulunan direğe ulaşması için neredeyse bir haftaya ihtiyacı var. Daha ince buzdan doğuya doğru bir döngüde, yaklaşık 500 kilometre daha fazladır. Kaptan bu rotayı gemiyi korumak için aldı – burada daha az buz kütlesi var. Bununla birlikte, kırılan buz kütlelerinin çıtırtıları ve çatlamaları çok açıktır ve birçok insanı uyumaktan alıkoyar.

Paket buz direğe doğru yoğunlaşır. Yaz ortasının solgun gün ışığında, kenarları neredeyse düz olan bir futbol sahası büyüklüğündeki kütleler görülebiliyor; bazen dev bir küvetin içindeki köpük kalıntıları gibi birbirine atılmış buz parçaları; bazen kırık çini gibi beyaz ve soluk mavi kırıklar.

Aradaki küçük su, keskin rüzgara rağmen sadece hafifçe dalgalanıyor. Düz güneş neredeyse hiç gölge yapmaz. Arktik Okyanusu’nun buz kütlesi sürekli hareket halindedir, çünkü yavaş ama emin adımlarla doğudan batıya, Sibirya’dan kutup boyunca Grönland’a doğru sürüklenmektedir.

Buz kütlesi üzerinde sıcak şarap ve şampanya


Kuzey Kutbu’nun insanlara olan çekiciliği her zaman dillere destan olmuştur. 19. yüzyıldan beri düzinelerce maceracı buraya gelmeye çalıştı: gemilerle, yaya olarak, kayaklarla, hava yoluyla, köpekli kızaklarla. Sadece birkaçı başardı; bazıları geri döndü, diğerleri bunu hayatlarıyla ödedi. “Commandant Charcot” ile direğe ulaşma olasılığı iyi, en azından 46.000 hp motor sayesinde, şimdiye kadar hiçbir yolculuğun iptal edilmesi gerekmedi.


Mürettebat, coğrafi Kuzey Kutbu yakınlarındaki buza tabelaları çarptı




Mürettebat, coğrafi Kuzey Kutbu yakınlarındaki buza tabelaları çarptı

Kaynak: Sven Daha Az


Yolculuk sırasında bir buz kütlesinde duracaksınız ve kar motosikletleri bırakılacak. 16 günlük tur boyunca her buz fırtınasında olduğu gibi, keşif ekibinin 20 üyesi yolcuların girmesine izin verilen alanı gözetliyor.

Doğa bilimciler, Ponant’ın tabiriyle, doğa tarihinden tarihe kadar sadece ders vermiyorlar. Her yolculuktan önce buz kalınlığını ve kıvamını kontrol ederler. Bu, güvenlik için çok önemlidir – sürüklenen buzun bir yerinde bir çatlak açılırsa ve biri denize düşerse, bu hızla bir ölüm kalım meselesi olur.

Yolcular turuncu takım elbise giymiş, kar yığınları ve sulu karların arasından güçlükle ilerliyorlar, geminin sürüklenen buza bir kama gibi saplanmış mavi gövdesinde özçekimler yapıyorlar. Daha sonra sıcak şarap ve buz üzerinde şampanya iskelenin eteğinde.

Kuzey Kutbu’nda iklim değişikliği hızla yaşanıyor


Bir avuç Avrupalı bilim adamı da gemide. Bir ihale davetinden sonra nakliye şirketi tarafından davet edildiler ve neredeyse sadece buz keşfi yaptılar. Bremerhaven’deki Alfred Wegener Enstitüsü’nde deniz buzu fizikçisi Marcel Nicolaus da dahil olmak üzere iki araştırmacı, 2019/2020’nin artık ünlü olan “Polarstern” keşif gezisinin üyeleriydi.

Ponant, “Commandant Charcot”ta uzmanlar için iki laboratuvar kurmuştur. Aşırı kutup bölgelerine yönelik araştırmaları da teşvik etmek inancı buydu. Bu nedenle ilk seferde ölçüm şamandıraları indirildi, denizden numuneler alındı ve drone uçuşları başlatıldı.


Seyir hakkında daha fazlası:




Etrafa sorarsanız, kısmen düşük olmayan gemi seyahati maliyetleriyle finanse edilen gemideki araştırma projeleri için yolculardan yalnızca onay duyarsınız. Helikopter keşif uçuşları için havalandığında yapılan düzenli duraklamaları misafirler hiç mırıldanmadan kabul ediyor. Avusturya’dan bir çift, “Bizim için, çevre araştırmalarının bu olağandışı ortak finansmanı, seyahat etmemizin nedeniydi” diyor.

Buna karşılık, bilim adamları çalışmalarını buz üzerinde ve araç içi derslerde tanıtıyorlar. Örneğin Nicolaus, Kuzey Kutbu’ndaki deniz buzu boyutunun geçen yarım yüzyılda neredeyse yarı yarıya azaldığını açıklıyor: “Buz yüzeyi her yıl yüzde sekiz daha küçülüyor. Kuzey Kutbu’nda iklim değişikliği küresel ortalamanın iki katından daha hızlı.”

Bazen nadir kutup ayılarından biri ortaya çıkar


Keşif ekibi günlerdir Kuzey Kutbu’nun en önemli sakinini bulmak için dürbün kullanıyor. Şimdi anons nihayet köprüden geliyor: “Kutup ayısı ileride!” Ve gerçekten de. Bir numune, 200 metreden daha az bir mesafede, sancak tarafında buz üzerinde yavaşça koştu.


Kuzey Kutbu: buz paketindeki kutup ayıları




Güç ve özgürlüğün sembolü, ancak tehdit altında: buz kütlesindeki kutup ayıları

Kaynak: Sven Daha Az


Kameralar sürekli tıklar. Bu, beyaz çölde binlerce mil dolaşan, bir yığından diğerine atlayan ve haçlıların zaman zaman bir an için bir an için bir an için gördükleri tek diğer hayvan olan foklara göz kulak olan bir yalnız.

Sibirya ve Grönland arasında dolaşan kutup ayılarının yaklaşık 3000 olduğu tahmin ediliyor. Yaşam alanları, sürekli küçülen buz kütlesidir. Gücü ve özgürlüğü simgeleyen hayvanlar, ciddi bir yok olma tehlikesiyle karşı karşıya.

Neyse ki, yolda daha fazla örnek var, bunların çoğu turdan dönerken Spitsbergen açık deniz adalarında. Yırtıcı hayvanlar, doğa bilimcilerin aynı zamanda kutup ayısı muhafızları olmalarının nedenidir, gemiden her yolculuğu silahlarla güvence altına alırlar.

Kutup ayılarının nesli 2100 yılına kadar tükenebilir

İklim değişikliği nedeniyle, kutup ayılarının nesli 2100 yılına kadar vahşi doğada yok olabilir. Nature Climate Change dergisinde yer alan bir araştırmaya göre, sıcaklık arttıkça yaşam alanları yok olduğu için etoburlar daha az yiyecek buluyor.



Kaynak: WELT/Jana Strauss



Ve unutulmaz bir karşılaşma daha var. Eve giderken, radarda Rus nükleer buzkıran “50 Let Pobedy” belirir. Bir süre sonra her iki gemi de buluşur, Sovyetler Birliği’nde “Ural” adı altında inşa edilen ateşli kırmızı dev daha da yaklaşır ve bir noktada sadece bir kartopu atılır.

Sonra burada burada buzun üzerinde bağırışlar ve tezahüratlar kükredi. Her iki gemideki yolcular bayrak sallıyor, buzkıranlar gemilerinin kornalarını çalıyor. Karşılaşma, dünya siyasetinin çılgınlığına karşı tarafsız bir bölgede kısa bir kardeşlik gibi görünüyor.

Böyle bir seyirin doğruluğunu düşünmek


Gemide sadece Ruslar değil, sürdürülebilirlik konusu da tartışılıyor. Hayali bir noktaya doğru bir rüya gemisinde günlerce Kuzey Buz Denizi’nde yol almak; mükemmel yemek ve içmek; salonlarda panoramik pencerelerden uzaklara bakmak, elde içecek; zaman zaman buz kütlesi boyunca yürüyüş yapmak ve belki de 1895’te burada bir yerlerde buzlu arazide kayak yapan ve direğe daha önce hiç kimseden daha fazla yaklaşan Fridtjof Nansen’i düşünmek – bu ne kadar sürdürülebilir ve haklı?


Kuzey Kutbu'na Yolculuk: Geminin dışındaki ısıtmalı




Geminin dış kısmındaki ısıtmalı “Mavi Lagün”den bakışlarınızı kutup manzarası üzerinde gezdirebilirsiniz.


Misafirler, araştırmacılar, ekip: herkes konuyla ilgilenir. Yolculardan biri veya diğeri vicdan azabı çekiyor olabilir, ancak çoğu, dünyanın pek keşfedilmemiş bir bölümünü deneyimleyebilmeleri gerçeğiyle büyüleniyor. Ve herkes, her gemi yolculuğunun karmaşık buz araştırmalarını aktif olarak desteklemesini memnuniyetle karşılar; Ponant denizcilik şirketi ile uluslararası bilim adamları arasındaki işbirliği, umutları olan bir ortak girişim olarak algılanıyor.

Gezegenin kuzey ucundan döndükten sonra, eve sihir hakkında ve aynı zamanda bu buz ve su dünyasının kırılganlığı hakkında rapor verebilen herkes aynı zamanda onların elçisi olabilir. Acıtmazdı.

İpuçları ve bilgiler:


Fransız denizcilik şirketi Ponant’ın “Commandant Charcot”, orta çok yıllı buzda yıl boyunca seferlere izin veren kutup sınıfı PC2’nin ilk lüks gemisidir – ve batılı bir sağlayıcıdan düzenli olarak coğrafi deniz yolculukları yapan tek gemidir. Kuzey Kutbu. Adını Fransız kutup kaşifi Jean-Baptiste Charcot’tan almıştır ve maksimum 245 yolcu kapasitelidir.

2023’te, tümü Svalbard’da başlayan, Temmuz ve Ağustos aylarında dört Kuzey Kutbu turu rezerve edilebilir; Yerleşik diller Fransızca ve İngilizce’dir. Her biri son 16 gün olan geziler (Paris’ten Spitsbergen’e uçuş ve tam pansiyon dahil), 31.815 Euro’dan başlayan fiyatlarla, de.ponant.com.

Geziye katılım Ponant tarafından desteklenmiştir. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.